terbinafine

Kalknagel(s) (171 meningen)
Voetschimmel (39 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

19-05-2017 | Vrouw | 47
Kalknagel(s)
Gebruik: tegen schimmelnagel Na een paar weken totale smaakverlies , onaangename smaak in mijn mond, erg misselijk, duizelig, moe, hoofdpijn. Ik heb na bijna 7 weken besloten om te stoppen. Hopelijk gaat mijn schimmelinfectie weg en is het tenminste niet voor niets geweest, dus over effectiviteit kan ik nu niet echt beoordelen. Succes!

19-05-2017 | Man | 58
Kalknagel(s)
Voor een schimmelinfectie van de huid een kuurtje van twee weken voorgeschreven gekregen. Schimmel verdwijnt als sneeuw voor de zon zonder bijwerkingen. Tot mijn grote verbazing begint ook de schimmel in mijn kalknagel uit te groeien in de maanden daarna. Eerder had ik al diverse vruchteloze pogingen ondernomen de kalknagel te bestrijden (bijv met Lamisil), echter zonder s[lees meer...]ucces. Nu leek mijn kalknagel geheel te gaan genezen. Op het moment dat het aangetaste deel bijna volledig was uitgegroeid begon de schimmel echter weer dieper in de nagel door te dringen. Heb onlangs (ca. een half jaar na de eerste kuur) de tweewekelijkse kuur herhaald in de hoop dat de kalknagel alsnog definitief geneest.

18-03-2017 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Helemaal ontdaan...na 18 jaar kalknagels en alle middeltjes en consequent gebruik. Dacht ik zal ik dan maar 3 maanden tabletten nemen om toch van m'n kalknagels af te komen? immers mijn partner en zoon hebben t jaren geleden gebruikt (denk lamisil). Eerste weken erg misselijk maar dacht doorzetten ...niet zeuren!! Na 6 weken vermindering smaak ..akelig gevoel in mond. Nu [lees meer...]sinds 5 dagen totale smaakverlies......oh my god wat vind ik dit een troep. Ben helemaal verdrietig ..hoop dat t nog terugkomt...denk na aub!!!!!!!!

16-03-2017 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
7 weken deze pillen genomen. Ben heel misselijk en duizelig geweest maar dag...wil na 15 jaar wel eens van kalknagels tenen af. doorzetten dus...toen verminderde de smaak...en verdween helemaal. gisteren acuut moeten stoppen van huisarts. zal nog enkele weken duren dat smaak terugkomt. ....ik hoop t toch zeg!!!

27-02-2017 | Man | 24
Schimmelinfectie van de huid
Na een lezen van vele negatieve recensies wilde ik een review schrijven dat meer genuanceerd was naar mijn ervaring. Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen nadat de huisarts een ringworm had geconstateerd op mijn armen. Dit begon met kleine witte vlekjes en groeide na maanden uit tot grotere witte vlekken die meer begonnen te jeuken, rood werden, begonnen te schilf[lees meer...]eren en vocht afgaven nadat ze gekrabd waren. Het medicijn werkt langzaam, maar na 7 weken zijn de rode en schilferende vlekken bijna verdwenen. Alleen de witte vlekken zijn nog over. Tevens heeft het effect gehad op een opkomende kalknagel en naar mijn grote verbazing heeft het een groot effect gehad op plaatselijke eczeem op de vingers. Deze onderhuidse (eczeem) ontstekingen zijn nagenoeg verdwenen. Hopelijk voor langere termijn. Als bijwerkingen merkte ik aan het begon op dat mijn lichaam af en toe plots een temperatuur verhoging kreeg maar niet tot een zorgwekkende mate. Tevens veranderde mijn ontlasting van kleur en consistentie. Dit is grotendeels verholpen door het slikken van probiotica en enzym-complex. Al en met tevreden met de werking ondanks dat het heel lang duurt voordat het iets verhelpt.

12-02-2017 | Man | 62
Kalknagel(s)
Al jaren last van kalknagels. Gesmeerd met die dure vloeistoffen. Maar het bleef er altijd onder zitten. Wilde nooit pillen vanwege de indianenverhalen. Uiteindelijk toch van de huisarts gekregen. Had al heel snel resultaat. En het is nu praktisch uitgegroeid. Absoluut nergens last van gehad. Denk ook dat er naast al deze slechte ervaringen, een veelvoud van goeie ervaring[lees meer...]en is. Alleen, die lees je nooit. Dus vandaar deze review. Ik lees hier dat sommige mensen het middel uit de roulatie willen. Ik denk dat bij elk medicijn wel iemand een keer heel veel pech heeft. Dus een beetje kort door de bocht om het medicijn te willen verbieden. Jammer. Hou gewoon je lichaam goed in de gaten. Dan gaat het meestal gewoon goed.

12-02-2017 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Gebruik: tegen Schimmelnagel. Veel bijwerkingen: uitslag gekregen die zeer moeilijk verdwijnt. Na 16 dagen al moeten stoppen met kuur. Schimmelnagel was wel al veel beter. Als je de medicatie verdraagt is het wel effectief, doch het is echte rommel voor je lichaam en zou het nooit meer nemen! Doorzetten met lokale behandelingen is gezonder en helpt ook, maar vergt meer[lees meer...] discipline.

10-01-2017 | Man | 55
Kalknagel(s)
Het medicijn heb ik gekregen tegen een kalknagel. Sinds begin jaren 80 (meer dan 30 jaar) heb ik last van chronisch droog eczeem op de voetzool van mijn linkervoet. Ik heb dat destijds gekregen na een gebruik van voetpoeder dat ik van mijn toenmalige huisarts kreeg tegen behandeling van zweetvoeten. De diverse huisartsen sindsdien hebben altijd gezegd dat dit gewoon eczeem[lees meer...] was. Binnen een week nadat ik begonnen was met de terbinafinekuur was de voetzool tot mijn verrassing geheel hersteld. Blijkbaar was het dus geen gewoon eczeem maar een schimmel. De voetzool is weer even soepel als van mijn rechtervoet. Na zes weken heb ik de kuur overigens gestaakt omdat mijn smaak plotseling verdween. De schimmelnagel is niettemin ook hersteld en de smaak is na een maand teruggekeerd. Het smaakverlies vond ik erg vervelend, omdat ik me toch wel zorgen maakte of de smaak wel zou terugkomen, ondanks dat je leest dat het tijdelijk is. Maar een maand zonder smaak was het resultaat zeker waard. Ook na een jaar heb ik nog elke dag plezier van het resultaat.

21-12-2016 | Man | 36
Eczeem
Na vijf jaar rondgelopen met eczeem op handen en voeten (ik kon zelfs geen schoenen dragen) een kuurtje gehad en was volledig genezen. Het bleek dus dat de eczeem een uitwerking was van de schimmel. Geen bijwerkingen gehad behalve de ontwenning van de algehele alcohol onthouding šŸ˜œ.

19-10-2016 | Man | 29
Kalknagel(s)
Het werkt absoluut; de kalknagel is vrijwel helemaal weg. Na zo'n twee maanden trad er bij mij een vreemde bijwerking op: dubbelzien. Linkeroog zwakte helemaal af naar beneden en ik keek compleet scheel, ook zag ik duidelijk twee beelden boven elkaar. Huisarts, oogarts en neuroloog (plus MRI scan) gehad, maar de oorzaak werd niet gevonden. De kans dat het deze tabletten w[lees meer...]aren was voor hun zeer zeer klein. Paar maanden later ben ik weer met de kuur gestart om het dit keer wel af te maken; na 5 tabletten/dagen begon ik weer lichtelijk dubbel te zien. Direct gestopt en het zicht is weer normaal. Disclaimer: ik weet dus niet of het dubbelzien hierdoor kwam. Ik wil het wel genoteerd hebben mocht het bij iemand anders ook voorkomen.

15-10-2016 | Man | 38
Schimmelinfectie van de huid
Volgens mij vinden vooral de "horrorverhalen" hun weg naar het internet. Dit was voor mij de tweede kuur, twee weken. Vorige keer drie weken. Nooit bijwerkingen gehad. Wel oppassen met alcohol, want de lever moet wel vol aan de bak met dit medicijn. Alcohol dus beter volledig laten staan!

19-09-2016 | Man | 61
Bacteriƫle infectie
Na enkele dagen zeer hoge koorts 40.7 en hartritme van 150. Opgenomen in ziekenhuis op de IC. Kregen in eerste instantie de koorts en hart niet onder controle. Ook uitval van de nieren. Na 3 dagen op de IC kregen ze alles een beetje onder controle.

04-09-2016 | Man | 29
Kalknagel(s)
Nadat ik verschillende middeltjes had geprobeerd zoals Nailner ben ik naar de huisarts gestapt. Die vertelde dat deze middeltjes niet werken omdat je ze op de nagel smeert en de schimmel net onder de nagelriem zit; er zal dus gewoon weer een schimmelnagel terug komen. Na wat zoekwerk op internet wist ik dat ik deze tabletten wilde proberen. Ze zouden wellicht bijwerking[lees meer...]en geven, maar vaak wel werken. Van die bijwerkingen is uiteindelijk vrijwel niks terecht gekomen gelukkig. Misschien een dag of twee een ijzersmaak in mijn mond, maar dat is alles. 7 van de 10 teennagels hadden schimmel, inmiddels is dat nog maar bij 1 (waar het begon) en ook dat groeit langzaam uit. Effectiviteit is dus geweldig. Verwacht alleen niet in de eerste maand resultaat zoals sommigen hier aangeven, een schimmel in de teennagel duurt nou eenmaal wat langer voor het er uit groeit.

29-08-2016 | Man | 41
Kalknagel(s)
In het verleden heb ik een pulsbehandeling gehad voor kalknagels aan een voet, 2x een week. Was effectief, kalknagels jaren weg. Na een antibiotica kuur voor iets anders, kwamen kalknagels terug. Dit keer kreeg ik 3 maanden terbinafine. Ik voelde wel direct vermoeidheid, maar dacht niet aan medicijn. Na 6 weken vond ik eten flauw smaken. Na 7 weken was mijn smaak volledig [lees meer...]aangetast. Alles smaakt naar zeezout. Kilo's afgevallen en erg beroerd geweest. Bloedonderzoek was goed. Nu, na 6 weken stoppen met Terbinafine, komt smaak gelukkig weer stapsgewijs terug. Veel stress gehad door internet reviews over mensen die hun smaak niet meer terug kregen, of nooit meer een reactie hebben geplaatst. Ik verwacht dat mijn smaak binnen 1 Ć  2 weken wel weer hersteld is.

20-08-2016 | Man | 50
Kalknagel(s)
In eerste instantie leek mijn kalknagels (heb er slechts een) goed te reageren op het middel, hoewel de kalknagel nooit helemaal genas. Na te zijn gestopt, kwam de kalknagel weer snel terug. Uiteindelijk dus een nutteloze kuur gebleken. Bovendien is het middel ook nog eens slecht voor je lever en nieren en leidt soms mogelijk tot haaruitval.

11-08-2016 | Vrouw | 73
Kalknagel(s)
Ik had 2 jaar last van kalknagels, heb heel veel middeltjes gekocht bij drogist en apotheek, een half jaar 2 keer per dag een kwartier met m'n tenen in een bakje met verdunde azijn en geen enkele verbetering, maar met Terbinafina zijn m'n kalknagels verdwenen in 2 1/2 maand en helemaal geen last gehad van bijwerkingen, ik ben dolblij en nu maar hopen dat het niet meer ter[lees meer...]ug komt!