Slapeloosheid (127 meningen)
Onrust (1 mening)

25-09-2015 | Man | 45
temazepam (20mg)
Door meerdere traumatische ervaringen wat al op jonge leeftijd (2 jaar) is begonnen. Was het verwerken hiervan in de nachtrust niet te doen, nachtmerrie na nachtmerrie hielden mij wakker. Op advies van de huisarts ben ik toen temazepam 2x 20 mg per nacht. Temazepam is een medicijn wat je normaal gesproken een paar weken mag gebruiken i.v.b. met afhankelijkheid hierv[lees meer...]an, dit was mij nooit verteld. Na bijna 10 jaar gebruik van temazepam kwam er eindelijk een arts die dit tegen mij vertelde en mijn heeft proberen te helpen om een alternatief hier voor te vinden. Het is nu 10 jaar later en de slapeloze nachten met de nachtmerrie' s zijn er nog steeds alleen dan tig keer zo erg als ik al had. Hiermee wil ik aangeven dat wat je huisarts ook zegt, check het altijd even voor de zekerheid. Dat kan je heel wat jaren van ellende besparen.

25-09-2015 | Man | 31
temazepam (10mg)
Ongelofelijk hoe makkelijk sommige mensen hier over denken. Je zou echt zo snel mogelijk moeten stoppen met deze rotzooi en de werkelijke problemen aanpakken die je slapeloosheid veroorzaken. Dit medicijn is erg verslavend en moeilijk om mee te stoppen. Ik heb dit middel ongeveer 2,5 tot 3 jaar gebruikt wegens een angststoornis, ik had de 10 mg tabletjes. Door deze tabl[lees meer...]etjes werd ik minder gespannen en kon daardoor s'avonds makkelijker in slaap vallen. Ik zal niet ontkennen dat ik deze tabletten nodig had om me enigzins goed te voelen, ik was gewoon verslaafd. Gelukkig ben ik er nu er 5 maanden vanaf maar dat was wel afzien soms. Ik heb het veel te snel afgebouwd, in 4 weken had ik het afgebouwd omdat ik er helemaal klaar mee was, maar dit was achteraf veel te snel. En dat zonder hulp. Tijdens het afbouwen viel het wel mee maar ik had echt last van ontwenningsverschijnselen zoals hartkloppingen (in rust), hoofdpijn, angstgevoelens, diarree, slecht slapen. Op het moment is mijn ontlasting nog steeds niet goed maar dat heeft even de tijd nodig. Ik voel me nu veel fitter, energieker, kan weer helder nadenken, en ik slaap ook weer lekker. Mijn tips zijn als je gaat stoppen is bouw het rustig af, praat er over met naaste mensen/vrienden, zoek professionele hulp en ga lekker sporten! Dat heeft mij echt geholpen, ook al was ik hartstikke moe ik ging altijd lekker sporten.

24-03-2015 | Man | 58
temazepam (10mg)
na een brute mishandeling (van achter tegen mijn rug geschopt) op mijn schouder terecht gekomen, hevige pijn en al ruim 2 maanden niet of slecht slapen. op eigen verzoek om een slaapmiddel gevraagd. i.v.m een gastric bypass heb ik van de huisarts Temazepam 10PCH gekregen. maar helaas totaal geen effect. is er nog een ander medicijn zo dat ik is een nacht kan doorslapen?

23-03-2015 | Man | 50
temazepam (10mg)
Twee jaar last gehad van extreme slapeloosheid, zeker in tijden van stress. Neem nu een half tabletje van 10 mg en slaap goed. Wel vroeg wakker, maar ben al een gelukkig man met 5 tot 6 uur slaap.

04-03-2015 | Man | 45
temazepam (10mg)
25 minuten na inname komt er een warm gevoel over me heen en dan ik beter al in mijn bed liggen. Slaap de hele nacht door.

26-02-2015 | Man | 52
Reumatoïde artritis
Het middel helpt mij goed

16-01-2015 | Man | 31
temazepam
net 5 keer 10mg ingenomen en kan nog niet slapen..wat een flut spul.. geef mij voortaan maar een joint..

19-12-2014 | Man | 42
temazepam
werkt in het begin fijn 10mg is voor mij echt te weinig weeg 100kg bij 187cm. dus 20mg werkt goed voor inslapen lekker net of je een fles vodka hebt gedronken, maar de afkick verschijnselen zijn ernstig,bij langer gebruik dan 3keer in de week ben ik na een tijdje gestopt maar had nog meer slaap problemen en lijkte net alsof ik slaap en wakker tegelijk was na het afkicken[lees meer...]. echt erge afkick problemen. matig gebruiken aub.

13-12-2014 | Man | 37
Tinnitus
De 10mg helpt voor mij nauwelijks met inslapen en kan er maximaal 5uur slaap uit slepen. Uur eerder innemen en naar bed betekent voor mij ook echt een uur eerder wakker en niet meer verder kunnen slapen.

27-11-2014 | Man | 23
temazepam (10mg)
Ik gebruikte 2 maanden Temazepan tijdens het gebruik sliep ik goed en vrijwel direct na inwerking al nu 1 jaar verder ondervind ik nog steeds slaapprobleemen (erger dan voor het gebruik van temazepan) ik raad iedereen aan om goed na te denken bij het gebruik van temazepan! Bij voorkeur zou ik siruqel gebruiken niet verslavend en geen blijvende bijwerking maar toch net zo k[lees meer...]rachtig (gebruikte het 2 maanden en ben nu 1 maand gestopt.)

08-10-2014 | Man | 35
temazepam
Door veel te veel stress had ik last van extreme slapeloosheid. De huisarts gaf mij een kuur voor 2 weken mee van 10mg capsules. De eerste nacht werkte het goed, ik sliep voor het eerst sinds tijden 7 uur door. Kenmerkend was diezelfde nacht een bizarre droom die voor mijn gevoel wel 72 uur lang duurde. De volgende dag ging prima, beetje nog onder de indruk. De tweede nach[lees meer...]t sliep ik ook binnen een uur in, je voelt je slap worden en moe en valt zonder het te merken weg. Weer die nare en heftige dromen. De dag daarop voelde ik me niet scherp en kon niet helemaal helder nadenken, dit duurde ongeveer tot 21:00. En wederom die nacht dromen die lang duren en beangstigend zijn. Die dag daarop was het concentratieniveau al helemaal om te huilen. Katerig, alsof je veel sterke drank gedronken hebt, moe, suf en lusteloos. Ook eetlust neemt af. Maar wat mij het meeste tegenstond was het depressieve gevoel zonder aanleiding. Ik neem het niet meer, liever moe maar helder van slapeloosheid dan met mist in je kop rondlopen. Uiteraard werkt het middel voor een ieder anders, echter lees ik hier zeer herkenbare verhalen. Een enkele keer bij nood is het wellicht te doen.

14-07-2014 | Man | 19
ADHD
Eerder melatonine (5mg) gehad voor aanhoudende slaapproblemen. Dit werkte niet/nauwelijks. Slaapproblemen bleven aanhouden dus toch maar weer naar de huisarts, deze keer temazepam gekregen. De slaapproblemen ervaar ik dagelijks, tenzij ik bijvoorbeeld heel veel gedronken heb. Het probleem met temazepam is dat het enorm verslavend is (net als andere benzo's), je merkt dat j[lees meer...]e er enorm duf van wordt alsof je een hele fles vodka op hebt, bovendien bouw je heel snel tolerantie op. Hierdoor kan je het dan ook maximaal 3x per week gebruiken als je niet verslaafd wil raken, benzo's geven enorm heftige afkickverschijnselen dus niet aan te raden. In het begin werkte de temazepam heel goed, inmiddels werkt het matig, slaapproblemen blijven aanhouden en ik kan het meestal niet gebruiken, tenzij ik echt vroeg op moet voor iets belangrijks.

20-06-2014 | Man | 48
temazepam
In een periode dat ik slecht sliep en angstig was gebruikte ik temazepam. Het hielp in het begin goed, maar de angst om verslaafd te raken zorgde ervoor dat ik toch geen rust kreeg. Ik begon met 10 mg en ging later over op 20 mg, toch werd ik steeds angstiger en ging ik steeds slechter slapen. Ik raakte uitgeput en door mijn suïcidale neiging stuurde mijn psychotherapeut m[lees meer...]ij naar de crisisdienst. Hier heb ik seroquel voorgeschreven gekregen en heb de temazepam afgebouwd. Dit werkt prima bij mij. Nu gebruik ik af en toe nog enkele dagen 25 of 50 mg seroquel voor het slapen.

09-03-2014 | Man | 58
temazepam (20mg)
Tinnitus
Ik gebruik af en toe Temazepam pch 20 mg om in slaap te komen, dit i.v.m. oorsuizen (Tinnitus) Sinds 2003 gebruikte ik regelmatig Dormicum hiervoor (voorgeschreven door toenmalig huisarts). Vanwege werkomstandigheden nam enkele jaren geleden het oorsuizen flink toe. Mijn nieuwe huisarts verbood mij onmiddelijk nog Dormicum (is voor palliatieve patienten!) in te nemen, e[lees meer...]n schreef mij dus Temazepam 20 mg voor. Bij mij werkt het ongeveer 8 uur, maar als ik gelijk op bed ga liggen duurt het soms een uur voordat ik in slaap raak. Het beste is om een half uurtje na het innemen nog wat bezig te zijn. 's Morgens weet ik soms niet meer hoe ik in bed ben gekomen, en kan dan heel de dag niet veel aan mijn hoofd verdragen. Het nadeel van het gebruik is ook, dat ik de eerstvolgende nacht niet in slaap kan komen. (zonder Temazepam gebruik!) Ik bemerk ook dat, waarschijnlijk door langdurig gebruik, o.a. de armspieren wat verzwakken. Dus is het belangrijk om o.a. aan fitness/ zwemmen te doen.

08-01-2014 | Man | 29
temazepam
Gisteren voor het eerst 1 capsule van 10mg temazepam geprobeerd. na anderhalve maand bijna niet te slapen 2 tot max 4 uur per nacht had ik het gevoel dat ik niet anders kon. begon uitgeput te raken, maar toch als ik weer in bed lag voelde me hoofd helder en wilde de slaap niet komen. ik kon ongeveer 45 min na inname slapen kan me niet eens goed herinneren dat ik moe w[lees meer...]erd. wat dat betreft dus zeer positief. heb ongeveer een uur of 7 kunnen slapen. toen ik wakker werd voelde ik mij wel erg moe en een tikketje suf nu een uur later begint het langzaam weg te trekken. heb me voorgenomen 1 pil per week te nemen. geen flauw idee of dit realistisch is. ben ook zeer benieuwd hoe ik mij voel als ik vannacht niet kan slapen.

29-09-2013 | Man | 49
temazepam
Door spanning en stress, en door wisseldiensten, ook nachtdiensten, ging ik steeds slechter slapen. Op het laatst helemaal niet meer. Met heel veel pijn en moeite 10 stuks Temazepam 10 mg gekregen. Werkt bij mij prima. Ik slaap op zijn minst 6 uur achter elkaar, dat is me jaren niet gelukt. Het feit dat ik ze in huis heb, wil soms ook wel helpen. Jammer dat artsen er moe[lees meer...]ilijk over doen om slaapmedicatie voor te schrijven. Een tijd lang slecht of helemaal niet slapen lijkt me ook niet bevorderlijk voor je gezondheid. Eens zal die slaappil komen die niet verslavend werkt. Trouwens, ik gebruik niet elke dag Temazepam. Gemiddeld 1 tablet in de 10 dagen.