Zolpidem

Zolpidem

Bojan Nikolik (17-05-2015)

11-04-2019

Zolpidem (zolpidem)

Moeilijk is in slaap vallen, met dit ben ik zeker en slaap ik gelukkig in en altijd goed wakkerkomen Pas op bij meerder op een avond
02-08-2018

Zolpidem (zolpidem)

Nadat ik veel moeite had met slapen door nachtmerries kreeg ik dit om te proberen. Het helpt wel maar de bijwerking is zo vervelend dat ik het over algemeen niet neem tenzij ik zeker weet dat ik inslaap val. Ook nooit over 10mg gram gaan.
19-11-2017

Zolpidem (zolpidem)

hoj, ik ben al jaren { 40 } 'n zeer slechte slaper tot nul uur per nacht! veel periodes met temazepam, bromazepam, enz icm alcohol. Sinds 2 jaar gebruik ik zolpidem, van n half tot nu anderhalf 10 mg, slaap r wel goed of zeg maar in coma. Het is voor de zeer slechte slaper wel n hulp middel, maar ben voorzichtig, zeer verslavend!
26-07-2017

Zolpidem (zolpidem)

Wakker geworden 3 uur na inname van medicijn, volledig in paniek en uit bed gegaan, vervolgens op de bank in de kamer gaan liggen. Kwam er na een tijd achter, waarover het ging: Het betrof een "uit te voeren taak", alles was duidelijk in beeld. Alles was "duidelijk waarneembaar". Doodeng.
15-05-2016

Zolpidem (zolpidem)

Ik kreeg zolpidem voorgeschreven tijdens en na de chemotherapie die ik tweemaal heb gehad, ook na de stamceltransplantatie's en verder. Bij einde opname drie jaar geleden overgeschakeld,tidelijk, op lormetazepam en toen ik thuis was mezelf verplicht te stoppen met die lormetazepam te nemen, was na twee weken ervan ontwend. Sinds half oktober 2014 terug zolpidem gekregen zo[lees meer...]nder dat ik het besefte, tijdens coma en hele tijd nadien. Door de bijwerkingen was bij mij het gevoel dat ik het verkeerde slaapmiddel kreeg, dan lormetazepam voorgeschreven gekregen van de specialist en nu door de huisdokter. Ik nam Topamax (grote bijwerking was slapeloosheid) en nu nog Keppra hetgeen dezelfde bijwerking van slapeloosheid geeft. Probeer af te bouwen maar lukt me nu niet, lig teveel en te lang wakker.
10-04-2016

Zolpidem (zolpidem)

overspannen, depressief. Gebruik het middel om weer op de rails te komen
31-12-2015

Zolpidem (zolpidem)

werkt de 1e keren heel goed, je sliep er ook goed van. De eerste paar weken voelde ik mij wel lusteloos de volgende dag, maar dit verdween de volgende dag compleet. Ik gebruik het 1x a 2x in de week. Soms was een kwartje van het tablet meer als genoeg, maar na jaren 1 a 2x in de week te gebruiken, met maanden waar het niet nodig was, werkt het niet meer. Mede door het me[lees meer...]rk zelf dat ik vaak meekreeg (ratiopharm), wanneer je het merk PCH mee kreeg, dan werkte het als van oudsher. Maar ik heb ze ook niet meer nodig gelukkig, 1000mg magnesiumcitraat, vitamine C en vit d3 800IE een paar x per week werkt voldoende, ingenomen na de avondmaaltijd. Een gezond levenspatroon van zowel gezond eten met soms wat ongezonds erbij, actief bewegen en bezig zijn met de dingen die mij interesseren en vaak iets leren is voldoende voor mij. Een slapeloze nacht zit er soms nog wel bij, maar dat is normaal en geeft geen problemen. Iedere nacht slapen, omdat het nacht is, bestaat niet als het maar natuurlijk meer in de trend van 1 a 3x per jaar voorkomt, omdat er iets in je gedachten zit dat je uit moet vogelen, of moet bedenken hoe je het wilt aanpakken of zelfs een plekje moet geven, dan moet je dat gewoon doen, omdat iedereen dit weleens heeft. gezond of ongezond. Als ik dit doe dan, dan blijf ik niet draaien, en tossen in bed, maar ga ik ook echt kijken wat er zich afspeelt in mijn gedachten, en hoe ik dat op kan lossen, vaak kom ik dan ook op een oplossing waarmee ik tevreden ben, en weer kan slapen. op de wekker kijk ik dan nooit, ik wacht wel tot de wekker gaat, en voel me nadien opgelucht en vrij als de dag vordert soms ook moe, maar niet vervelend moe alsof het een rot nacht was. Medicijn werkte toendertijd goed, bijwerkingen waren de leegte die je voelde de dag erna, niet fijn.. Maar dat ging vanzelf weg en het merkmedicijn ondanks dat gewoon zolpidem is, geeft wel degelijk verschil in de werking en de bijwerkingen bij mij. Ik heb het weinig gebruikt, met maanden er tussen zonder te gehoeven, maar ratiopharm is niet mijn merk, werkt gewoon niet zoals het moet voor mij. het merk PCH werkt en past beter bij mijn behoeften. gelukkig heb ik het ook niet meer nodig, ben godzijdank gezond, wil ook geen medicijnen blijven innemen wanneer het ook niet nodig is.
03-11-2015

Zolpidem (zolpidem)

Dik tevreden over dit medicijn. Hier en daar alleen wat problemen met overgeven en andere maag-related probleempjes. Die hielden maar kort aan en waren voornamelijk gecombineerd met alcohol. Pros: Slaapt heerlijk; Dromen blijven vaak intact; Makkelijk in te nemen, geen problemen; Kan gebruikt worden met alcohol voor een extra zwaar effect. (niet aan te raden aan mensen met[lees meer...] een zwakke maag). Cons: Je hebt een snel stuk geheugenverlies, waarna je meer inneemt dan je aanbevolen dosis. Hier moet je vooral op passen; Braken na overdosis gecombineerd met alcohol. Niet aan te raden dus, een beetje is oké maar verder.. ; Het werkt heel snel wanneer gebaseerd op slapen, maar het maakt mij (persoonlijk) een klein beetje paranoia.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum