Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid vermoeidheid verlies van smaak gebrek aan eetlust bittere smaak huiduitslag hele lichaam spierpijn opgeblazen buik rugspierpijn spierpijn in benen en rug

Kalknagel(s) (212 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

15-11-2022 | Man | 31
Kalknagel(s)
Ik slik het middel nu 3 maanden ik zie minimaal verschil dat is ook omdat teennagels langzaam groeien 3mm per maand. Heb weer een nieuwe keur van 3 maanden gekregen en hopelijk is het na 3 maanden wel verdwenen ik zal dan weer een update geven. Ik loop al vanaf mijn 15e rond met kalknagels op 5 tenen ik ben inmiddels 31 heb 16jaar niet met teenslippers durven lopen.

28-09-2022 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Na 20 jaar met kalknagels rondgelopen te hebben en van alles van de drogist geprobeerd te hebben, toch maar de stap genomen om tabletten te slikken. Toendertijd was mijn vorige huisarts niet enthousiast over de pillen en door de nare verhalen op internet nooit aangedurfd. Had ik het maar véél eerder gedaan. Ze zijn makkelijk in te nemen met wat eten. En ik heb geen enkele [lees meer...]bijwerking gehad. Heb geen leverfunctie hoeven testen (vond huisarts blijkbaar niet nodig) maar heb ook gewoon alcohol kunnen drinken en in de zon gezeten... Zo zie je maar ieder mens is anders en binnen 4 maand zijn al mijn kalknagels al uitgegroeid!

28-08-2022 | Vrouw | 28
Kalknagel(s)
Ik gebruik dit medicijn nu 1,5 maand en heb hierdoor soms erge krampen in m’n buik. Ik heb snel een vol gevoel en ervaar vermindering van eetlust. Ook is mijn Ontlasting zachter dan voorheen. Wel merk ik dat mijn kalknagel aan het uitgroeien is. Ik zal de kuur afmaken maar ben blij als ik van de bijwerkingen af ben.

27-08-2022 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Jaren had ik last van kalknagels en heb een nagellak geprobeerd, tevergeefs. Vanuit de huisarts kreeg ik Terbinafine tabletten. 1x daags twee tabletten. In het begin was dit prima, maar heb het niet twee maanden kunnen volhouden door alle bijwerkingen. De kalknagels op mijn tenen zijn compleet verdwenen! Maar heb een jaar later voetschimmel ervoor teruggekregen. Nooit zou [lees meer...]ik weer iets met Terabinefine gebruiken. Het was vreselijk hoeveel en heftig de bijwerkingen na een paar weken werden. Absoluut niet gebruiken wanneer je zwanger wilt worden of bent; het kan een miskraam opwekken.

29-07-2022 | Vrouw | 41
Kalknagel(s)
Was enthousiast maar vroegtijdig gestopt ivm vieze smaak in mijn mond. En deel smaak was verdwenen. Verder grieperig gevoel. Middel is verder effectief maar wilde graag weer normaal kunnen eten. Wacht nu tot herstel van smaak. Nu twee dagen gestopt.

20-07-2022 | Vrouw | 20
Kalknagel(s)
Ben ervanaf,maar veel blijvende problemen op amdete gebieden gekregen. Nooit last buik gehad nu 2 maamden na stoppen medicatie nog steeds erg veel last van buik, kan bepaalde dingen niet meer eten, en eet bijna niets overdag zodat ik geen opgenlazen pijnlijke harde buik heb.Last van stoelgang nog steeds en steken in buik. Lever wanneer ik erop druk soms ook pijnlijk. Achte[lees meer...]raf wisselende emoties erover, ene kant heeft t geholpen maar heeft me veel andere eigenlijk ergere problemen opgeleverd. Geen aanrader.

27-06-2022 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Na een tiental jaren erg lelijke nagels te hebben gehad, die alleen maar lelijker werden heb ik toch de stap genomen deze pillen te gaan slikken. Ik droeg alleen nog maar dichte schoenen. Ik schaamde me enorm voor mijn voeten. Nu ben ik 3 maanden verder en zijn alleen mijn grote teennagels nog aangetast. Ze groeien mooi uit maar ze zijn voor de helft nog schimmelnagels. Ik[lees meer...] hoop dat dit nog doorzet, begreep dat de medicijnen nog 3 maanden in je lijf blijven zitten en dus nog nawerken. Ik heb 3 maanden de medicijnen geslikt en slik nu dagelijk vitamine B extra. Hoop dat ik de nagels daardoor een beetje kan bevorderen met doorgroeien. In het begin had ik echt last van de bijwerkingen van de pillen, duizelig, ontzettend opgezette buik. Vol gevoel en misselijk. Na 6 weken mocht ik bloedprikken om de leverwaardes te controleren en die waren gelukkig goed. De bijwerkingen bleven. Na een zoektocht op internet kwam ik erachter dat je de medicijnen met wat eten in zou kunnen nemen om de bijwerkingen te verminderen. Vanaf het moment dat ik dat deed ging het stukken beter en heb ik eigenlijk geen last meer gehad. Nu verder uitgroeien en dan lekker weer mijn slippers aan!

20-06-2022 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Probleem: kalknagel. Na 44 dagen 1 pil/dag (van 56 pillen in doos): extreem slechte zoute SMAAK. Zowel tijdens het eten als tussen de maaltijden door. Enkel verlichting met pepermuntjes. Na 46 dagen behandeling stopgezet en 10 dagen later nog geen verbetering.

01-05-2022 | Man | 29
Kalknagel(s)
Gelukkig sloeg de kuur aan. Bijwerkingen waren in tegenstelling tot veel reviews minimaal (enkel eerste dagen lichte hoofdpijn (niet gehele dag/chronisch). Lever waarden bleven ok. Zou het middel zeker aanraden!

19-04-2022 | Man | 47
Kalknagel(s)
Na ruim 10 jaar kalknagels aan minstens 6 teennagels (en meerdere in opkomst) en alles geprobeerd te hebben zonder resultaat: van de geijkte smeersels en de huis-tuin-en-keukenmiddelen tot aan laserbehandelingen van ruim 300 euro toe, toch maar besloten tot medicatie over te gaan. Ik was huiverig gemaakt door met name de internetverhalen over leverellende etc. Tevens ma[lees meer...]g je er niet mee in de zon, dus toen gewacht tot het nieuwe jaar en gelijk per 01/01/22 begonnen. Daarvoor eerste een nulmeting gedaan van de leverwaarden, die waren goed dus kon gaan starten. De eerste 6 weken geen alcohol genuttigd, daarna weer een bloedafname laten doen voor de leverwaarden en die waren weer goed. In overleg met huisarts gematigd alcoholgebruik gestart (er staat niets over alcohol in de bijsluiter?!). Bijwerkingen vallen mee, tot lichte hoofdpijn en wat gematigd fit voelen tot soms wat darmklachten en slechte smaak in de mond bij ontwaken, daar is het bij gebleven. Je merkt wel dat een biertje hard en snel inslaat, dus je gaat vanzelf rustig aan doen. Daarna nog twee keer leverwaarden laten testen en ook die waren goed. Nu bijna 4 maanden verder. Ik ben elke maand naar de pedicure geweest om de nagels te laten vijlen etc. Als ik het resultaat aanschouw kan ik bijna huilen van geluk. Het ziet er niet meer geel, brokkelig, smerig en aangetast aan. Het is duidelijk te zien dat de schimmel morsdood is en dat het aan het uitgroeien is (de grote teen) en uitgegroeid is aan de kleine(re) tenen. Rest mij nog een laatste strip en dan houd ik ermee op. Blijf elke dag poederen met Daktarin, de schoenen wisselen, slippers dragen, aparte voetenhanddoek, schoenen sprayen met ProtectAir om herbesmetting te voorkomen. Hoop er voor altijd vanaf te zijn en weer mooie teennagels te behouden!!

14-04-2022 | Vrouw | 21
Kalknagel(s)
Eerste maand ging het goed, geen bijwerkingen. Maar zodra ik aan de tweede maand begon, ik had een zeer heftige hoofdpijn elke dag. Normaal functioneren kon niet meer. Ik heb nog nooit zulke heftige hoofdpijn gehad. Verder werd ik duizelig op sommige momenten. Ook voelde mijn buik zo opgeblazen, dat ik moeilijk in slaap kwam (ook door de hoofdpijn). Verder een branderig ge[lees meer...]voel in mijn boven en onder buik. Ik maakte me zorgen en wist niet wat me overkwam. Totdat ik erachter vond dat het door terbinafine kan komen, gelijk mee gestopt. Ik ga het proberen met een middel van een drogist. Wat een troep!

01-04-2022 | Vrouw | 43
Kalknagel(s)
Deze kuur heb ik al een keer eerder gehad, kreeg toen vreselijke uitslag gordelroos en moest toen stoppen. Na 7 jaar toch maar weer proberen eerst bloed prikken anders krijg je ze niet. Ik had alleen even last van hoofdpijn, toen dacht hey het gaat goed. Kreeg ik na een week toch weer jeuk gelukkig ben ik er nu snel bij. Direct dokter gebeld volgens dokter kwam het niet do[lees meer...]or de tabletten kon niet pff wel heel toevallig elke keer als ik deze tabletten slik uitslag. Maar ok ik was niet van plan om met deze tabletten te stoppen want dit is mijn enigste kans om er vanaf te komen. Ik ben ze gaan slikken in combi met antihestimine en wonder boven wonder kan ik gewoon door gaan. Ik heb wel een hele grote rode uitslag vlek op mijn dijbeen staat echt lelijk. Maar teminste heb ik geen last van. Alleen ik slik het nu een maand maar ik zie nog geen resultaat. Dus ik hoop maar dat het aanslaat. Maar ik blijf het gewoon door slikken

25-12-2021 | Vrouw | 44
Kalknagel(s)
Hooguit wat last van maagdarmkanaal/minder eetlust, maar persoonlijk vond ik dat niet erg. Door de vele negatieve ervaringen heb ik het eigenlijk te lang uitgesteld. Achteraf onnodig. Leverwaarden goed, bijwerkingen bijna niet en prima resultaat.

12-12-2021 | Vrouw | 17
Voetschimmel
Ik nam Terbafine op aanraden van de dermatoloog omwille van een voetschimmel. Na drie dagen voelde ik me plots heel futloos en kreeg ik enorme buikpijn en voelde ik me misselijk. Ook had ik last van darmklachten. Na bezoek aan de huisdokter stopte ik met de kuur (die normaalgezien 14 dagen zou duren). Jammer, want het medicijn had, na de 3 dagen, wel al een goede invloed[lees meer...] op de voetschimmel.

02-09-2021 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik heb al jaren last van een kalknagel op mijn grote teen waar de middelen uit de drogist niet tegen helpen en daarom vroeg ik aan mijn huisarts om een recept voor Terbinafine, helaas weigerde hij die te geven dus daarom bestel ik dit medicijn zonder recept via internet. Op dit moment heb ik tabletten van het merk Actavis in huis maar ik heb ook die van Accord gehad en[lees meer...] wat andere merken waarvan ik de naam vergeten ben. Dit medicijn werkt bij mij goed, ik zie duidelijk dat het besmette deel van mijn nagel aan het uitgroeien is, echter gaat het wel heel langzaam, maar het grootste deel van mijn nagel ziet er nu schoon uit, dus ik heb goede hoop dat ik voor het eind van het jaar van mijn kalknagel af ben. Toen ik ging beginnen met deze tabletten maakte ik mij zorgen over de bijwerkingen, gelukkig vallen die bij mij reuze mee, ik heb alleen af en toe last van mijn maag.

20-08-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Ik slik het nu een week, en de bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me elke dag ziek en krijg heftige krampen in m’n bovenbuik. Dan maar niet te spreken over De bittere gevoel in mn mond en hoofdpijn. Ik ga het nog even doorzetten in de hoop dat de bijwerkingen wegtrekken, zo niet dan kan ik ermee. Ik kan niet meer normaal functioneren zo.