Melatonine

Melatonine

Bojan Nikolik (03-04-2015)

03-01-2017

Melatonine (melatonine)

Begonnen vanwege moeilijk in slaap komen. Soms vraag ik me af of het voor mij effectief is, omdat ik op sommige dagen weinig verschil merk, met of zonder inname.
28-01-2019

Melatonine (melatonine)

Ik heb al jaren slaapproblemen en gebruik nu 3 jaar melatonine. Het helpt mij heel erg en ik ben erg tevreden.
01-08-2016

Melatonine (melatonine)

Ik kon niet slapen en dat kan ik nu nog niet. Ik was bezig op internet op zoeken wat er tegen zou kunnen helpt. en ik bedacht me dat ik in 2015 melatonine gekregen had van mij therapeute om me te helpen met het in slaap komen. maar ik kreeg er soort blaasjes van dus ben naar de dokter gegaan en die dacht eerst dat het herpes was. maar ik zij dat ik wel van luceris melato[lees meer...]nine had gehad. hij adviseerde dat ik dat niet meer moest nemen en als het niet over ging, dat ik terug moest komen. het is weg gegaan dus ik ben niet meer naar de dokter gegaan voor dat. en ik had een vraag kan je depressie krijgen alles je slaap problemen hebt ? en zijn er ander oplossingen dan medicijnen en lavendel?
11-11-2015

Melatonine (melatonine)

Ik begon met melatonine om in slaap te komen. Dat lukte! Maar ik werd standaard om 3 uur wakker en bleef wakker tot 5 uur. Daarna viel ik weer in slaap voor een uurtje?! Ik heb zelfs temazopan van de dokter gehad en valeriaan, maar niets hielp! Werd gewoon wakker. Toen ben ik gestopt met alles en sliep 's nachts door. Helaas word ik nu wel 's ochtends constant wakker, hee[lees meer...]l licht en val dan weer in slaap. Dit heb ik liever dan 's nachts 2 uur wakker liggen.
02-05-2017

Melatonine (melatonine)

Heb al jaren laat van inslaapproblemen. Heb eerst melatonine in zeer lage dosis(0,1MG) gekocht bij de drogist. Dit hielp in de eerste instantie, maar later niet meer. Op advies van de huisarts overgegaan op een hogere dosis. 5MG. En het werkt redelijk. Slaap sneller in. Maar niet altijd.
22-11-2016

Melatonine (melatonine)

Sinds kind af aan heb ik al problemen met een vast slaappatroon. Doordat mijn ouders mij dachten te plezieren (wat ze toen ook deden) met een TV op mijn slaapkamer, bleef ik als kind / puber nachtenlang voor de tv en computer zitten (ik ben nu 24). Hierdoor heb ik een onregelmatig slaappatroon opgebouwd met standaard maximaal 5.5 uur slaap. De laatste jaren merkte ik dat [lees meer...]ik enorm moe was overdag en kon ik eigenlijk niet zonder een tussendoor slaapje (of 5 koppen koffie), waardoor ik 's avonds weer moeilijk in slaap kwam.. Tot vorige maand had ik het een soort van opgegeven om een normaal slaap/dagritme te hebben, tot het me zo frustreerde dat ik huilend in bed zat en dacht, ik ga morgen meteen melatonine pillen halen en zorgen dat ik voor 11 uur slaap. Zo gezegt zo gedaan, ik heb de pillen sleepzz 3 mg gehaald. en een halfuur na inname was ik eindelijk voor 1 uur 's nachts echt moe, sinds dat moment haal ik nachten perfect door sta ik 's morgens super fit op en ben ik overdag niet meer moe (dit duurde btw wel een week). ik gebruik de melatonine pil nu 4x pw, maar wil afbouwen tot ik het gevoel heb dat het me zonder lukt.. omdat ik me al snel frustreer als ik niet in slaap kom, waardoor het nog lastiger wordt. Al om al, ik hoop dat dit medicijn andere mensen ook gaat helpen om mensen hun dag/nacht patroon te herstellen, ik ben er enorm blij mee.
29-02-2016

Melatonine (melatonine)

Sinds jaren weer eens toevlucht gezocht op melatonine. Kreeg het eerst op recept van neuroloog 5mg, zonder bijwerkingen. Hielp toen nauwelijks. Nu 2mg zelf gehaald, 1x gebruikt en ontzettend diep geslapen. Dat werkt dus wel, met name voor mij met het doorslapen. Ik heb de dag erna veel last van slapheid, trillingen met name in de handen, sufheid en vermoeidheid. Teveel dus[lees meer...], het middel is zijn doel voorbij geschoten. Had ik beter een paar uur wakker kunnen liggen...
10-10-2015

Melatonine (melatonine)

Al meer dan 14 jaar liep ik rond met slaapproblemen. Na alles geprobeerd te hebben, werd mij aangeraden om contact te zoeken met een slaapcentrum. Daar is mijn melatonine-aanmaak getest en de uitslag was dat ik geen melatonine aanmaak. Direct heb ik toen melatonine voorgeschreven gekregen en die avond (en vele avonden daarna) heb ik voor het eerst in jaren gewoon kunnen sl[lees meer...]apen. Een fijn medicijn, je komt er misschien een beetje van aan, en het heeft wisselwerkingen met medicijnen als Carbamazepine (anti-epileptica), maar het is een lichaamseigen stof en dus heel natuurlijk.
06-08-2017

Melatonine (melatonine)

Enkele weken 3 mg gebruikt en ik kreeg allemaal vage klachten, welke ik eerst niet kon plaatsen waar het vandaan kwam, totdat duidelijk werd dat dit door de melatonine veroorzaakt werd. Ik kreeg last van duizeligheid door de dag heen, het idee dat ik daarbij zou flauw vallen. Ik was overdag ook niet vooruit te branden, was neerslachtiger zelfs somber en had last van angst[lees meer...]aanvallen. Ik sliep perfect in en de eerste anderhalve week dat ik melatonine slikte had ik geen bijwerkingen, des te langer ik het gebruikte des te meer kreeg ik last van de bijwerkingen en begon ik s nachts ook ineens wakker te worden. Ik heb gelezen dat als je gevoelig bent voor cafeïne, je dit ook kan zijn voor melatonine, omdat hetzelfde enzym betrokken is bij de afbraak van de stoffen in je lichaam. Ik ben zelf heel gevoelig voor cafeïne en drink ook al een tijd geen koffie meer. Ik denk ook dat de 3 Mg teveel voor mij is geweest en er misschien continu een te hoog melatonine gehalte in mijn lichaam is geweest. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van melatonine en voel me vandaag al een stuk beter dan de voorgaande dagen. Ik denk dat ik met een paar dagen weer helemaal mezelf ben.
04-11-2018

Melatonine (melatonine)

Als de slapeloosheid je overvalt en je echt even een nacht moet doorslapen dan is de Melatonine Thee een uitkomst. Een half uur voor slapen gaan opdrinken. Niet meer van elk geluid wakker. In combinatie met kneedbare oordopjes gaf dit mij al 2 goede nachten.
13-01-2018

Melatonine (melatonine)

Frequente periodes van niet kunnen inslapen. Zowel door externe als interne factoren. Vaak ook stressgevoelige slapeloosheid. Melatonine eerder gebruikt met succes. Ditmaal helaas wél inslapen maar niet meer doorslapen. Slechts enkele uren slapen, daarna zeer onrustige nachten met veel waakmomenten. Zal de dosis halveren om effect te kennen.
26-07-2018

Melatonine (melatonine)

Ik gebruik melatonine als vervanging van slaapmedicatie, het is niet zo effectief als bijvoorbeeld temazepam of oxazepam maar helpt wel degelijk om makkelijker in slaap te vallen. 1 mg per dag is hiervoor genoeg
14-07-2017

Melatonine (melatonine)

Ik heb al 25 jaar ernstige problemen gehad met inslapen 's avonds. Gelukkig is in het voorjaar in het slaapcentrum in Ede ontdekt dat mijn melatonine-aanmaak niet goed verloopt. Het verlaat slaapfase syndroom (SDPS) wordt dit genoemd. Door de neuroloog werd aangeraden melatonine te gaan slikken, te beginnen bij 1 mg en opbouwen naar 5 mg (indien nodig). Ik zit nu al een pa[lees meer...]ar weken op 3 mg en ik moet zeggen; ik voel mij helemaal niet goed. Ik slaap wel extreem snel in, maar ben de volgende dag moe, lusteloos, misselijk en slap. Daarnaast heb ik af en toe last van een soort "wegtrekkers". Ik kan opeens duizelig worden, tintelingen in mijn vingers krijgen en druk op de borst ervaren. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik vermoed dat mijn dosering voor mijn gestel te hoog is en ben nu ook weer een beetje aan het afbouwen. Hebben mogelijk meer mensen deze ervaring gehad?
19-10-2015

Melatonine (melatonine)

Melatonine wilde ik tegen jetlag gebruiken. Hij is efficient als slaapmiddel, maar er zijn veel te veel bijwerkingen. 1) verstopping, 2) te vaak plassen, 3) slaap gevoel door de dag. Als gevolgd van de eerste twee krijg ik nog aambeien.
04-04-2016

Melatonine (melatonine)

Ik slaap weer als een roos. Ik gebruik zelf 1 mg. maar merk dat ik nog wat slaperig en duf was de volgende dag. Vervolgens een halve genomen. Het werd al beter maar nog steeds iets slaperig overdag. Ik neem inmiddels een kwart tot eenderde van 1 mg. tablet. Het is bijna niets, maar ik slaap er uitstekend door en ben overdag niet slaperig of duf meer. Uitstekend product voo[lees meer...]r mij. Het is echter wel zo dat het bij mij een paar dagen nodig heeft om de balans in het lichaam te herstellen nadat ik teveel had genomen. 1 mg. was dus teveel, maar doe het nu een aantal weken met ongeveer 0.25 tot 0.33 mg. Na een paar dagen met deze hoeveelheid te hebben gedaan, merkte ik pas dat de slaperigheid overdag weg was.
03-02-2017

Melatonine (melatonine)

Hey de eerste 2 dagen was het een raar gevoel aan de rechterkant van mijn kaak, was verdooft na 5 minuten inname (zoals bij de tandarts) dit trok ook wel weg na 10 minuten. Nu na een week inname van 1 per dag wekt het mijn migraine op, heb de twee laatste nachten heftige migraine tot braken toe gehad. Ook mijn handen zijn opgezwollen, daar ik sluimerende reuma heb. Ik zou [lees meer...]het spijtig vinden dat dit alles daardoor komt, want ik was blij eindelijk te kunnen doorslapen tot s'ochtends. Nam het om 23u in en ging om 24u slapen en sliep door tot 8u.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum