Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

03-04-2018 | Vrouw | 53
levothyroxine (150ug)
Schildklier verwijderd
Voorheen gebruikte ik Euthyrox in combinatie met Armour en had ik ook al veel spierpijn en stijf gevoel. Ongeveer een half jaar geleden in overleg met mijn internist besloten over te stappen naar Thyrax in combinatie met Armour (zgn. ‘Natuurlijk’ schildklierhormoon). Helaas lijkt het van kwaad tot erger te gaan, nu zijn de spierklachten verergerd tot gewrichtijn en het ver[lees meer...]schieten van gewrichten, o.a. Pols, nek en ruggewervels. Herkent iemand dit?

31-10-2015 | Vrouw | 63
levothyroxine (125ug)

03-06-2021 | Vrouw | 31
levothyroxine (0,1mg/ml)
Schildklier verwijderd
Ik heb enorme last van mijn benen door thyrax en heftige vermoeidheid daarbij ben ik neerslachtig. Ik ben wel goed ingesteld verder en ik slik de 100 mg. De verpakking is ook echt onduidelijk! Het had beter geweest als er net als bij de pil dagen bij stonden en een kartonnen verpakking om medicatie eruit te halen ipv alminium.

11-02-2020 | Vrouw | 52
levothyroxine (200ug)
Schildklier verwijderd
Ruim 10 jaar geleden is mijn schildklier verwijderd En na maanden van instellen op 200 mg van thyrax, Kon ik weer aardig leven! Gewoon 40 uur per week werken en de rest van de tijd lekker klussen op ons landje en spelen met onze paarden TOTDAT Aspen een paar jaar geleden de door druk strip bedacht had en jeetje wat een ellende heeft me dat gegeven onder tussen ben i[lees meer...]k me baan kwijt geraakt ( omdat ik uit me vel sprong tegen klanten of de baas) Emotionele buien en ben ik aan me hart geopereerd dankzij de doordrukstrip. Over gestapt naar Eltroxin maar de laatste tijd kan ik nauwelijks me ogen open houden en als ik mag slapen slaap ik slecht. Me baan heb ik gelukkig weer terug maar ik ben te moe om te genieten van onze paarden!

13-12-2017 | Vrouw | 69
levothyroxine (100ug)
Schildklier verwijderd
Sinds 1975 heb ik een niet werkende schildklier , heb jaren lang thyrax gebruikt , een poos levotheraxine toen thyrax niet geleverd kon worden. Kreeg problemen met stoelgang , vaak en diaree. Nu sinds 6 december weer thyrax maar er is nog geen verbetering, met de stoelgang.

31-03-2017 | Man | 63
levothyroxine (175ug)
Schildklier verwijderd
Moest vorig jaar overstappen van Thyrax naar Euthyrox. Na problemen met boezemfibrilleren eindelijk ingeregeld. Gaat nu goed. Ga Aspen Frama Trading boycotten. Voor mij geen Thyrax meer.

08-05-2015 | Vrouw | 50
levothyroxine (175ug)
Schildklier verwijderd
Ik slik Thyrax sinds 1994, in September 1999 is Schildklier verwijderd. Parat hormonen werkten niet goed, dus ook Calcium en Vitamine D erbij. Parathormonen werken nu niet meer, maar kan ik mee leven. Sinds vorig jaar november de nieuwe verpakking met Thyrax Duotab tablet, en sindsdien weer klachten, gewichtstoename (ik ben 4x per week in de sportschool, cardio en krachttr[lees meer...]aining!), hartkloppingen, en verscheidene keren tijdens bloeddrukmeting hoge bloeddruk gehad, soms zo moe dat ik moet rusten, en concentratie stoornissen, ben weer voor mijn gevoel ''terug bij af".

30-03-2015 | Vrouw | 54
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
Na het lezen van de vele reacties hier n.a.v. het veranderen van de Thyrax van potje naar strip, denk ik ook dat ik bedeeld ben met velerlei klachten, die voor mijn gevoel steeds meer worden. Ik was nog net niet helemaal goed ingesteld na de schildklierkanker medio 2013, maar was al flink op de goede weg en had vele goeie dagen! Begin dit jaar begon er ineens een terugval [lees meer...]in de klachten, spierpijnen, hoofdpijn, somberheid, grieperig en snel verkouden ect. ect. Daaruit blijkt toch dat ik ook uiteindelijk gevolgen heb van het veranderen van de Thyrax potje/strip. Naar mijn mening is dit niet voor gebruiksvriendelijkheid gebeurd, maar om het kostenplaatje! En daarbij is niet het doel en welzijn van de patiënt voor ogen te houden. Hoe kan het dat voor een paar luttele centen er zoveel op het spel gezet word? En wat zijn nu de kosten dan...we moeten weer bloed prikken...de arts bezoeken...en evt. verletten van ons werk, noem maar op. En dan ook geloof ik niet dat het alleen aan de doordrukstrip ligt, dat alleen kan volgens mij nooit zoveel en diversheid aan klachten veroorzaken. De tablet in het potje was "kruimeliger" dan deze in de doordrukstrip die zijn "harder", er moet gewoon ook aan de samenstelling zijn gerommeld. Hopelijk komt er snel wat uit het onderzoek van Programma Radar en anders moeten wij gezamenlijk toch steeds de publiciteit hiervoor opzoeken. Mede ook voor alle Thyrax gebruikers hoop ik vooral op erkenning en dat hier zeer serieus mee word omgegaan!!