Ervaringen met Canesten gyno

clotrimazol

Vaginale schimmelinfectie (111 meningen)

18-04-2023 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Heb een schimmelinfectie opgelopen door langdurig antibioticagebruik. Nadat ik eerst bang was geworden door de slechte reviews durfde ik het tablet bijna niet te proberen. Uiteindelijk toch gedaan. Prima geslapen. Nu is de volgende dag. Ik merk wat buikpijn en de pil is vloeibaar geworden en komt langzaamaan naar buiten als een opgeloste substantie, dat voelt wat brande[lees meer...]rig. Ik hoop dat het snel werkt en de schimmelinfectie nu over is.

22-11-2020 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Vrijdag ingebracht, zaterdagochtend witte korrelige afscheiding later op de ochtend licht roze, in de middag ongesteldheids hoeveelheid aan bloeding gekregen, ben nu een dag verder en heb hier nu nog last van (moet eigenlijk pas over 1,5 week ongesteld worden. Ook wat last van een benauwd gevoel gekregen na 1 dag, heel onprettig. Maar om het maar van de positieve kant te b[lees meer...]ekijken, de jeuk is (hopelijk blijvend) verdwenen.

20-01-2020 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb mijn eerste vaginale schimmelinfectie en heb op aanraden van de Huisarts de afgelopen 3 dagen 2 keer per dag gesmeerd met Canesten Gyno Creme en ook 3 avonden een Canesten Gyno 3 tablet ingebracht. Als ik de crème aanbreng op de binnenste schaamlippen brand het een beetje. S'ochtends jeukt het enorm na een nacht slapen (jeuk had ik niet tijdens de schimmelinfectie).[lees meer...] Het inbrengen van de tablet was makkelijk, en ik heb hier s'nachts geen klachten van gehad. De klachten overdag waren krampen (voelt als menstruatiekramp), ze waren best heftig. Ik heb een hoge pijngrens dus ervaar pijn niet zo erg, maar moest wel even diep ademhalen bij sommige krampen. Ik heb vannacht mijn laatste pil ingebracht en vandaag overdag voelde de binnenkant van mijn vagina pijnlijk en ben ik gaan bloeden. Nu komen er restjes van de tabletten naar buiten. Ik heb het idee dat de schimmel op mijn schaamlippen nog niet weg is, dus ik blijf nog zeker 4 dagen doorsmeren. Mijn vagina is wel erg gevoelig nu.

08-10-2016 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
ik had al 2 dagen last van jeuk en branderige gevoel in en om de vagina. afscheiding was iets meer als normaal en geurloos. Ik heb vrijdagavond in bed canesten gyno zachte capsule ingebracht wat goed werkte en daarnaast creme van canesten voor de binnenkant van de schaamlippen tegen de jeuk en branderig gevoel. Die nacht zonder onderbroek geslapen maar met een handdoek er[lees meer...]onder ivm mocht er wat afscheiding uitlopen. Maar goed ook want het komt er bijna als water eruit. Handdoek doorweekt. Nu is het zaterdagmiddag en ik draag inmiddels mijn 4e maandverband want het blijft bijna als water er uitlopen. Met wat ik heb gelezen hier lijkt mij dit niet echt normaal. Nog steeds wat jeuk en branderig gevoel maar ik denk iets minder dan gisteren.

09-01-2016 | Vrouw | 19
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
ik had al 3 dagen last van een vreselijke jeuk. omdat het zo vervelend is en ik nog niet naar de huisarts wilde eerst naar de apotheek geweest. Dinsdag de creme voor het eerst gebruikt en gaf meteen verlichting. Daar was ik dus al erg blij mee. Woensdag weer jeuk, maar toen ik de creme gebruikte stopte de jeuk niet. Donderdag hetzelfde verhaal. vrijdag had ik eigenlijk de [lees meer...]hele dag geen last, pas toen ik de creme gebruikte begon het in de nacht weer vreselijk te jeuken, wel in slaap gevallen, maar was vanochtend heel vroeg wakker en ik kon ook niet meer slapen. maar in een warm bad gegaan wat de jeuk enigzins verlicht. vandaag en morgen de laatste 2 applicators gebruiken, maar als het alleen erger wordt dan stop ik en bel ik maandag meteen de huisarts op.

30-07-2023 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Na een hele poos schimmelinfectievrij geweest te zijn voelde ik een 4tal dagen geleden dat het weer van dat was. Geen idee hoe het deze keer weer kwam want ik ben nu al super voorzichtig. Maar ik voelde direct dat het niet Ok was. Ik had wel niet de typische symptomen, lees geen rare afscheiding ofzo. Nu gebruik ik ALTIJD gyno daktarin maar dat duurt soms zolang voor het e[lees meer...]en beetje zijn werk doet. Na het lezen van de reviews was ik wel echt een beetje ongerust. Voor het slapengaan heb ik de ovule ingebracht, heel gebruiksvriendelijk. Het prikte niet echt en bleef mooi zitten waar het moest. Het enige wat ik herkende was dat het inderdaad er allemaal wel wat 'uitloopt' maar ik heb gewoon een inlegkruisje gelegd en klaar. Ik merkte echt snel verbetering. Uiteraard niet onmiddellijk 100% maar wel qua jeuk en algemeen ongemak. Terwijl dat met gyno daktarin soms echt dagen kan duren. Ik ben dus eigenlijk echt wel tevreden van dit product en zal het zeker andere dames aanraden. Ik heb het wel gecombineerd met Fluconazole 200mg op dag 1 en vandaag op dag 3 heb ik nog een ovule opgestoken.

31-03-2023 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik vroeg me af, ik heb ook de zachte capsule gebruikt en nu 2dagen verder is er nog wel wat er uit komt. Maar vinden jullie dat spul ook stinken? Vraag me ook af na hoeveel dagen is dat voor bij? Dat het nog lekt? :)

10-08-2022 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Laat je niet al te gek maken; tijdens mijn gebruik zocht ik reviews op & vond ik talloze rampverhalen (vooral over het product dat ik gebruikte). Ik bracht de tablet 's middags in; de volgende 2 dagen vloeide het opgelost naar buiten. Op een hele lichte bloeding na, heeft het precies gedaan wat ik nodig had! Als je van jezelf weet dat je wat meer last hebt van vaginale dro[lees meer...]ogheid, gebruik dan de zachte capsule of (beter) het cremetje. Die gebruikte ik eerder en werkte ook prima.

30-10-2021 | Vrouw | 46
clotrimazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Voorheen capsules gebruikt, dit vloeide eruit en bedekte zo ook het gebied eromheen. Deze keer 3 tabletten gekregen. Na 2 dagen kwamen er steeds witte brokjes uit, alsof de tablet nauwelijks oplost. Inlegkruisje is een must. De jeuk is op dag 2 verholpen, verder geen bijwerkingen.

13-05-2021 | Vrouw | 48
Buikpijn
Ik kampte ong 4 maanden met onderbuik pijn. Na een week ging dat van zelf weer over maar kreeg het na een week aanhouden de en deze keer duurde het ong twee weken. Intussen had ik ook last van me maag en algeheel buikpijn en onderbuik pijn kreeg extra erbij. Aantal keren bij mij ha geweest en er is een test gedaan voor blaasontsteking en dat was negatief. Verder niets mee[lees meer...] gedaan. Al met al zijn we 4 maanden verder de pijn heeft zich in verschillende vormen voorgezet. Begon met knedende, dan branderige en zurige krampachtige of heftige weeën achting. Sinds een week kreeg ik last van mijn g-spot onwijs brandend pijn. Verder geen jeuk of slijm. Kreeg van ha deze zalf en ben gisteren begonnen. Als bijwerking heb ik veel last van extra branderige pijn na het aanbrengen. Vandaag bij tweede x gebruik voelt minder pijnlijk. Denk wel dat het helpt.

28-08-2020 | Vrouw | 34
clotrimazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Na het lezen van horrorverhalen, was ik een klein beetje bang voor het gebruik van canesten gyno 1. Voor het slapen 1 ingebracht, en helemaal geen branderig gevoel ervaren!! Geen bijwerkingen dus.

04-08-2020 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb regelmatig last gehad van een vaginale schimmel. Normaal ga ik altijd naar de huisarts en krijg ik daar een tablet wat ik oraal moet innemen. Nu kon dit echter niet dus naar de drogisterij gegaan en canesten gymo geprobeerd. Ondanks de vele negatieve reacties ben ik zeer tevreden! Het Brandde verschrikkelijk, kom er bijna niet van lopen en aanraken of plassen oh maa[lees meer...]r. Capsule voor het slapen ingenomen en de volgende dag weg branderig gevoel!! Super product

08-01-2020 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Normaal gebruik ik de canesten gyno capsule, hierover ben ik zeer tevreden. Maar heb laatst de tablet vorm gebruikt en heb het idee dat het tablet niet goed oplost. Waardoor er veel afscheiding is en er ook nog veel van het tablet in m’n vagina zit. Vind het zeer verveld dus ik kan het tablet NIET aanraden. Volgende keer maar weer de capsule gebruiken!

28-08-2019 | Vrouw | 36
Bacteriële vaginose
Vond het een verschrikkelijk product, het leek wel alsof mijn vagina in brand stond, dusdanig heftig/pijnlijk en lang dat ik bijna in paniek raakte en het eruit gespoeld heb onder de douche. Dit was een helse ervaring voor mij en raad het niemand aan. Heb dit 2x ingebracht in de hoop dat het de 2e keer anders zou zijn, wederom zelfde pijnlijke ervaring helaas.. nooit meer[lees meer...]!!

18-06-2019 | Vrouw | 18
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Ik had al drie dagen last van mijn schimmelinfectie en werd er gek van. Naar de apotheek geweest en daar de Canesten GYNO 3 Crème 20 mg meegekregen voor inwendig, maar ook uitwendig gebruik. Het verlichtte na inbreng gelijk al wat van de jeuk, maar na de drie keer dat ik het moest inbrengen is het pas echt gaan werken. Wel de laatste keer bij het inbrengen een ontzettend b[lees meer...]randerig gevoel gehad. Alsof het echt in brand stond, maar dit was na 10 min weer verdwenen en stond ook vermeld als één van de evt. bijwerkingen in de bijsluiter. Na 6 dagen nergens last meer van. TIP: blijf er niet te lang mee rondlopen. Wacht max. een week, maar ik raad je aan (als het erger wordt) gelijk wat te kopen. Dit spul is namelijk nog prima voor in het beginstadium. Ohja, en schaam je er absoluut niet voor. Het overkomt heel veel vrouwen. 't Is alleen wat ongemakkelijk natuurlijk ;) .

02-06-2019 | Vrouw | 37
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb heel vaak een schimmelinfectie. Of door het goed schoon houden, goede bacteriën spoel je weg, schimmels komen vrij of na een antibiotica kuur. Ik heb alles wel een x los gebruikt. Wat bij mij werkt, zodra ik het voel smeer ik op de dag de crème aan de buitenkant. Voor het slapen gaan breng ik de capsule in. De volgende dag al een stuk beter. Maar ik smeer erna o[lees meer...]p de dag licht door en de tweede avond breng ik de crème inwendig aan. Dan ben ik er echt weer goed vanaf. Wat ik wel merk als ik de crème aanbreng is dat het erna ff brand, dan denk ik...... Dood de bacteriën maar goed weg. ;)