Gyno-Daktarin

miconazol

30-10-2016

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben 16 jaar en heb vandaag dit medicijn van de huisarts voorgeschreven. Half uur geleden die capsule ingebracht, dat ging makkelijk. Maar wat heb ik me nu toch een jeuk! En het houdt niet op, het is zo naar. Ik hoop serieus dat dit spul werkt en hoop dat het deze nare nacht waard is.
24-07-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb al een keer eerder last gehad van deze schimmelinfectie en heb het toen niet behandeld. Na enige tijd is de schimmelinfectie vanzelf weggegaan. Nu had ik een aantal dagen terug weer een vaginale schimmelinfectie en de jeuk en branderigheid waren zo vervelend, dat ik besloot toch maar naar de huisarts te gaan. Zij heeft me een Gyno-Daktarin (1200 Mg) voorgeschreven v[lees meer...]oor eenmalig gebruik. Ook deed ze daar een crème bij die twee keer per dag gesmeerd moest worden en na het verdwijnen van de schimmelinfectie nog twee dagen doorsmeren. Door alle verhalen over de vervelende ervaringen met de capsule werd ik toch wel een beetje bang, maar heb het uiteindelijk toch gebruikt. De volgende ochtend kreeg ik veel last van jeuk en branderigheid en er kwam ook veel wit spul van de capsule uit (niet helemaal goed gesmolten). Een maandverbandje is dan ook een aanrader! Verder heel de dag nog last gehad, maar de dag erna niet meer. De schimmelinfectie is verdwenen. Voortaan als ik een schimmelinfectie heb meteen een afspraak bij de dokter maken zodat ik er weer snel van af ben!
01-07-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb best wel vaak last van schimmel infecties en toen kwam ik er achter dat je hier ook spul voor vergoed kan krijgen bij de huisarts. Bij de huisarts kreeg ik dus daktarin gyno en ik moest 3 dagen na elkaar 1 capsule inbrengen. Deze capsules begonnen heel erg te branden en ik heb er minimaal maal een uur last van gehad per keer, terwijl ik juist het jeukende en branden[lees meer...]de gevoel weg wou hebben, ik heb na gebruik van dit product wel een hele tijd geen schimmelinfectie meer gehad dus het is wel effectief.
11-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik kreeg paar dagen terug veel last van jeuk en afscheideing. De afscheiding was wat brokkelig en vaag dus belde ik de dokter hij raadde mij de capsule aan van 1200 Mg eerst was ik wel bang na al deze commentaren op de capsule dus heb ik het toch maar gedaan en had er gelukkig geen last van de hele nacht door. Totdat ik in de ochtend ging plassen en het begon het te brand[lees meer...]en en jeuken dus heb gedoucht maar geprobeerd niet alle crème eruit te halen want ik wou natuurlijk nog dat het ging werken. Na 5 min was het alweer voorbij dan volgende ochtend net weer hetzelfde ik ging plassen en weer enorm veel jeuk en branderig gevoel maar ik hield het gewoon vol en heb er niks aan gedaan en na een halfuurtje was het gewoon weer weg. Derde dag super bang om te plassen maar gelukkig niks heb ook al veel minder jeuk dan de afgelopen dagen dus hoop dat dit zo blijft
19-12-2018

Vaginale schimmelinfectie

Eerst het product opgezocht en de ervaringen ervan. Ik las heel wat verhalen waar er ernstige bijwerkingen bij optraden & werd al snel heel bang. Uiteindelijk de crème toch gebruikt. Is heel makkelijk in te brengen en heb er nauwelijks last van. Alleen op de 2de dag een beetje jeuk maar anders voel ik er niks van. Werkt heel goed want na de 3de dag is het zo goed als weg. [lees meer...]Ook heel goed geslapen. Het is inderdaad wel aangeraden om een maandverband te gebruiken ‘s nachts want het loopt er een beetje uit. Ik mag mij prijzen als een van de gelukkige, iedereen zn lichaam is anders en dus ook de reacties erop!
30-11-2017

Vaginale schimmelinfectie

Eerste nacht was eventjes doorbijten vooral erg jeukerig en branderig maar niet dat ik er kapot aan ging. Vanavond de 2e capsule inbrengen en hopen dat het minder is maar toch ook even een paracetamol innemen. Morgen de laatste innemen en hopen dat de klachten dan weg zijn... Dus ja iedereen reageert er anders op . Maar heb er overdag niet last van.
06-04-2017

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben 17 en heb dit al eens voorgeschreven gekregen gehad. Maar toen heb ik er niet zo'n klachten van gehad als nu. Ik lees gelukkig dat ik niet de enige ben, maar heb ontzettende jeuk en branderig gevoel. Vervelend!
05-03-2017

Vaginale schimmelinfectie

Ik had last van wat jeuk en vond dit toch wel vervelend. Een paar dagen geleden had ik er best wel last van en ik zou die avond uitgaan met vriendinnen, dat hadden we al gepland. Ik had zo'n last dan mijn moeder de huisarts had gebeld en ze kreeg de assistente aan de lijn. De huisarts assistente wilde mij ook nog spreken en schreef mij toen dit medicijn aan. Ik was opgeluc[lees meer...]ht en ging eind van de middag naar de apotheek om het op te halen. Ik heb er gelijk een crème bij gekocht die ik meteen kon gebruiken. Dit hielp wel iets maar het gevoel van crème tussen je benen als je loopt is erg vervelend. Die avond na het uitgaan (5 uur in de nacht) heb ik het eerste eitje ingebracht. Dat ging makkelijk, maar ongeveer 6 uur later kreeg ik onwijs veel last, het was vreselijk! Ik kon amper lopen. Overdag had ik niet veel last. De 2e avond werd ik weer 6 uur later wakker met vreselijke pijn. Ik moest er zo van huilen en zag op tegen de volgende dag werken. De laatste nacht was weer drama en ook weer na ongeveer 6 uur. Ik hoop dat het nu snel over gaat want ik ben er klaar mee en ik wil NOOIT meer dit medicijn gebruiken!!!
05-01-2017

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben 4 januari gestart. En ik lees dat heel veel vrouwen jeuk hebben, dat kan inderdaad kloppen (ligt aan hoeveel last je al had van de infectie) .. maar als ik het een cijfer mocht geven van 1(veel jeuk) tot 10 (geen jeuk) zou ik het een 3 geven, ik voel wel wat maar minder. Daarbij laat het inderdaad een soort bijwerking achter, doordat het zich schoonmaakt kan het h[lees meer...]eel wat spul uit de capsule komen .. dit was mijn ervaring tot nu toe ' t valt namelijk wel heel erg mee .
10-12-2016

Vaginale schimmelinfectie

Ik zie dat heel veel vrouwen erg veel last van dit medicijn hebben gehad. Nou ben ik zo iemand die gaat opzoeken wat de bijwerkingen zouden kunnen zijn van iets. Daardoor kwam ik op dit topic en maakte dit mij alleen maar bang om de capsules te gebruiken. Dit bleek totaal onnodig! De jeuk was er natuurlijk, en het branderig gevoel ook maar ik had er niet zo veel last van d[lees meer...]at ik niet kon slapen. En het heeft z'n werk gedaan! Dus ik ben blij, en voor de dames die dit ook lezen, maak je geen zorgen. Iedereen reageert anders op een medicijn.
29-09-2016

Vaginale schimmelinfectie

Heb het nu pas 1 x gebruikt dus weet niet of ik t mag mededelen maar heb heeel veel jeuk en branderig gevoel lig al een uur wakker en kan gewoon niet slapen heb de capsule ingebracht en uiteindelijk is de buitenkant er gwn weer uitgevallen en me hele onderbroek zat vol heb geen idee of t nou effectief was of niet, maar lig nu met veel jeuk en branderig gevoel op bed hoop d[lees meer...]at het snel weg gaat!
21-10-2015

Vaginale schimmelinfectie

Liep al een week met jeuk en irritatie rond. Uiteindelijk vaginale schimmel, voor de eerste keer. Ik kreeg meteen Gyno-Daktarin 1200mg mee. Ik zat de hele dag thuis te studeren dus ik heb het meteen na mijn ochtendafspraak ingebracht (huisarts zei dat als ik niet veel zou gaan lopen dat dat dan gewoon kon) en heb er in de loop van de dag helemaal geen last van gehad. Bijna[lees meer...] geen jeuk of irritatie. Ben heel tevreden hierover. Ik heb nog wel 3/4 dagen met lichte schimmel symptomen rondgelopen.
19-08-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik wist niet dat ik een vaginale schimmelinfectie had tot mijn vriendje rode bultjes op zijn eikel kreeg. Na een bedoek bij de huisarts kreeg in deze "vaginale zetpil" voorgeschreven waar ik wel even van schrok. Het inbrengen ging redelijk goed en ik heb de hele nacht geen klachten gehad. Maar vanochtend zag ik dat er echt (voor mijn gevoel) een enorme hoeveelheid wit spul[lees meer...] uit kwam! Het ging niet zomaar weg door er met de douchkop op te spuiten dus probeerde ik het weg te poetsen. Dit resulteerde in een enorm branderig gevoel. Ik ben pas 17 en maakte me er erg zorgen over maar na al jullie ervaringen denk ik dat dit er gewoon bij hoort. Hopelijk ben ik hierna in ieder geval we gewoon van die nare infectie af.
26-03-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben een 17 jarig meisje en ik kreeg dit medicijn plus een zalf voorgeschreven. Ik had pijn en last van witte afscheiding, soms had ik wat jeuk, en het was een beetje rood. Nadat ik dit medicijn drie dagen heb gebruikt doet het al geen pijn meer, Ik kan niet zien of mijn witte afscheiding weg is vanwege dat de inhoud van de capsules er grotendeels uitkomt. Ik ga nu de ko[lees meer...]mende 2 weken de zalf gebruiken en dan hoop ik er helemaal vanaf te zijn. Ik heb gelezen dat deze schimmel (gist) in de vagina zich voedt met suiker. Dus als je vaak last hebt van schimmels zou ik letten op je suiker gebruik ! :)
16-07-2018

Vaginale schimmelinfectie

Had erg veel last van jeuk, korrelige afscheiding en een branderig gevoel tijdens mijn schimmelinfectie. Vandaag een capsule opgehaald bij de apotheek. 2 uur geleden ingebracht ( met moeite, maar moet maar...) en verga nu van vreselijke en ondraagbare jeuk. Heb tussen de benen een koud washandje gelegd. Nu maar hopen dat het zsm mogelijk weg is en dat deze capsule wel doet[lees meer...] wat die moet doen 🙌🏽
07-12-2018

Vaginale schimmelinfectie

Gebruik dit middel niet! Ik heb het van de huisarts voorgeschreven gekregen eenmalig voor 1 nacht wegens schimmelinfectie! Ik werdt snachts ervan wakker al het spul vloeiede er bij mij weer uit!! Ergste van alles is de pijn!! Ernstige branderige gevoel heb ik, heb zelfs ijs geprobeerd om de pijn en branderige gevoel te kalmeren! Begrijp echt niet waarom dit product besta[lees meer...]at. Beter dat je pilletjes neemt om door te slikken ipv van dit product!!!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum