Ervaringen met Canesten gyno

clotrimazol

buikpijn branderig gevoel rond buiten de vagina misselijkheid branden op de huid blaar(ken) achter in de keel verstopte keel branderig gevoel in de keel keelpijn samentrekking van de baarmoeder slijm ophoesten

Vaginale schimmelinfectie (113 meningen)

07-07-2017 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Binnen 3 dagen van mijn klachten af! Zeer makkelijk in gebruik, en fijn dat het gewoon bij de drogist te krijgen is.

03-03-2016 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Na de hoop negatieve reacties hier een hele Positieve!! Sinds begin dit jaar een schimmelinfectie opgelopen door antibiotica te moeten nemen. Nadien nog een paar keer gekregen en denken dat het vanzelf zou overgaan. Helaas uitgegroeit tot een stafylokokkenbacterie (down under), waardoor veeeel pijn, koorts en jeuk. Deze infectie is alleen weg te krijgen met antibiotica [lees meer...](ditmaal 2 verschillende), wat nu weer resulteerde in een schimmelinfectie. Ben dan Canesten Gyno gaan halen bij de apotheek, op aanraden. Want de jeuk was niet meer te houden. Dit is 1 tablet dat je savonds voor je gaat slapen moet inbrengen vanbinnen. En dat heb ik gisteren gedaan, ben nu inmiddels van die verschrikkelijke jeuk af. Werkt dus super!! Ook totaal geen bijwerkingen gehad van branderigheid en dergelijke, nergens last van. Ben er echt heel blij mee! Zeker een aanrader.

09-05-2022 | Vrouw | 28
clotrimazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
2x eerder capsule gebruikt dat ging prima. Wel veel viezigheid een paar dagen erna maar het werkt wel. Nu een tablet geprobeerd maar dat nooit meer. Afscheiding is nog meer geworden, buikpijn en er komen na een week nog steeds resten mee van de tablet. Nu maar naar de huisarts geweest.

30-06-2017 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Doet wat het moet doen. Ik gebruikte de crème die 6 dagen ingebracht dient te worden. Bracht het 6 avonden voor het slapengaan in en was binnen die 6 dagen van de hele infectie af. Geen enkele bijwerking gehad. Zeker aan te raden. Tip: wanneer u deze crème gebruikt is het aan te raden de dagen van gebruik met een inlegkruisje te lopen.

13-11-2023 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Paar maanden terug voor eerst canesten gebruikt, de week erna had ik het gevoel alsof mijn onderkant volledig in de fik stond. Dacht aan een blaasonsteking, ook de ha had er helemaal niet bij stil gestaan dat het door de canesten kon komen. 3 dagen terug heb ik de canesten creme ingebracht, binnen een paar minuten kreeg ik behoorlijke buikpijn en branderig gevoel vanbinnen[lees meer...], met bijgeleverde spuitje het eruit gespoeld met water. Maar ook nu weer een extreem branderig gevoel aan mijn schaamlippen!! Waardoor ik eindelijk de link kon leggen met de canesten. Nooit meer canesten voor mij dan heb ik liever dakterin.

14-08-2020 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Voor de 2e keer tijdens mijn zwangerschap kreeg ik te kampen met een vaginale schimmelinfectie. De eerste keer direct daktarin gyno 1200mg capsule gekregen via huisarts maar i.v.m. vakantie kon ik hier niet direct terecht en kreeg ik het advies van de verloskundige om canesten gyno te gebruiken. Aangezien ik er snel bij was zou dit voldoende moeten zijn. Helaas hebben zowe[lees meer...]l de 1 daagse capsule als de zalf niks gedaan en werd het alleen maar heftiger! Bij mij hebben beide uiteindelijk niks gedaan en moest ik alsnog naar de huisarts voor een andere capsule. Ik raad dit product dan ook niet aan en ga voortaan gelijk weer naar de huisarts.

16-04-2015 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Na bijna twee weken naar de huisarts te hebben gelopen en geen stap verder te komen. 3 verschillende artsen gehad en al mijn klachten wezen op een blaasontsteking. Na vele malen de urine te testen kwam er geen ontsteking uit. Vervolgens niets meegekregen en geen verdere behandeling volgens hen mogelijk. Zelf maar wat onderzoek gedaan en gekomen op de mogelijkheid van een s[lees meer...]chimmelinfectie. Dus canesten gyno gekocht en een poging gewaagd. Snelle verlichting van de symptomen die ik had, voornamelijk pijnlijke steken en een nare geur. De creme inbrengen met de bijgevoegde applicators is geen probleem, het enige probleem dat ik tot nu toe heb ondervonden is dat de creme na verloop van tijd weer uit de vagina komt.

25-09-2023 | Man | 30
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
tijdens zwangerschap eerst de gyno tablet gebruikt, deze kwam er de dag erna weer helemaal uit. Pijn wel iets minder. Daarna nog aanvullende de gyno crème gebruikt. Eerste dagen leek het beter te gaan. Maar vervolgens werd het nog 10000x erger dan het al is geweest! Naar de huisarts gegaan, die constateerde dat er zelfs scheurtjes in de huid zijn gekomen door deze creme.[lees meer...] Hij zei me onmiddellijk te stoppen met de creme. Absoluut niet gebruiken!!!! Zit agressief spul in! Zonde van mijn geld - en vooral van mijn vagina!

25-08-2021 | Vrouw | 30
Vaginale schimmelinfectie
Normaal gyno-daktarin maar door omstandigheden deze bij de drogist gehaald. Ik had al een tijdje een milde schimmelinfectie. Getest bij de dokter. Die vond dat ik wel even mocht wachten tot het "vanzelf" overging. Na gebruik van Canesten Gyno is de infectie direct veel erger geworden de dagen erna. Abnormaal. Meteen ook branderigheid terwijl ik daar heel licht last van ha[lees meer...]d. Ik gebruik dit middel NOOIT meer.

22-08-2017 | Vrouw | 30
Vaginale schimmelinfectie
Ooit al een keer gehad en toen had ik van de huisarts een antibiotica kuur. Vergelijkbaar met de capsule qua gebruik van Canesten. Echter canesten heeft bij mij niet geholpen en eigelijk de klachten een soort van verergerd. Ik heb er een zeer droge vagina doorgekregen en de jeuk is heel even verdwenen maar weer terug. Was de eerste en de laatste keer!

26-02-2024 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Na een kweekje bij de HA werd het duidelijk dat ik een schimmelinfectie had. De canesten gyno capsule voor eenmalig gebruik werd mij aangeraden. Dit werkte echt top! Het was binnen een paar dagen weer helemaal normaal. Geen bijwerkingen gehad en makkelijk in gebruik. Ik ben tevreden!

30-01-2023 | Vrouw | 31
clotrimazol (35g)
Schimmelinfectie van de huid
Ik gebruik dit product nooit meer. Het begon met blaasjes bij mijn vagina. Deze waren zo pijnlijk dat ik het de hele dag voelde. De huid werd zeer droog, rood en pijnlijk. Ook in mijn liezen begonnen onderhuidse bulten te ontstaan. Lopen ging moeizaam en bukken was ook pijnlijk. Er kwamen steeds meer bultjes bij en na 4 dagen ben ik ermee gestopt. Ik heb de creme gebr[lees meer...]uikt maar voor mij dus nooit meer!

26-01-2019 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
De canesten gyno tablet is GEWELDIG! Het gaat om de tablet en niet de zachte capsule. Geen jeuk, branderig gevoel of pijn. Makkelijk in te brengen en zeer effectief. Enige bijwerking: wit brokkelig stukjes tablet in je ondergoed. Snap echt niet, waarom de zachte capsule op de markt is gebracht. De capsule veroorzaakt zoveel pijn en ellende, terwijl de tablet geweldig i[lees meer...]s!!!!

06-08-2017 | Vrouw | 31
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Regelmatig terug kerende schimmelinfectie. Bij de huisarts krijg ik steeds dure soa testen en uitstrijkjes. Die kan ik niet betalen. Word niet serieus genomen. Steeds blijkt na onderzoeken dat het een schimmelinfectie is. De cremetjes die ik krijg helpen nauwelijks. Dus ik dacht ik probeer de zachte capsule van canesten. Jeuk is erger geworden en de afscheiding dikker, de [lees meer...]huid van me schaamlippen is aan alle kanten gescheurd.

23-12-2015 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
meestal als je een strakke sportbroek aan heb gehad krijg je last en dan begint ineens de jeuk en een paar dagen later de pijn en de witte afscheiding dus ik wil graag als tip meegeven trek nooit te strakke broeken aan en vooral geen strakke synthetische broeken want daar wek je het mee op want synthetische broeken ademen niet,en niemand zit te wachten op een schimmel in[lees meer...]fectie aan de vagina

26-07-2015 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Het inbrengen is een beetje vaag, maar als t zit ben je d'r vanaf!! Ik raad t aan. Het is wel n beetje duur. Maar als je naar de dokter moet voor n vaginale schimmelinfectie is het wel n beetje ongemakkelijk haha.