Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies concentratieproblemen maagpijn voor misselijkheid/braken rusteloze slaap somber voelen duizeligheid verminderd gezichtsvermogen Angst

Slapeloosheid (104 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

24-08-2018 | Vrouw | 30
zolpidem (10mg)
Ik heb helaas een haat/liefde verhouding met dit medicijn. Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd en helaas is zoldipidem het enige dat goed werkt. Echter, de bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik herinner me niets meer, ga midden in de nacht mijn bed uit, val daarbij vaak en weet vervolgens in de ochtend niet waar de schaafwonden vandaan komen. Ik ben er nu zo klaar mee da[lees meer...]t ik ermee gestopt ben. . Ik sms snachts mensen de raarste dingen, laatst ben ik zelfs de auto in gestapt onder invloed van deze dingen. Godzijdank snachts en is er niets gebeurd, maar ik kon me zelf niet eens herinneren dat ik auto gereden had, mijn vriend vertelde het me. (Daar was ik heen gereden).Levensgevaarlijk medicijn voor mij dus. Stel je rijd iemand aan, of laat je gas aan (ben ook wel eens snachts gaan koken onder invloed van deze pillen). Ik zou ze iedereen afraden, vooral omdat je gewoon geen idee hebt wat je gaat doen als je ineens snachts wakker wordt

05-06-2018 | Vrouw | 30
zolpidem (10mg)
Ik dacht dat dit een placebo was, pas na 4 tabletten voelde ik iets dus wist ik meteen dat dit niks voor mij was, inslapers hadden geen effect op mij heb er veel geprobeerd, enkel spier ontspanners hadden wel effect op mij.

12-01-2018 | Vrouw | 33
zolpidem (10mg)
Wat een horror. Naar de huisarts geweest omdat ik van de stress niet kon slapen. Na lang wikken en wegen toch eens zo'n pil geprobeerd en dat was echt de laatste keer. Drugs zijn er niks bij. Het was een verschrikkelijke ervaring, ik kon amper lopen, mezelf niet uitkleden, niet mijn tanden poetsen, muren en schaduwen die bizar bewogen, spraak ging achteruit, toch nog nacht[lees meer...]merries gehad en meerdere malen wakker geweest in de nacht. Nu, 12 uur later na inname durf ik nog geen auto te rijden en ben ik nog wankel op mijn benen. Wat een zooi zeg.

17-09-2017 | Vrouw | 52
zolpidem (10mg)
Beste, Ik ben radicaal gestopt met Zolpidem. Het gebruik gaf me vreemde dingen. Ik begon 's nachts te bellen en te sms-en zonder dat ik er 's morgens iets vanaf wist. Het was bangelijk, want ik dacht dat ik gek aan het worden was. Momenteel gebruik ik een voedingssupplement = puur natuurlijk (en eerlijk gezegd versta ik niet waarom geneesheren dit niet voorschrijven!) n[lees meer...]l. Bio-Melatonine Complex van Pharma Nord. Toen ik aan mijn apotheker deze vraag stelde, nl."Waarom schrijven de dokters dit niet voor?" antwoordde ze dat de dokters als het ware verplicht zijn om geneesmiddelen voor te schrijven. En ik voeg eraan toe dat onze politiek in België en waarschijnlijk ook in Nederland veel te veel gelobbyd wordt door de dokters en de apothekers. Deze worden beschermd en aangemoedigd om geneesmiddelen te schrijven. De mensen moeten weten dat slaaploosheid een oorzaak heeft, die misschien elders ligt. Meditatie helpt om rustig te worden. Een dokter die een holistisch onderzoek doet ook. Helaas bestaan er weinig dokters die op deze manier werken. Men zegge het voort!

22-04-2024 | Vrouw | 37
zolpidem (10mg)

rusteloze slaap concentratieproblemen versuft verminderd gezichtsvermogen

Omdat temazepam capsules niet leverbaar zijn, Zolpidem gekregen als alternatief. De 10 mg werkte als een malle. Ben nog nooit eerder zo snel in slaap gevallen en heb heerlijk geslapen. Kwam volledig uitgerust mijn bed uit. Echter hield dat rustige gevoel de hele dag aan. Kon me slecht concentreren. Had wat zicht problemen. Eind van de dag ging het beter. Savonds w[lees meer...]ilde ik zonder Zolpidem slapen (het is een aanvulling op de quetiapine die ik standaard gebruik), ik kreeg een rebound, die was echt niet grappig. Alsof mijn lichaam het middel zo fijn vond, dat het nu maximaal protesteerde op het ontbreken van. Extreem onrustig, mijn gedachten gingen op full speed. Ik varieerde tussen een aller verlammende angst (waarbij ik het angst scenario ken maar mijzelf, in tegenstelling tot nu, wel kan geruststellen), extreem veel en snelle gedachten tot een raar soort wakkere dromen die beangstigend waren. Ik ben hier heel erg van geschrokken en ga dit middel dus niet meer gebruiken. Ja ik slaap fantastisch als ik het gebruik, maar de dag en vooral nacht er na zonder is naarder dan voor ik het middel probeerde.

02-02-2024 | Vrouw | 63
zolpidem (10mg)
Ik had altijd zopiclon en nam dan een halve,sliep ik 7 uurtjes op,niet meer leverbaar en kreeg ik zolpidem,met een hele slaap ik maar 4 uurtjes,wil de zopiclon terug!

30-01-2024 | Vrouw | 37
zolpidem (10mg)
Ik gebruik sinds een poosje zolpidem omdat er leveringsproblemen zijn met zopiclon. Wat een verschrikkelijk medicijn! Ik heb aan het begin van mijn slaap half wakkere nachtmerries, elke avond in tranen, dan slaap ik heel raar en ik word ook heel raar wakker. Smorgens ben ik duizelig, draaierig en een beetje 'dronken'. Heel vreemd, ik heb gelukkig een partner die alles in g[lees meer...]oede banen leidt savonds, anders werd het helemaal raar. Ik heb normaal zopiclon met 0 bijwerkingen en goede slaap, ik hoop dat dit snel weer leverbaar is.

08-03-2023 | Vrouw | 37
zolpidem (10mg)
Als ik dit neen, ga ik enorm spacen. Maar ga ik ook dingen doen waar ik de volgende dag niet meer achter sta en vaak ook niet meer weet. Zoals seks hebben met iemand! Zeer gevaarlijk middel voor mij. Ik kan het alleen nemen in het bijzijn van iemand die me daarin beschermt.

30-04-2022 | Vrouw | 31
zolpidem (10mg)
Ik heb inmiddels veel slaapmiddelen gehad wegens slaapstoornis(mijn keuze blijft nu bij 50,mg quatiapine) ik heb gister toch nog maar voor t laatst zoplidem geprobeerd maar ik word ten eerste 8x wakker en hallucineert ik als een gek. Ik hallucineert geluiden en beelden in m'n hoofd. Niet als ik m'n ogen open doe. Alsof k droom maar ben gewoon wakker. Van normale dingen tot[lees meer...] bizarre dingen. Ik stop er om die reden mee en ga weer over naar de quitiapine.

03-01-2022 | Vrouw | 55
zolpidem (10mg)
Ik neem nu al jaren zolpidem en kan er niet meer zonder ben voor ontwenning geweest en nam toen nog maar een halfje een tijdje ging het goed nu zit ik weer terug op 2 wel in de nacht ga om negen slapen rond 2 in de nacht het tweede en dan slaap ik tot 8&9 uur neem overdag niks meer weet dat het niet gezond is maar wil kunnen slapen

17-03-2021 | Vrouw | 50
zolpidem (10mg)
Van deze pillen viel ik heerlijk in slaap en werd ik uitgerust wakker. Echter... tijdens mijn zogenaamde slaap deed ik vreemde dingen. Slaapwandelen, gevaarlijke capriolen zoals plat achterover vallen, uit het raam klimmen etc etc. Ik mis mijn slaap ontzettend en ben weer dood en doodmoe maar toch ga ik het nooit meer gebruiken.

22-10-2019 | Man | 46
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Na een moeilijke periode in mijn leven had ik problemen om echt goed te slapen. Huisarts schreef vrij snel zolpidem voor. Inslapen is met zolpidem geen probleem, en 4 uur slapen meestal wel gegarandeerd, maar de kwaliteit van de slaap is bedenkelijk. Na verloop van tijd kon ik, zelfs wanneer ik doodmoe was, niet meer inslapen zonder. Na wat opzoekingswerk over bijwerkingen[lees meer...] en ervaringen van anderen heb ik zelf besloten het gebruik af te bouwen. Geen gemakkelijke klus, maar na 4 maand kan ik enkel met behulp van melatonine al heel goed inslapen en de slaapkwaliteit is al veel beter. Voor mij nooit geen huisarts meer die nog zolpidem voorschrijft.

02-02-2019 | Man | 64
zolpidem (10mg)
Door zorgen om mijn medische toestand kan ik de laatste drie weken moeilijk inslapen omdat het piekeren mij wakker houdt. Mijn huisarts schreef me Zoldipem 10 mg voor als hulpmiddel. Omdat ik bang ben van slaapmiddelen, neem ik slechts af en toe 1 tablet in voor het slapengaan. Na inname val ik vrij snel in slaap, maar na een uurtje of drie ben ik opnieuw wakker. Ik herin[lees meer...]ner me weinig van mijn dromen, maar ze lijken me altijd heel bizar. Eerlijk gezegd slaap ik beter en langer als ik een paar glazen wijn heb gedronken, maar daar moet ik dan weer heel voorzichtig mee zijn en ik combineer het niet met slaaptabletten. Gelukkig moet ik niet meer gaan werken, dus het is geen ramp als ik niet uitgeslapen uit bed kom. Vaak kruip ik na de middag met een boek in mijn zetel, en mits wat geluk val ik dan in slaap. Zelfs na een uurtje voel ik me dan beter dan na een kunstmatige slaap. Zolpidem werkt voor mij dus een beetje (makkelijk inslapen), maar echt helpen doet het me niet.

09-12-2018 | Vrouw | 34
zolpidem (10mg)
Na een gesprek met gynaecoloog, zei hij dat het beter was om een lichte inslaper te gebruiken dan trazodone 100 mg ivm zwangerschap. Ik starte met 5 mg, maar had geen effect. Volgende dag nam ik 10 mg, maar mijn slaap is daarmee nog niet optimaal. Ik sliep direct in en sliep ongeveer 4u aan een stuk, wat een hele prestatie is voor me. Na die 4u sliep ik niet meer, was[lees meer...] er nog niet volledig bewust bij. Bij het opstaan voelde ik me heel erg onrustig en de onrust is gedurende hele dag aanwezig. Dus conclusie: stoppen met die zolpidem. :( Terug naar af met die slaap.

15-05-2016 | Man | 64
zolpidem (10mg)
Ik kreeg zolpidem voorgeschreven tijdens en na de chemotherapie die ik tweemaal heb gehad, ook na de stamceltransplantatie's en verder. Bij einde opname drie jaar geleden overgeschakeld,tidelijk, op lormetazepam en toen ik thuis was mezelf verplicht te stoppen met die lormetazepam te nemen, was na twee weken ervan ontwend. Sinds half oktober 2014 terug zolpidem gekregen zo[lees meer...]nder dat ik het besefte, tijdens coma en hele tijd nadien. Door de bijwerkingen was bij mij het gevoel dat ik het verkeerde slaapmiddel kreeg, dan lormetazepam voorgeschreven gekregen van de specialist en nu door de huisdokter. Ik nam Topamax (grote bijwerking was slapeloosheid) en nu nog Keppra hetgeen dezelfde bijwerking van slapeloosheid geeft. Probeer af te bouwen maar lukt me nu niet, lig teveel en te lang wakker.

24-01-2024 | Vrouw | 63
zolpidem (5)
5 mg is niet veel, dus matig effect bij inslapen. Slaap wel beter door.