Gyno-Daktarin

miconazol

30-12-2017

Vaginale schimmelinfectie

Dagen jeuk gehad en branderig gevoel Dus assistente gebeld en gevraagd om eieren Opgehaald en gister de eerste ingebracht wat al pijnlijk was, voelde of er een scheurtje zat van binnen ofzo. Maar goed normaal geslapen niks geen last, maar vanmorgen dacht ik dood te gaan van de jeuk en jeuk is echt erger dan pijn Pffff Heb een kwartier met de douchekop erop staan spr[lees meer...]oeien , ik werd gek van de jeuk Nu brand t een beetje en lichtelijk jeuk , hoop dat dit t was en dat we dit morgen niet weer hebben na de 2de pil. Manlief zegt dat t logische is, de schimmel vecht terug daarom zo veel jeuk Ik kan nog niet zeggen of mijn klachten straks over zijn
16-05-2017

Vaginale schimmelinfectie

Jeuk en een brandend gevoel, alsof ik een blaasontstekking heb (waarover ik me zorgen maak). Ook vreemde krampen. Maar naar een paar uren waren ze weg. Ik ben nu op de 4de dag en geen vebetering - ik denk dat de klachten zelfs erger word. De afscheiding is ontzettend vettig, mijn minst favoriet middel (zalven en capsulen)
25-02-2017

Vaginale schimmelinfectie

Enorme jeuk na inbrengen.
22-11-2016

Vaginale schimmelinfectie

Jeuk s nachts! Enorm vervelend!! Niet kunnen slapen...
29-09-2016

Vaginale schimmelinfectie

Heb het nu pas 1 x gebruikt dus weet niet of ik t mag mededelen maar heb heeel veel jeuk en branderig gevoel lig al een uur wakker en kan gewoon niet slapen heb de capsule ingebracht en uiteindelijk is de buitenkant er gwn weer uitgevallen en me hele onderbroek zat vol heb geen idee of t nou effectief was of niet, maar lig nu met veel jeuk en branderig gevoel op bed hoop d[lees meer...]at het snel weg gaat!
31-08-2016

Vaginale schimmelinfectie

Ik Heb vannacht voor het eerst een eitje genomen nadat ik al een week andere zalfjes moest smeren. Dit werkte niet vandaar nu de eitjes. 3x 400mg. Gisteren ingebracht en rond 2 uur 's nachts wakker geworden van de pijn. Geen oog dicht gedaan. Maar hopelijk allemaal waard dacht ik. Ik werd wakker en het is zoo vreselijk pijnlijk, dat kan toch niet goed zijn. Het jeukt nog e[lees meer...]rger en de pijn is nog net niet ondragelijk.
06-10-2015

Vaginale schimmelinfectie

Werd snachts gek van de jeuk!
19-09-2015

Vaginale schimmelinfectie

Doet pijn met inbrengen aangezien er al een infectie zit... s'nachts slecht kunnen slapen door de jeuk en branderigheid!
19-08-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik wist niet dat ik een vaginale schimmelinfectie had tot mijn vriendje rode bultjes op zijn eikel kreeg. Na een bedoek bij de huisarts kreeg in deze "vaginale zetpil" voorgeschreven waar ik wel even van schrok. Het inbrengen ging redelijk goed en ik heb de hele nacht geen klachten gehad. Maar vanochtend zag ik dat er echt (voor mijn gevoel) een enorme hoeveelheid wit spul[lees meer...] uit kwam! Het ging niet zomaar weg door er met de douchkop op te spuiten dus probeerde ik het weg te poetsen. Dit resulteerde in een enorm branderig gevoel. Ik ben pas 17 en maakte me er erg zorgen over maar na al jullie ervaringen denk ik dat dit er gewoon bij hoort. Hopelijk ben ik hierna in ieder geval we gewoon van die nare infectie af.
24-07-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben echt geen pieperd, maar dit branderige gevoel is niet normaal. Vandaag voor de tweede keer op rij een capsule ingebracht. Gisteravond/nacht nergens last van, maar vanavond/vannacht NÁ dat ik geplast hebt, ontzettend last van een branderig gevoel in mijn vagina. Hele tijd de drang om eraan te zitten, te wassen of met iets kouds er tegen aan te doen. Gister ochtend ze[lees meer...]i ik tegen de apotheker dat ik de jeuk vd infectie zo erg vond, maar dit gevoel vind ik veel erger! Hopelijk val ik zometeen nog even inslaap.
13-05-2015

Vaginale schimmelinfectie

Van de huisarts het ei meegekregen omdat ik last heb van een schimmelinfectie. Na alle ervaringen te hebben gelezen hier, durfde ik hem haast niet in te brengen 's avonds, bang voor een brandend gevoel. Gelukkig had ik hier helemaal geen last van. Het voelde eigenlijk hetzelfde als de schimmelinfectie. Maar nu de volgende dag heb ik wel last van een irritant brandend gevoe[lees meer...]l, zitten is zeer oncomfortabel. Mijn vagina voelt ook heel droog vanbinnen, terwijl er wel veel vocht uitkomt (maandverbandje is een aanrader). Of het effectief is, is nog even afwachten. Als ik er morgen geen last meer van heb dan vind ik het het zeker waard. Maar als het morgen nog steeds zo brandt dan gebruik ik volgende keer liever iets anders.
21-04-2015

Vaginale schimmelinfectie

3 slapeloze nachten door ontzettend pijnlijke vagina & ontzettend veel jeuk.. Dit wil je gewoon niet gebruiken, voor mij nooit meer echt nooit meer.. Wat een waardeloos product & dan te bedenken dat wij vrouwen het al niet makkelijk hebben met onze maandelijkse ongesteldheid... Vreselijk gewoon.. Heb 1 nacht gejankt van de pijn & neem al 3 nachten paracetamol... Nu inmidde[lees meer...]ls 02:24 & ik lig nog wakker van de pijn.
24-10-2014

Vaginale schimmelinfectie

heb de reactie,s gelezen/Maar beetje laat dat ik dit ben gaan lezen,immers wil van de infectie af!Maar dit is nog maar nacht1,EN sta echt van binnen in de brand.En jeuken!!!Het is echt een feit dat de medicatie,s)bijwerkingen!!!)Vele malen erger zijn dan de schimmel infectie xslf.Nou dit is nacht 1 maar over 6uurtjes en 10minuten meteen de huisarts bellen.Dit kannnnnnnn ni[lees meer...]et waar zijn dat medicatie ergere bijwerkingen vertoond dan de infectie zelf/ nooit weer!!!!
12-09-2014

Vaginale schimmelinfectie

Ontzettend veel last gehad met inbrengen. Nadat ik hem eindelijk had ingebracht had ik het gevoel dat ie er nog niet goed inzat, na een poosje begon het ontzettend te jeuken en te branden. Een halfuur later moest ik na het toilet om te plassen, toen ik wou afvegen kwam er allemaal vieze smurrie uit en het gelatine laagje van het eitje. nooit weer dit voor mij!!
27-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar, die het afgelopen half jaar geen menstruatie heeft gehad. Afgelopen week werd ik 's ochtends wakker, mijn vagina brandde enorm en was gezwollen en ik dacht heel nodig te moeten plassen. Het plassen deed enorm zeer en er kwam een hele zurige geur vanaf gevolgd door allemaal wit slijm. Bij inspectie van mijn vagina, ondekte ik allemaal wit[lees meer...]te schilfers tussen mijn schaamlippen. Aangezien ik op dat moment een weekend weg ging, ben ik wezen douchen en heb ik mijn foef grondig gereinigd. Tip doe dit niet, het brandden werd erger en erger. Aangezien ik in het algemeen een moeilijke huid heb, durfde ik niet zomaar een middeltje bij de kruidvat te halen. Maandag mijn midweekendje afgebroken en zodra het kon de huisarts gebeld. De assistente kon mij echter al vertellen, dat het om een schimmelinfectie ging en schreef mij gyno-Daktarin crème voor de schaamlippen en 3 capsules voor vaginaal gebruik. Het inbrengen van de capsule was niet moeilijk en stelde niet voor, beetje huiverig over het gebruik en bang voor bijwerkingen. De bijwerkingen zijn gelukkig niet extreem, nu op dag twee begint het echter wat meer te branden (minder heftig als van de infectie zelf). De tip is zeker om een maandverbandje in te doen, het medicijn en mijn afscheiding vloeien hevig. Vanavond breng in de laatste keer een capsule in, hopelijk verdwijnt de infectie na deze week, want het is absoluut geen pretje. Ik voelde mij ontzettend vies, terwijl het waarschijnlijk veroorzaakt is, door een te goede hygiëne. Voor alles dames die er last van hebben en angstig zij om te bellen. Schaam je niet, de assistente vertelde mij dat het de vaakst voorkomende klacht is bij vrouwen aan hun vagina en ze bijna iedere week wel iemand spreekt, met deze infectie. Wat begon als een beetje een beschamend gesprek, eindigde in een lachend, gekscherend gesprek. Waarin ze mij vertelde dat 'mijn gevaren driehoek' snel over moest zijn. Mochten de capsules niet voldoende zijn, kan ik de crème blijven gebruiken. Pas wel op let sex! De crème en capsules kunnen een condoom beschadigen, waardoor de werking niet betrouwbaar is!
18-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb na gebruik nog wel jeuk dus nu een zalf. Heb al teee dagen na inbrengen rode oranje afscheiding. Dit was niet de kleur van de capsule dus denk dat het bloed is vermengt met de capsuleinhoud?!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum