Ervaringen met Temazepam

temazepam

gestrest hartklopping versuft ataxie depressie zweten

Slapeloosheid (142 meningen)
Onrust (1 mening)

03-12-2021 | Man | 24
temazepam (20mg)
Het doet helemaal niet. Absoluut helemaal niets ervan gemerkt.

12-11-2020 | Man | 24
temazepam (10mg)
Ik ben werk op onregelmatige tijden, waarbij het vaak voorkomt dat ik snachts werk waarbij het resulteert in overdag slapen. Omdat ik soms 7 nachtdiensten achter elkaar draai en overdag soms moeizaam kan slapen kreeg ik op advies temazepam voor zo nu en dan in te nemen om een dag goed te kunnen slapen. Ik heb in totaal ongeveer 6 x een temazepam 10mg ingenomen buitenom dat[lees meer...] ik er goed op sliep (8 uren) was ik zeker tot 12/15 uren na inname suffig. Sinds het gebruik van de temazepam is mijn normale nachtrust abnormaal slecht ik ben vaak vanaf 03:00 klaarwakker en dan savonds weer extreem moe ookal rek ik dan tot 23:00 alvorens te gaan slapen ik blijf halverwege de nacht wakker worden. Mijn eetlust is afgenomen, misselijk bij het eten. Terwijl ik goed kan en moet eten om op gewicht te blijven. Ik had al van veel collega's gehoord dat temazepam enorm verslavend en zeer veel bijwerkingen had. Maar omdat het geadviseerd word en je het minimaal gebruikt verwacht je geen of nauwelijks bijwerkingen maar niets is minder waar. Mijn advies, gebruik dit middel niet, zoek naar oorzaken waarom je niet kan slapen en probeer die op te lossen ipv temazepam te nemen. Of besprek andere medicatie ipv temazepam. Ik slik verder geen medicatie, geheel blanco qua voorgeschiedenis, en voor zover ik weet kerngezond.

12-07-2016 | Vrouw | 24
temazepam (10mg)
Na chronische slaapproblemen heel hoopvol begonnen aan temazepam. De huisarts gaf dit mee voor de 'lastige' nachten. Echter helpt temazepam mij nauwelijks. Ik val snel in slaap, maar dit was voor mij nooit het grote probleem. Ik word voor mijn gevoel zelfs nog vaker wakker dan normaal. Rond 5 uur lig ik zelfs een langere tijd wakker, omdat het spul uitgewerkt leek. De werk[lees meer...]ing is natuurlijk voor iedereen anders, maar voor mij is dit zeker geen succes.

27-08-2021 | Vrouw | 23
Chronische insomnie.

28-11-2017 | Man | 23
temazepam (20mg)
Recentelijk last van een depressie en PTSS daarom had ik veel moeite met slapen en werd ik vaak waker. Dit brak mij mentaal nog meer op. Door de huisarts Tamezepam voorgeschreven gekregen, hierdoor slaap ik nu aan een stuk door. Werkt top! Enige nadeel is als je stopt met het medicijn dat slapen weer moeilijk zal worden. Dat is bij mij in ieder geval. Zeker aan te raden [lees meer...]bij slapeloosheid.

23-06-2021 | Vrouw | 22
temazepam (10mg)
Slaap slecht door gebruik fluoxetine. Temazepam zorgt ervoor dat ik sneller in slaap val. Word nogsteeds wakker savonds maar minder vaak dan zonder.

21-12-2019 | Vrouw | 21
temazepam (25)
Bipolaire stoornis
Wegens slapeloosheid temazepam voorgeschreven gekregen, viel er makkelijker van in slaap, maar na max 3u slaap weer non stop wakker. Volgende dag veel last van hoofdpijn en irritatie. Bijwerkingen wogen niet op tegen matige effect van de temazepam.

18-02-2016 | Vrouw | 21
temazepam (10mg)
Een jaar geleden heb ik een dosis van 20 mg in het vliegtuig van New York naar Amsterdam genomen. Ik viel pas 2 uur voor het vliegtuig landde in slaap, en kon niet wakker worden toen we geland waren. Ik moest bijna uit het vliegtuig worden gedragen omdat ik nog half sliep ;) Gister heb ik 10 mg temazepam om 22:00 ingenomen, om 00:00 lag ik nog klaar wakker in bed. Even [lees meer...]later in een diepe slaap gevallen, waarbij ik veel enge dromen had. Toen om 08:00 de wekker ging had ik veel moeite met opstaan en had ik niet het gevoel dat ik had geslapen. Ik ben dus niet erg tevreden over dit middel, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

18-12-2020 | Vrouw | 20
temazepam (10mg)
Al jaren last van een angst stoornis. Door corona werd dit erg heftig. Ik kreeg een angst voor niet kunnen slapen. En ja, als je denkt 'als ik maar slaap!!' dan ga je niet slapen. Dus na een paar weken moest ik wel een alternatief zoeken. De dokter schreef dit middel voor. Het is erg prettig om in slaap te vallen. Echter met dit middel wordt ik erg vaak snachts wakker. Ik [lees meer...]slaap wel weer door want je wordt maar heel eventjes wakker. Alleen als ik het middel niet gebruik en natuurlijk in slaap val, dan heb ik hier geen last van. Maar omdat het middel dus niet extreem sterk is en alleen je echt 'in slaap' brengt. Voel je je ook niet zo verschrikkelijk duf de volgende dag. (Ik gebruik 10mg). Je voelt uiteraard dat je een slaapmiddel gebruikt hebt maar net oxazepam voelde ik me vaak heel erg disconnected. Ik raad het middel aan als je even een break moet!

15-03-2020 | Man | 20
temazepam (10mg)
Het werkt goed als als ik 20 mg gebruik. Ik Lees hier veel klachten over weinig effect en nare bijwerkingen. Zelf geen last van gehad. Ik neem het 2x per week 20 mg en dat werkt prima. Ik denk door de snelle opbouw van tolerantie (dagelijks nemen bijvoorbeeld). Dat de beschreven klachten en het minieme effect plaatsvind. Zelf geen problemen gehad :)

06-12-2016 | Vrouw | 20
temazepam (10mg)
Ik kreeg temazepam vanwege slapeloosheid. Het werkte zeer goed, 30 tot 45 minuten na inname sliep ik. Ik had eerst weinig energie overdag omdat ik weinig sliep, maar ondanks dat ik wel goed ging slapen door de temazepam, kreeg ik niet meer energie. Toch was het wel lekker om niet de hele nacht wakker liggend in bed door te brengen.

07-11-2016 | Vrouw | 20
temazepam (10mg)
Ik heb 10mg gekregen tegen slapeloosheid. Het middel werkt na ongeveer 30 minuten bij mij. Dan slaap ik de hele dag door. De volgende dag wel last van hoofpijn, misselijkheid en slaperigheid.

13-07-2020 | Vrouw | 18
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik had 4 tot 5 nachtmerries per nacht voor ik Temazepam ging gebruiken. Ik gebruik het in combinatie met trauma therapie en het werkt erg goed. Ik neem het niet elke nacht, maar eens in de paar nachten om te voorkomen dat ik oververmoeid raak. Met Temazepam zijn al mijn nachtmerries weg en kan ik 8 uren achter elkaar doorslapen, waar dit zonder Temazepam slechts 1,5 uur is[lees meer...]. Erg tevreden

08-04-2018 | Vrouw | 18
temazepam (20mg)
Het hielp in het begin heel goed maar zijn effectiviteit neemt helaas af.

12-02-2017 | Man | 18
temazepam (10mg)
ik nam ze een paar dagen in, maar werd steeds om t uur wakker, te draaien in bed, lag wel comfortabeler er door maar sliep niet sneller.

17-01-2017 | Vrouw | 18
temazepam (10mg)
Mijn ervaring is niet echt goed met dit middel. Ik moest mijn nacht bijhouden op papier. Hier dag 1 van inname: Nacht 1 16 januari : Het is inmiddels 00:39, me lichaam is nu nog onrustiger dan ooit. heb hem om 22:32 ingenomen en ben nu nog wakker, me ademhaling is zwaar, ik barst in tranen uit voor niets; 01:18 weer wakker; 02:23 weer wakker geworden; 04:27 weer wakker g[lees meer...]eworden, nog steeds onrustige ademhaling en zweten; 05:43 weer wakker...; 07:17 weer wakker, heel angstig, 08:32 weer wakker. 09:21 wakker.