Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

10-10-2023 | Vrouw | 34
Ziekte van Hashimoto
Ik gebruik al meer dan 15 jaar thyrax vanwege hashimoto. Het werkt top en heb nog nooit bijwerkingen gehad.

09-10-2022 | Man | 73
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
ik overweeg te stoppen met schildklier medicijn ; heb maar een lage dosis; doet m.i. meer kwaad dan goed.

14-09-2022 | Vrouw | 54
levothyroxine (25ug)
Ziekte van Hashimoto
tevreden over Thyrax. Toen het een tijd niet leverbaar was moest ik noodgedwongen over naar een ander medicijn wat heel veel ongemakken met zich mee bracht. Voelde me echt slecht toen. Nu weer Thyrax en dat gaat weer goed. Durf alleen niet over te stappen op een zwaardere pil omdat die weer net anders is qua samenstelling / kleurstof etc. dan die ik nu slik. Ik slik 4,75 p[lees meer...]illen van 25 mcg per dag.

26-10-2021 | Vrouw | 73
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik heb Thyrax al 25 jaar .Sinds een paar jaar veel.klachten Vooral de laatste 2 jaar. Ik voel me erg opgeblazen Slaap heel slecht Hooud veel vocht vast. Heb Hart Ritme stoornis .Ik heb wel veel.stress want mijn man dementerend en woont nog thuis Ik moet iedere dag in elk hoekje en gaatje kijken Want hij bewaard alles .Mijn schildklier waarden waren ook weer slecht daarom[lees meer...] moet ik nu geen 100mg maar 112en een half slikken.Maar de 12 en een half zijn weer de blauwe En daar heb ik een tijd geleden bijwerking van gehad En nu schrijft de dokter weer dezelfde voor

24-08-2020 | Vrouw | 60
levothyroxine (12,5ug)
Ziekte van Hashimoto
Bij thyrax gebruik veel hartkloppingen

22-08-2020 | Vrouw | 75
levothyroxine (150ug)
Ziekte van Hashimoto
Sinds een nieuwe producent Van thyrax Mijn klachten zijn veel erger geworden

26-02-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (150ug)
Ziekte van Hashimoto
Heb 3 jaar Thyrax gebruikt maar voelde me er niet goed bij, bleef vermoeid met spierklachten en had ook jeuk, wss van de blauwe kleurstof. Het lukte niet om de juiste dosering te vinden met de minste klachten en ik heb van alles geprobeerd, ook nog in combinatie met cytomel. Daarna ben ik overgestapt op Euthyrox. Was in het begin ook echt heel erg vervelend. Ik heb heel e[lees meer...]rg gehyperd en ben uiteindelijk uitgekomen op 81 mcg Euthyrox. Thyrax werkt dus minder sterk dan Euthyrox. Euthyrox was voor mij echt prima en ben heel lang stabiel geweest tot onlangs dus. Euthyrox is inmiddels qua vulstoffen gewijzigd en daar heb ik helaas last van. Weer hyperen.

16-04-2019 | Vrouw | 37
Ziekte van Hashimoto
Geen verbetering van klachten, merk geen verschil.

23-12-2016 | Vrouw | 62
Ziekte van Hashimoto
Vanwege Hashimoto gebruikte ik Thyrax, mijn waardes bleven beroerd, ik had veel restklachten. Sinds de overstap naar Tirosint gast het veel beter, minder restklachten, meer energie.

09-07-2016 | Vrouw | 47
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik was goed gewend aan Thyrax, kon ermee lezen en schrijven. Soms wat aanpassingen door veranderingen(zwangerschap, bevalling, stoppen met anticonceptiepil, leeftijd - overgang), maar nooit problemen.

12-06-2016 | Vrouw | 59
Ziekte van Hashimoto
Doordat ik extreem moe was ben ik bij de huisarts geweest, nadat was vastgesteld dat mijn schildklier niet goed werkte en ik niet goed kon worden ingesteld op Thyrax, ben ik bij de internist terechtgekomen. Door extra bloedonderzoek en een echo van de schildklier bleek dat ik een auto immuunziekte heb, Ziekte van Hashimoto. Nu laat ik 1-2x/jaar mijn bloed onderzoeken of ik[lees meer...] nog goed ben ingesteld.

24-01-2016 | Vrouw | 56
Ziekte van Hashimoto
Zeer moeilijk instelbaar. Steeds schommelende waardes. Sinds pil in strip meer last van warmte/zweet aanvallen. Nog meer schommelingen in waardes waardoor ik mij constant moe voel.

22-01-2016 | Vrouw | 54
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik las dat iemand er last van had als het medicijn 30 minuten voor het ontbijt wordt ingenomen. als ze voor een langere tussenpose zorgde, had ze minder klachten. zelf moet ik rond 04.00 uur ('s nachts) meestal plassen. mijn Thyrax staat dan klaar en neem ik in. ruim de tijd tot het ontbijt. ik ervaar geen bijwerkingen. houd mijn hart vast als ik straks moet gaan wisselen[lees meer...]. na 3,5 jaar is het eindelijk goed... Ik hoop dat het niet weer zo lang moet gaan duren met een ander medicijn. En pillen uit Portugal die 3x keer zoveel kosten, ik bedank. het kost al genoeg.

22-09-2015 | Vrouw | 45
levothyroxine (187,5)
Na 18 jaar nog steeds niet goed afgesteld erg vervelend

19-08-2015 | Vrouw | 46
Ziekte van Hashimoto
Blijvende vermoeidheidsklachten en nadat de tabletjes in doordrukstrips zijn gedaan heb ik rode vlekken op gezicht,hals en bovenarmen gekregen en pijn in mijn benen. Op dit moment loop ik nog voor onderzoeken in het ziekenhuis om te kijken waardoor de pijn veroorzaakt wordt maar omdat de pijn in mijn benen in dezelfde periode is begonnen als toen de doordrukstrips werden g[lees meer...]eïntroduceerd , heb ik het vermoeden dat daar de oorzaak ligt.

28-07-2015 | Vrouw | 42
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Heb op advies van apotheek ook een tijdje Euthirox geslikt, omdat de dosering die ik toen had met Euthirox in één pil zat (en bij Thyrax in anderhalve pil), maar dat beviel niet goed. Ik had het idee dat ik er van aankwam, maar dat kan ik niet bewijzen. Weer terug naar Thyrax en daar heb ik echt nooit problemen mee.