Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies concentratieproblemen maagpijn voor misselijkheid/braken rusteloze slaap somber voelen duizeligheid verminderd gezichtsvermogen Angst

Slapeloosheid (104 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

03-06-2020 | Vrouw | 28
zolpidem (10mg)
Ik had al bijna 2 weken geen oog dicht gedaan. Ook te maken met mijn paniekstoornis. Hier kreeg ik citalopram 20 mg voor. Maar dit hielp in iedergeval niet met slapen. Dus toen kreeg in Zolpidem voorgeschreven. Eerst 2 weken elke dag 1. Maar dit werd al na een paar dagen 0.5 tablet omdat ik heel erg duf werd overdag van de 10 mg. Maar met 5 mg ging het fantastisch. Na de 2[lees meer...] weken heb ik rustig afgebouwd. Eerst om de dag. Dan een keer in de drie dagen enz. Ik heb hier geen bijwerkingen om gekregen. Sindsdien slik ik het zodien nodig. En dat is gemiddeld een keer in de 2 weken.

26-03-2019 | Man | 28
zolpidem (10mg)
Ik gebruik Zolpidem 10mg nu ongeveer een jaar. Altijd van fabrikant Sandoz gehad, nu door leverlingsproblemen van de Apotheek van het merk Aurobindo. Vreemd, het lijkt alsof de nieuwe Zolpidem (Aurobindo) óf een langzamere inwerking heeft, óf een minder goede werking heeft dan de variant van Sandoz. Ik gebruik het in principe elke avond. Mijn ervaring is dat je inderdaad o[lees meer...]p moet passen met Alcohol. Wanneer gecombineerd heb ik mezelf al eens (naar horen zeggen) onder aan de trap gevonden en ben ik onderuit gegaan met schaafwonden als resultaat. Zolpidem is in principe een prima middel, mits goed gebruikt. Mijn advies door ervaring: Ga direct op bed na inname, wacht niet en al helemaal niet als je alcohol genuttigd hebt. Ga direct op bed, leg ook telefoon en andere electronica weg en probeer direct te gaan slapen. Ik ben namelijk ook al eens wakker geworden met vraagtekens in een whatsapp groep nadat ik honderden letters had verstuurd in verschillende berichten, waar ik niets meer van wist. Kortom, uitstekend inslaap middel, schrik niet van de ervaringen, maar ga er zeer wijs mee om! Innemen en liggen, wacht hier geen seconde mee, dan werkt Zolpidem uitstekend zonder bijwerkingen (voor mij) als inslaper!

21-02-2018 | Vrouw | 28
Fibromyalgie
Ik heb fibromyalgie en daarbij ook ADHD en bij beide aandoeningen heb je vaak slaapproblematiek. Bij het ene van de pijn en bij het andere van de overprikkeling in je hoofd. Dus diverse middelen gehad. Vanaf mijn 11e al de eerste "pammetjes" voorgeschreven gekregen. Hierdoor ben ik er aan verslaafd geraakt en de werking wordt ook steeds minder. Dus als je het bij wijze van[lees meer...] 3 maanden gebruikt dan zal je een aanzienlijk verschil voelen tussen de eerste keer van gebruik en de 3e maand (om maar een voorbeeld te noemen). Daarnaast is het erg verslavend omdat het gewoon een goed gevoel geeft. Je voelt je vredig en kalm. Ik heb ook van mijn psychiater gehoord dat dit middel ook wordt gebruikt soms bij euthanasie om iemand te kalmeren en in een roes te krijgen en daarna de "dodelijke/fatale" injectie toegediend krijgt. Dus het is een sterk middel en ook verslavend maar je wordt er snel resistent voor.

25-10-2019 | Vrouw | 30
Lage rugpijn
Ik nam af en toe zolpidem omdat ik oververmoeid was door dikwijls last van men rug en het me een uitgerust gevoel smorgens gaf het werkte voor mij goed als inslaper ik was uitgeruste maar de bijwerkingen werden erger bij mijningenieur nam het begon mensen raar berichten te sturen dus gsm weg als ik het genomen had vorige week vroeg ik me af hoe en waarom er 60€ in mijn p[lees meer...]ortefeule zo raar zat opgevouwen tegen de avond kon ik me vaag herinneren dat ik blijkbaar iets voor men partner moest gaan halen maar eind vorige week na wat rare voorvallen heb ik besloten het niet meer te gebruiken had carnaval kleren en ballonnen uit de kast gaan halen en die lagen int salon waarvan ik ni wist hoe THE f da ze er zijn gekomen dus idd de gouden tip met zolpidem sluit u op in uw bed zonder gsm ik heb net aan men dokter iets anders gevraagd want vind het niet fijn dak precies hard drugs heb gepakt terwijl ik gewoon uitgerust wil zijn

19-10-2018 | Man | 30
zolpidem (10mg)
het is verslavend. met de bijwerkening pieker ik ook in de nacht. met de tijd wen je er zo snel aan dat je het zomaar verhoogd. ik mocht 10 mg. soms nam 5 mg meer. en ik gebruik nog promatazine 25 mg.

24-08-2018 | Vrouw | 30
zolpidem (10mg)
Ik heb helaas een haat/liefde verhouding met dit medicijn. Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd en helaas is zoldipidem het enige dat goed werkt. Echter, de bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik herinner me niets meer, ga midden in de nacht mijn bed uit, val daarbij vaak en weet vervolgens in de ochtend niet waar de schaafwonden vandaan komen. Ik ben er nu zo klaar mee da[lees meer...]t ik ermee gestopt ben. . Ik sms snachts mensen de raarste dingen, laatst ben ik zelfs de auto in gestapt onder invloed van deze dingen. Godzijdank snachts en is er niets gebeurd, maar ik kon me zelf niet eens herinneren dat ik auto gereden had, mijn vriend vertelde het me. (Daar was ik heen gereden).Levensgevaarlijk medicijn voor mij dus. Stel je rijd iemand aan, of laat je gas aan (ben ook wel eens snachts gaan koken onder invloed van deze pillen). Ik zou ze iedereen afraden, vooral omdat je gewoon geen idee hebt wat je gaat doen als je ineens snachts wakker wordt

05-06-2018 | Vrouw | 30
zolpidem (10mg)
Ik dacht dat dit een placebo was, pas na 4 tabletten voelde ik iets dus wist ik meteen dat dit niks voor mij was, inslapers hadden geen effect op mij heb er veel geprobeerd, enkel spier ontspanners hadden wel effect op mij.

14-01-2016 | Vrouw | 30
Heupslijtage
Op mijn 25ste de diagnose gekregen van heupdysplasie. Moest 5 keer onder het mes of ik zou nooit nog kunnen lopen. Ben mijn werk kwijt geraakt, terug naar mijn ouders gemoeten. Ik speelde voetbal op hoog niveau. Kon natuurlijk geen bal meer aanraken en ben ingestort. Kon niet slapen, want 's nachts zag ik mijn zielig leventje voor me en daarom ben ik zolpidem beginnen te n[lees meer...]emen. Nergens aan denken, zalig. Maar helaas bleef het niet bij eentje, werd steeds moeilijker om te doseren. Nu nog. Maar dit is het enige wat mij helpt slapen als ik pijn heb.

31-12-2015 | Man | 30
zolpidem (10mg)
werkt de 1e keren heel goed, je sliep er ook goed van. De eerste paar weken voelde ik mij wel lusteloos de volgende dag, maar dit verdween de volgende dag compleet. Ik gebruik het 1x a 2x in de week. Soms was een kwartje van het tablet meer als genoeg, maar na jaren 1 a 2x in de week te gebruiken, met maanden waar het niet nodig was, werkt het niet meer. Mede door het me[lees meer...]rk zelf dat ik vaak meekreeg (ratiopharm), wanneer je het merk PCH mee kreeg, dan werkte het als van oudsher. Maar ik heb ze ook niet meer nodig gelukkig, 1000mg magnesiumcitraat, vitamine C en vit d3 800IE een paar x per week werkt voldoende, ingenomen na de avondmaaltijd. Een gezond levenspatroon van zowel gezond eten met soms wat ongezonds erbij, actief bewegen en bezig zijn met de dingen die mij interesseren en vaak iets leren is voldoende voor mij. Een slapeloze nacht zit er soms nog wel bij, maar dat is normaal en geeft geen problemen. Iedere nacht slapen, omdat het nacht is, bestaat niet als het maar natuurlijk meer in de trend van 1 a 3x per jaar voorkomt, omdat er iets in je gedachten zit dat je uit moet vogelen, of moet bedenken hoe je het wilt aanpakken of zelfs een plekje moet geven, dan moet je dat gewoon doen, omdat iedereen dit weleens heeft. gezond of ongezond. Als ik dit doe dan, dan blijf ik niet draaien, en tossen in bed, maar ga ik ook echt kijken wat er zich afspeelt in mijn gedachten, en hoe ik dat op kan lossen, vaak kom ik dan ook op een oplossing waarmee ik tevreden ben, en weer kan slapen. op de wekker kijk ik dan nooit, ik wacht wel tot de wekker gaat, en voel me nadien opgelucht en vrij als de dag vordert soms ook moe, maar niet vervelend moe alsof het een rot nacht was. Medicijn werkte toendertijd goed, bijwerkingen waren de leegte die je voelde de dag erna, niet fijn.. Maar dat ging vanzelf weg en het merkmedicijn ondanks dat gewoon zolpidem is, geeft wel degelijk verschil in de werking en de bijwerkingen bij mij. Ik heb het weinig gebruikt, met maanden er tussen zonder te gehoeven, maar ratiopharm is niet mijn merk, werkt gewoon niet zoals het moet voor mij. het merk PCH werkt en past beter bij mijn behoeften. gelukkig heb ik het ook niet meer nodig, ben godzijdank gezond, wil ook geen medicijnen blijven innemen wanneer het ook niet nodig is.

07-04-2015 | Vrouw | 30
zolpidem (10mg)
Het is bij mij voorgeschreven om te goed te kunnen doorslapen als er op een dag veel heftige en moeilijke situaties tegelijk waren gebeurd. Het heeft op die dagen mij goed geholpen de nacht rustig door te komen zodat ik de volgende dag in alle rust en met frisse ogen naar de situaties kon kijken omdat ik goed uitgeslapen was.

19-02-2024 | Vrouw | 31

geheugenverlies versuft

Na lang 3x 7.5mg Zoplicon gebruikt te hebben overgestapt op 20mg Zolpidem. Zeer tevreden over het effect, ondanks dat het een minder zwaar middel is werkt het voor mij beter dan Zoplicon. Ik slaap snel en zeker ook minimaal 6uur door. Helaas wel erg veel last van gaten in mijn geheugen sinds het gebruik ervan. En vreemde activiteiten in de nacht, zoals appels willen ko[lees meer...]ken etc.

30-04-2022 | Vrouw | 31
zolpidem (10mg)
Ik heb inmiddels veel slaapmiddelen gehad wegens slaapstoornis(mijn keuze blijft nu bij 50,mg quatiapine) ik heb gister toch nog maar voor t laatst zoplidem geprobeerd maar ik word ten eerste 8x wakker en hallucineert ik als een gek. Ik hallucineert geluiden en beelden in m'n hoofd. Niet als ik m'n ogen open doe. Alsof k droom maar ben gewoon wakker. Van normale dingen tot[lees meer...] bizarre dingen. Ik stop er om die reden mee en ga weer over naar de quitiapine.

08-12-2019 | Vrouw | 31
zolpidem (10mg)
Hallo, graag wil ik mijn eerlijk verhaal delen over Zolpidem. Ik zit al zo'n 7 jaar vast aan dit middel. Bij gecontroleerd gebruik (een halfje of een hele voor het slapen gaan) was nooit een probleem. Het heeft me ook steeds goed geholpen om te slapen, ook al gebruikte ik deze in het begin langer dan twee weken , zoals bij alle benzo's er gewenning ontstaat. Ik ben ook enk[lees meer...]ele keren opgenomen geweest in ziekenhuizen, waarbij de verpleging je medicatie uitdeelt en heb steeds genoeg gehad aan een halfje. Na mijn opnames toen ik weer thuis was, maar wegens nog steeds ziek zijn niet werken (verveling, je volledig nutteloos en waardeloos voelen,..) heb ik de fout gemaakt om dit spul ook nog eens overdag te nemen. Natuurlijk geraakt zo'n doosje van 30 tabletjes dan heel snel op en wegens schaamte niet op tijd nieuw voorschrift gehaald = verschrikkelijke ontwenningsvrrschijnselen die zelfs niet in de bijsluiter staan: extreme draaiduizeligheid waardoor ik niet meer op mn benen kon staan, en braken, braken, maar door verslaving aan dit spul heb je feitelijk geen eetlust meer dus ik braakte eerst gal tot ik bloed begon over te geven. Deze eerste "ervaring" eindigde op spoed, maar geen enkele dokter of verpleging zei me dat het door de zolpidem kwam. Ze zeiden "dit komt omdat je te weinig eet en een flauwte hebt gedaan". Dus deed ik mijn verslaving gewoon verder. Tot snel "ervaring nummer 2" volgde, weer ritje spoed met de ambulance. Daar hebben ze mij gelukkig wel verteld door wat het kwam en zelf kreeg ik het ook wel door...Ik ben ermee gestopt door stilletjesaan af te bouwen maar heb een volledige maand niet kunnen slapen. Ik was een wrak en ging weer terug aan de zolpidem want ik zou een moord plegen om terug te kunnen slapen...En dus weer het zolpidemverhaal ging verder. Ik ben hierna nog hondsziek geweest (zowel als ze weer op waren of als ik er teveel nam (werd na twee-drie uur wakker en dan nam ik nog eentje om terug in slaap te geraken, maar blijkbaar was dat een overdosering want ik werd weer hondsziek wakker geworden rond 9u en heb weer de hele dag in mijn hoofd op "de carousel" gezeten en mijn lijf uitgebraakt. Ik ben volledig op omdat ik de strijd met dit middel maar niet kan winnen. Mijn lijf kan niet meer ontspannen zonder dit middel en dus uiteraard niet slapen. Ik krijg hierdoor zelfs zelfmoordgedachten omdat ik denk dat ik hier nooit meer vanaf raak omdat ik le zonder niet kan ontspannen of slapen. Geen promethazine, trazadone, valeriaan, of andere al dan niet homeopathische middelen helpen niet. Sorry voor deze lange getuigenis, maar als ik al 1 persoon hiermee kan helpen is dit het waard geweest. Dus als je iemand bent die dit middel gecontroleerd kan gebruiken (en er geen gewoonte van maakt om steeds meer te gebruiken en zeker ook overdag en je kan houden aan 0,5 of 1 tabletje): ik adviseer het niet maar het helpt, zeker als je het occasioneel gebruikt. Maar aub: maak niet dezelfde fout als ik. En je denkt misschien "wat een dom wicht", maar voor je het zelf goed en wel beseft hang je eraan. Probeer liever toch een valeriaantje of passieflora, of je kan pilletjes laten bereiden waarin deze beiden inzitten, maar begin niet te snel met dit spul. Het kost me al mijn energie om telkens na 10 dagen (want zo ver zit ik momenteel: 3 pillen per dag) naar de huisarts te gaan, ik ben terug depressief, ik kan in feite van niets meer genieten, enkel als ik me te slapen leg met een zolpidem achter de kiezen. Dit is geen leven meer. Voor de duizendste keer ga ik nu een poging wagen om eerst en vooral daar overdag van af te blijven (de nachten blijven moeilijk maar het zou al geweldig zijn kon ik de dag zonder doorkomen, dan werkt mijn 1 tabletje 's nachts op zn minste terug) en daarna stilaan naar een halve en dan kijk ik hoe het slapen 's nachts lukt om helemaal naar 0 te gaan). Maar het is een ongelofelijke strijd dus aub bezint eer ge begint. Bedankt om dit lang berichtje te lezen en heel veel sterkte alvast voor al diegenen die door hetzelfde gaan xxx

05-01-2024 | Vrouw | 32
zolpidem (10mg)
1 tabletje van 10 mg deed mij niks. Toen nogmaals 1 tabletje genomen. 20 mg totaal. Viel wel in slaap maar naar mijn idee sliep ik nogal vaag...volgende ochtend misselijk, duizelig, en extreem moe.

15-10-2020 | Man | 32
zolpidem (10mg)
Ik neem er af en toe 2.5.mjjn ervaring is ook dat de kans dat je gaat slaapwandelen en de koelkast leegeet erg groot is.daarbij is het regelmatig voorgekomen dat je er achter komt dat je er achter komt dat je het halve doosje naar binnen hebt gewerkt zonder dat je het door had.erg vervelend.

29-04-2017 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Voor dat ik zwanger was dronk ik weleens een glaasje of meerdere 😉. Maar sinds ik zwanger ben, heb ik absoluut niks meer gedronken, maar nu neem ik dus wel zolpidem om te kunnen slapen en 's avonds eventjes te kunnen ontspannen, eerst werkte eentje nog, daarna twee, maar nu naar het einde toe zit ik aan drie zolpidem per avond. Nu vraag ik mij af of dat schadelijk is als [lees meer...]ik zo blijf doorgaan of is een optie om 1 of 2 weken voor de geboorte er volledig mee te stoppen, zou ze dan nog afkickverschijnselen krijgen? Alvast bedankt voor de eventuele reacties.