Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

30-08-2020 | Vrouw | 56
melatonine (1mg)
Het middel 5 weken gebruikt, ging alleen maar slechter slapen en had daarnaast ook heel veel vervelende bijwerkingen.Het heeft 5 maanden geduurd voordat ik weer in staat was normaal te functioneren, het middels is vrij verkrijgbaar maar schadelijk als je het niet af kan breken wat bij 10% van de bevolking zo schijnt te zijn.

26-01-2018 | Vrouw | 56
melatonine (5mg)
Kon niet meer slapen na stoppen met lorazepam,dus toen afgebouwd en tegelijktijd inname melatonine en dit werkt perfect! Nu alleen bij heftige dingen een oxazepam,maar gebruik inmiddels een halve melatonine dus 2 Mg en soms 5 mg

19-09-2017 | Vrouw | 57
melatonine (1mg)
Wegens jarenlange slapeloosheid melatonine geprobeerd, hielp eerst helemaal niet. Na enige tijd begon ik stukken beter te slapen en voelde me een ander mens. Wat knapte ik op! Na een paar weken gebruikt te hebben leek ik last te hebben van een oude kwaal: prikkelbare darm syndroom. Dit knapte echter totaal niet op en werd steeds erger. Darmen helemaal van slag en de pijn i[lees meer...]n de maag steeds erger. Ook had ik een nerveus gevoel in mijn maag, een soort knoop in de maag. Toen toch maar eens gekeken of er mogelijke bijwerkingen kleven aan melatonine.....de klachten komen zeer zelden voor, maar ik had er veel! ook de kramp die ik 's nachts ineens vaak in mijn benen had blijkt er vandaag te kunnen komen. Het middel is helaas niet zo onschuldig als altijd wordt gezegd. Nu iets anders zoeken voor de slaap... p.s de werking van melatonine wordt negatief beinvloed door alcohol. Werkt dan zo goed als niet.

28-08-2022 | Vrouw | 59
melatonine (2mg)
Overactieve hersens zorgen ervoor dat ik niet in mijn diepe slaap kom. Ik wil graag slapen maar mijn hersens nemen het over

29-11-2019 | Man | 62
melatonine (2mg)
Sinds begin 2018 gebruik ik Melatonine 2mg en wel van het merk Lucovitaal. Ik neem meestal een halve tablet (even met een aardappelmesje door midden) en bij mij helpt het om in slaap te vallen en de nacht door te komen. Ik slik dit liever dan die Temazepam capsules van 10mg. Je valt hiermee wel snel inslaap, maar daarnaast ben je weer erg vroeg wakker. En op den duur we[lees meer...]rken die Temazepammetjes ook korter, en kom je niet aan de 8 uur slaap toe. Wat ik wel van Melatonine vind is dat wanneer het druk in je hoofd is, dat ze dan niet optimaal werken om in slaap te vallen. Spreekwoordelijk gzegd: Het zit dan tussen je oren .... zo van........ ik hoop dat ik in slaap kan vallen. Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar. Volgens mijn huisarts maak ik te weinig melatonine aan, en zijn deze melatonine tabletjes een hulp en steuntje om in slaap te vallen. Eerlijk gezegd werken ze niet altijd, maar ik ben er content mee. Alles beter dan chemische slaapmiddelen. NB: Bij mij werken alleen de 2mg tabletjes van Lucovitaal. Andere merken die werken niet bij mij. En als ik bijv een tabletje van 5mg neem werkt die ook niet. Dus alleen 2mg van Lucovitaal en wel en halve tablet

20-09-2021 | Man | 65
melatonine (3mg)
Ik heb een teveel aan cortisol daarom gebruik ik melatonine om de cortisol te verlagen zodat ik beter kan slapen.

19-10-2023 | Vrouw | 67
Valdisper

16-02-2020 | Vrouw | 70
melatonine (3mg)
Na 1x gebruik merkte ik gelijk de volgende dag dat ik snel geïrriteerd was en een kort lontje had. Dit heb ik met tussenpozen uitgeprobeerd. Ook vreselijke nachtmerries kreeg ik er van.