Dormicum

Slapeloosheid (19 meningen)
Epilepsie (2 meningen)

02-05-2013

Dormicum (midazolam)

Ik gebruik dit pilletje maximaal 2 keer per week om eens wat bij te slapen. Werkt als een trein: je lichaam schokt nog eens twee keer, een half uur na het innemen en daarna weet je niets meer. De volgende ochtend altijd wel erg suf en ook een beetje somber. Slik op de andere dagen gewoon 6 mg Melatonine, en dat werkt eigenlijk ook goed, Op de een of andere manier is het to[lees meer...]ch steeds weer verleidelijk om na een paar dagen weer zo'n pilletje te nemen. Moet ik eigenlijk maar mee gaan stoppen.
23-03-2013

Dormicum (midazolam)

ik gebruik 3tab van 7,5 mg elke dag al 4 jaar .hoe kan ik het beste afbouwen .daarnaast gebruik ik ok 3 tab van 10 mr diasapam hoe kan ik deze het beste afbouwen ik wil stoppen maar weet geen afbouw hoe te doen .wie heeft hier ervaring mee
11-12-2012

Dormicum (midazolam)

Ik heb op aanraden van mijn specialist dit medicijn ingenomen, Voor mij hoeft het nooit meer! Werkte totaal niet. Pas na uren nadat ik thuis was werd ik slapjes, en kon nog net naar het toilet lopen. Het liefst was ik de volgende dag thuis gebleven i.p.v. om ta gaan werken. voel mij nog steeds high....
16-11-2012

Dormicum (midazolam)

voor een kleine ingreep aan de ogen was ik bang. Ben enorm blij met 1 pilletje dormicum 7,5 mg. Ik heb van de hele ingreep niets gemerkt. Was slaperig en slapjes. Zou het voor een eventuele volgende keer weer gebruiken.
12-11-2012

Dormicum (midazolam)

Vanwege angst voor een ingreep in het ziekenhuis kreeg ik Dormicum voorgeschreven. Haalt de scherpe kantjes van alles af. Ik heb er zelf niet op geslapen tijdens de ingreep, pas toen ik thuis kwam. Het was gevoel was vergelijkbaar met wanneer je iets teveel gedronken hebt. Alles gaat een beetje langs je heen, moeite om op je benen te staan en je vind alles prima. ;)
05-11-2012

Artrose - gewrichtsaandoening

voor een kleine operatie op dagbehandeling kreeg ik een uur voor de ingreep een tabletje dormicum,dat moest,het deed alleen niks,pas toen ik 2uur later weer op zaal was werd ik een beetje slaperig,ik bleef dat nog uren, een beetje zinloos dus,de volgende doen we dus maar zonder
08-08-2012

Dormicum (midazolam)

Dormicum is gewoon heerlijk. Je moet 't alleen niet regelmatig gebruiken weliswaar. Alleen in noodsituaties. Ik gebruik 15 mg en voel me dan helemaal relaxed en ben voor ik 't weet in slaap gevallen. Je herinnert je weliswaar de laatste details steeds minder goed maar ja. Neem 't niet in als je niet 8 uur ononderbroken kan slapen. Zorg ook voor een rustgevende setting bij [lees meer...]inname. Span je niet teveel in om te slapen maar ga desnoods lekker laptoppen of bellen in bed. Het komt vanzelf wel. It's the best maar zoek naar alternatieven als je chronisch slaap tekort kom. Ik gebruik 't hooguit eens in de maand.
09-06-2012

Dormicum (midazolam)

Ik heb voor een darmonderzoek een dubbele dosering gekregen via infuus. Ik was meteen van de kaart: een heerlijk gevoel overviel me en daarna ging meteen het lampje uit. Halverwege het onderzoek echter kreeg ik ontzettend heftige pijnscheuten in mijn buik waardoor ik op een brute wijze als het ware wakker schrok. Voor mijn gevoel (of het ook zo was weet ik niet) kon ik nie[lees meer...]t aan de arts en assistenten duidelijk maken dat ik de pijn onverdraagbaar vond omdat heel mijn lijf geblokkeerd voelde door de versuffing van het medicijn. Ik herinner me daarna alleen nog maar flarden en kijk er op een zeer angstige manier op terug. Op dat moment zelf ben ik namelijk niet helder genoeg om het te kunnen relativeren, aangezien ik op dat moment geen eens meer doorhad dat er een darmonderzoek bezig was. Wanneer je bij je volle verstand zou zijn zou je alles bij je volle verstand meemaken maar dan ben je tenminste wel in staat om je schrap te zetten tegen eventuele pijn en bij het gebruik van zo'n versuffend middel kan je op dat moment alleen nog maar kermen als een baby.
06-05-2012

Epilepsie

ik werd geopereert en toen kreeg ik deze medicijn maar later kwamen ze er achter dat ik er eigelijk niet tegen kon ik bleef wel 3 uur in slaap ik raad het aan niet te gebruiken
24-04-2012

Paniekaanvallen

Vanmiddag ben ik bij de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling. Ik ben een echte angstpatiënt en daarom heeft de tandarts mij Dormicum aanbevolen. De hele behandeling was ik zo stoned als een garnaal en ik ben ook de helft vergeten. IK heb Dormicum als zeer prettig ervaren, ik ben nog nooit zo ontspannen geweest.
01-11-2011

Dormicum (midazolam)

Dormicum ingenomen als roesje tijdens operatie aan been. Voor het slapen gaan één tablet en een uur voor de behandeling. Niet goed voorgelicht over de bijwerkingen, dus zelf in de auto naar de kliniek gereden. De hele rit en behandeling niet bewust meegemaakt. Mijn bijrijder vertelde dat ik op een gegeven moment met dubbele tong begon te praten, de auto aan de kant van de [lees meer...]weg zette en eruit strompelde. Rare dingen gezegd tijdens behandeling. Middel zou ik zeker nogmaals innemen voor ingreep, maar aangepaste dosering. Was fijn geweest als ik goed was voorgelicht over bijwerkingen. De bijsluiter uiteraard doorgenomen, maar vind het een noodzaak dat degene die dit paardenmiddel voorschrijft in ieder geval duidelijk moet zeggen dat je niet in een auto moet stappen!!!
21-04-2011

Slaapstoornis tgv adhd & medicatie

Als slapen al een dagtaak is (!) dan kan je als ad(h)d'er serieuze problemen krijgen door je medicijnen. Al eerder genoemd kan het starten van amfetamine- of methylfenidaatachtige medicijnen resulteren in extreme slapeloosheid. Ook ik voeg mij helaas tot deze groep. Geen tot 3 uurtjes slaap was dagelijkse kost. Met een zeer goede nacht won ik 4-5 uurtjes. Je kunt [lees meer...]wel raden dat na een maand de slaapmedicatie op tafel kwam. Rustig beginnend met melatonine. Helaas bleef de slaap onveranderd. De medicatie volgde elkaar snel op; Tamezepam, Nitrozepam, Zolpidemtart, Dormicum Ik bleek resistent voor de stoffen. Tamezepam deed het 1 nacht en toen had mijn lichaam al een antistof aangemaakt. Bij dormicum leken mijn ogen 'openener' dan ooit. Na een paar uur moest ik plassen. Ik had wel tintelingen door mn lijf gevoeld maar had niet verwacht dat met mijn extreem wakkere brein, het lijf wel sliep. Erg beangstigend. Toen kwamen de alternatieven; Seroquel (een maand plezier van gehad en ook toen kon deze weer de prullebak in, figuurlijk uiteraard), de anti depressie middelen mitrazapine & nog wat-waar-ik-de-naam-van-kwijt-ben In mijn geval zou ik alles een 1 geven. Ben ook van mening dat slaapmedicatie enkel een instant oplossing moet bieden wanneer de nood hoog is. Ik moet zelf opnieuw leren slapen. Vermoeidheidscentrum Lelystad én Waak/ slaapcentrum Slotervaart zoeken mee. Ben er van overtuigd dat het mij en de artsen gaat lukken zonder afhankelijk te zijn van al die chemisch slaaptroep
11-04-2011

Slaapmiddel

Mijn zoontje van 21 maanden heeft een week op de ic gelegen aan de beademing en werd in slaap gehouden met dormicum en clonidine via het infuus. Na een week mocht hij van de beademing en is de dormicum accuut gestopt. De clonidine is heel rustig afgebouwd. Wat een verschrikking! Hij kreeg heel erge afkickverschijnselen als spasmen, paniekaanvallen, beven en shaken en heel [lees meer...]erg zweten.
23-01-2011

Slaapgebrek

Dit medicijn is ZEER gevaarlijk!!!! Veel ernstige bijwerkingen-vooral VERSLAVING! PAS OP!!!!! Ik ben er ZELF radicaal mee gestopt.IN EEN KEER. Geen afbouwen-STOPPEN.Na 4 weken zweten ben je er VANAF!!!!! DOEN-HET LUKT JOU OOK!!!
20-09-2010
Vrouw

Slapeloosheid,ernstige onrust

Na verschillende slaapmedicatie uitgeprobeerd te hebben, bij de toch ernstige slapeloosheid, wist ik mezelf niet meer te rade, en mijn psychiater ook niet. Ik ben absoluut niet van de pammentjes, omdat de afhankelijkheid en verslaving te groot is. Alleen soms is het kiezen of dealen. Het helpt mij goed met slapen, alleen is het een kortwerkend middeld, dus daarnaast gebrui[lees meer...]k ik dormicum en xanas als zonodig. En de dormicum gaat in combinatie met Risperdal, wat ik dus nog niet heb gedurfd, aangezien ik een zogeheten pillenvrees heb. Maar mijn ervaringen met Dormicum mits niet elke dag te gebruiken is een hele goeie, haast geen bijwerkingen.. Alleen bij dagelijks gebruik krijg ik hoofdpijn, dus dan staak ik voor 5 dagen. Dit veroorzaakt gelijk slapeloosheid, dus je bent snel geneigd om naar een te grijpen. Maar bedenk dat je lichaam rustig een aantal dagen met 4 uurtjes slaap kan. Als je echt op je piek bent neemt het dan in, dan is de effectiviteit ook nog even sterk. En iks verhoging niet snel nodig... Lang leve dormicum!!! Je wordt er ook nog eens heel kalm van. IEmand ervaring met hert gebruik van dormicum in combinatie met risperdal?
31-07-2010
Vrouw

Kalmerend voor kijkoperatie knie

het werkte bij mij hallucinerend. het plafond kwam golvend naar mij toe rollen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum