Ervaringen met Canesten gyno

clotrimazol

buikpijn branderig gevoel rond buiten de vagina misselijkheid branden op de huid blaar(ken) achter in de keel verstopte keel branderig gevoel in de keel keelpijn samentrekking van de baarmoeder slijm ophoesten

Vaginale schimmelinfectie (113 meningen)

22-03-2019 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Ik lees veel negatieve ervaringen hier maar ik kan mij hier niet in vinden.. Na antibioticakuur helaas een schimmelinfectie. Vroeger al eens eerder gehad ook na een kuur. Toen via huisarts Daktarin capsules voorgeschreven gekregen, die werken idd prima. Maar ik dacht nu, dat gedoe naar de huisarts etc. Daarom Canesten Gyno capsule gekocht. Proberen waard. Inbrengen gaat h[lees meer...]eel gemakkelijk, net voor slapen gaan. Beetje buikpijn gehad maar zo minimaal, te verwaarlozen. Heb al geen klachten meer. Geen jeuk, geen roodheid, geen branderig gevoel, geen vervelende afscheiding meer. Ik ben er tevreden over.

23-03-2017 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Voor de tweede keer een vaginale schimmel infectie gehad,ik wist van de eerste keer direct wat het was, gelijk canesten gyno gekocht capsule en de crème, binnen een week was het over net zoals de vorige keer Ik ben heel blij en tevreden met en over canesten gyno

04-11-2016 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
ik heb deze crème online gekocht, de bijsluiter is oud en via onderstaande link vindt u de nieuwe van 2015! hierin staat essentiële informatie die niét in de oude bijsluiter van 2011 staat! http://docplayer.nl /21044478-Bijsluiter-informatie- voor-de-gebruiker. html Ik heb de 10mg crème gebruikt deze mag absoluut GÉÉN 6 dagen achtereen worden gebruikt, er hoort in het do[lees meer...]osje één applicator te zitten en bij mij zaten er 6 in! de crème die er in had moeten zitten had een tube van 5mg moeten zijn, dit is voor eenmalig gebruikt, bij mij zat er een tube in van 35 gram voor 6 dagen met een te hoge dosering! Werking: éénmaal inbrengen is bij mij voldoende geweest om van de schimmel en bij behorende klachten af te komen, aangezien in de oude bijsluiter stond (en ik niet wist dat er een nieuwere was) dat je het echt 6 dagen moest gebruiken anders kwamen de klachten weer terug, ik ben doorgegaan met het gebruik, onbewust wat er de derde dag met mij zou gebeuren... De eerste dag was crème volledig geabsorbeerd en er kwam niks uit mijn vagina, de eerste behandeling heeft bij mij gelijk de schimmel gedood, ook de jeuk, de korrelige afscheiding, de opgezette schaamlippen waren na de eerste behandeling weg, in de vagina bleef het nog wel enkele dagen gevoelig, dit gevoel trekt inmiddels al weg. De tweede en derde dag kwam de crème er door mijn lichaam "ongebruikt" uit. Ik kreeg de derde dag 4 uur in de ochtend een heftige bijna dodelijke allergische reactie, ik ben moest naar het toilet plassen en ik voelde mij nadat ik klaar was met plassen onwel worden, ik ben flauwgevallen, en werd snakkend naar lucht wakker, (dit was geen hyperventilatie wat ook bij flauwvallen voorkomt) ik snakte naar lucht want mijn tong was ernstig opgezwollen, dit heeft bijna mijn leven gekost! ik ben hier natuurlijk erg boos om geweest, en ik heb er belangrijke leerlessen eruit gehaald, ik heb geleerd, dat wanneer een bijsluiter oud is zoals deze van 2011 dat je echt eerst op zoek moet naar vernieuwde informatie over deze over andere medicatie die je zonder recept kunt aanschaffen, kun je de informatie niet online vinden? vraag dan absoluut je apotheker! schaam je niet want dit is nergens voor nodig! is absurd dat deze crème je het leven kan kosten, ik heb veel geluk gehad aangezien ik alleenstaande ben.

31-01-2024 | Vrouw | 37
Vaginale schimmelinfectie
Heb een paar keer Canesten gyno capsules geprobeert. Tot nu toe heeft het nooit geholpen en moest ik toch weer naar de huisarts waar ze mij Gyno Daktarin voorschreven. Hiermee zijn de klachten de volgende dag weg. Helaas wordt dit niet meer geproduceerd en is er ook geen goed alternatief.

02-06-2019 | Vrouw | 37
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb heel vaak een schimmelinfectie. Of door het goed schoon houden, goede bacteriën spoel je weg, schimmels komen vrij of na een antibiotica kuur. Ik heb alles wel een x los gebruikt. Wat bij mij werkt, zodra ik het voel smeer ik op de dag de crème aan de buitenkant. Voor het slapen gaan breng ik de capsule in. De volgende dag al een stuk beter. Maar ik smeer erna o[lees meer...]p de dag licht door en de tweede avond breng ik de crème inwendig aan. Dan ben ik er echt weer goed vanaf. Wat ik wel merk als ik de crème aanbreng is dat het erna ff brand, dan denk ik...... Dood de bacteriën maar goed weg. ;)

07-02-2024 | Vrouw | 38
clotrimazol (20mg/g)
Allergische reactie
Met een antibioticakuur kreeg ik last van witte afscheiding en licht branderig gevoel. Op advies dit gaan gebruiken. 7 dagen lang 1 capsule inbrengen. Het werd met de dag erger, na 2 dagen letterlijk blaren en alles ernstig gezwollen daar beneden. Na 3 dagen het gevoel alsof er zuur overheen was gegoten en alles was zo gezwollen puilde uit naar buiten. Zoveel pijn dat ik 2[lees meer...] nachten lang ijsberend door de kamer heb gelopen omdat ik niet meer wist hoe ik met de zwelling en blaren moest omgaan. Zelfs litteken van hechtingen geboorte zoon was open gebarsten. Uiteindelijk grote blaren daar beneden en enorm opgezwollen. Kon geen kleding meer verdragen. Wat een hel was dit. Huisarts heeft me andere zalf voorgeschreven en advies was koelen met koud water en ijsblokjes. Antibioticakuur is allang afgelopen maar de klachten downonder houden nu al 2 weken aan. Als ik had geweten hoeveel ellende dit spul veroorzaakt was ik er natuurlijk nooit aan begonnen.

16-03-2023 | Vrouw | 38
Vaginale schimmelinfectie
Helaas heb ik meerdere keren per jaar last van een schimmelinfectie. Deze capsule biedt altijd de perfecte oplossing. Laat je inderdaad niet gek maken met allerlei rampverhalen! Je brengt de capsule in voor het slapen, inlegkruisje gebruiken want de zalf komt er deels weer uit, ‘s ochtends voorzichtig douchen (niet gaan schrobben oid) en dan die dag ook nog een inlegkruisj[lees meer...]e gebruiken. De jeuk en het branderige gevoel (heb je toch al!) worden eerst iets erger maar je slaapt er gewoon echt prima mee. Aanrader, doet wat het moet doen!

21-05-2018 | Vrouw | 38
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Heb canesten en gyn crème gebruikt op aanraden van de apotheek. Normaal gebruik ik gyno dactarin. Na 1 applicatie op zaterdagavond heb ik gisterenavond een licht bloedverlies vastgesteld. Vervolgens applicatie 2 toegediend. Deze ochtend opnieuw zeer lichte bloedverlies vastgesteld. Kan dit een bijwerking zijn?

27-10-2023 | Vrouw | 39
Vaginale schimmelinfectie
Voor mij geen canesten gyno meer. Na de tablet ingebracht te hebben, werd ik de volgende ochtend wakker met een onwijs branderig gevoel, misschien nog wel meer dan ik al had. Al snel kreeg ik licht bloedverlies erbij, wat nu al 4 dagen aanhoudt. Deze melding maak ik, omdat dit de tweede keer is dat dit gebeurt.

08-09-2021 | Vrouw | 39
Vaginale schimmelinfectie
Dit werkt bij mij prima. Ik had al een dag of drie last van jeuk en een branderig gevoel. Tablet gekocht, voor het slapen ingedaan en de volgende ochtend was alles weg. Geen bijwerkingen, beetje brokkelige afscheiding maar even een inlegkruisje in en dan is dat ook weer opgelost. Prima spul.

11-07-2018 | Vrouw | 42
Vaginale schimmelinfectie
Makkelijk in te brengen Maar schimmel gaat niet weg. Klachten verergeren. Huisarts gebeld voor de daktarin capsule, die werkt tenninste

12-04-2015 | Vrouw | 42
clotrimazol (500mg)
Mijn man heeft de tablet voor mij gehaald bij de drogist, vanwege aanhoudende klachten, die overeenkomen met hetgeen ik in de bijsluiter las .. Sinds ik het ingebracht heb, voel ik me goed en opgelucht want ik voel gewoon dat de tablet zijn werk doet. Ik heb vertrouwen in het medicijn! Mocht ik niet tevreden zijn over het resultaat, dan kan ik natuurlijk altijd nog naar de[lees meer...] huisarts. Het risico van zelfmedicatie/bijwerkingen blijft, naar mijn mening natuurlijk altijd bestaan, mocht je ZELF de verkeerde diagnose gesteld hebben, hoeft het niet aan het product liggen.

21-02-2023 | Vrouw | 43
Bacteriële vaginose
Na het uitgebreid googelen en vragen beantwoord om te achterhalen wat de oorzaak zou zijn kwam ik bij Canesten gyno balance 7 capsules uit. Dit aangeschaft. Na de eerste nacht al direct verbetering. Na 3 dagen geheel van alle klachten af. De 7 dagen afgemaakt en tot dusver lijkt het over. Ik las vervelende ervaringen nadat ik 2 dagen had gebruikt. Ik schrok en hoopte dat d[lees meer...]ie bijwerkingen niet zouden komen zoals ik bij sommige las. Ik heb zelf een goede ervaring gehad met totaal geen bijwerkingen en een goed resultaat.

18-10-2018 | Vrouw | 44
clotrimazol (200mg)

26-03-2017 | Vrouw | 44
Vaginale schimmelinfectie
Ik was een beetje huiverig na de verhalen hier. Maar toch gebruikt...En ik moet zeggen jeuk weg, geen rommel in mijn slip. Enige is een klein beetje kramp gehad maar niet noemenswaardig. Mijn menstruatie bezorgt me veel meer pijn. Dus ik ben heel positief !

21-07-2023 | Vrouw | 45
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben het met jou eens. Heel veel stukjes van tablet blijven achter en dit is heel vervelend vooral na sex bah 🤢 Alsof je ernstige aandoening hebt. Ik schaamde me diep. Goed om te lezen, dat andere vrouwen hier na gebruik ook last van hebben. Ik ga het product nooit meer gebruiken!