Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid gebrek aan eetlust bittere smaak vermoeidheid rugspierpijn spierpijn opgeblazen buik

Kalknagel(s) (208 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

11-06-2023 | Man | 36
Kalknagel(s)
Na jaren last te hebben gehad van schimmel/kalknagels aan mijn voet besloten dit medicijn te gaan gebruiken. Ieder zalfje tot aan laseren geprobeerd zonder resultaat. Enige angst voor de bijwerkingen toch maar in gang gezet. Medicatie 3 maanden gebruikt en minimaal last van de bijwerkingen gehad. Wat hoofdpijn, misselijkheid en een opgeblazen buik. Resultaat goed zicht[lees meer...]baar, nagel groeit netjes uit maar zal nog wel even duren. Ben tevreden over het resultaat.

08-06-2023 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Nu 1,5 maand aan het slikken. Smaak volledig weg. Alles smaakt zout. Met name water is smerig. Ik val hier op af. Moet ik doorgaan? Nog geen resultaat. Vreselijk paardenmiddel! Voelt als vergiftiging

27-05-2023 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Ruim 9 jaar last van kalknagels op bijna 3/4e van beide voeten. En zoals vele onder ons heel veel geprobeerd. Na de zwangerschappen toch de stap gezet voor de tabletten. Ik was bang voor de bijwerkingen maar ik heb de tabletten na het avond eten ingenomen zodat ik de nacht kon overbruggen aan bijwerken. Dit hielp mij goed en heb echt nergens last van gehad! Enorm blij met[lees meer...] het resultaat en kan eindelijk de zomer weer rond lopen met mooie nagels.

27-05-2023 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Na jaren met schimmelnagels rond te hebben gelopen toch maar naar de huisartsgegaan. Na de eerste kuur zagen wij beiden weinig verschil. Heb nu nog een kuur van 2 maanden meegekregen en ik hoop ten zeerste dat het wat doet. Nu 3,5 maanden bezig en echt geen resultaat..

20-05-2023 | Man | 50
Kalknagel(s)
Volledige kuur afgemaakt. Gestopt bij einde kuur om geen schade aan de lever te veroorzaken. Geen enkel effect.

17-05-2023 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Na een eerste kuur merkte ik dat de kalknagels weer terugkwamen. De eerste kuur geen bijwerkingen gehad dus ben sinds 5 weken met een tweede kuur bezig. Nu opeens enorme huiduitslag in de vorm van galbulten. Ben dus meteen gestopt en wacht nog op een alternatiefrecept van de dokter eventueel . Ook de binnenkant van mijn handen jeukten 2 nachten vreselijk... Heel erg balen[lees meer...] want ik vind die kalknagels vreselijk!

05-05-2023 | Vrouw | 20
Kalknagel(s)
Ik liep al ongeveer 6 jaar met schimmelnagels. Na allerlei verschillende middeltjes en lotions van de huisarts gekregen te hebben, heb ik er toch voor gekozen om terbafinine te slikken. De huisarts wees me erop dat ik bijwerkingen kon krijgen en ik hier goed op moest letten. Nu ongeveer een maand bezig met de behandeling. Niks geen bijwerkingen en ik zie al mooi result[lees meer...]aat. Ik heb goede hoop.

23-04-2023 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Een jaar geleden kreeg ik opeens kalknagels. Heb van de huisarts na een bloedtest terbinafine Focus gekregen. Na drie maanden leken mijn nagels schoon te groeien. Helaas bleek het enkele maanden later niet volledig weg te zijn. Na een tweede bloedtest weer begonnen en ben nu vier weken verder. Sinds een paar weken ik voel me moe en licht grieperig en heb regelmatig hoofdpi[lees meer...]jn. Dit had ik tijdens de eerste kuur ook wel vaker bedenk ik me nu. Mijn huid in mijn gezicht laten kleine ontstekingen zien, net alsof ik puntbloedingen heb, maar er zitten ontstekingen onder. Dit is progressief. De behandeling ga ik afbreken. Jammer want de schimmelnagel lijkt wel al minder te worden.

08-02-2023 | Man | 39
Kalknagel(s)
Al 20 jaar heb ik op mijn grote teen een vieze verkleurde teennagel. In de afgelopen jaren heb ik echt veel creme's en poedertjes gebruikt omdat ik dan ook voetschimmel had op de huid van mijn voet. De voetschimmel op de huid ging dan wel weg maar de nagel van mijn teen werd niet beter. Op een gegeven moment was ik er klaar mee omdat mij echt begon te schamen over mijn n[lees meer...]agel. Hierop internet geraadpleegd en zodoende uitgekomen bij Terbinafine. Uiteindelijk naar de dokter gegaan welke mij wel wees op de mogelijke heftige bijwerkingen. Toch maar begonnen met de kuur. Ik gebruik nu al 3 maanden de tabletten en zie echt dat het super goed werkt. De vieze teennagel groeit nu netjes uit. Ik denk nog 2 maanden de kuur te moeten gebruiken. De enige bijwerking die ik heb is dat ik wat meer moe ben dan normaal

23-01-2023 | Vrouw | 54
Voetschimmel

03-01-2023 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Al jaren last van kalknagels, eerder andere tabletten gehad maar het kwam na een half jaar weer terug. Na ongeveer 6 weken deze pillen verloor ik mijn smaak, ik dacht eerst aan corona maar test was steeds negatief. Daarnaast ook niet ongesteld geworden terwijl ik wel de anticonceptiepil slik (en nee, ik ben niet zwanger). Moeten stoppen ermee in overleg met de dermatoloog[lees meer...]. Inmiddels 4 weken gestopt en mijn smaak nog steeds niet volledig terug.

28-11-2022 | Vrouw | 32
Kalknagel(s)
Ik heb zo'n 6 jaar last van kalknagels, bijna al mijn tenen. Vanalles geprobeerd, van elke dag in badje azijn, soda en teatree olie, als ook super dure laserbehandelingen (werkte totaal niet). Laatst een nieuwe methode geprobeerd: PACT therapie. Het heeft twee nagels "gered", maar ik had langer door moeten gaan; kwam ik achter na een second opinion. Mocht je er nog geld v[lees meer...]oor over hebben: probeer PACT! Het is pijnloos, niet slecht voor je, en het werkt. Moet je het wel doorzetten en zijn dus vele sessies nodig ... omdat ik al zoveel geld uitgegeven heb, dacht ik nu toch maar die kuur. Met het merk Aurobindo heb ik geen bijwerkingen, van het merk Focus wél! Voor iedereen wellicht verschillend, maar het kan dus per merk verschillen. Van Focus werd ik heel beroerd (misselijk, hoofdpijn, hartkloppingen, gespannenheid). Nu gaat het goed, maar: zie na 2 maanden alleen verschil aan 1 kleinste teennagel. Omdat ik altijd al goed smeer met terbinafine creme/mycanazol (ofzoiets) zijn mn nagels er gelukkig niet heel erg aan toe. Maar het is zeker nog niet weg. Mijn nagels groeien super langzaam helaas. Ik ga nog zeker tot 6 maanden door denk ik en erg blij dat ik nu nergens last van heb. Wordt vervolgd!

15-11-2022 | Man | 31
Kalknagel(s)
Ik slik het middel nu 3 maanden ik zie minimaal verschil dat is ook omdat teennagels langzaam groeien 3mm per maand. Heb weer een nieuwe keur van 3 maanden gekregen en hopelijk is het na 3 maanden wel verdwenen ik zal dan weer een update geven. Ik loop al vanaf mijn 15e rond met kalknagels op 5 tenen ik ben inmiddels 31 heb 16jaar niet met teenslippers durven lopen.

28-09-2022 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Na 20 jaar met kalknagels rondgelopen te hebben en van alles van de drogist geprobeerd te hebben, toch maar de stap genomen om tabletten te slikken. Toendertijd was mijn vorige huisarts niet enthousiast over de pillen en door de nare verhalen op internet nooit aangedurfd. Had ik het maar véél eerder gedaan. Ze zijn makkelijk in te nemen met wat eten. En ik heb geen enkele [lees meer...]bijwerking gehad. Heb geen leverfunctie hoeven testen (vond huisarts blijkbaar niet nodig) maar heb ook gewoon alcohol kunnen drinken en in de zon gezeten... Zo zie je maar ieder mens is anders en binnen 4 maand zijn al mijn kalknagels al uitgegroeid!

28-08-2022 | Vrouw | 28
Kalknagel(s)
Ik gebruik dit medicijn nu 1,5 maand en heb hierdoor soms erge krampen in m’n buik. Ik heb snel een vol gevoel en ervaar vermindering van eetlust. Ook is mijn Ontlasting zachter dan voorheen. Wel merk ik dat mijn kalknagel aan het uitgroeien is. Ik zal de kuur afmaken maar ben blij als ik van de bijwerkingen af ben.

27-08-2022 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Jaren had ik last van kalknagels en heb een nagellak geprobeerd, tevergeefs. Vanuit de huisarts kreeg ik Terbinafine tabletten. 1x daags twee tabletten. In het begin was dit prima, maar heb het niet twee maanden kunnen volhouden door alle bijwerkingen. De kalknagels op mijn tenen zijn compleet verdwenen! Maar heb een jaar later voetschimmel ervoor teruggekregen. Nooit zou [lees meer...]ik weer iets met Terabinefine gebruiken. Het was vreselijk hoeveel en heftig de bijwerkingen na een paar weken werden. Absoluut niet gebruiken wanneer je zwanger wilt worden of bent; het kan een miskraam opwekken.