Zolpidem

Zolpidem

Bojan Nikolik (17-05-2015)

31-12-2015

Zolpidem (zolpidem)

werkt de 1e keren heel goed, je sliep er ook goed van. De eerste paar weken voelde ik mij wel lusteloos de volgende dag, maar dit verdween de volgende dag compleet. Ik gebruik het 1x a 2x in de week. Soms was een kwartje van het tablet meer als genoeg, maar na jaren 1 a 2x in de week te gebruiken, met maanden waar het niet nodig was, werkt het niet meer. Mede door het me[lees meer...]rk zelf dat ik vaak meekreeg (ratiopharm), wanneer je het merk PCH mee kreeg, dan werkte het als van oudsher. Maar ik heb ze ook niet meer nodig gelukkig, 1000mg magnesiumcitraat, vitamine C en vit d3 800IE een paar x per week werkt voldoende, ingenomen na de avondmaaltijd. Een gezond levenspatroon van zowel gezond eten met soms wat ongezonds erbij, actief bewegen en bezig zijn met de dingen die mij interesseren en vaak iets leren is voldoende voor mij. Een slapeloze nacht zit er soms nog wel bij, maar dat is normaal en geeft geen problemen. Iedere nacht slapen, omdat het nacht is, bestaat niet als het maar natuurlijk meer in de trend van 1 a 3x per jaar voorkomt, omdat er iets in je gedachten zit dat je uit moet vogelen, of moet bedenken hoe je het wilt aanpakken of zelfs een plekje moet geven, dan moet je dat gewoon doen, omdat iedereen dit weleens heeft. gezond of ongezond. Als ik dit doe dan, dan blijf ik niet draaien, en tossen in bed, maar ga ik ook echt kijken wat er zich afspeelt in mijn gedachten, en hoe ik dat op kan lossen, vaak kom ik dan ook op een oplossing waarmee ik tevreden ben, en weer kan slapen. op de wekker kijk ik dan nooit, ik wacht wel tot de wekker gaat, en voel me nadien opgelucht en vrij als de dag vordert soms ook moe, maar niet vervelend moe alsof het een rot nacht was. Medicijn werkte toendertijd goed, bijwerkingen waren de leegte die je voelde de dag erna, niet fijn.. Maar dat ging vanzelf weg en het merkmedicijn ondanks dat gewoon zolpidem is, geeft wel degelijk verschil in de werking en de bijwerkingen bij mij. Ik heb het weinig gebruikt, met maanden er tussen zonder te gehoeven, maar ratiopharm is niet mijn merk, werkt gewoon niet zoals het moet voor mij. het merk PCH werkt en past beter bij mijn behoeften. gelukkig heb ik het ook niet meer nodig, ben godzijdank gezond, wil ook geen medicijnen blijven innemen wanneer het ook niet nodig is.
09-12-2018

Zolpidem (zolpidem)

Na een gesprek met gynaecoloog, zei hij dat het beter was om een lichte inslaper te gebruiken dan trazodone 100 mg ivm zwangerschap. Ik starte met 5 mg, maar had geen effect. Volgende dag nam ik 10 mg, maar mijn slaap is daarmee nog niet optimaal. Ik sliep direct in en sliep ongeveer 4u aan een stuk, wat een hele prestatie is voor me. Na die 4u sliep ik niet meer, was[lees meer...] er nog niet volledig bewust bij. Bij het opstaan voelde ik me heel erg onrustig en de onrust is gedurende hele dag aanwezig. Dus conclusie: stoppen met die zolpidem. :( Terug naar af met die slaap.
15-05-2016

Zolpidem (zolpidem)

Ik kreeg zolpidem voorgeschreven tijdens en na de chemotherapie die ik tweemaal heb gehad, ook na de stamceltransplantatie's en verder. Bij einde opname drie jaar geleden overgeschakeld,tidelijk, op lormetazepam en toen ik thuis was mezelf verplicht te stoppen met die lormetazepam te nemen, was na twee weken ervan ontwend. Sinds half oktober 2014 terug zolpidem gekregen zo[lees meer...]nder dat ik het besefte, tijdens coma en hele tijd nadien. Door de bijwerkingen was bij mij het gevoel dat ik het verkeerde slaapmiddel kreeg, dan lormetazepam voorgeschreven gekregen van de specialist en nu door de huisdokter. Ik nam Topamax (grote bijwerking was slapeloosheid) en nu nog Keppra hetgeen dezelfde bijwerking van slapeloosheid geeft. Probeer af te bouwen maar lukt me nu niet, lig teveel en te lang wakker.
08-12-2019

Zolpidem (zolpidem)

Hallo, graag wil ik mijn eerlijk verhaal delen over Zolpidem. Ik zit al zo'n 7 jaar vast aan dit middel. Bij gecontroleerd gebruik (een halfje of een hele voor het slapen gaan) was nooit een probleem. Het heeft me ook steeds goed geholpen om te slapen, ook al gebruikte ik deze in het begin langer dan twee weken , zoals bij alle benzo's er gewenning ontstaat. Ik ben ook enk[lees meer...]ele keren opgenomen geweest in ziekenhuizen, waarbij de verpleging je medicatie uitdeelt en heb steeds genoeg gehad aan een halfje. Na mijn opnames toen ik weer thuis was, maar wegens nog steeds ziek zijn niet werken (verveling, je volledig nutteloos en waardeloos voelen,..) heb ik de fout gemaakt om dit spul ook nog eens overdag te nemen. Natuurlijk geraakt zo'n doosje van 30 tabletjes dan heel snel op en wegens schaamte niet op tijd nieuw voorschrift gehaald = verschrikkelijke ontwenningsvrrschijnselen die zelfs niet in de bijsluiter staan: extreme draaiduizeligheid waardoor ik niet meer op mn benen kon staan, en braken, braken, maar door verslaving aan dit spul heb je feitelijk geen eetlust meer dus ik braakte eerst gal tot ik bloed begon over te geven. Deze eerste "ervaring" eindigde op spoed, maar geen enkele dokter of verpleging zei me dat het door de zolpidem kwam. Ze zeiden "dit komt omdat je te weinig eet en een flauwte hebt gedaan". Dus deed ik mijn verslaving gewoon verder. Tot snel "ervaring nummer 2" volgde, weer ritje spoed met de ambulance. Daar hebben ze mij gelukkig wel verteld door wat het kwam en zelf kreeg ik het ook wel door...Ik ben ermee gestopt door stilletjesaan af te bouwen maar heb een volledige maand niet kunnen slapen. Ik was een wrak en ging weer terug aan de zolpidem want ik zou een moord plegen om terug te kunnen slapen...En dus weer het zolpidemverhaal ging verder. Ik ben hierna nog hondsziek geweest (zowel als ze weer op waren of als ik er teveel nam (werd na twee-drie uur wakker en dan nam ik nog eentje om terug in slaap te geraken, maar blijkbaar was dat een overdosering want ik werd weer hondsziek wakker geworden rond 9u en heb weer de hele dag in mijn hoofd op "de carousel" gezeten en mijn lijf uitgebraakt. Ik ben volledig op omdat ik de strijd met dit middel maar niet kan winnen. Mijn lijf kan niet meer ontspannen zonder dit middel en dus uiteraard niet slapen. Ik krijg hierdoor zelfs zelfmoordgedachten omdat ik denk dat ik hier nooit meer vanaf raak omdat ik le zonder niet kan ontspannen of slapen. Geen promethazine, trazadone, valeriaan, of andere al dan niet homeopathische middelen helpen niet. Sorry voor deze lange getuigenis, maar als ik al 1 persoon hiermee kan helpen is dit het waard geweest. Dus als je iemand bent die dit middel gecontroleerd kan gebruiken (en er geen gewoonte van maakt om steeds meer te gebruiken en zeker ook overdag en je kan houden aan 0,5 of 1 tabletje): ik adviseer het niet maar het helpt, zeker als je het occasioneel gebruikt. Maar aub: maak niet dezelfde fout als ik. En je denkt misschien "wat een dom wicht", maar voor je het zelf goed en wel beseft hang je eraan. Probeer liever toch een valeriaantje of passieflora, of je kan pilletjes laten bereiden waarin deze beiden inzitten, maar begin niet te snel met dit spul. Het kost me al mijn energie om telkens na 10 dagen (want zo ver zit ik momenteel: 3 pillen per dag) naar de huisarts te gaan, ik ben terug depressief, ik kan in feite van niets meer genieten, enkel als ik me te slapen leg met een zolpidem achter de kiezen. Dit is geen leven meer. Voor de duizendste keer ga ik nu een poging wagen om eerst en vooral daar overdag van af te blijven (de nachten blijven moeilijk maar het zou al geweldig zijn kon ik de dag zonder doorkomen, dan werkt mijn 1 tabletje 's nachts op zn minste terug) en daarna stilaan naar een halve en dan kijk ik hoe het slapen 's nachts lukt om helemaal naar 0 te gaan). Maar het is een ongelofelijke strijd dus aub bezint eer ge begint. Bedankt om dit lang berichtje te lezen en heel veel sterkte alvast voor al diegenen die door hetzelfde gaan xxx
20-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Door zolpidem is mijn huwelijk kapot. Werk zeer verslavend je vergeet alles en doet de gekste dingen en idd je wil er soms niet van slapen omdat je je beter voelt. Dit is eer een hartdrug. Ik was er zelf ook aan verslaaft geworden maar na ik drie straten verder in een gracht wakker werd ben ik er mee gestopt, en dat was maanden hel om er vanaf te geraken. Groetjes J.
09-02-2019

Zolpidem (zolpidem)

Medcijn zorgt ervoor dat je inslaapt, maar het voelt als hamertje tik. In eenmaal slaap, maar 4 uur later okk weer datzelfde hamertje tik, in eenmaal wakker. Ook met hogere dosering hetzelfde effect. Voegt voor mij weinig toe aan doorslapen. Verder geen bijwerkingen als suffigheid etc, maar effectiviteit ook niet
24-08-2018

Zolpidem (zolpidem)

Ik heb helaas een haat/liefde verhouding met dit medicijn. Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd en helaas is zoldipidem het enige dat goed werkt. Echter, de bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik herinner me niets meer, ga midden in de nacht mijn bed uit, val daarbij vaak en weet vervolgens in de ochtend niet waar de schaafwonden vandaan komen. Ik ben er nu zo klaar mee da[lees meer...]t ik ermee gestopt ben. . Ik sms snachts mensen de raarste dingen, laatst ben ik zelfs de auto in gestapt onder invloed van deze dingen. Godzijdank snachts en is er niets gebeurd, maar ik kon me zelf niet eens herinneren dat ik auto gereden had, mijn vriend vertelde het me. (Daar was ik heen gereden).Levensgevaarlijk medicijn voor mij dus. Stel je rijd iemand aan, of laat je gas aan (ben ook wel eens snachts gaan koken onder invloed van deze pillen). Ik zou ze iedereen afraden, vooral omdat je gewoon geen idee hebt wat je gaat doen als je ineens snachts wakker wordt
05-06-2018

Zolpidem (zolpidem)

Ik dacht dat dit een placebo was, pas na 4 tabletten voelde ik iets dus wist ik meteen dat dit niks voor mij was, inslapers hadden geen effect op mij heb er veel geprobeerd, enkel spier ontspanners hadden wel effect op mij.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum