Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (534 meningen)
Snel werkende schildklier (43 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)
Schildklier verwijderd (24 meningen)

Euthyrox (316 meningen)
Levothyroxine tabletten (177 meningen)
Tirosint (43 meningen)
Cytomel (29 meningen)
Eltroxin (8 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

16-04-2019

Ziekte van Hashimoto

Geen verbetering van klachten, merk geen verschil.
23-12-2016

Ziekte van Hashimoto

Vanwege Hashimoto gebruikte ik Thyrax, mijn waardes bleven beroerd, ik had veel restklachten. Sinds de overstap naar Tirosint gast het veel beter, minder restklachten, meer energie.
09-07-2016

Ziekte van Hashimoto

Ik was goed gewend aan Thyrax, kon ermee lezen en schrijven. Soms wat aanpassingen door veranderingen(zwangerschap, bevalling, stoppen met anticonceptiepil, leeftijd - overgang), maar nooit problemen.
12-06-2016

Ziekte van Hashimoto

Doordat ik extreem moe was ben ik bij de huisarts geweest, nadat was vastgesteld dat mijn schildklier niet goed werkte en ik niet goed kon worden ingesteld op Thyrax, ben ik bij de internist terechtgekomen. Door extra bloedonderzoek en een echo van de schildklier bleek dat ik een auto immuunziekte heb, Ziekte van Hashimoto. Nu laat ik 1-2x/jaar mijn bloed onderzoeken of ik[lees meer...] nog goed ben ingesteld.
24-01-2016

Ziekte van Hashimoto

Zeer moeilijk instelbaar. Steeds schommelende waardes. Sinds pil in strip meer last van warmte/zweet aanvallen. Nog meer schommelingen in waardes waardoor ik mij constant moe voel.
22-01-2016

Ziekte van Hashimoto

Ik las dat iemand er last van had als het medicijn 30 minuten voor het ontbijt wordt ingenomen. als ze voor een langere tussenpose zorgde, had ze minder klachten. zelf moet ik rond 04.00 uur ('s nachts) meestal plassen. mijn Thyrax staat dan klaar en neem ik in. ruim de tijd tot het ontbijt. ik ervaar geen bijwerkingen. houd mijn hart vast als ik straks moet gaan wisselen[lees meer...]. na 3,5 jaar is het eindelijk goed... Ik hoop dat het niet weer zo lang moet gaan duren met een ander medicijn. En pillen uit Portugal die 3x keer zoveel kosten, ik bedank. het kost al genoeg.
22-09-2015

Na 18 jaar nog steeds niet goed afgesteld erg vervelend
19-08-2015

Ziekte van Hashimoto

Blijvende vermoeidheidsklachten en nadat de tabletjes in doordrukstrips zijn gedaan heb ik rode vlekken op gezicht,hals en bovenarmen gekregen en pijn in mijn benen. Op dit moment loop ik nog voor onderzoeken in het ziekenhuis om te kijken waardoor de pijn veroorzaakt wordt maar omdat de pijn in mijn benen in dezelfde periode is begonnen als toen de doordrukstrips werden g[lees meer...]eïntroduceerd , heb ik het vermoeden dat daar de oorzaak ligt.
28-07-2015

Ziekte van Hashimoto

Heb op advies van apotheek ook een tijdje Euthirox geslikt, omdat de dosering die ik toen had met Euthirox in één pil zat (en bij Thyrax in anderhalve pil), maar dat beviel niet goed. Ik had het idee dat ik er van aankwam, maar dat kan ik niet bewijzen. Weer terug naar Thyrax en daar heb ik echt nooit problemen mee.
23-07-2015

Ziekte van Hashimoto

Het medicijn heeft mijn bijwerkingen van de ziekte van Hashimoto wel aardig verholpen. Vorig jaar september ben ik in overleg met de huisarts van 50mg naar 75mg gegaan. Het leek beter voor mij, echter kreeg ik veel last van hartkloppingen en hevige transpiratieaanvallen. Aangezien ik ook midden in de overgang zit (52 jaar ) dacht ik eerst dat het hierdoor kwam. Besloot zel[lees meer...]f de medicijn met een halve tablet te verlagen, ging iets beter, hartkloppingen waren aardig verminderd en opvliegers met transpireren ook, maar besloot toch weer naar 50mg te gaan. Echter voelde ik me toen weer minder goed en werd weer depressief, kreeg weer allerlei vage klachten die ik ook had toen ik nog geen thyrax gebruikte, spierpijnen, pijn met lopen onder mijn voeten, depressief gevoel, slecht inslaap komen, lusteloos, haaruitval. Daarom besloot ik nu een 1/4 pil omhoog te gaan en mijn depressieve gevoel is nu gelukkig verdwenen, de overige bijwerkingen zijn ook verminderd, maar het blijft een zoektocht en dit is iets wat je zelf lichamelijk moet leren voelen, misschien moet ik in de toekomst wel weer omhoog, maar dan zal ik het als eerste aan mijn emoties en depressieve gevoel merken. Met de ziekte van Hashimoto zal de werking van de schildklier toch steeds minder worden en dan is er gelukkig thyrax. En ik ben blij dat ik er op tijd achter ben gekomen, dat ik deze ziekte had. Vroeger was ik wel veel fitter en actiever, maar dankzij de thyrax is mijn depressieve gevoel wel weg en dat is toch heel belangrijk, want zonder levensvreugde kan men niet.
04-07-2015

Ziekte van Hashimoto

Sinds 2007 de ziekte van hashimoto kreeg thyrax voor geschreven. 0.025 mg tot aan 2014 werd de dosis steeds opgehoogd naar 0.200 mg. Daarbij had ik heel soms na het avondeten wat diaree. Verder had ik geen bijwerkingen voelde me steeds beter. Maar nadat we de nieuwe verpakking hebben gekregen heb ik last van hartkloppingen, duizelig ben al een half jaar onder behandeling v[lees meer...]an MDL arts ivm dagelijkse diaree heb totaal geen normale ontlasting meer. Na heel veel onderzoeken stopt de MDL arts ermee want wordt geen oorzaak gevonden. Na jaren gebruik van de thyrax.tabletten en de schildklier maar niet op orde te krijgen is hij nu steeds veel te snel dus wordt er nu weer afgebouwd van 0.200mg nu naar 0.150 mg. Ik ben radeloos voel me echt niet goed. Huisarts schrijft psycholoog voor omdat ik na een jaar lang angstig ben om van huis te gaan bang om onderweg in je broek te poepen. Heel naar dit. Weet ook niet meer wat ik moet doen.
28-06-2015

Ziekte van Hashimoto

Gedurende 10 jaar is mijn schildklierwerking langzaamaan afgenomen. Na aandringen bij de HA met 25 microgram tabletten begonnen. Ik viel nog heel lang binnen de referentiewaarden bij bloedonderzoek, maar had vervelende klachten: zeer snel moe, kouwelijk, 2 van de 3 maandelijkse perioden migraine, snel geëmotioneerd. De Thyrax heeft mijn functioneren sterk verbeterd: klach[lees meer...]ten zijn nagenoeg weg. Migraine aanvallen zijn ook nagenoeg weg.
19-03-2015

05-03-2015

Ziekte van Hashimoto

Al zeker 10 jaar gebruik ik thyrax en nu sinds vorig jaar (na de nieuwe verpakking) vage klachten. Slapeloosheid (lijk niet in "diepe" slaap te komen) zweten, gewrichtspijn, stemmingswisselingen. Bloed laten prikken, waardes waren nog goed. Conclusie: stress of overspannen, volgens de huisarts kan het niet van de thyrax komen, omdat de bloedwaardes goed zijn. Ik geloof er [lees meer...]niks van, heb om een ander merk gevraagd maar dat is nog "in behandeling" door de apotheek, omdat thyrax de standaard is.
03-03-2015

Ziekte van Hashimoto

Hetzelfde probleem deed zich in Denmark, nieuw zeeland, Australia en 4 jaar geleden in Israël. Ook daar Aspen bedrijf, was verantwoordelijk voor de schade veroorzaakt aan duizenden patiënten. dus ik geloof niks over het verhaal van de verpakking. De formule is verandert. en trouwens ik heb geen patientenbrief van Aspen gekregen, maar wel veel bijwerking. ik ben waardeloos [lees meer...]geworden. overgegaan naar Euthyrox maar nog steeds veel klachten. moet wachten tot ik weer ingesteld wordt. volgens me, het is tijd om wakker te worden en demonstreren. wacht op jullie reacties, wanneer zouden wij dit gaan doen?
01-03-2015

Ziekte van Hashimoto

Sinds de verpakking is veranderd last van moe zijn, slecht slapen, depressief zijn, veel last van stijve handen en voeten. Als het komt door de verpakking geef mij dan een bruin potje doe ik ze er zelf weer in baal als een stekker hiervan.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum