terbinafine

Kalknagel(s) (171 meningen)
Voetschimmel (39 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

07-07-2016 | Man | 21
Voetschimmel
Ik heb een goede ervaring met het product. geen bijwerkingen gehad.

01-07-2016 | Man | 25
Kalknagel(s)
Ik heb 18 ar last gehad van schimmelnagels maar durfde nooit de stap te zetten om te beginnen met het slikken van de medicijnen. Ik ben blij dat ik deze stap toch heb genomen. Ik had in totaal 9 besmette nagels en deze zijn eigenlijk aan het uitgroeien, na drie maanden slikken. Tip: let niet op de verhalen van de bijwerkingen op het internet, waardoor u afgeschrikt raakt. [lees meer...]Juist de mensen met slechte ervaringen plaatsen dit online. In de bijsluiter valt te lezen dat de bijwerkingen waarover de mensen hier klagen slecht bij 1 op de zovelen voorkomt. Probeer het dus gewoon. (RED: helaas komen zeer ernstige bijwerkingen zo vaak voor als ze voorkomen. We hebben op mijnmedicijn.nl geen probleem met meer negatieve dan positieve verhalen. Wat er dus negatief binnenkomt, is dus gewoon serieus te nemen als signaal. Dat iedereen anders reageert, dat is wel een gegeven. Wat een ander overkomt, hoeft jou niet te overkomen. Maar van alert zijn is niemand nog slechter geworden).

15-06-2016 | Man | 55
Kalknagel(s)
Geen bijwerkingen. Gemakkelijk in te nemen. Verdwijnen infectie kan lang op zich laten wachten (meer dan 3 maanden).

28-05-2016 | Man | 27
Kalknagel(s)
Veel bijwerkingen gebruik van 2 weken. Voelde me steeds wakker worden. Vaak diarree gehad. En krijg nog last van behoorlijke duizeligheid, alsof er iets los gaat in de hersens. De gene die dit medicijn heeft ontwikkelt, moet het eens zelf gaan gebruiken. Het is een en al troep. Het geeft ook veel depressie en stress, waardoor duizeligheid moeilijk ook afneemt, lijkt alsof[lees meer...] je gewoon op de grond komt. Ik zou dus het gebruik zeer afraden, en als iedereen mee werkt, dan kan ie ook failliet gaan. Als je het leven zat bent, dan is dit medicijn zeker een aanrader. De naam zegt het al he, pharmachemie, een en al chemische stoffen.

21-04-2016 | Vrouw | 43
Schimmelinfectie van de huid
Al jaren steeds terugkerende vaginale candida-infecties, terugkerende overmatige hoeveelheid gisten op de huid (zomergist), hoofdroos en een kalknagel. In feite zijn dat symptomen van een candidaovergroei in het hele lichaam. De winderigheid en diarree is naar mijn mening niet een bijwerking, maar gewoon een effect van een candida die-off in het lichaam. Dit middel werkt n[lees meer...]iet plaatselijk, maar systemisch, dus het pakt alle schimmels aan in het lichaam. Reken er maar op dat als je last hebt van terugkerende infecties, dat er sprake is van candida overgroei. Al helemaal met het dieet wat we tegenwoordig volgen. Dus in dit geval is diarree goed! De candida gaat dood, ook in de darm (waar altijd schimmels aanwezig zijn, alleen nu blijkbaar teveel) en wordt uitgescheiden. De gifstoffen die hierbij vrij komen, belasten idd de lever e.d. en daar kun je je best beroerd van voelen. Dat is ook het geval als je een anticandida dieet zou volgen (herzheimer reactie). De kalknagel... Ik lees dat iedereen er hier mee stoeit, maar het is voor mij niet de reden voor het gebruik van dit medicijn. Een kalknagel kun je heel effectief bestrijden door de nagel en huid in te sprayen met appelazijn, dan fijngesneden biologische knoflook op de nagel te leggen en deze 24 uur te omwikkelen met doorzichtige huishoudfolie. Als je het folie verwijderd, weet je niet wat je ziet. Dit zo nodig herhalen tot het weg is, het is alsof de schimmel uit de nagel trekt en wat aangetast is, is zo zacht dat je het heel eenvoudig verwijderd. Dit is echt een heel probaat middel en ik heb nog nooit zoiets effectiefs meegemaakt. Die van mij is na 2x dit doen gewoon weg. Dus mensen, als jullie dit middel nemen vanwege een kalknagel, probeer dit eens. Je zult verbluft zijn van het resultaat. Ik heb van dit middel nog geen verdere bijwerkingen, maar ik hoop natuurlijk niet op één van de hevige die ik van sommigen lees. Ik ben ook niet van plan het een maand te gebruiken, de huidschimmel krijg ik na het ergste straks ook verder wel weg met een zalfje en shampoos. Ondertussen is wel mooi allerlei overgroei uit mijn systeem verwijderd.

21-04-2016 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Na vele negatieve reacties vooraf te hebben gelezen over dit medicijn ben ik het toch maar gaan proberen. Ik slik het nu een maandje. Tot op heden is het altijd goed gegaan. Geen klachten van bijwerkingen. Ik ben mezelf juist wat fitter gaan voelen is me opgevallen sinds ik dit medicijn gebruik (ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft?). Voor het resultaat moet h[lees meer...]et allemaal nog gaan uitwijzen. Ik merk tot nu toe nog geen verbetering, maar ik heb sowieso nog 2 maanden te gaan en misschien dat een verlenging nodig is. Maar we gaan het zien. Ik hoop dat m'n kalknagels zullen gaan verbeteren op den duur.

12-04-2016 | Man | 22
Kalknagel(s)
Hoi, Erg veel slechte verhalen gehoord van huisarts en mede-gebruikers op deze website. Was voorafgaand erg huiverig voor de bijwerkingen, maar nu na 4 maanden slikken nog steeds nergens last van. Ben een gezonde jonge van begin 20 en sport 2x per week en eet genoeg groente en fruit. Tenen zijn ondertussen vrijwel geheel van schimmel verwijderd. Heb nog 14 pillen te[lees meer...] gaan en dan ben ik klaar met mijn kuur.

25-03-2016 | Vrouw | 55
Schimmelinfectie van de huid
Ik had een kuur voor 15 dagen, wat heel zwaar was omdat ik regelmatig een onverdraaglijke last kreeg van jeuk over mijn hele lichaam. Dan ging ik onder de douche waardoor de jeuk wat verlichtte. Omdat er stond dat ik de kuur moest afmaken ben ik doorgegaan met innemen. Tot de 11e dag van de kuur. Het was mooi weer en ik ging in de zon zitten. Kort daarna voelde ik me beroe[lees meer...]rd worden en liet dit weten aan mijn vriend. Kort daarna verloor ik het bewustzijn. Hij probeerde me bij kennis te brengen maar dat lukte hem niet. In paniek ging hij in de buurt vragen wat hij moest doen en belde vervolgens 112. Een tijdje daarna kwam ik bij, mijn hele lichaam was knalrood en mijn gezicht lijkbleek. Ik ben naar het ziekenhuis gebracht waarbij verschillende onderzoekingen zijn verricht. Ze konden niets vinden, 1 dag later kreeg ik een zalfje van de huidarts voorgeschreven. Hier had ik niets aan, evenals aan de terbinafine, maar het gevolg was wel dat ik geen zon meer op mijn huid kon verdragen. In het MCU in Utrecht ben ik met lichttherapie van deze bijwerking af gekomen gelukkig. Ik heb deze bijwerkingen bij het lab gemeld. Gelet op mijn ervaringen en de overige reacties van anderen vind ik dat dit gevaarlijke medicijn verboden moet worden en uit de handel gehaald. De medici erkennen niet dat de terbinafine de oorzaak is van deze bijwerkingen. Maar ik ben overtuigd van wel. Ik ben altijd gezond geweest en gebruik nooit medicatie, ook op dat moment niet. Het kan om deze reden alleen van de terbinafine komen.

24-03-2016 | Vrouw | 42
Voetschimmel
Eerste weken van gebruik misselijk, veel jeuk en extremevermoeidheid alsof mijn lichaam langzaam aan het aftakelen is. Na 5 weken totale smaakverlies en erge keelpijn. Nu 3 weken gestopt met medicijn (totaal 6 wk geslikt) en geen enkele verbetering. Proef nog steeds niks, al 6 kg afgevallen, extreem vermoeid en zware spieren (net als bij griep). Bloed is onderzocht, maar i[lees meer...]s verder goed, geen ontsteking. Huisarts vermoed dat medicijnen zenuwstelsel heeft aangetast, waardoor ik keelpijn voel, maar het is afwachten. Ik lees nergens een ervaring van iemand hoe lang de smaak wegblijft? Iemand ervaring? Van mij mag dit medicijn van de markt! Een aftakeling van je lichaam!!

17-03-2016 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Gisteren begonnen met terbinafine. Slechts 1 tablet gehad en daardoor smaakverlies en een sterk verminderd reukvermogen!!! Door 1 tablet!!! Ik mag hopen dat dit nog goed komt, ben ook nu dus onmiddellijk gestopt met het middel. Ik vind het een troep! Mensen wie dit leest, weet waar je aan begint!

08-02-2016 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Voor mijn kalknagel. Al eerder gebruikt voor voetschimmel toen niets gehad. Opgezette handen, veel vocht vast houden, jeuk, tintelen in de mond geen eetlust meer (dat is niet zo erg ;) ), drukkend gevoel op borst, spierpijn. Vandaag bij huisarts geweest moet onmiddellijk stoppen, allergische reactie

03-02-2016 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Last van schimmelnagels. Alle huis-tuin-en-keukenmiddeltjes al geprobeerd. Twee weken geleden gestart met de tabletten. Verbetering is nog niet te zien, maar vreselijk veel pijn in de rechterbovenbuik. Voelt als een gekneusde rib, maar is dus een gevoelige lever. Ben verder gezond en gebruik geen andere medicijnen. Huisarts gebeld en moet bloed prikken voor leverwaarde. Vr[lees meer...]ees dat ik dit geen 9 maanden vol ga houden.

12-01-2016 | Man | 38
Kalknagel(s)
Ik heb bijna 15 jaar las gehad van enkele kalknagels met ingroei tot gevolg. Uiteindelijk meerdere jaren bij de pedicure geweest en van allerlei middeltjes geprobeerd. Spray, azijn, Betadine enz. Soms leek het goed te gaan maar helaas.. Het feit dat één van mijn kinderen ook een kalknagel leek te krijgen, gaf mij de doorslag om in goed overleg met de huisarts met de terbin[lees meer...]afinekuur te beginnen. Je leest hier behoorlijke horrorverhalen over op internet, maar met een goede opvolging bij de huisarts heb ik het aangedurfd. Eerst twee weken proberen (in deze periode wel behoorlijke hinder ondervonden van mijn spijsvertering, lamlendig e.d. standaard ziektebeeld welke na een paar dagen begon en vervolgens na een dikke week weer verdwenen was) dan na een maand controle van de leverfunctie (en die was prima) en vervolgens nog drie maanden doorgezet. na circa 6 maanden al mooi resultaat en liep ik weer op slippers buiten. Maatregelen welke ik nu nog dagelijks neem is: 2 x daags nog altijd de nagels behandelen met HFL schimmelnagelspray en/of Kruidvat kalknagel olie. Sokken en schoenen geregeld inspuiten met schoen en sok preventief van de pedicure. Om de 8 weken nog steeds naar de pedicure gaan. Na iedere douchebeurt de douche uitspuiten met schoonmaak azijn. Sokken en badmat e.d. wassen op 60C. Dit is gelukkig allemaal een gewoonte geworden in de loop der jaren ;-). Nu hopen dat het voor altijd wegblijft en ik niemand meer kan besmetten.. Resume: helpen alle middeltjes niet, probeer dan in goed overleg met je huisarts de terbinafinekuur. De bijwerkingen verschilt echt per persoon en wie weet heb je er weinig hinder van! Maar houd wel rekening met een consequente opvolging om schoenen/sokken/douche enz. te blijven ontsmetten in deze periode, maar ook daarna. PS en alle verhalen welke na een paar dagen of weken al succes hebben, is natuurlijk onzin, een teennagel heeft bijna een jaar nodig om volledig uit te groeien. Succes!

18-12-2015 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Na 2,5 week terbinafine een zeer heftige allergische reactie gehad met 5 nachten ziekenhuisopname als gevolg. Anti allergie medicatie mocht niet baten. Uiteindelijk pas met Prednison en een andere zware ontstekingsremmer onder controle gekregen. Het is niet met zekerheid te zeggen, maar artsen vermoeden zeer sterk dat terbinafine de veroorzaker is geweest. Uit onderzoeken [lees meer...]is tot nu toe niets anders naar voren gekomen, ik ben verder helemaal gezond en heb nog nooit eerder ergens allergisch op gereageerd. Inmiddels ben ik 1,5 week met de terbinafine gestopt en nu 4 dagen uit het ziekenhuis, maar de reactie is nog steeds niet volledig uit mijn lichaam verdwenen. Ik raak dit middel nooit meer aan!

01-12-2015 | Man | 27
Kalknagel(s)
Ik ben ergens in 2014 begonnen met Terbinfine. Ik had langdurig (lees vanaf mijn puberteit) schimmelnagels en geneerde me er dood voor. Ik was er praktisch elke dag mee bezig en besloot dat het genoeg was. De pedicure man vertelde dat hij te oud was om me leeg te zuigen van geld en zei: dokter is het enige. Dus naar de dokter en die raadde dit aan. Ernst van mij tenen. Lin[lees meer...]ker voet alle behalve middelste, rechtervoet alleen de middelste (ying yang?:P). Goed best heftig en al erg lang. Ik was er klaar mee. Bijwerkingen. Eerste week voelde ik me licht in mijn hoofd als ik snel op stond, ik had online veel horror verhalen gelezen en was bang voor van alles. Tweede week, geen licht gevoel meer. Dokter raadde alcohol af en dat heb ik 5 - 6 weken volgehouden. Daarna een enkele keer een biertje maar dat voelde wat raar in mijn zij, lever was toch te druk met medicijn denk ik. Volgens mijn kapper trok mijn haarlijn terug en is dat nu pas na een jaar weer normaal. Effect: het duurde ruim anderhalve maand voor ik enig resultaat begon te zien en na 3 maanden waren mijn teennagels schoon. Ik ben erg blij het te hebben gedaan maar raad je aan goed je huisarts te raadplegen. Gezondheid: Ik sportte regelmatig en deed dat ervoor ook al. Ik was gewoon fit en denk dat dit zeker belangrijk is.

25-10-2015 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Na 2 weken vermindering van smaak, na overleg met de huisarts proberen vol te houden, maar uiteindelijk kuur toch niet afgemaakt. Ik heb 6 weken geslikt ipv 3 maanden. Nu inmiddels bijna 3 weken gestopt, ik heb nog altijd geen smaak, word misselijk als ik vast voedsel eet, ben slap duizelig en heb heel regelmatig flauwtes dat alles ff zwart word. Ook heb ik mijn menstruati[lees meer...]e overgeslagen. Ben ruim 10 kg afgevallen in nog geen 2 maanden. Ben nu onder begeleiding gesteld van hap, mijn lichaam is de hamsterperiode (als je te weinig eet, val je niet af, omdat je lichaam reserves hamstert) voorbij en begint uitvalverschijnselen te tonen.