Ervaringen met Zolpidem

Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

05-09-2023 | Vrouw | 63
Angst
Ik ben vrouw van63j ik had altijd werk in 2 ploegenstelsel en sliep goed maar met in pensioen te gaan was ik zo moe niet meer en tegelijk brak COVID uit ik kreeg last om in slaap te raken via huisarts begonnen met zolpidem halve tablet dus 5mg slaap er zeer goed van en kan de dag goed functioneren. Ben alleen onrustig wanneer het op lange duur genomen wordt dat de hersen[lees meer...]en ervan achteruit gaan zou di waar zijn?

05-03-2019 | Vrouw | 54
Angst
Slaap problemen ..ik moet zeggen dat ik er soms andere half neem .. geen bijwerkingen maar slaap ook niet langer dan 5 uurtjes hoogstens en krijg van apotheek iedere keer verschilllende merken ..

02-06-2017 | Vrouw | 57
zolpidem (10mg)
Door veel spanning en angsten kan ik niet slapen. Af en toe lukt het zonder, maar eenmaal in bed beginnen de spoken zich te openbaren. Na een uur ga ik toch mijn bed maar uit om een pil te slikken. Al dan niet met diazepam erbij.

01-03-2015 | Vrouw | 30
zolpidem (10mg)
Mijn vraag is, kan je met Zolpidem samen met de tramadol 100 mg als dat samen gaat. als ik naar bed ga dat ik dan Zolpidem en tramadol 100 mg in neem. En hebben jullie veel last van bijwerkingen van Zolpidem, want ik lees hier wel veel, maar volgens mij is dit zwaarder na temazepan wat ik eerst had.

15-10-2014 | Vrouw | 28
zolpidem (10mg)
Beste Wanneer spreken wij overdosis? Als ik 3 pilletjes van zolpidem in ene keer inneem? gaan gevolgen komen of ga ik goed slapen?

13-08-2014 | Vrouw | 27
zolpidem
Ik gebruik sinds een december als het nodig is Zolpidem, voorgeschreven door een psychiater i.v.m. angststoornissen, traumaklachten en depressieve klachten (dysthymie). Over het algemeen werkt dit medicijn goed en kan ik vrij vlot inslapen. Wel kan ik heel goed voelen dat het zo ongeveer 15 minuten nodig heeft om min of meer 'door te breken', zodat ik ook echt in slaap va[lees meer...]l. Ik gebruik dit middel niet structureel, hoogstens 1x in maanden als het écht nodig is. De reden van voorschrijven is voortdurende onrust, die het me soms onmogelijk maakt om in te slapen. Daarnaast heb ik last van nachtmerries en slaap ik eigenlijk voortdurend onrustig met drukke dromen. Begin april heb ik op aanraden van de psychiater ongeveer 1,5 week lang Zolpidem gebruikt, dagelijks 1 tablet voor het slapengaan. Dit in combinatie met Oxazepam tegen angsten overdag (na een heftige paniekaanval, gevolgd op een slapeloze nacht en blijvende onrust en veel fysieke pijnklachten). Het is me gelukt om deze medicijnen snel weer af te bouwen. Ik ervoer veel bijwerkingen, vooral slapheid, voortdurend gapen, concentratieverlies, traagheid en verminderd doordringen van zintuiglijke prikkels. In de eerste dagen na de paniek heeft dit rust en stabiliteit gebracht en voelde het goed om even 'onder invloed' te zijn. Omdat de bijwerkingen nogal heftig waren, is me gelukt beide middelen zo snel mogelijk af te bouwen. Ik vermoed dat dit kon omdat de tijd van gebruik (iets meer dan een week) erg kort was. Van 1x per dag ben ik naar 1x per 2 dagen gegaan en vervolgens gewoon gestopt met het gebruik. Ik heb weinig last van onttrekkingsverschijnselen gehad. Wel kreeg ik opnieuw last van nachtmerries; deze zijn een symptoom van de angststoornis die ik heb. Alleen als inslapen echt niet zelfstandig gaat en ik meerdere uren wakker lig, neem ik nog 1x 10mg Zolpidem. Dit komt nauwelijks voor. Ik heb me neergelegd bij het feit dat ik geregeld nachtmerries heb en slecht slaap, veel wakker word, maar zolang ik kan inslapen, slaap ik zoveel mogelijk 'zelf'. Afgelopen nacht na maanden toch weer naar de Zolpidem gegrepen helaas. Inslapen ging niet, veel onrust in het lichaam en veel last van zenuwpijnen. Op dit moment ervaar ik een overbelasting in mijn lichaam door spanning en stress of angstreacties. Dit uit zich vooral in lichamelijke pijnen en brandende (bliksem)pijnen in de ledematen. Na het innemen heeft het voor mijn gevoel erg lang geduurd totdat ik eindelijk kon inslapen en had voortdurend het gevoel dat de medicatie echt door de spanning heen moest 'breken' om mijn lichaam min of meer te dwingen zich over te geven en tot ontspanning te komen. Ik heb dit laten gebeuren en me verzekerd dat ik veilig was en ik altijd mijn partner naast me kon waarschuwen als het mis zou gaan, maar dit was een vreemde en ervaring die me erg machteloos deed voelen. Medicijnen die voor mij gevoel zich met enig 'geweld' door mijn lichaam beuken om te kunnen slapen. Niet erg gezond lijkt me. Nu voel ik me erg moe, moet nog steeds veel gapen en voel me 'wollig' in mijn hoofd. Ik krijg alles om me heen minder goed mee en heb meer tijd nodig om me op dingen te concentreren. Gelukkig zijn deze bijwerkingen bij mij vaak na een dag, hoogstens 2 dagen opgetrokken. Zijn er meer mensen die zulke ervaringen met de werking van Zolpidem hebben? Ik gebruik dit echt als noodmiddel en richt me het meest op de therapeutische begeleiding die ik krijg en wat ik zelf nog kan verzinnen om tot rust te komen, omdat ik de effecten van dit middel verontrustend vind.