Gyno-Daktarin

miconazol

21-08-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na 1.5 week wikke en wegen toch maar naar de huisarts bang voor een soa is gebleken dat ik schimmelinfectie had. Heb toen dit middel gekregen. Savonds voor het slapengaan ingebracht en ben gaan slapen. Nog niets aan de hand. Na 3.5 uur werd ik wakker van de pijn. Ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt!! Dit doet zown ontiegelijk veel pijn dat ik een bevalling boven dit ver[lees meer...]kies. Lig te janken van de pijn. T lijkt net of ik in een bos met brandnetels ben gaan zitten die ook naar binnen zijn gegaan. Dit medicijn NOOIT echt NOOIT meer...
14-06-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na bezoek aan de huisarts dit voorgeschreven gekregen ivm een vaginale schimmelinfectie. Had al gewaarschuwd dat het na inbreng wat kon branden. Na 1 uur geprobeerd in slaap te vallen huilend op bed gelegen van de enorme pijn. Het brandt zo erg en de jeuk is onvoorstelbaar. Alles geprobeerd, maar zo te merken wordt het een slapeloze nacht. Dit medicijn gebruik ik NOOIT mee[lees meer...]r...
25-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Branden, steken, helse pijnen in baarmoeder en vagina, terwijl daarvoor geen klachten aanwezig waren. Infectie was per toeval ontdekt na kweek ivm baarmoeder onderzoek. Na gebruik van dit vreselijke product is slapen onmogelijk, en ga je door een hel. De pijn is verschrikkelijk. Een uur na inbrengen werd ik wakker van de pijn. Ik zou dit oorspronkelijk 3 nachten moeten geb[lees meer...]ruiken, maar dat ga ik na deze ervaring zeker niet meer doen!
20-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Las ik ook maar eens ervaringen.. voor alles een eerste keer en dat is nu! Ik heb heel vaak een blaasontsteking, dus iedere keer antibiotica en vervolgens ook standaard last van een schimmelinfectie daarna. In het begin ging dit gewoon weg met canesten gyno maar nu zorgde dat alleen maar dat t erger werd. Ik had ook niet helemaal het idee dat de blaasontsteking echt weg w[lees meer...]as maar ik wist dat de schimmelinfectie sowieso echt opgelost moest worden want ik werd helemaal gek op mijn werk. Ik kreeg de eenmalige (orale) capsule van fluconazol en een creme die verlichting moest geven. Vorige keer hielp deze capsule meteen dus ik vond het gek dat dit nu niet zo was. (Creme prikte overigens verschrikkelijk dus na dag 2 mee gestopt). Op dag 3, vandaag dus, de huisarts gebeld om te vragen wat ik moest doen want de jeuk en pijn waren niet weg. Urine ingeleverd moest opgestuurd worden voor kweek maar kreeg wel nog een laatste redmiddel voor de schimmel: gyno daktarin. Nou... ik heb vaak last down there van van alles maar deze pijn heb ik nog nooit gevoeld... voor het slapen netjes ingebracht en 2 uur later huilend wakker geworden van de pijn. Geprobeerd al het middel eruit te spoelen want het leek wel alsof er een brandende lucifer naar binnen was gebracht... e pijn was zo heftig dat ik de eerste hulp wilde bellen. Inmiddels een zak met ijs, een pot augurken (dicht ha-ha), verschillende flessen drinken verder (alles om maar iets te koelen) en 2 paracetamol verder en de pijn neemt nu denk k iets af maar dit kan ook komen omdat ik er nog steeds ijs op heb en het gevoelloos wordt... Ik raad dit echt niemand aan en ben echt jaloers op de mensen zonder bijwerking. Dit is 1000x erger dan de pijn en jeuk die ik had. Ik hoop dat het echt nog gaat werken..
06-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Half uur na inbrengen enorm branderig gevoel, kon er niet van slapen! Alsof je in een bos brandnetels zit.
26-01-2019

Schimmelinfectie van de huid

Ivm leveringsproblemen van de canesten gyno tablet heb ik de gyno daktarin capsule gekregen van de huisarts. De gyno daktarin 1200mg capsule vannacht ingebracht en een paar uur later wakker geworden met enorm veel pijn, jeuk en branderig gevoel. Ijsklontjes, washandje, water hebben bij mij niet geholpen. Hele nacht wakker gelegen en uiteindelijk maar de miconazolnitraa[lees meer...]t vaginale crème aangebracht. Gelukkig gaf die een klein beetje verlichting. Door het gebruik van antibiotica heb ik die soort tablet/capsules vaak gebruikt. De enige waarbij je GEEN branderig/jeuk gevoel krijgt, is de canesten gyno tablet. LET OP! het gaat echt om de canesten gyno tablet en NIET de canesten gyno zachte capsule. Beide kan je gewoon krijgen bij de drogist, apotheek etc. Hoop dat de tablet weer heel snel leverbaar is!!!
07-12-2018

Vaginale schimmelinfectie

Gebruik dit middel niet! Ik heb het van de huisarts voorgeschreven gekregen eenmalig voor 1 nacht wegens schimmelinfectie! Ik werdt snachts ervan wakker al het spul vloeiede er bij mij weer uit!! Ergste van alles is de pijn!! Ernstige branderige gevoel heb ik, heb zelfs ijs geprobeerd om de pijn en branderige gevoel te kalmeren! Begrijp echt niet waarom dit product besta[lees meer...]at. Beter dat je pilletjes neemt om door te slikken ipv van dit product!!!
01-08-2018

Vaginale schimmelinfectie

OPLOSSING BRANDENDE JEUK na gebruik Gyno Daktarin vaginale capsule 1200mg. Vroeg in de ochtend wakker geworden van jeuk, irritatie, brandend gevoel en pijn. Het was te vroeg om de huisarts raad te plegen. Eerst dacht ik een overgevoeligheidsreactie te hebben maar na het lezen van verschillende verhalen bleek het juist te zijn. Heftig medicijn! Een bom, zoals mijn huisarts [lees meer...]al zei de dag ervoor... De bijwerking was nog erger dan de klacht zelf! Na enige tijd gekweld te zijn met extreme brandende jeuk, realiseerde ik me dat mijn schaamlippen die irritatie voelen. Snel op zoek in mijn medicijnen laatje en jahoor mijn redding: LIDOCAÏNE VASELINECRÈME. Heb de witte crème achtige afscheiding van de capsule verwijderd van mijn schaamlippen en met wattenstaafjes een goede hoeveelheid lidocaïne vaseline erop gesmeerd(lidocaïne werkt verdovend, let op met wondjes e.d. aan de vingers). Na enkele minuten inwerken nam de ergenis af!! Gedurende de dag 1-2 keer opnieuw gesmeerd, de dag erna eveneens. Voor de ongelukkigen die wel te maken hebben met extreme jeuk, brandend gevoel, irritatie en pijn >> vraag de huisarts om lidocaïne vaselinecrème 3% FNA, crème 30mg/g. Is het te vroeg om te bellen naar de dokter? Witte afscheiding van schaamlippen halen en koelen met icepack/washandje en ijsklontjes. Goed urine deppen na plassen om verdere irritatie te voorkomen. Inbrengen van capsule is net als een tampon. Witte cremèachtige afscheiding heb ik voor zeker 5 dagen in mijn onderbroek/inlegkruisje teruggevonden. Geen last meer van vaginale schimmel, dus wel effectief ondanks heftige bijwerking.
07-07-2018

Vaginale schimmelinfectie

Onvoorstelbaar dat iets wat verlichting moet brengen op een intieme plek zo ongelooflijk veel pijn doet, jeukt en brand. Gebruikt i.v.m. vrij lichte schimmelinfectie. Ingebracht en midden in de nacht de gruwelijke jeuk en het branderige gevoel niet kunnen verdragen. Bijna niet op kunnen houden met krabben terwijl je weet dat je dat absoluut niet moet doen. Onder de douche[lees meer...] gaan staan en zoveel mogelijk schoon gespoeld. Voor mij géén tweede capsule, nooit meer! Sommige vrouwen zullen wellicht geen of weinig klachten hebben maar gelet op het feit dat de mogelijkheid op deze klachten, gezien alle reacties hiervoor, toch groot is, onbegrijpelijk dat dit middel nog verkocht mag worden. Nu tablet door huisarts voorgeschreven gekregen, eenmalig oraal in te nemen.
07-10-2017

Vaginale schimmelinfectie

Dit gaat gewoon te ver. Ik heb dit middel in gebracht en het leek alsof me vagina in de fik stond. Ik snap niet waarom een huisarts dit middel voorschrijft. Nooit meer gebruik ik dit. Ik kon de hele nacht niet slapen. Uiteindelijk ben ik onder de douche gesprongen en heb ik geprobeerd het medicijn eruit te spoelen.
01-10-2017

Vaginale schimmelinfectie

Wat een vreselijk middel. 1e keer deze caps en OMG wat een jeuk! Nu 3e ingebracht en ga bijna dood van de jeuk! Nooit meer!! Jeukt meer nu dan voorheen, zonder caps. Net maar naar toilet geweest om uit te plassen en lig nu met koud nat washandje tussen mijn benen. Ik ging naar huisarts voor verlichting van klachten, niet voor nog meer klachten. Wat een hel!!
14-07-2017

Gistinfectie van de huid

Voor de tweede nacht op rij lig ik wakker van de jeuk! 3h12. Ik zou dit 7 dagen moeten inspuiten maar weet niet of ik dit ga volhouden. De reacties hier geven mij weinig hoop!
04-07-2017

Allergie

Op de eerste dag gebruikt maar dan nooit meer ik kan niet slapen ik kan niet werken. Heeeeeel veeeeeel jeuk en een brandend gevoel. Waarom is er zoiets op de markt en nog te kopen? Wij gebruikers zeggen hoe vreselijk het is, zonder twijfel het ergste vaginale medecijn. Ga ik nooit meer gebruiken. Min eerste tijd en mijn laatste ook.
05-03-2017

Vaginale schimmelinfectie

Ik had last van wat jeuk en vond dit toch wel vervelend. Een paar dagen geleden had ik er best wel last van en ik zou die avond uitgaan met vriendinnen, dat hadden we al gepland. Ik had zo'n last dan mijn moeder de huisarts had gebeld en ze kreeg de assistente aan de lijn. De huisarts assistente wilde mij ook nog spreken en schreef mij toen dit medicijn aan. Ik was opgeluc[lees meer...]ht en ging eind van de middag naar de apotheek om het op te halen. Ik heb er gelijk een crème bij gekocht die ik meteen kon gebruiken. Dit hielp wel iets maar het gevoel van crème tussen je benen als je loopt is erg vervelend. Die avond na het uitgaan (5 uur in de nacht) heb ik het eerste eitje ingebracht. Dat ging makkelijk, maar ongeveer 6 uur later kreeg ik onwijs veel last, het was vreselijk! Ik kon amper lopen. Overdag had ik niet veel last. De 2e avond werd ik weer 6 uur later wakker met vreselijke pijn. Ik moest er zo van huilen en zag op tegen de volgende dag werken. De laatste nacht was weer drama en ook weer na ongeveer 6 uur. Ik hoop dat het nu snel over gaat want ik ben er klaar mee en ik wil NOOIT meer dit medicijn gebruiken!!!
05-02-2017

Vaginale schimmelinfectie

Wist dat ik er niet tegen kon maar volgens huisarts was dit de enige die zou helpen. En dat zonder mij onderzocht te hebben. Verga nu van de jeuk en branderig gevoel....voor 2e nacht dus wakker. Zit nu, midden in de nacht, in de woonkamer 3e eitje breng ik morgenavond echt niet in. Morgenochtend bel ik de huisartsenpost. Dit medicijn wil ik nooit meer. (en ook geen bubbelb[lees meer...]ad meer voor mij in de Thermen.
23-01-2017

Vaginale schimmelinfectie

2 keer een kuur gehad van 3 dagen, kort achter elkaar. Geen last van bijwerkingen, heeft mij totaal niet geholpen!! Nooit meer.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum