Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies concentratieproblemen maagpijn voor misselijkheid/braken rusteloze slaap somber voelen duizeligheid verminderd gezichtsvermogen Angst

Slapeloosheid (104 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

08-05-2020 | Vrouw | 57
zolpidem (10mg)
Obstructief Slaapapneu Syndroom (OSAS)
zolpidem werkte vroeger wel maar na vele jaren niet meer.

18-10-2019 | Vrouw | 57
zolpidem (10mg)
Ik neem bijna elke dag een halve zolpidem en werkt meestal, nu nam ik een hele en stond na min . weer in de woonkamer. is dat normaal?

19-11-2017 | Man | 57
zolpidem (10mg)
hoj, ik ben al jaren { 40 } 'n zeer slechte slaper tot nul uur per nacht! veel periodes met temazepam, bromazepam, enz icm alcohol. Sinds 2 jaar gebruik ik zolpidem, van n half tot nu anderhalf 10 mg, slaap r wel goed of zeg maar in coma. Het is voor de zeer slechte slaper wel n hulp middel, maar ben voorzichtig, zeer verslavend!

02-06-2017 | Vrouw | 57
zolpidem (10mg)
Door veel spanning en angsten kan ik niet slapen. Af en toe lukt het zonder, maar eenmaal in bed beginnen de spoken zich te openbaren. Na een uur ga ik toch mijn bed maar uit om een pil te slikken. Al dan niet met diazepam erbij.

13-03-2024 | Vrouw | 56

duizeligheid vergeetachtigheid Angst

Voor mij werkt de temazepam perfect en nu niet leverbaar en apotheker me aan de zolpidem gezet,en er zo naar van Raar gevoel in hoofd,duizelig, onwerkelijk gevoel overdag,niet kunnen concentreren,echt wat beangstigend in hoofd en net als ik brande van binnenuit en erg huilerig,

29-05-2020 | Man | 56
zolpidem (10mg)
Gebruik al zeer lange tijd ,begon met een halve pil na een paar jaar(5) ging ik naar een hele pil en al vlug naar 1,5 en zeer snel naar 2 pillen per nacht soms 2,5.. Nu zit ik niet lekker in mijn vel en denk zelfs dat ik wanen heb en depressief en emotioneel ben geworden door dit middel, op internet lees je allerlei ervaringen maar het lijkt er op dat je niet het antwoord[lees meer...] vind waar je naar zoekt, ben nu naar 1,5 pil terug gegaan en hoop dat ik snel naar 1 of 0,5 kan gaan en uiteindelijk stoppen en me beter zal gaan voelen ,of zal ik me nog slechter gaan voelen..

10-02-2023 | Man | 55
zolpidem (5)
ik neem deze maar altijd ale bijna altijd slaapwandelen en nu proberen Mogadon 5mg hopelijk is deze anders

03-01-2022 | Vrouw | 55
zolpidem (10mg)
Ik neem nu al jaren zolpidem en kan er niet meer zonder ben voor ontwenning geweest en nam toen nog maar een halfje een tijdje ging het goed nu zit ik weer terug op 2 wel in de nacht ga om negen slapen rond 2 in de nacht het tweede en dan slaap ik tot 8&9 uur neem overdag niks meer weet dat het niet gezond is maar wil kunnen slapen

08-06-2020 | Man | 55
zolpidem (10mg)
Ik heb vaak onregelmatige dinsten en dan komt een slaappil al eens goed van pas. Wat echter wel opviel, als ik ze al es gedurende een week of zo nam, ik angstig werd, stemmingswisselingen kreeg en en ook heel erg zenuwachtig kon zijn. Nam ik de pillen enkele dagen niet, dan ging dat weer over. Ze zijn heel erg effectief, maar met die bijwerkingen? Neen, bedankt, voor mij [lees meer...]niet meer.

10-04-2016 | Man | 55
zolpidem (10mg)
overspannen, depressief. Gebruik het middel om weer op de rails te komen

22-09-2020 | Vrouw | 54
zolpidem (5)
Na lang aandringen kreeg ik dus Zolpidem voorgeschreven. En dan zo nodig. Ik wil me er niet aan wennen. Geen bijwerkingen. Toen zag ik reclame met Melatonine 5 mg. Ik dacht dat ga ik gewoon proberen. Van Valdispert. Dat liep dus voor mij fout af. Ik heb nooit geen bijwerkingen van medicijnen. Ik was nu compleet van de wereld. Duizelig, onrustig wakker, hele nare dromen, [lees meer...]angst en paniek. Zelfs mijn man was bezorgd. Dus voor mij nooit weer.

19-02-2020 | Man | 54
Aderverkalking

05-03-2019 | Vrouw | 54
Angst
Slaap problemen ..ik moet zeggen dat ik er soms andere half neem .. geen bijwerkingen maar slaap ook niet langer dan 5 uurtjes hoogstens en krijg van apotheek iedere keer verschilllende merken ..

09-02-2019 | Vrouw | 54
zolpidem (10mg)
Medcijn zorgt ervoor dat je inslaapt, maar het voelt als hamertje tik. In eenmaal slaap, maar 4 uur later okk weer datzelfde hamertje tik, in eenmaal wakker. Ook met hogere dosering hetzelfde effect. Voegt voor mij weinig toe aan doorslapen. Verder geen bijwerkingen als suffigheid etc, maar effectiviteit ook niet

05-10-2018 | Vrouw | 54
zolpidem (10mg)
Al jaren slik ik 1 a 2 x p wk Zolpidem. 5 mg of 10 mg.Het is zeer effectief. Het beste is om het in bed in te nemen en binnen een half uur val je in slaap, tussendoor wel eens wakker maar kort. Als ik niet aan de slaap toegeef word ik er licht "high" van, wat eigenlijk best prettig is. Ik heb weinig last van bijwerkingen wel een suffig gevoel en soms wat hoofdpijn de volge[lees meer...]nde dag maar dat heb ik er voor over. Ik neem het zo min mogelijk 2 dagen achter elkaar omdat ik dan wel last heb van de bijwerkingen. Daarom verdeel ik het over de wk, meestal 1x half tabletje (5 mg) en 1x een hele (10 mg). Ik herken wel iets mbt "raar" gedrag wat ik bij de andere reacties lees maar het is nooit uit de hand gelopen en ook niet echt vervelend, ik heb dit in hele lichte mate. Ik ben me ervan bewust dat ik verslaafd aan dit middel ben maar het gebruik is al jaren op hetzelfde niveau en wordt niet meer. De werking is in de loop der jaren wel wat afgenomen maar voor mij nog steeds effectief. Ik omschrijf mijn gebruik als gecontroleerd gebruik.

06-05-2016 | Vrouw | 54
zolpidem (10mg)
Slik Zolpidem van het merk PCH, rest werkt niet, raar maar waar. Een halve voor het naar bed gaan, soms nog een halfje later in de nacht dus totaal 5 a 10 mg, elke dag. Na ongeveer 4 à 5 jaar echte slapeloosheid functioneerde ik haast niet meer (slapeloosheid startte met de overgang rond mijn 44 jaar). Ik ben nu 54 en slik nu een aantal jaren. Werkt 9 van de 10 x perfect m[lees meer...]et een halve, nooit geen enkele bijwerking gehad, dit medicijn werkt na al die jaren nog steeds erg goed (zonder een halve vat ik de slaap echt niet..) kan prima met een glaasje wijn. Ik word uitgerust wakker en geen duffe momenten overdag. Voor mij is dit medicijn denk ik wel een levensredder geweest, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik na al die slapeloze jaren nog weinig puf had verder te gaan toen, dat was binnen een week na weer goed slapen en doorslapen compleet verdwenen en zo werkt het nog steeds.