Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

23-04-2015 | Vrouw | 31
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
Na de behandeling van mijn schildklier middels de slok, moet ik dagelijks thyrax slikken. Ondanks dat de waardes nu redelijk stabiel blijven en de lichamelijke klachten weg zijn voel ik me nog niet happy. Ik twijfel of de medicatie en de dosering toch een blijvend effect zal hebben op mijn psychische gesteldheid. Ik voel me vaak meer vermoeid dan voor de behandeling en be[lees meer...]n van mening dat mijn gevoelens oppervlakkig en wellicht afgevlakt zijn.

24-02-2015 | Vrouw | 33
levothyroxine (25ug)
Hyperthyreoïdie
Sinds sept 2014 Euthyrox van ander merk genomen. Sindsdien klachten gekregen: hartkloppingen, onrust, 's nachst zweten of het ineens heel koud hebben, misselijk, duizelig enz enz enz. Bloedwaarden waren in orde. 2 keer bij arts geweest, die weet het aan angstaanvallen. Vorige week ingelicht door mijn ouders over het programma over bijwerkingen van deze medicijnen. De dag e[lees meer...]rna afspraak bij de arts gemaakt. Die was wel een beetje klaar met me, zei dat ik elke specialist al had gehad met mijn klachten... Toen moest ik zelf voorstellen om te stoppen met de medicijnen. Per direct gestopt, aangezien mijn dosering erg laag was, en de klachten zijn helemaal weg. 6 maanden lang dacht ik dat ik allerlei ziektes had, in de overgang was en gewoon gek aan het worden was en het lag dus gewoon aan 1 klein tabletje...

15-02-2015 | Vrouw | 36
Snel werkende schildklier
Ik ervaar al een geruime tijd vage klachten: Jeuk, vreemde pijn scheuten in mijn gewrichten, zeer droge oogleden en huid en mijn grootste klacht: ernstige hartkloppingen en hartritmestoringen en pijn en brandend gevoel rondom mijn hartstreek.En erg moe..van een klein stukje rennen of een flinke trap ben ik doodmoe en moet ik leunend tegen de muur bijkomen van mijn inspann[lees meer...]ing.En ik woog al jaren altijd 63 KG nu weeg ik ineens 68 KG Ik moest vorige week voor een kleine operatie onder narcose. De anesthesist heeft mij doorgestuurd naar de cardioloog omdat mijn hartfilmpje tijdens de operatie niet helemaal normaal was. De cardioloog heeft een uitgebreide eche gemaakt en binnenkort moet er eem MRI gemaakt worden.Ze zei dat er volgens haar niks aan de hand was (terwijl ze nog geen echo en MRI heeft) en vroeg welke medicijnen ik slik..ik zei: Thyrax..kreeg geen antwoord. Ik slikte voorheen euthyrox zoals velen en ineens werd dat Thyrax in een andere verpakking en toenn ik terug ging naar de apotheek zei men dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat het dezelfde werking zou hebben. Mij schildkier werkte voorheen mega snel..te snel ..en nu te langzaam volgens mijn vorige specialist die me overigens na jarenlange behandeling zonder eindgesprek of info via zijn assistent doorverwees naar mijn huisarts..ik hoefde niet meer bij hem langs..Nu lees ik een artikel op internet van de Telegraaf: Met als kop: Ziek van pil in strip. Mijn hart voelt echt niet ok. En dat zei ik al tegen mijn arts en tegen mijn huisarts de afgelopen tijd.Ik werd niet serieus genomen eerst en zat ondertussen vaak onrustig met dat vreemde gevoel rond mijn hartstreek. Ik weet niet wat ik nu moet doen.Ik ga in elk geval deze pillen niet meer innemen

13-04-2015 | Vrouw | 37
levothyroxine (0,01)
Snel werkende schildklier
Eerst te snelle schildklier. Nu na 2 jodiumbehandelingen een te trage schildklier. Slik thyrax, kom er niet uit wat beter bevalt: potje of strips... Hoop dat er ooit iets anders voor wordt gevonden,,,, voel me sinds mijn schildklierproblematiek zelden mezelf... Nare aandoening,, vaak hoofdpijn, moe, stemmingswisselingen... Bah het is zeer complex allemaal.

25-03-2015 | Vrouw | 39
Snel werkende schildklier
De eerste 6 jaar dat ik Thyrax gebruikte veel last gehad van hoofdpijn en griep gevoel en zweetaanvallen. Door mijn zwangerschap reageerde ik anders op de Thyrax en was ik van de hoofdpijn af na mijn tweede zwangerschap opkam de griepklachten. Sinds de zomer van 2014 de nieuwe verpakking en volop klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid, koud, griepgevoel na sporten, moe, co[lees meer...]ncentratie problemen, geheugen als een zeef, slecht zien en geen grammetje af kunnen vallen.

22-03-2016 | Vrouw | 41
Hyperthyreoïdie
De thyrax duotab zijn niet meer te verkrijgen. Nu met euthyrox een hoop ellende "het is dezelfde stof" en hetzelfde aantal microgrammen, toch voel ik me nu erg beroerd. Wie me dat kan uitleggen........

14-01-2017 | Vrouw | 42
levothyroxine (175ug)

05-12-2016 | Vrouw | 46
levothyroxine (50ug)
Snel werkende schildklier
Vooral geen bijwerkingen, en kleiner tabletten dan Euthyrox

07-11-2016 | Vrouw | 47
levothyroxine (175ug)
Snel werkende schildklier
na enkele weken al veranderingen na aanpassing dosering

10-07-2015 | Vrouw | 48
Snel werkende schildklier
Sinds doordrukstrips, werkt het medicijn 'meer'. Tabletten gaan lastig uit de strip, doe ze zelf in een potje en dan is de werking weer hetzelfde, als dat ik ze nog in een potje kreeg.

30-12-2018 | Vrouw | 49
Snel werkende schildklier
Ik heb thyrax al vanaf de behandeling met radioactief jodium. Ik ben altijd prima ingesteld met thyrax. 2 jaar geleden toen thyrax niet meer leverbaar was, kreeg ik Levothyroxide (vervanger ) Ik werd daar doodziek van! Bleek allergisch te zijn. Wat ik wel erg vind is dat het medicijn niet meer vergoed wordt. Ik zoek mensen met de zelfde ervaring als ik. Ik hoop dat we [lees meer...]het gewoon weer vergoed krijgen met terug werkende kracht ( alle kosten tot nu terug geboekt ).

22-02-2015 | Vrouw | 51
Snel werkende schildklier
Veel last van mijn ogen, erg opgezwollen en veel vocht uit mijn ogen en een branderig gevoel. Laatste tijd erg moe, gauw geïrriteerd en kattig en veel last van pijn in mijn rug, voelt als spierpijn.

25-06-2016 | Vrouw | 52

21-02-2015 | Vrouw | 56
levothyroxine (75ug)
Snel werkende schildklier
Sinds november 2008 gebruik ik drie tabletjes van 25ug. In 2013 heb ik last met mijn ogen gekregen waarschijnlijk door een klap met een bal. De instelling van de Thyrax was altijd stabiel tot april 2014. Toen bleek de schildklier te traag en moest ik een tablet verminderen. Daarna weer te snel en ik zit nu weer op drie tabletten. Sinds september heb ik enorme last van[lees meer...] mijn neus, ervaar veel druk en heb ook last veel van mijn ogen. Mijn ogen trekken en ik ervaar pijn aan de oogkassen. Ook kreeg ik in september vlekjes in mijn zicht en schaduwen. De oogarts heeft inmiddels vertroebeling in mijn oogvocht (in de oogbol) geconstateerd. Na de uitzending van Radar denk ik dat mijn klachten sinds september wel eens van de Thyrax kunnen komen. Mijn vriendin slikt ook Thyrax en blijkt ook heel erg last van de neus te hebben (lijkt wel gekneusd). Zijn er nog meer mensen die sinds de nieuwe verpakking deze problemen ervaren. Ik denk ook dat de grootte van de tablet is veranderd. Wellicht wordt er ook een andere vulstof gebruikt.

24-10-2017 | Vrouw | 61
levothyroxine (112ug)
Snel werkende schildklier
Ik gebruik Thyrax al zo'n dertig jaar. Mijn schildklier werkte te snel en op een gegeven moment heb ik een radioactieve pil gehad waardoor mijn schildklier er helemaal mee gestopt is. Daarna gebruikte ik al die jaren Thyrax 0.1. Zodra ik de nieuwe Thyrax ben gaan gebruiken waren de waarden ineens niet goed en moet ik meer Thyrax gaan gebruiken. Moet dus weer opnieuw ingest[lees meer...]eld worden. Ik ben benieuwd of dat alleen bij mij het geval is of dat meer mensen dit probleem hebben.

18-02-2015 | Vrouw | 61
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
ik had altijd een te traag werkende schildklier. doordat ik erg moe ben en me erg slecht voel, heb ik mijn bloed laten controleren. Ik heb nu een te snelwerkende schildklier. heb mijn medicijnen aan gepast, maar mijn klachten worden eerder erger. weet me soms geen raad, ben al in het ziekenhuis geweest vanwege hartklachten, daar zag men dat de bloeddruk te hoog was, onderd[lees meer...]ruk om de 100, terwijl ik altijd een onderdruk v 65 had. verder fietstest gedaan, alles wederom goed. Mijn suiker is gecontroleerd en uit mijn bloed bleek dat alles goed is behalve de functie vd schildklier. Nu heb ik de uitzending van radar gezien, ben er op attent gemaakt door mijn omgeving en heb alle klachten die daar genoemd werden. Ik loop al een jaar te zeuren met deze klachten die erger worden tot nu hoop ik. Misschien is het van belang te vermelden dat ik kanker heb gehad en anderhalf jaar chemo met herceptin gehad heb en 7 weken bestraling. Mijn arts heeft dat steeds de schuld van mijn klachten gegeven. waar ik het niet mee eens was, graag zou ik op de hoogte willen blijven van het onderzoek over het medicijn Thyrax. Ik wil ook wel meewerken aan dit onderzoek. In afwachting van uw antwoord verblijf ik met vriendelijke groeten. Ellie