Gyno-Daktarin

miconazol

02-09-2014

Vaginale schimmelinfectie

Ondanks de veelal negatieve ervaringen die ik hier lees, heb ik nergens last van. Gisteravond heb ik de pil van 1200 mg voor het slapen gaan ingedaan met een inlegkruisje. Ging erg gemakkelijk. Geen branderigheid, een klein beetje jeuk (maar niets vergeleken met de jeuk van de schimmel). Vanochtend schrok ik wel want heel mijn onderbroek en zelfs een stukje van mijn bed wa[lees meer...]s nat. En het leek net alsof er bloed meekwam, maar ik denk dat het rozerode spul van de pil was. De rest van de dag bleef er veel spul en vocht uitkomen. Heb vaak een schoon inlegkruisje in moeten doen (maandverband zou beter zijn geweest). Weet nog niet hoe effectief de pil is, omdat ik gisteravond heb ingebracht. Tot nu toe ben ik dus erg tevreden
21-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na een blaasontsteking en een antibiotocakuur kreeg ik twee dagen na de kuur vreselijk last van jeuk er roodheid van onder.. Na het lezen van alle horror verhalen hier was ik doodsbang om de capsule in te brengen.. Mezelf moed in gepraat en uiteindelijk toch maar gedaan aangezien ik op het punt van bevallen sta en ik geen zin had dat die kleine dalijk al geboren word me[lees meer...]t spruw... Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen last van heb gehad en ook geen bijwerkingen heb ervaren.. Ook ervaar ik al minder last van jeuk en hoop ik dat deze capsule genoeg is en alles straks weer over is voor de bevalling... Tot nu toe niks te klagen over dit medicijn!
04-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik had een schimmelinfectie gekregen na een ziekenhuisopname. Ik had last van enorme jeuk, brandend gevoel bij het plassen, gezwollen schaamlippen.... Het was zo erg dat ik alles openkrabte. Toen zei de dokter dat het dit was en raadde me dit aan. Ik moest het enkel uitwendig en in het begin van de vagina aanbrengen. Dus de "tubes" moest ik niet gebruiken. Ik kreeg ook een[lees meer...] pilletje voor een inwendige desinfectie. Deze zalf heeft direct de jeuk verzacht en na 2d was de zwelling minder. En na een kleine week was alles opgelost. Ik zou enkel een inlegkruisje aanraden bij gebruik want door je lichaamswarmte wordt het snel vloeibaar en heb je een papje in je onderbroek. Nu heb ik constant een tube op voorraad in geval ik de jeuk terug voel opkomen. Dan is het opgelost binnen de 2d.
19-12-2018

Vaginale schimmelinfectie

Eerst het product opgezocht en de ervaringen ervan. Ik las heel wat verhalen waar er ernstige bijwerkingen bij optraden & werd al snel heel bang. Uiteindelijk de crème toch gebruikt. Is heel makkelijk in te brengen en heb er nauwelijks last van. Alleen op de 2de dag een beetje jeuk maar anders voel ik er niks van. Werkt heel goed want na de 3de dag is het zo goed als weg. [lees meer...]Ook heel goed geslapen. Het is inderdaad wel aangeraden om een maandverband te gebruiken ‘s nachts want het loopt er een beetje uit. Ik mag mij prijzen als een van de gelukkige, iedereen zn lichaam is anders en dus ook de reacties erop!
15-09-2018

Vaginale schimmelinfectie

Capsule was makkelijk in te brengen! Geen last gehad van bijwerkingen in de nacht! Alleen volgende dag beetje buikpijn rond de baarmoeder. Verder totaal geen bijwerkingen. Aanrader!
11-07-2018

Vaginale schimmelinfectie

Werkt het beste. Beter dan de vrij verkrijgbare
22-06-2018

Vaginale schimmelinfectie

Geen last gehad van bijwerkingen. Had hier enorm veel schrik voor na het lezen van alle reacties! Als ik dan toch iets moet zeggen, een klein beetje brandend gevoel gehad 5 min nadat ik het aangebracht had. Werkt zeer goed bij mij!
02-06-2018

Gyno-Daktarin (miconazol)

Ben nu 17 weken zwanger en bleef maar bruine en andere rommelige afscheiding houden. Erg ongerust over kindje maar dat was helemaal in orde volgens verloskundige, dus die raadde mij aan bij huisarts te laten testen op schimmelinfectie. Bleek idd te lijken op infectie alhoewel ik verder niet de standaard klachten had, eigenlijk geen behalve de afscheiding. Paasei ingedaan, [lees meer...]ging zonder enig probleem en geen enkele bijwerking gehad. Niets van gevoeld zelfs. Alleen twee dagen erna veel oranje witte en roze afscheiding.
29-01-2018

Vaginale schimmelinfectie

Geen bijwerkingen. Ok vind trouwens de verhalen hier behoorlijk overtrokken. Het enige wat ik merkte was..uiteraard.. dat de capsule natuurlijk oplost en het goedje ook naar buitenloopt s nachts. Dat kan wat kliederen dus daar even om denken.
29-12-2017

Jeuk

Na een 2 weekse antibiotica kuur extreme laat gekregen van een helse schimmel infectie. De eerste keer heeft de gyno daktarin super goed gewerkt na eerst zelf klooien met die dure canesten gyno. (Echt troep) toch kreeg ik het na de 2e kuur weer terug weer gebeld weer een ingebracht helaas had ik toen ook mijn menstruatie gekregen. Denk dat de schimmel het daardoor weer ove[lees meer...]rleefd had. Daarna maar weer zitten klooien met de meegeleverde zalf die ik bij de daktarin had gekregen maar toch overleefde de schimmel weer. Gisteren weer een tablet ingebracht en ben ik halverwege de nacht wakker geworden door een helse jeuk aanval! De tranen liepen over me wangen ik wist niet meer wat te doen. Na wat speuren op Google heb ik paracetamol erbij genomen 2x 500 MG en na 3 kwartier zakte de jeuk en ben ik in slaap gevallen. Na weer Wat uurtjes te hebben geslapen voel ik mij nu stukken beter ! De jeuk is zo goed als helemaal verdwenen. Het is even doorbijten maar dames ga niet zitten klooien met die dure canesten maar bel gewoon even je huisarts dan ben je er echt vanaf! Verder slik ik nu ook al een cranberry van het Kruidvat. Ik wilde er zo graag vanaf!
02-11-2016

Vaginale schimmelinfectie

Geen bijwerkingen gehad, 's avonds inbrengen en 's ochtends klachten verdwenen. Enige nadeel is dat de volgende dag wat resten van het eitje uit je vagina komen.
12-05-2016

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben erg blij met de ovules, er is een periode geweest waarin ik maandelijks last had van de infecties en alleen de eitjes nog hielpen. Ja, de jeuk neemt de eerste nacht toe, maar daarna helemaal geen last meer. Ik hoorde dat ze van de markt gehaald worden, ik hoop dat dat niet waar is, want een ander middel werkt niet meer.
08-02-2016

Vaginale schimmelinfectie

Ik had opeens hele erge klachten. Normaal plassen kon ik niet meer, omdat het zo zeer deed. Het was heel erg rood en het deed ook pijn als je er aan zat. Verder stak het de hele dag door. Ik heb de huisartsenpost zondag gebeld. Ze zeiden dat het een schimmelinfectie was, wat ik overigens nog nooit eerder gehad heb. Ik kreeg 3 capsules mee voor vaginaal gebruik van 400 M[lees meer...]g en zalf. Omdat het voor mijn gevoel meer binnen in de vagina zat, heb ik alleen de capsules gebruikt. Ik las veel negatieve reacties, dus was wel een beetje geschrokken. De pil is super makkelijk in te brengen, het lijkt gewoon op een tampon. De nacht zelf dacht ik er de hele tijd aan, waardoor ik niet kon slapen. Maar verder voelde ik helemaal geen pijn, ook de dag erna totaal niet. Het was juist zo dat ik bijna geen pijn meer voelde van de infectie. De kuur maak ik nu af. Voor mij heeft dit heel erg goed gewerkt.
13-05-2015

Vaginale schimmelinfectie

Nadat de irritatie en jeuk te vervelend werd maar naar huisarts gegaan. Bleek ik een schimmelinfectiE. Al na inbrengen van eerste capsule werd de jeuk stukken minder. Kuur afgemaakt en nergens last meer van gehad.
26-03-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben een 17 jarig meisje en ik kreeg dit medicijn plus een zalf voorgeschreven. Ik had pijn en last van witte afscheiding, soms had ik wat jeuk, en het was een beetje rood. Nadat ik dit medicijn drie dagen heb gebruikt doet het al geen pijn meer, Ik kan niet zien of mijn witte afscheiding weg is vanwege dat de inhoud van de capsules er grotendeels uitkomt. Ik ga nu de ko[lees meer...]mende 2 weken de zalf gebruiken en dan hoop ik er helemaal vanaf te zijn. Ik heb gelezen dat deze schimmel (gist) in de vagina zich voedt met suiker. Dus als je vaak last hebt van schimmels zou ik letten op je suiker gebruik ! :)
30-08-2014

Vaginale schimmelinfectie

Wegens vermoedelijke schimmelinfectie Daktaringyno capsules gekregen van de HA, 3 stuks van 400 mg, waarvan je per dag 1 moet inbrengen. Inbrengen ging gemakkelijk , niet pijnlijk zoals sommigen wel omschrijven. Wat betreft bijwerkingen had ik alleen dat last van wat vloeitstof/vocht van het medicijn wat er weer uit kwam, dus een inlegkruisje is wel makkelijk voor [lees meer...]deze dagen. Verder totaal nergens geen last van gehad, gene extra jeuk of branderig gevoel wat wederom ook door sommigen worden omschreven hier. En het fijnste vond ik dat na de 1e capsule de jeuk al meteen was verdwenen. Ik hoop er nu vanaf te blijven maar mocht het een keer terugkomen zal ik dit middel zeker weer gaan gebruiken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum