Melatonine

Melatonine

Bojan Nikolik (03-04-2015)

02-05-2016

Melatonine (melatonine)

Enkele keren melatonine gebruikt zonder probleem en redelijk effectief. Laatste keer werd ik binnen 45 minuten niet lekker. Zeer hoge hartslag, branderige huid met bultjes en rode huid. Dit begon bij gezicht en trok langzaam naar beneden tot voeten. Ook enige benauwdheid. Even getwijfeld of ik huisartsenpost zou bellen, maar toch afgewacht. Na ruim een uur daalde hartslag [lees meer...]en namen verschijnselen af en ben ik in slaap gevallen. Volgende ochtend niets meer aan de hand. Enige voorzichtigheid is toch op zijn plaats bij dit middel.
29-02-2016

Melatonine (melatonine)

Sinds jaren weer eens toevlucht gezocht op melatonine. Kreeg het eerst op recept van neuroloog 5mg, zonder bijwerkingen. Hielp toen nauwelijks. Nu 2mg zelf gehaald, 1x gebruikt en ontzettend diep geslapen. Dat werkt dus wel, met name voor mij met het doorslapen. Ik heb de dag erna veel last van slapheid, trillingen met name in de handen, sufheid en vermoeidheid. Teveel dus[lees meer...], het middel is zijn doel voorbij geschoten. Had ik beter een paar uur wakker kunnen liggen...
15-01-2020

Melatonine (melatonine)

Al vanaf kinds af aan heb ik problemen gehad met in slaap komen. Wanneer ik om 10 uur naar bed ging, werd het vaak pas 1 uur voordat ik in slaap kwam. Ik weet niet hoe dit komt. Zover ik weet was ik niet gestrest en heb ik geen grote zorgen gehad. Ik ben simpelweg een geboren avond mens en wordt pas laat moe. Ik was 16 of 17 toen ik melatonine kreeg voorgeschreven[lees meer...]. Het spul werkte fantastisch en mijn slaapproblemen waren eindelijk over. Ook was het een stuk fijner en consequenter dan temazepam en de andere rotzooi die de huisarts kan voorschrijven bij slaapproblemen. Al gauw nam ik elke dag melatonine en in de loop der jaren merkte ik dat ik een hogere dosis nodig had om het gewenste effect te krijgen. Inmiddels ben ik 26 jaar en slik ik nu 10 mg per dag. Nu merk ik de nadelen van Melatonine. Ik kan niet meer slapen zonder. Soms zijn er momenten dat ik bijv. onverwachts ergens anders slaapt of dat het op is en ik zonder moet doen. Ik durf er dan geld op in te leggen dat ik de hele nacht wakker blijf liggen. Een ander groot nadeel is het suf zijn. Meeste dagen gaat het goed en merk ik de volgende dag niks, maar om de zoveel dagen heb ik zo’n suf gevoel in mijn hoofd dat ik het idee hebt dat ik onder water ben. Soms kan ik het verklaren, als ik bijvoorbeeld meer genomen hebt omdat ik alsnog niet kon slapen, maar soms ook bij de gebruikelijke innamen. Melatonie kan zeker een uitkomst zijn, maar wees er niet net als ik roekeloos mee. Want het is niet zonder risico’s.
29-11-2019

Melatonine (melatonine)

Sinds begin 2018 gebruik ik Melatonine 2mg en wel van het merk Lucovitaal. Ik neem meestal een halve tablet (even met een aardappelmesje door midden) en bij mij helpt het om in slaap te vallen en de nacht door te komen. Ik slik dit liever dan die Temazepam capsules van 10mg. Je valt hiermee wel snel inslaap, maar daarnaast ben je weer erg vroeg wakker. En op den duur we[lees meer...]rken die Temazepammetjes ook korter, en kom je niet aan de 8 uur slaap toe. Wat ik wel van Melatonine vind is dat wanneer het druk in je hoofd is, dat ze dan niet optimaal werken om in slaap te vallen. Spreekwoordelijk gzegd: Het zit dan tussen je oren .... zo van........ ik hoop dat ik in slaap kan vallen. Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar. Volgens mijn huisarts maak ik te weinig melatonine aan, en zijn deze melatonine tabletjes een hulp en steuntje om in slaap te vallen. Eerlijk gezegd werken ze niet altijd, maar ik ben er content mee. Alles beter dan chemische slaapmiddelen. NB: Bij mij werken alleen de 2mg tabletjes van Lucovitaal. Andere merken die werken niet bij mij. En als ik bijv een tabletje van 5mg neem werkt die ook niet. Dus alleen 2mg van Lucovitaal en wel en halve tablet
31-03-2018

Melatonine (melatonine)

Ik was overdag duizelig, had hoofdpijn, trilde onophoudelijk, wat in de loop van de dag dan overging, vaak pas tegen de avond. Ik gebruik het nooit weer. Sliep goed in en kon ook goed doorslapen maar voor de rest waardeloos.
02-05-2017

Melatonine (melatonine)

Heb al jaren laat van inslaapproblemen. Heb eerst melatonine in zeer lage dosis(0,1MG) gekocht bij de drogist. Dit hielp in de eerste instantie, maar later niet meer. Op advies van de huisarts overgegaan op een hogere dosis. 5MG. En het werkt redelijk. Slaap sneller in. Maar niet altijd.
04-04-2016

Melatonine (melatonine)

Ik slaap weer als een roos. Ik gebruik zelf 1 mg. maar merk dat ik nog wat slaperig en duf was de volgende dag. Vervolgens een halve genomen. Het werd al beter maar nog steeds iets slaperig overdag. Ik neem inmiddels een kwart tot eenderde van 1 mg. tablet. Het is bijna niets, maar ik slaap er uitstekend door en ben overdag niet slaperig of duf meer. Uitstekend product voo[lees meer...]r mij. Het is echter wel zo dat het bij mij een paar dagen nodig heeft om de balans in het lichaam te herstellen nadat ik teveel had genomen. 1 mg. was dus teveel, maar doe het nu een aantal weken met ongeveer 0.25 tot 0.33 mg. Na een paar dagen met deze hoeveelheid te hebben gedaan, merkte ik pas dat de slaperigheid overdag weg was.
30-12-2015

Melatonine (melatonine)

Al 8 jaar slaap ik slecht en de laatste maanden lig ik uren wakker voordat ik in slaap val. De neuroloog schreef me melatonine voor en een schema om mijn slaapritme naar voren te halen. Met de pillen val ik snel in slaap en wordt na ongeveer 3 uur wakker en slaap na een uur of wat weer in. Door het veranderde ritme (vroeger op) zijn mijn dagen langer. Met de extreme lustel[lees meer...]oosheid die de pillen me geven zijn die gewoon niet door te komen. Ook word ik gejaagd en gestrest van het goedje. Eergister ben ik er dus mee gestopt en lag weer 3 uur wakker. Maar het sjitgevoel 's ochtends was wel weg. Als iemand ideeën heeft wat betreft te slikken goedjes e.d., houd ik me zeer aanbevolen. Eerder heb ik temazepam gebruikt, dat vind ik geen oplossing.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum