28-11-2010 | Vrouw

07-06-2010 | Vrouw
clotrimazol
het medicijn is lastig in gebruik doordat je het 's nachts moet gebruiken. maar de aandoening zelf is ook lastig. medicijn werkt wel heel goed. ik heb betere ervaring met 3x 200 mg dan 1x 500 mg. schimmelinfectie is echt voorbij na gebruik.

02-04-2010 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
creme d.m.v. inbrenghulzen. Helpen direct.

01-03-2016 | Vrouw | 15
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Het werk heel goed bij mij, alleen vind ik het een beetje onhandig aan te brengen. Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen en schimmel lijkt weg te zijn. Helemaal top!

05-06-2014 | Vrouw | 16
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben nu 16 en ik had heel erg last van mijn vagina. Elke dag witte afscheiding en jeuk. Kon het allemaal wel verdragen en dacht dat het te maken had met de pil. Heb namelijk 2 keer gewisseld dus ging er vanuit dat m'n lichaam gewoon van slag was. Toch naar huisarts gegaan dacht dat het blaasontsteking was en werd daarop getest kwam niks uit maar kreeg toch antibiotica ku[lees meer...]ur mee. Sinds toen was alles alleen maar erger. Ik had nog wel seks met mijn vriend en had ook geen last. Toch wel last van witte afscheiding dus ben naar de Kruitvat gegaan en heb een tablet Canesten gyno gehaald. Ingebracht voor het slapengaan. Werd wakker met m'n onderbroek vol wit spul, geen pretje. Had het gevoel dat het voorbij was, maar nee. Paar maand later was het alleen maar erger.Ik heb laatste dagen niet kunnen slapen van de pijn. Plassen deed pijn, ongelofelijk veel jeuk en het brandde. Afspraak gemaakt bij huisarts, ze zag direct wat het was en ik mocht direct m'n kuur halen. Dat de Canestagon niet aansloeg was gewoon pech volgens haar. Ik heb nu een crème met ontstekingsremmer erin en 3 soort eitjes waarvan je 1 per dag in moet brengen voor het slapen gaan. Dit is gyno daktarin, het inbrengen is vreselijk pijnlijk dus ik hoop dat het snel overgaat.. Lig trouwens de hele dag op bed. Lopen doet pijn en plassen is echt vreselijk. Ik heb er zelf te lang mee gewacht, dom natuurlijk. Ik raad echt iedereen aan om met klachten direct naar de huisarts te gaan! Heel veel succes en beterschap allemaal!

21-09-2016 | Vrouw | 17
clotrimazol (10mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben pas begonnen met het gebruik van de crème. Inwendig en uitwendig. Na het inbrengen van crème, kom het ongeveer over een uurtje weer uit. Hoort dat?.. Maak me beetje zorgen, of ik wat verkeert doe. Kan iemand helpen plzz

24-03-2016 | Vrouw | 17
clotrimazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Vannacht een pil van canesten ingebracht. Merk nu al veel minder jeuk maar bij mij is er nog niets uitgekomen van de pil zelf!? Komt dit nog? Overigens heb ik diabetes type 1 en dus veel kans op schimmelinfecties, die ik helaas al heel vaak heb gehad.

02-02-2021 | Vrouw | 18
Abnormaal vaginaal bloedverlies

08-01-2020 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Normaal gebruik ik de canesten gyno capsule, hierover ben ik zeer tevreden. Maar heb laatst de tablet vorm gebruikt en heb het idee dat het tablet niet goed oplost. Waardoor er veel afscheiding is en er ook nog veel van het tablet in m’n vagina zit. Vind het zeer verveld dus ik kan het tablet NIET aanraden. Volgende keer maar weer de capsule gebruiken!

18-06-2019 | Vrouw | 18
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Ik had al drie dagen last van mijn schimmelinfectie en werd er gek van. Naar de apotheek geweest en daar de Canesten GYNO 3 Crème 20 mg meegekregen voor inwendig, maar ook uitwendig gebruik. Het verlichtte na inbreng gelijk al wat van de jeuk, maar na de drie keer dat ik het moest inbrengen is het pas echt gaan werken. Wel de laatste keer bij het inbrengen een ontzettend b[lees meer...]randerig gevoel gehad. Alsof het echt in brand stond, maar dit was na 10 min weer verdwenen en stond ook vermeld als één van de evt. bijwerkingen in de bijsluiter. Na 6 dagen nergens last meer van. TIP: blijf er niet te lang mee rondlopen. Wacht max. een week, maar ik raad je aan (als het erger wordt) gelijk wat te kopen. Dit spul is namelijk nog prima voor in het beginstadium. Ohja, en schaam je er absoluut niet voor. Het overkomt heel veel vrouwen. 't Is alleen wat ongemakkelijk natuurlijk ;) .

18-03-2019 | Vrouw | 18
clotrimazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Hallo, ik ben een dame van net 18 jaar. Heb twee weken lang met hele heftige klachten rondgelopen, verschillende artsen bezocht die niet wisten wat er aan de hand was. Ik had erg veel last van zwelling en roodheid en extreme pijn bij plassen en bij aanraking. Ik heb dagen niks kunnen doen. Allerlei medicatie van de dokter gehad maar niks hielp, integendeel het werd met de[lees meer...] dag erger. Totdat ik zelf actie ondernam en bij de kruidvat de canestengyno vaginale creme haalde bij schimmel. Na 4 dagen ben ik zo goed als van al mijn klachten af, in het begin brandde de creme een beetje maar ik ben super blij met dit product en raad het zeker aan. Ook had ik last van schimmel op mijn hand (leek op eczeem) ook niks hielp hier tegen dus besloot ik ook diezelfde creme op de aangedane plekken aan te brengen, ook deze plekken zijn binnen 4 dagen genezen.

29-10-2017 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Ben naar de huisarts geweest toen ik last kreeg van vermoedelijk een schimmelinfectie, omdat ik de afgelopen weken waarschijnlijk te hoog in de suikers zat (diabetes type 1). Bleek inderdaad een schimmelinfectie te zijn (inwendig) en huisarts gaf me toen dit product mee. Kwam met een tube en 3 soort applicators. De huisarts had mij al goed uitgelegd dat ik dit 's avonds vo[lees meer...]or het slapen gaan in moest brengen en dan het liefst terwijl je op je zij ligt (dit maakt het zeker een stuk makkelijker!). Mijn probleem hiermee is dat je de creme vanuit de tube in de applicators moet stoppen, enkel gaat dit zeer lastig en scheurt de tube snel in. Het inbrengen was ook wel een beetje ongemakkelijk maar dat komt omdat ik nooit eerder wat in mijn vagina had gestopt, ook geen tampons of wat dan ook. De eerste dag ging heel soepel voelde ook vrij goed, geen last van jeuk. De tweede dag verergerde de jeuk heel erg en kreeg ik een branderig gevoel waardoor ik amper kon lopen of slapen. De derde dag was de pijn al weer helemaal weg en voel ik me een stuk beter! Je moet er wel rekening mee houden dat die creme er ook weer uit komt dus misschien even een maandverbandje in of een katoenen onderbroek die vies mag worden. Nog kijken of ik er hier ook echt mee van af ben maar tot nu toe super tevreden en zeker een aanrader!

20-04-2016 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb sinds paar dagen last van een schimmel infectie en het maakte me echt helemaal gek. Hele erge jeuk gehad, branderig gevoel, veel afscheiding. Ik wilde er zelfs niet meer naar buiten door.. nu heb ik heb de Canesten capsule gehaald en het ook aan mijn huisarts gevraagd of dit wel aan te raden is. Volgens haar is het zeker aan te raden dus ging ik er direct mee aan de[lees meer...] slag. Ik vond het idee zelf eng dat je het zo moet inbrengen en het doet ook een klein beetje pijn door het door drukken maar eenmaal erin dan ben je er van af! Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad althans, ik merk nu nog niks. De jeuk is ook direct weg en nu wachten tot morgen om te kijken hoe het gaat!

24-02-2014 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Vannacht de tablet ingebracht. Geen last meer van de schimmelinfectie. Wel jammer dat de tablet niet helemaal oplost en er weer brokkelig uitkomt gedurende de dag. Hoop dat ik nooit meer een infectie krijg. Ik heb het gekregen door een antibiotica kuur.

11-11-2021 | Vrouw | 19
Vaginale schimmelinfectie
Na medicatie een schimmelinfectie opgelopen. Direct na het ziekenhuisbezoek canasten gyno gehaald. De capsule. Voor mij NOOIT meer. Eerste ochtend heel veel viezigheid gehad. Waarschijnlijk was dit de inhoud van de capsule met wat afscheiding. Vanaf dit punt is het een hel geworden. Dagen later is mijn vagina helemaal gaan opzetten. Het werd rood, geïrriteerd, brandde [lees meer...]ontiegelijk erg. Daarnaast is mijn vagina enorm droog geworden, van binnenuit. Normaliter heb ik daar nooit last van. Na de capsule heb ik ook meer afscheiding gekregen. De huid rondom mijn schaamlippen is nu ook helemaal schraal en kapot.. Na het gebruik werden mijn klachten dus veel erger Nu overgestapt op 1 daagse orale pil, tegen schimmels. Wel op recept van de huisarts

01-03-2019 | Vrouw | 19
Vaginale schimmelinfectie
De apotheker raadde het mij aan. Ze zei dat het in 1 dag ging werken en dat mijn infectie weg zal zijn! "Het is te mooi om waar te zijn" dacht ik ik mezelf. Dat was het ook. Ik heb het voor het slapen ingebracht en alles leek goed te gaan. Het is er niet uitgevallen, geen witte brokken in mijn ondergoed de dag erna. De jeuk bleek weg te zijn tot ik naar toilet ging en het [lees meer...]ineens begon te branden! Sinds dien zijn alle symptomen gewoon terug, echt troep! Ik raad het helemaal niet aan, bespaar jullie 15 euro.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum