Slapeloosheid (19 meningen)
Epilepsie (2 meningen)

28-03-2015 | Vrouw | 56
midazolam (7,5mg)
Overspannen/burn-out
Ik ben overspannen, en slaap hooguit 2 uur na het innemen van dormicum.

02-02-2015 | Man | 67
midazolam
Naast jarenlange slaapproblemen heb ik eveneens jarenlang chronische pijn in het bekken en de onderrug. Nu (feb 2015) is de pijn er 24 uur op 7 dagen per week. Heb van alles geprobeerd, allerlei verschillende hulpverleners bezocht, maar de laatste, een orthopeed, zei dat, na botscan en mri scan gedaan te hebben, hij vertelde me dat hij niets meer voor me kon doen, want h[lees meer...]ij kon niets merkwaardigs vinden. Na verschillende pijnstillers te hebben gebruikt, beginnend met tramadol, diclofenac en oxycodon en ook verschillende soorten alternatieve hulpverlening hulp zoals magnetiseur en accupunctuur. Nu heb ik al dagenlang voortdurend een brandende pijn in mijn rug en heupstreek, zo erg dat ik teneinde raad ben. Nu heb ik al een paar keer gemerkt dat wanneer ik dormicum gebruik en iets in mijn lichaam plaatsvindt waardoor de pijn significant vermindert en wegblijft, Dat is voor mij een zegen want mijn leven wordt ondraaglijk. Zou er naast dormicum een soortgelijk medicijn zijn, met net een dosis waarbij je niet in slaap valt, maar de pijn doet verbinden. Gaat hier bij artsen of anderen geen lichtje branden, want dit medicijn dormicum heeft deze positieve bijwerking

08-02-2014 | Vrouw | 37
midazolam (7,5mg)
Diagnose: autisme, borderline, ptss, alcoholafhankelijkheid en harddrugsafhankelijkheid in remissie. Tevens Colitis Ulcerosa vastgesteld. Veel last van stress en emotieregulatieproblematiek, geen dagbesteding, geen sociaal netwerk; GGZ weet zich geen raad en laat me in de kou staan (doorverwijzen, wachtlijst, etc.) Slapen is al jaren een hopeloos probleem. Veel night[lees meer...] terrors, heftige nachtmerries, terugkerende thema's, meer wakker dan slapen. Dit is sinds een aantal weken weer zo'n probleem aan het worden dat huisarts een manie vermoedt (GGZ doet niks). Dit omdat ik overdag impulsief gedrag begin te vertonen en 's nachts allerlei grootse activiteiten wil gaan ondernemen (bv ik ga een boek schrijven!), puur omdat ik niet kan slapen. Zeer veel geprobeerd al, ook om beter te kunnen slapen (oa met medicatie zoals Temazepam, Oxazepam, Seroquel), en nu dan zonder het zelf te overwegen de overstap gemaakt naar Dormicum. Was er angstig voor omdat ik het associeer met palliatieve sedatie. Ben er ooit tijdens een abortus provocatus op wakker geworden tijdens de ingreep, ze moesten toen drie keer bijspuiten in het infuus. Dit middel is toch wel het laatste wat je voorschrijft als huisarts, als ik het zo lees op internet. Heb er totaal niet (beter) op geslapen, ook niet op de 'dubbele dosis'. Ik kreeg het er geloof ik alleen maar benauwd van. Inname 22.30 u. Moest een half uurtje rustig gaan liggen en gewoon afwachten, en als het niks deed, mocht ik in nood nog een pilletje nemen. Vervolgens tot 03.30 u wakker gelegen en daarna twee halve slaapjes gedaan van hoogstens een half uur. Lag om 05.30 uur te balen.. ben om 06.00 uur maar weer opgestaan. Het leek wel iets effect te hebben op mijn spieren, als in kleine spierspasmen in bed en iets wankeler lopen om mijn tweede pilletje te halen (en 's nachts nog een paar keer eruit), en een wat onwerkelijk gevoel ten opzichte van mijn omgeving, beetje alsof ik vervreemd was van mijn eigen huis, maar ik werd er eerder angstig van dan slaperig. Het lijf werd wel wat slapper, maar mijn geest was klaarwakker.

02-05-2013 | Man | 54
midazolam
Ik gebruik dit pilletje maximaal 2 keer per week om eens wat bij te slapen. Werkt als een trein: je lichaam schokt nog eens twee keer, een half uur na het innemen en daarna weet je niets meer. De volgende ochtend altijd wel erg suf en ook een beetje somber. Slik op de andere dagen gewoon 6 mg Melatonine, en dat werkt eigenlijk ook goed, Op de een of andere manier is het to[lees meer...]ch steeds weer verleidelijk om na een paar dagen weer zo'n pilletje te nemen. Moet ik eigenlijk maar mee gaan stoppen.

23-03-2013 | Man | 49
midazolam
ik gebruik 3tab van 7,5 mg elke dag al 4 jaar .hoe kan ik het beste afbouwen .daarnaast gebruik ik ok 3 tab van 10 mr diasapam hoe kan ik deze het beste afbouwen ik wil stoppen maar weet geen afbouw hoe te doen .wie heeft hier ervaring mee

11-12-2012 | Vrouw | 50
midazolam
Ik heb op aanraden van mijn specialist dit medicijn ingenomen, Voor mij hoeft het nooit meer! Werkte totaal niet. Pas na uren nadat ik thuis was werd ik slapjes, en kon nog net naar het toilet lopen. Het liefst was ik de volgende dag thuis gebleven i.p.v. om ta gaan werken. voel mij nog steeds high....

16-11-2012 | Vrouw | 59
midazolam
voor een kleine ingreep aan de ogen was ik bang. Ben enorm blij met 1 pilletje dormicum 7,5 mg. Ik heb van de hele ingreep niets gemerkt. Was slaperig en slapjes. Zou het voor een eventuele volgende keer weer gebruiken.

12-11-2012 | Vrouw | 21
midazolam
Vanwege angst voor een ingreep in het ziekenhuis kreeg ik Dormicum voorgeschreven. Haalt de scherpe kantjes van alles af. Ik heb er zelf niet op geslapen tijdens de ingreep, pas toen ik thuis kwam. Het was gevoel was vergelijkbaar met wanneer je iets teveel gedronken hebt. Alles gaat een beetje langs je heen, moeite om op je benen te staan en je vind alles prima. ;)

05-11-2012 | Vrouw | 58
Artrose - gewrichtsaandoening
voor een kleine operatie op dagbehandeling kreeg ik een uur voor de ingreep een tabletje dormicum,dat moest,het deed alleen niks,pas toen ik 2uur later weer op zaal was werd ik een beetje slaperig,ik bleef dat nog uren, een beetje zinloos dus,de volgende doen we dus maar zonder

08-08-2012 | Man | 27
midazolam
Dormicum is gewoon heerlijk. Je moet 't alleen niet regelmatig gebruiken weliswaar. Alleen in noodsituaties. Ik gebruik 15 mg en voel me dan helemaal relaxed en ben voor ik 't weet in slaap gevallen. Je herinnert je weliswaar de laatste details steeds minder goed maar ja. Neem 't niet in als je niet 8 uur ononderbroken kan slapen. Zorg ook voor een rustgevende setting bij [lees meer...]inname. Span je niet teveel in om te slapen maar ga desnoods lekker laptoppen of bellen in bed. Het komt vanzelf wel. It's the best maar zoek naar alternatieven als je chronisch slaap tekort kom. Ik gebruik 't hooguit eens in de maand.

09-06-2012 | Vrouw | 24
midazolam
Ik heb voor een darmonderzoek een dubbele dosering gekregen via infuus. Ik was meteen van de kaart: een heerlijk gevoel overviel me en daarna ging meteen het lampje uit. Halverwege het onderzoek echter kreeg ik ontzettend heftige pijnscheuten in mijn buik waardoor ik op een brute wijze als het ware wakker schrok. Voor mijn gevoel (of het ook zo was weet ik niet) kon ik nie[lees meer...]t aan de arts en assistenten duidelijk maken dat ik de pijn onverdraagbaar vond omdat heel mijn lijf geblokkeerd voelde door de versuffing van het medicijn. Ik herinner me daarna alleen nog maar flarden en kijk er op een zeer angstige manier op terug. Op dat moment zelf ben ik namelijk niet helder genoeg om het te kunnen relativeren, aangezien ik op dat moment geen eens meer doorhad dat er een darmonderzoek bezig was. Wanneer je bij je volle verstand zou zijn zou je alles bij je volle verstand meemaken maar dan ben je tenminste wel in staat om je schrap te zetten tegen eventuele pijn en bij het gebruik van zo'n versuffend middel kan je op dat moment alleen nog maar kermen als een baby.

06-05-2012 | Vrouw | 18
Epilepsie
ik werd geopereert en toen kreeg ik deze medicijn maar later kwamen ze er achter dat ik er eigelijk niet tegen kon ik bleef wel 3 uur in slaap ik raad het aan niet te gebruiken

24-04-2012 | Vrouw | 19
Paniekaanvallen
Vanmiddag ben ik bij de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling. Ik ben een echte angstpatiënt en daarom heeft de tandarts mij Dormicum aanbevolen. De hele behandeling was ik zo stoned als een garnaal en ik ben ook de helft vergeten. IK heb Dormicum als zeer prettig ervaren, ik ben nog nooit zo ontspannen geweest.

01-11-2011 | Vrouw | 35
midazolam
Dormicum ingenomen als roesje tijdens operatie aan been. Voor het slapen gaan één tablet en een uur voor de behandeling. Niet goed voorgelicht over de bijwerkingen, dus zelf in de auto naar de kliniek gereden. De hele rit en behandeling niet bewust meegemaakt. Mijn bijrijder vertelde dat ik op een gegeven moment met dubbele tong begon te praten, de auto aan de kant van de [lees meer...]weg zette en eruit strompelde. Rare dingen gezegd tijdens behandeling. Middel zou ik zeker nogmaals innemen voor ingreep, maar aangepaste dosering. Was fijn geweest als ik goed was voorgelicht over bijwerkingen. De bijsluiter uiteraard doorgenomen, maar vind het een noodzaak dat degene die dit paardenmiddel voorschrijft in ieder geval duidelijk moet zeggen dat je niet in een auto moet stappen!!!

21-04-2011 | Vrouw | 26
Slaapstoornis tgv adhd & medicatie
Als slapen al een dagtaak is (!) dan kan je als ad(h)d'er serieuze problemen krijgen door je medicijnen. Al eerder genoemd kan het starten van amfetamine- of methylfenidaatachtige medicijnen resulteren in extreme slapeloosheid. Ook ik voeg mij helaas tot deze groep. Geen tot 3 uurtjes slaap was dagelijkse kost. Met een zeer goede nacht won ik 4-5 uurtjes. Je kunt [lees meer...]wel raden dat na een maand de slaapmedicatie op tafel kwam. Rustig beginnend met melatonine. Helaas bleef de slaap onveranderd. De medicatie volgde elkaar snel op; Tamezepam, Nitrozepam, Zolpidemtart, Dormicum Ik bleek resistent voor de stoffen. Tamezepam deed het 1 nacht en toen had mijn lichaam al een antistof aangemaakt. Bij dormicum leken mijn ogen 'openener' dan ooit. Na een paar uur moest ik plassen. Ik had wel tintelingen door mn lijf gevoeld maar had niet verwacht dat met mijn extreem wakkere brein, het lijf wel sliep. Erg beangstigend. Toen kwamen de alternatieven; Seroquel (een maand plezier van gehad en ook toen kon deze weer de prullebak in, figuurlijk uiteraard), de anti depressie middelen mitrazapine & nog wat-waar-ik-de-naam-van-kwijt-ben In mijn geval zou ik alles een 1 geven. Ben ook van mening dat slaapmedicatie enkel een instant oplossing moet bieden wanneer de nood hoog is. Ik moet zelf opnieuw leren slapen. Vermoeidheidscentrum Lelystad én Waak/ slaapcentrum Slotervaart zoeken mee. Ben er van overtuigd dat het mij en de artsen gaat lukken zonder afhankelijk te zijn van al die chemisch slaaptroep

11-04-2011 | Man | 37
Slaapmiddel
Mijn zoontje van 21 maanden heeft een week op de ic gelegen aan de beademing en werd in slaap gehouden met dormicum en clonidine via het infuus. Na een week mocht hij van de beademing en is de dormicum accuut gestopt. De clonidine is heel rustig afgebouwd. Wat een verschrikking! Hij kreeg heel erge afkickverschijnselen als spasmen, paniekaanvallen, beven en shaken en heel [lees meer...]erg zweten.