11-07-2018 | Vrouw | 42
Vaginale schimmelinfectie
Makkelijk in te brengen Maar schimmel gaat niet weg. Klachten verergeren. Huisarts gebeld voor de daktarin capsule, die werkt tenninste

10-11-2017 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb na een antibiotica kuur ontzettende jeuk gekregen. Heb toen bij de apotheek 1 capsule gehaald van canesten om in te brengen. Inbrengen ging makkelijk nadeel was dat het er ook weer uitkomt dus inlegkruisje. Volgende dag was de jeuk weg ik blij! Maar vandaag is het net zo hard weer terug gekomen! Het jeukt weer enorm en erbij lichtroze afscheiding. Toch maar weer ric[lees meer...]hting huisarts. Ik koop het niet meer, 15 euro weggegooid.

10-09-2017 | Vrouw | 23
clotrimazol (200mg)
Vreselijke troep! Eerst de canesten test gedaan en later 7 dagen lang tube ingebracht. Branderige pijn, opgezwollen lippen en bultjes. Wat een hel! Morgen alsnog naar de dokter. Weg gegooid geld!

01-09-2017 | Vrouw | 21
Vaginale schimmelinfectie
Een vriendin van mij en ik hadden heel toevallig tegelijkertijd een vaginale schimmelinfectie. Allebei hebben we de canestan gyno tabletten gehaald en ingebracht en nu, 3 weken later, hebben we allebei nog steeds last. Die pillen werken voor geen meter. 15 euro weggegooid en maar weer naar de apotheker toe..

22-08-2017 | Vrouw | 30
Vaginale schimmelinfectie
Ooit al een keer gehad en toen had ik van de huisarts een antibiotica kuur. Vergelijkbaar met de capsule qua gebruik van Canesten. Echter canesten heeft bij mij niet geholpen en eigelijk de klachten een soort van verergerd. Ik heb er een zeer droge vagina doorgekregen en de jeuk is heel even verdwenen maar weer terug. Was de eerste en de laatste keer!

06-08-2017 | Vrouw | 31
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Regelmatig terug kerende schimmelinfectie. Bij de huisarts krijg ik steeds dure soa testen en uitstrijkjes. Die kan ik niet betalen. Word niet serieus genomen. Steeds blijkt na onderzoeken dat het een schimmelinfectie is. De cremetjes die ik krijg helpen nauwelijks. Dus ik dacht ik probeer de zachte capsule van canesten. Jeuk is erger geworden en de afscheiding dikker, de [lees meer...]huid van me schaamlippen is aan alle kanten gescheurd.

01-04-2017 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Ik had last van jeuk en branderig gevoel aan mijn vagina. Ik wist dat het een schimmelinfectie was en heb toen zelf gyno-canesten creme gekocht. Na gebruik voelde het alsof de jeuk alleen maar erger werd. Na 2 dagen gebruik was het een stuk minder bij dag 3 had ik opeens ook pijn en branderig gevoel, jeuk in mijn vagina ik had eerst alleen aan de buiten kant last van . [lees meer...]Heb toen met de applicator die in de verpakking zat de creme in gebracht. Ik had enorme jeuk en branderig gevoel na inbrengen dat zakte later weg, maar na een 1 uur kwam de creme eruit. Ik voelde mijn broek nat worden. Is dat normaal of heb ik nou iets verkeerd gedaan?

18-03-2016 | Vrouw | 19
Vaginale schimmelinfectie
Canesten Gyno tablet werkte bij mij niet! Klachten bleven. De manier van inname was wel erg simpel, maar eenmaal ingenomen ging het erg branden. De dag erna werd de tablet wat korrelig uitgescheiden in mijn onderbroek, gelukkig voor de zekerheid maar een inlegkruisje ingedaan! Geen bijwerkingen gehad, maar zoals de bijwerkingen uitbleven, bleef ook de echte werking uit en [lees meer...]heb ik vandaag mijn huisarts maar gebeld voor een ander middel, dit kan ik gelukkig vanmiddag al ophalen.

15-11-2015 | Vrouw | 52
clotrimazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Heb woensdag avond 04/11 eenmalige tablet canesten gebruikt, omdat ik jeuk en branderig gevoel had. Donderdag veel buikpijn en steken in mijn onderbuik geen witverlies of zo, zocht het op en nog mensen hadden die klachten en zeiden dat het even duurde voor het werkte! Zaterdag terug naar apotheker, omdat de klachten niet beter werden, nu dactarin gyno gekregen 7 dagen gebr[lees meer...]uiken met pipet creme. Uiteindelijk toch vrijdag naar de huisarts veel last, uitstrijkjes genomen, potje geplast (wacht nu op de uitslag), pilletje fluconazole gekregen, 's avonds al veel beter! Nu zondag terug buikpijn en steken! Morgen bellen voor uitslag en hopen dat het niet te erg is! Niet te snel zelf handelen en sneller naar de dokter gaan! Canesten heeft alles nog erger gemaakt!! Nooit meer voor mij, lees er ook niet veel goeds over :-(

23-08-2015 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Het inbrengen ging makkelijk, na 1 dag klachten weg, nu na 2 dagen klachten weer terug! Bij mij werkt het dus niet.

05-01-2015 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb ontzettend spijt dat ik dit middel heb geprobeerd. Toen de capsule begon in te werken voelde het alsof mijn vagina in brand stond. Dit is inmiddels 2 jaren geleden en mijn vagina is nog steeds overgevoelig. Als er maar een beetje sperma of voorvocht met sperma in me komt, sta ik weer in de fik. Toen ik bij de doktersassistente mijn beklag deed, deelde ze mede dat ve[lees meer...]el patiënten met dezelfde klachten langskwamen en met name dat het voeldr alsof het daaronder in de flik stond. Ik snap niet waarom dit medicijn nog wordt voorgeschreven. De fluconazol tablet is veel effectiever.

10-10-2014 | Vrouw | 50
Vaginale schimmelinfectie
Tablet is makkelijk in te brengen. Of het werkt is nog afwachten. Maar nu na vier dagen ... wat een vreselijke jeuk over heel mijn lichaam! En het lijkt erger te worden. Rug, schouders, billen, benen, armen, buik, overal pijnlijke plekjes. Alleen op mijn voeten, handen en gezicht niet. Nu staat er in de bijsluiter: m.b.t. bijwerkingen:zelden. Dat begrip kan ruim geinterpre[lees meer...]teerd worden. Het is toch van den zotte dat ik voor deze bijwerking wel een afspraak bij de huisarts heb gemaakt. Eerst het weekend overbruggen.

17-09-2014 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Aangezien ik niet naar de huisarts durfde dacht ik, lekker makkelijk dan koop ik het toch gewoon bij de drogist.. Ik heb zowel de crème als het tablet gebruikt maar over beide ben ik niet tevreden. Het "medicijn" is makkelijk te gebruiken maar dan begint de ellende eigenlijk pas. Zodra ik het tablet had ingebracht en de creme had gesmeerd begon het ontzettend te branden, h[lees meer...]et leek wel of ik in brand stond. Echt niet uit te houden, het enige was enigszins hielp was onder een warme douche gaan.. Na een week of anderhalf gingen de klachten wel weg maar het kwam iedere maand weer terug. Uiteindelijk zo veel last gekregen dat ik toch maar naar de huisarts ben gegaan, zij heeft mij een nieuwe crème voorgeschreven (micronazolnitraat) die ik nu 6 weken lang 2x per dag moet gebruiken. Ik hoop dat ik er na die 6 weken eindelijk vanaf ben, ik merk wel dat in tegenstelling tot Gyno canesten deze crème nauwelijks brand en ook echt verlichting geeft. Dus voortaan ga ik gewoon naar de HA ipv van zelf maar een middeltje te kopen.

13-09-2014 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
De huisarts schreef mij de eivormige capsule van daktarin gyno voor tegen een schimmelinfectie. Vrij snel nadat ik het ding had ingebracht kreeg ik last van zeer heftige jeuk en branderigheid. Ik stond te springen van frustratie. Uit pure ellende ben ik onder de douche gaan staan in de hoop het weg te kunnen spoelen. Dat lukte natuurlijk niet. Daarna bleef het voelen of mi[lees meer...]jn vagina in de fik stond. De klachten waren na inbrengen van de capsule veel erger dan ervoor. Wat een naar medicijn, eens maar nooit weer.

24-07-2014 | Vrouw | 49
Vaginale schimmelinfectie
kreeg na 's avonds inbrengen de volgende dag last van lichte bloedingen. Ook had ik veel meer last van pijn. Heb ooit wel eens eerder schimmelinfecties gehad en die waren altijd zo verdwenen met een kuurtje via de huisarts. Omdat ik dat toch zelf moet betalen, leek het me handig om de huisarts te omzeilen en bij de drogist iets te halen. dat doe ik dus nooit meer! ben nu[lees meer...] en week verder en de klachten zijn niet weg; moet ik alsnog naar de huisarts

10-06-2014 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Gekocht in het weekend op advies van de huisartsenpost, maar het medicijn lost niets op. Hooguit wat verlichting tegen de jeuk. De tablet heeft niets gedaan behalve een hoop rotzooi achterlaten wat er pas na 24u uit kwam, de zalf heeft weinig tot geen effect gehad. Ik ga weer over op het recept van mijn eigen huisarts, canesten gyno vind ik weggegooid geld.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum