Ervaringen met Canesten gyno

clotrimazol

Vaginale schimmelinfectie (111 meningen)

29-10-2023 | Vrouw | 46
Vaginale schimmelinfectie
Vanwege een schimmelinfectie de 1 daagse kuur gehaald.Voor het slapen ingebracht,ging heel makkelijk. Maar toen!!! Ik werd wakker en had helse pijn,alsof ik een vleesetende plant had down under,de hele boel opgezet,8 blaren,van binnen voelde alles kapot,steken,branden als hell! Nu een week later nog veel pijn,de Huisarts gooit het op een allergische reactie...Zeer aggres[lees meer...]sief spul,Pas op!

30-10-2021 | Vrouw | 46
Vaginale schimmelinfectie
Voorheen capsules gebruikt, dit vloeide eruit en bedekte zo ook het gebied eromheen. Deze keer 3 tabletten gekregen. Na 2 dagen kwamen er steeds witte brokjes uit, alsof de tablet nauwelijks oplost. Inlegkruisje is een must. De jeuk is op dag 2 verholpen, verder geen bijwerkingen.

11-11-2018 | Vrouw | 46
Vaginale schimmelinfectie
Heel veel nare bijwerkingen. Voelt alsof je flauwvalt. Dag erna nig ziek. Krampen in onderbuik en misselijk. Heel erg moe.

02-11-2022 | Vrouw | 47
Vaginale schimmelinfectie
Bij beginstadium schimmelinfectie (lichte jeuk, branderig gevoel en licht opgezwollen schaamlippen) de capsule gebruikt in de avond. Alle klachten waren direct veel onder. Voor het slapen gaan toch wat branderig gevoel, maar de volgende ochtend zo goed als weg. Zorg wel voor een inlegkruisje om de zalf op te vangen. Dag 2 een heel klein beetje bloedafscheiding tijdens het [lees meer...]plassen maar de klachten blijven weg!

30-01-2019 | Vrouw | 47
Vaginale schimmelinfectie
Had het online besteld en toen pas de reviews gelezen. Schrok ervan en wilde eigenlijk toch gewoon de dokter bellen. Dat lukte die dag niet, dus de capsule ingebracht. Niet voor het slapen... staat niet in de beschrijving dat dat moet. Maar na het werk. Binnen een uur het idee dat alles er alweer uit was. Omdat ik er niet zoveel vertrouwen meer in had ben ik ‘s avonds in b[lees meer...]ad gaan zitten. Met het idee de volgende dag de dokter te bellen. Maar dat was niet nodig. De volgende dag was de jeuk, irritatie etc weg! En het bleef weg. Top product. Aan te raden!

16-05-2017 | Vrouw | 47
Vaginale schimmelinfectie
Nadat ik het twee dagen uitwendig op de brandende en jeukende plekken had aangebracht waren mijn schaam lippen dubbel zo dik, rood en ontstoken. Uiteindelijk van de huisarts diflucan gekregen. Voor mij nooit Canesten meer bij een vaginale schimmel infectie

13-05-2021 | Vrouw | 48
Buikpijn
Ik kampte ong 4 maanden met onderbuik pijn. Na een week ging dat van zelf weer over maar kreeg het na een week aanhouden de en deze keer duurde het ong twee weken. Intussen had ik ook last van me maag en algeheel buikpijn en onderbuik pijn kreeg extra erbij. Aantal keren bij mij ha geweest en er is een test gedaan voor blaasontsteking en dat was negatief. Verder niets mee[lees meer...] gedaan. Al met al zijn we 4 maanden verder de pijn heeft zich in verschillende vormen voorgezet. Begon met knedende, dan branderige en zurige krampachtige of heftige weeën achting. Sinds een week kreeg ik last van mijn g-spot onwijs brandend pijn. Verder geen jeuk of slijm. Kreeg van ha deze zalf en ben gisteren begonnen. Als bijwerking heb ik veel last van extra branderige pijn na het aanbrengen. Vandaag bij tweede x gebruik voelt minder pijnlijk. Denk wel dat het helpt.

15-11-2015 | Vrouw | 52
Vaginale schimmelinfectie
Heb woensdag avond 04/11 eenmalige tablet canesten gebruikt, omdat ik jeuk en branderig gevoel had. Donderdag veel buikpijn en steken in mijn onderbuik geen witverlies of zo, zocht het op en nog mensen hadden die klachten en zeiden dat het even duurde voor het werkte! Zaterdag terug naar apotheker, omdat de klachten niet beter werden, nu dactarin gyno gekregen 7 dagen gebr[lees meer...]uiken met pipet creme. Uiteindelijk toch vrijdag naar de huisarts veel last, uitstrijkjes genomen, potje geplast (wacht nu op de uitslag), pilletje fluconazole gekregen, 's avonds al veel beter! Nu zondag terug buikpijn en steken! Morgen bellen voor uitslag en hopen dat het niet te erg is! Niet te snel zelf handelen en sneller naar de dokter gaan! Canesten heeft alles nog erger gemaakt!! Nooit meer voor mij, lees er ook niet veel goeds over :-(

20-01-2016 | Vrouw | 53
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb twee keer eerder een vaginale schimmelinfectie gehad. Toen heb ik canesten vaginale creme zonder problemen gebruikt zoals de bijsluiter aangeeft. Deze keer heb ik een tablet gekocht (500 mg) om eenmalig in te brengen. Daarnaast gebruik ik creme om mijn schaamlippen dun mee in te smeren. Elke keer als ik de creme aanbreng krijg ik jeuk en gaat het branden en is het[lees meer...] slijmvlies van mijn vagina knalrood. Ik denk zelf dat ik overgevoelig ben geworden voor canesten. Als ik deze klacht nog een keer krijg, durf ik zeker geen canesten meer te gebruiken. De schimmelinfectie zelf lijkt wel verdwenen.

24-08-2022 | Vrouw | 54
clotrimazol (500mg)
Na het lezen van vele negeatieve verhalen durfde ik hem eerst niet in te brengen, dacht dat wordt de hele nacht wakker liggen, jeuk, branderigheid en uit nood onder de douche. Niks van dit alles! Heerlijk geslapen nergens last van

17-01-2023 | Vrouw | 55
Vaginale schimmelinfectie
Duur en weinig effectief uitdrogen effect aanval op het immuunsysteem.

05-03-2023 | Vrouw | 57
Bacteriële infectie
Voor mij heeft het perfect gewerkt, zo blij mee!!! Al meerdere malen had ik bij de gynaecoloog aangegeven dat ik een onaangename geur had, die niet bij me hoorde. Deze adviseerde om niet met zeep te wassen, had verder geen oplossing. Dit deed ik al nooit, dus dit was geen oplossing. Na 5 jaar zó onzeker te zijn geworden, zelf op onderzoek uitgegaan. Canesten gekocht, en [lees meer...]de geur verdween al na 2 dagen! Nu, 2 maand later, nog steeds geen klachten! Ik ben er heel dankbaar voor!

27-10-2019 | Vrouw | 58
Schimmelinfectie van de huid
Door gebruik van anti-biotica is vaginale schimmelinfectie ontstaan, 2 dgn geleden Canesten Gyno 1 ingebracht, op bijsluiter ook advies om creme op buitenste randen van de vagina aan te brengen. Wat een nachtmerrie, het is zo verschrikkelijk gezwollen en er zijn kleine wondjes ontstaan, ik word misselijk van de pijn bij het plassen zo erg, schoonspoelen met water, zitten,[lees meer...] lopen haast niet te doen vanwege helse pijn. en voel me gewoon beroerd. Moet er ook bij vermelden dat ik vanwege overgangsklachten al jaren Kliogest gebruik, wat vaginale afscheiding meebrengt maar dat was licht tot aan de anti biotica kuur. NB. Geen optie voor 100mg/g dus bij deze!!

25-06-2023 | Vrouw | 59
Vaginale schimmelinfectie
Nog nooit zo verschrikkelijk iets gebruikt,werkt totaal niet ,de schimmel en brandend gevoel werd alleen erger. Gevolg moest ik iets anders proberen. NOOIT meer is geen medisch middel.

27-11-2023 | Vrouw | 62
Vaginale schimmelinfectie
Na de pil ingebracht te hebben, kwam hij er na 2 nachten en één dag terug uit, ik naar de apotheek gebeld, dit hadden ze nog nooit meegemaakt, ik kreeg gratis een nieuwe ! Ook deze kwam er na 2 dg en een hele dag terug uit ! Waardeloos ! Misschien zijn die zachte capsules beter dan die harde tabletten ?? En zo goedkoop zijn ze niet! Niet erg, als het maar werkt. Vro[lees meer...]eger de gyno daktarin, die werkte dus wel, een ei noemde ik dat altijd !

06-03-2020 | Vrouw | 63
Vaginale schimmelinfectie
Zachte capsule is gemakkelijk in te brengen met de applicator. De dagen erna wordt het omhulsel van de werkzame stof kennelijk afgebroken en afgevoerd uit het lichaam, waardoor je een aantal dagen een inlegkruisje zult moeten gebruiken. Inmiddels ruim 2 weken verder moet ik helaas constateren dat het product nauwelijks effect heeft gehad. De klachten bestaan nog steeds. D[lees meer...]ure grap voor een (in mijn geval) niet werkend product! Ik zou het niet aanraden en zal het ook zelf niet meer gebruiken.