Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

28-01-2019 | Vrouw | 16
melatonine (3mg)
Ik heb al jaren slaapproblemen en gebruik nu 3 jaar melatonine. Het helpt mij heel erg en ik ben erg tevreden.

29-09-2022 | Man | 17
melatonine (5mg)
Ik heb al een tijde last van een slecht slaapritme hebben en ik kreeg het gewoon echt niet goed. Van mijn vrienden wist ik dat zij wel eens melatonine gebruikte dus ik dacht "dat kan handig zijn." Nu is het 3÷03 en ben ik klaar wakker na nachtmerries, hartkloppingen, rare geluiden in mijn hoofd en een soort rillingen over mijn lichaam. Ik denk dat mijn dosering niet goed w[lees meer...]as. 1 tablet heb ik genomen, maar die tabletten in dit pakje gaan per 5mg en dat is zeker teveel.

26-01-2022 | Man | 21
melatonine (5mg)
Dit "melatonine" moet illegaal gemaakt worden, het maakt mensen super strak en houd je wakker. Het is nog sterker dan speed en dat zegt wat. Geen grap ik lig nu al nachten wakker van dit spul. Echt wat een wereld leven we in.

15-01-2020 | Man | 26
melatonine (5mg)
Al vanaf kinds af aan heb ik problemen gehad met in slaap komen. Wanneer ik om 10 uur naar bed ging, werd het vaak pas 1 uur voordat ik in slaap kwam. Ik weet niet hoe dit komt. Zover ik weet was ik niet gestrest en heb ik geen grote zorgen gehad. Ik ben simpelweg een geboren avond mens en wordt pas laat moe. Ik was 16 of 17 toen ik melatonine kreeg voorgeschreven[lees meer...]. Het spul werkte fantastisch en mijn slaapproblemen waren eindelijk over. Ook was het een stuk fijner en consequenter dan temazepam en de andere rotzooi die de huisarts kan voorschrijven bij slaapproblemen. Al gauw nam ik elke dag melatonine en in de loop der jaren merkte ik dat ik een hogere dosis nodig had om het gewenste effect te krijgen. Inmiddels ben ik 26 jaar en slik ik nu 10 mg per dag. Nu merk ik de nadelen van Melatonine. Ik kan niet meer slapen zonder. Soms zijn er momenten dat ik bijv. onverwachts ergens anders slaapt of dat het op is en ik zonder moet doen. Ik durf er dan geld op in te leggen dat ik de hele nacht wakker blijf liggen. Een ander groot nadeel is het suf zijn. Meeste dagen gaat het goed en merk ik de volgende dag niks, maar om de zoveel dagen heb ik zo’n suf gevoel in mijn hoofd dat ik het idee hebt dat ik onder water ben. Soms kan ik het verklaren, als ik bijvoorbeeld meer genomen hebt omdat ik alsnog niet kon slapen, maar soms ook bij de gebruikelijke innamen. Melatonie kan zeker een uitkomst zijn, maar wees er niet net als ik roekeloos mee. Want het is niet zonder risico’s.

20-04-2022 | Vrouw | 27
melatonine (1mg)
Ik sliep altijd al vrij moeilijk in, maar na omstandigheden sliep ik bijna helemaal niet meer toen heb ik oxazepam gekregen, maar hier voelde ik me dag erna zo vreemd van. zelf overgestapt op melatonine en het helpt mij echt goed ik val veel sneller in slaap, en word uitgeruster wakker.

06-08-2017 | Vrouw | 34
melatonine (3mg)
Enkele weken 3 mg gebruikt en ik kreeg allemaal vage klachten, welke ik eerst niet kon plaatsen waar het vandaan kwam, totdat duidelijk werd dat dit door de melatonine veroorzaakt werd. Ik kreeg last van duizeligheid door de dag heen, het idee dat ik daarbij zou flauw vallen. Ik was overdag ook niet vooruit te branden, was neerslachtiger zelfs somber en had last van angst[lees meer...]aanvallen. Ik sliep perfect in en de eerste anderhalve week dat ik melatonine slikte had ik geen bijwerkingen, des te langer ik het gebruikte des te meer kreeg ik last van de bijwerkingen en begon ik s nachts ook ineens wakker te worden. Ik heb gelezen dat als je gevoelig bent voor cafeïne, je dit ook kan zijn voor melatonine, omdat hetzelfde enzym betrokken is bij de afbraak van de stoffen in je lichaam. Ik ben zelf heel gevoelig voor cafeïne en drink ook al een tijd geen koffie meer. Ik denk ook dat de 3 Mg teveel voor mij is geweest en er misschien continu een te hoog melatonine gehalte in mijn lichaam is geweest. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van melatonine en voel me vandaag al een stuk beter dan de voorgaande dagen. Ik denk dat ik met een paar dagen weer helemaal mezelf ben.

04-11-2018 | Vrouw | 35
melatonine (1mg)
Als de slapeloosheid je overvalt en je echt even een nacht moet doorslapen dan is de Melatonine Thee een uitkomst. Een half uur voor slapen gaan opdrinken. Niet meer van elk geluid wakker. In combinatie met kneedbare oordopjes gaf dit mij al 2 goede nachten.

13-01-2018 | Vrouw | 38
melatonine (2mg)
Frequente periodes van niet kunnen inslapen. Zowel door externe als interne factoren. Vaak ook stressgevoelige slapeloosheid. Melatonine eerder gebruikt met succes. Ditmaal helaas wél inslapen maar niet meer doorslapen. Slechts enkele uren slapen, daarna zeer onrustige nachten met veel waakmomenten. Zal de dosis halveren om effect te kennen.

18-09-2023 | Vrouw | 40
melatonine (5mg)
Ik had ook echte levendige nachtmerries ik heb toen het middel serequel gebruikt daarmee val je ook in slaap en droom je niet meer intens mij heeft het echt geholpen met nachtmerries en dit medicijn is ook niet verslavend

26-07-2018 | Vrouw | 40
melatonine (1mg)
Ik gebruik melatonine als vervanging van slaapmedicatie, het is niet zo effectief als bijvoorbeeld temazepam of oxazepam maar helpt wel degelijk om makkelijker in slaap te vallen. 1 mg per dag is hiervoor genoeg

26-08-2023 | Vrouw | 41
melatonine (5mg)
Ik neem melatonine forte wegens slaapproblemen. Ik ben al vaak uit mijn bed gevallen omdat de nachtmerries zo erg zijn! Van boven tot onder blauwe plekken. Het helpt wel om in slaap te vallen maar daarna heb je geen controle over je dromen.

10-03-2024 | Vrouw | 50
melatonine (0.3)
Ik gebruik 3 smelttabletjes onder mijn tong van ieder 0.1 mg. Dus 0.3 in totaal. 2 uur voor het slapen gaan. Binnen 5 minuten val ik heerlijk in slaap. Top. Geen bijwerkingen.

29-08-2017 | Vrouw | 52
melatonine (5mg)
Ik had Sleepz melatonine, helpt erg goed om in te slapen, ben er erg blij mee.

08-01-2022 | Vrouw | 53
melatonine (1mg)
Al langere tijd slecht slapen en van alles gebruikt, ook melatonine pilletjes weinig tot geen effect. Nu slik ik al half jaar lorazepam waar ik van af wil. Tot mijn dochter vertelde dat ze geleerd had dat hormonen vloeibaar zijn, zoals melatonine. Op internet vond ik vloeibare melatonine van vitaplex. 1 druppel 0, 25 mg wat zij aanraden, maar begon zelf iets te enthous[lees meer...]iast met 6 druppels. Eerste nacht kreeg ik hartkloppingen dus niet bepaald bevorderlijk voor een uitgerust gevoel. Daarna terug gegaan naar 3 a 4 druppels op een theelepel langzaam laten oplossen in de mond. Ik heb de lorazepam nog wel nodig om te slapen, probeer in kleine beetjes af te bouwen, maar het lijkt of ik met de vloeibare melatonine nu weer vaker droom en dan toch wat uitgeruster wakker wordt.

31-03-2018 | Man | 55
melatonine (1mg)
Ik was overdag duizelig, had hoofdpijn, trilde onophoudelijk, wat in de loop van de dag dan overging, vaak pas tegen de avond. Ik gebruik het nooit weer. Sliep goed in en kon ook goed doorslapen maar voor de rest waardeloos.

01-11-2023 | Vrouw | 56
melatonine (299)
Fijn in gebruik. Lag altijd uren wakker. Nu krijg ik nog niet één bladzijde meer gelezen. Zo snel val ik in een heerlijke slaap. Totaal geen last van nachtmerries en wat ik hier voor gekke dingen nog meer lees. Het is een lichaamseigen stof, melatonine, die vul je aan door een pilletje. Blij dat het bestaat. Want er is niets erger dan willen slapen en t lukt niet!