Ervaringen met Dormicum

Slapeloosheid (22 meningen)

24-04-2012 | Vrouw | 19
Paniekaanvallen
Vanmiddag ben ik bij de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling. Ik ben een echte angstpatiënt en daarom heeft de tandarts mij Dormicum aanbevolen. De hele behandeling was ik zo stoned als een garnaal en ik ben ook de helft vergeten. IK heb Dormicum als zeer prettig ervaren, ik ben nog nooit zo ontspannen geweest.

01-11-2011 | Vrouw | 35
midazolam
Dormicum ingenomen als roesje tijdens operatie aan been. Voor het slapen gaan één tablet en een uur voor de behandeling. Niet goed voorgelicht over de bijwerkingen, dus zelf in de auto naar de kliniek gereden. De hele rit en behandeling niet bewust meegemaakt. Mijn bijrijder vertelde dat ik op een gegeven moment met dubbele tong begon te praten, de auto aan de kant van de [lees meer...]weg zette en eruit strompelde. Rare dingen gezegd tijdens behandeling. Middel zou ik zeker nogmaals innemen voor ingreep, maar aangepaste dosering. Was fijn geweest als ik goed was voorgelicht over bijwerkingen. De bijsluiter uiteraard doorgenomen, maar vind het een noodzaak dat degene die dit paardenmiddel voorschrijft in ieder geval duidelijk moet zeggen dat je niet in een auto moet stappen!!!

21-04-2011 | Vrouw | 26
Slaapstoornis tgv adhd & medicatie
Als slapen al een dagtaak is (!) dan kan je als ad(h)d'er serieuze problemen krijgen door je medicijnen. Al eerder genoemd kan het starten van amfetamine- of methylfenidaatachtige medicijnen resulteren in extreme slapeloosheid. Ook ik voeg mij helaas tot deze groep. Geen tot 3 uurtjes slaap was dagelijkse kost. Met een zeer goede nacht won ik 4-5 uurtjes. Je kunt [lees meer...]wel raden dat na een maand de slaapmedicatie op tafel kwam. Rustig beginnend met melatonine. Helaas bleef de slaap onveranderd. De medicatie volgde elkaar snel op; Tamezepam, Nitrozepam, Zolpidemtart, Dormicum Ik bleek resistent voor de stoffen. Tamezepam deed het 1 nacht en toen had mijn lichaam al een antistof aangemaakt. Bij dormicum leken mijn ogen 'openener' dan ooit. Na een paar uur moest ik plassen. Ik had wel tintelingen door mn lijf gevoeld maar had niet verwacht dat met mijn extreem wakkere brein, het lijf wel sliep. Erg beangstigend. Toen kwamen de alternatieven; Seroquel (een maand plezier van gehad en ook toen kon deze weer de prullebak in, figuurlijk uiteraard), de anti depressie middelen mitrazapine & nog wat-waar-ik-de-naam-van-kwijt-ben In mijn geval zou ik alles een 1 geven. Ben ook van mening dat slaapmedicatie enkel een instant oplossing moet bieden wanneer de nood hoog is. Ik moet zelf opnieuw leren slapen. Vermoeidheidscentrum Lelystad én Waak/ slaapcentrum Slotervaart zoeken mee. Ben er van overtuigd dat het mij en de artsen gaat lukken zonder afhankelijk te zijn van al die chemisch slaaptroep

11-04-2011 | Man | 37
Slaapmiddel
Mijn zoontje van 21 maanden heeft een week op de ic gelegen aan de beademing en werd in slaap gehouden met dormicum en clonidine via het infuus. Na een week mocht hij van de beademing en is de dormicum accuut gestopt. De clonidine is heel rustig afgebouwd. Wat een verschrikking! Hij kreeg heel erge afkickverschijnselen als spasmen, paniekaanvallen, beven en shaken en heel [lees meer...]erg zweten.

23-01-2011 | Man | 65
Slaapgebrek
Dit medicijn is ZEER gevaarlijk!!!! Veel ernstige bijwerkingen-vooral VERSLAVING! PAS OP!!!!! Ik ben er ZELF radicaal mee gestopt.IN EEN KEER. Geen afbouwen-STOPPEN.Na 4 weken zweten ben je er VANAF!!!!! DOEN-HET LUKT JOU OOK!!!

20-09-2010 | Vrouw
Slapeloosheid,ernstige onrust
Na verschillende slaapmedicatie uitgeprobeerd te hebben, bij de toch ernstige slapeloosheid, wist ik mezelf niet meer te rade, en mijn psychiater ook niet. Ik ben absoluut niet van de pammentjes, omdat de afhankelijkheid en verslaving te groot is. Alleen soms is het kiezen of dealen. Het helpt mij goed met slapen, alleen is het een kortwerkend middeld, dus daarnaast gebrui[lees meer...]k ik dormicum en xanas als zonodig. En de dormicum gaat in combinatie met Risperdal, wat ik dus nog niet heb gedurfd, aangezien ik een zogeheten pillenvrees heb. Maar mijn ervaringen met Dormicum mits niet elke dag te gebruiken is een hele goeie, haast geen bijwerkingen.. Alleen bij dagelijks gebruik krijg ik hoofdpijn, dus dan staak ik voor 5 dagen. Dit veroorzaakt gelijk slapeloosheid, dus je bent snel geneigd om naar een te grijpen. Maar bedenk dat je lichaam rustig een aantal dagen met 4 uurtjes slaap kan. Als je echt op je piek bent neemt het dan in, dan is de effectiviteit ook nog even sterk. En iks verhoging niet snel nodig... Lang leve dormicum!!! Je wordt er ook nog eens heel kalm van. IEmand ervaring met hert gebruik van dormicum in combinatie met risperdal?

31-07-2010 | Vrouw
Kalmerend voor kijkoperatie knie
het werkte bij mij hallucinerend. het plafond kwam golvend naar mij toe rollen.

14-06-2010 | Vrouw
Ernsige slapeloosheid bij depressie
Eerder Dormicum 7,5 gehad. Helaas had dat maar 2,5 -3 uur slaap effect bij mij. Toen onder meer begeleiding 15 mg gehad. Hierop sliep ik gemiddeld 5 uur. Rare dromen, geheugenverlies praten in mijn slaap, had ik wel maar nam ik voor lief. Helaas krijg ik nu iets anders want Dormicum schijnt een zwaar middel te zijn.

11-06-2010 | Man
Slecht slaappatroon
door de kort durende werking (HWT 3 uur) geen verslavingsproblematiek.. Door de vrij snelle werking na inname bij mij (10-20 minuten) en een diepe slaap van ongeveer 4 uur een zeer uitgerust gevoel na ontwaken, en geen nare bijwerkingen zoals hoofdpijn, duizeligheid, afwezigheid...

20-05-2010 | Vrouw
midazolam
Sinds 16 jaar gebruik ik dormicum om me te helpen in te slapen na levenslange slapeloosheid. Ik ben heel tevreden en heb geen last van bijwerkingen. De dosis is vrij snel hoger geworden van 7 mg naar 1 en een halve tablet van 7 mg. Nu al enkele jaren op 15 mg. plus een halve tweede helft van de nacht. Eerste helft een hele. In het begin heb ik heel scherp opgelet of ik suf[lees meer...]fer was overdag of anders maar dat was niet het geval. Leve dormicum!!

17-04-2010 | Man
Onrust/problemen/angst
Ik kreeg het middel in 1982 (!!!) voorgeschreven van een psychiater. Ik gebruik het dus 28 jaar, en ben aan het afbouwen. Ben nu zover dat ik een tablet van 15 mg in 4 gedeeltes opdeel. Het lukt wel, maar ik vraag me af of er geen andere manier van afbouwen is. Mijn huisarts zegt van niet! Gebruik het in combinatie met Xanax (Iedere avond 4 x 0,25 mg Xanax (of Alprazolam) [lees meer...]Slapen gaat heel slecht Iemand enig idee wat ik moet doen.? Flip

15-03-2010 | Vrouw
Slapeloosheid en onderzoek
1 keer een pil gehad om in slaap te komen. Zou erg zware dosis moeten zijn geweest, maar ik heb gewoon de hele nacht wakker gelegen. Kreeg het ook met een maag/darmonderzoek maar toen via infuus. Was toen gelijk van de wereld en weet me niets te herinneren van het hele onderzoek. Hele dag loom geweest

08-03-2010 | Man
Couperen van epilepsie-aanval

25-11-2009 | Man
Slaap problemen
Op 19 jarige leeftijd een tijd slecht kunnen inslapen ,toen het middel Dormicum gekregen van de doktor. Ben er totaal meer dan 2 jaar verslaafd aan geraakt, het roesje dat je krijgt wil je telkens weer voelen, je gaat in een andere wereld leven en kent totaal geen emoties meer. Kortom het is een zware drug. Toen mee proberen te stoppen, nu nog steeds last van en moe[lees meer...]t af en toe dat gevoel hebben! Blijf a.u.b van deze pil af, ook als je niet snel verslaafd raakt, - je gaat kapot! Heel hevig pammetje!

25-11-2009 | Man

16-09-2009 | Man
midazolam
in het begin werkte het goed maar na een paar maanden ging de werking behoorlijk achteruit. en ik durf er geen twee te nemen want dat schijnt zeer slecht te zijn