Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (140 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

20-08-2023 | Vrouw | 63
zopiclon (7,5mg)
Veel pijn meer dan 60 jaar. Daardoor slecht slapen pijnstillers werken niet meer. Gelukkig sta ik nog wel positief in het leven. En als ik een goede dag heb kan ik de hele wereld aan .als ik een slechte dag heb dan wil ik niet meer.en dan roep ik kom mij maar halen. Helaas gaan de slaappillen ook steeds minder goed werken. Heb al van verschillende fabrikanten zoplicon [lees meer...]gebruikt. De Teva reager ik helemaal niet op. Weet het niet meer wil heel graag leven en leuke dingen doen en door met leven .maar het ondraaglijk lijden is vaker dan de goede dagen.

29-12-2021 | Vrouw | 63
zopiclon (7,5mg)
Het is zwaarder dan Zolpidem maar werkt ook trager. Volgende dag stond ik heel vermoeid,enigszins verward en met gezwollen gezicht en vingers op! Apotheker had geen Zolpidem meer en gaf mij dus dit .Want dit zou hetzelfde zijn .Niks is minder waar. Zoplicon is veel zwaarder dan Zolpidem! En blijkbaar zit er een stof in waarvoor ik allergisch ben.Dus neen voor mij nooit [lees meer...]meer al werkt het goed tegen de pijn Maar ik pas

17-08-2016 | Man | 61
zopiclon (7,5mg)
Bij de juiste dosering prima middel. Geeft (bij mij althans) geen gewenning, ik heb dus niet steeds méér nodig zoals bij veel benzodiazepinen. Niet duf de volgende morgen.

15-05-2016 | Vrouw | 61
zopiclon (7,5mg)
Ik slaap er heel goed op. Daarom gebruik ik het. Wel denk ik dat ik de laatste tijd suffer word.

27-09-2022 | Vrouw | 60
Dwangstoornis
Einde van mijn latijn kreeg ik zoplicon, heb er 1 uur op geslapen De volgende dag weer 1 genomen, die deed helemaal niets bij mij, ja ik werd beetje duizelig.

10-01-2021 | Vrouw | 60
zopiclon (7,5mg)
Vanaf mijn 40e ernstige slapeloosheid door stressgevoeligheid en paniekaanvallen. Ik slik zoplicon nu 20 jaar. Elke avond 1 tabletje van 7,5 mg voor het slapen, en soms 1,5 tablet. Daar slaap ik heel goed op. Zou er graag mee stoppen maar tot op heden niet gelukt. Ik functioneer er goed op trouwens. Hoop er ooit vanaf te kunnen komen.

30-01-2019 | Vrouw | 60
zopiclon (7,5mg)
Gebruikt dit al jaren tot okt 2018 werkte prima, , sindsdien idee of ze ingrediënten veranderd hebben en sinds nov niet meer verkrijgbaar nu 2 andere merken, Mylan, zelfs met 3 slaap ik nog niet, gebruik al jaren 2 tab, nu 3 vraag me af wanneer pch weer terug komt, en waarom die niet leverbaar is

05-07-2017 | Vrouw | 60
zopiclon (7,5mg)
Mijn ervaringen met 2 Zopiclon zijn heel anders. Achteraf en gewoon toevallig heb ik een kennis die ook Zopiclon nam en ook de dosis ongeveer dezelfde tijd verhoogd 'kreeg'en die had dezelfde ervaringen als ik: de volgende dag beroerd en enorme maag- darmproblemen en hoofdpijn. Dit was voor mij dan ook een enorme stijging: ik gebruik elke avond maar 1/4 van een tablet, in[lees meer...] combi met een antihistamine. Het was om een tijdelijke crisis het hoofd te bieden, die verhoging van de Zopiclon, maar het gaf alleen maar meer ellende. Toen ik stopte met die 2 en geleidelijk weer terugging in dosering, hielden de maag darmklachten etc. op.

01-04-2017 | Man | 60
zopiclon (7,5mg)
Ik slik nu al zo'n 10 of 11 jaar lang Zoplicon, meestal een kwart of een derde tablet per nacht, omdat ik anders erg weinig slaap en overdag niet goed functioneer. Ik ervaar niet veel bijwerkingen, hooguit wat geheugenverlies, maar ik weet niet of dit een directe relatie met deze tabletten heeft. Dit medicijn zorgt er voor dat ik meestal redelijk tot goed slaap en daarna[lees meer...] overdag prima kan functioneren. Maar ik realiseer me goed dat ik de dosis niet moet verhogen.Ik probeer er van af te komen, maar dat lukt erg slecht. Zonder tablet blijf ik maar wakker en maak me steeds meer zorgen dat ik niet slaap. Het gevolg is dat ik na een uur wakker liggen toch maar weer een tabletje neem. Toch over algemeen best tevreden met dit medicijn.

30-01-2018 | Vrouw | 59
zopiclon (7,5mg)
Omdat Lormetazepam (Lormetazepam Mylan) opeens uit de handel was genomen sinds januari 2018, schreef mijn huisarts Zopiclon 7,5 mg voor, omdat ik al jaren een (in)-slaapmiddel gebruik. De Zopiclon geeft bij mij vervelende bijwerkingen. Een bijwerking is bekend, staat ook in de bijsluiter, een vieze bittere, metaalachtige smaak in de mond, zowel 's nachts waardoor ik onrust[lees meer...]ig sliep en overdag. De smaak is niet weg te krijgen. Daarbij kreeg ik ook weer last van verkramping van de slokdarm. Heb ik jaren geleden ook gehad bij het gebruik van Amitriptyline, een pijn die naar de kaken, keel en borst uitstraalt, je denkt aan een hartinfarct op dat moment, vreselijke ervaring. Om die reden contact opgenomen met huisarts en hij heeft aangeraden meteen te stoppen met dit medicijn. Nu 2 Diazepam gaan gebruiken om af te kunnen gaan bouwen van het gebruik van de Lormetazepam. Ze doen de mensen wat aan door ineens uit de handel nemen van Lormetazepam zonder aankondiging vooraf aan huisartsen en apotheken.

06-09-2016 | Man | 58
zopiclon (7,5mg)
Rohypnol gaf zeer ernstige bijwerkingen, daarna gebruik ik langdurig Zopiclon tegen slapeloosheid. Ik slaap in zonder problemen, wordt fris en helder wakker de volgende dag en heb nooit last gehad van bijwerkingen.

28-01-2024 | Vrouw | 57
zopiclon (7,5mg)
Hier ook al steeds niet leverbaar lig al 10 dg wakker met afkick verschijnselen. Ook van een op andere dag. Ga door een hel op dit moment

06-04-2019 | Vrouw | 57
zopiclon (7,5mg)
Slaap problemen door stress.

30-08-2017 | Vrouw | 57
zopiclon (7,5mg)
Zoals met alle middelen: gebruik ze niet als je verslavingsgevoelig bent. wat ze ook zeggen, als je een slechte slaper bent is het natuurlijk verleidelijk pillen steeds vaker te nemen. Zelf ben ik begonnen ze op reis te nemen: nachtvluchten of bij grote tijdsverschillen/jetlag. Maar steeds vaker nam ik er ook een als ik een belangrijke dag heb de volgende dag, ik echt goe[lees meer...]d wil slapen. En geef je eenmaal aan toe, dan heb je heel veel belangrijke dagen ;-). Waar ik in '96 begon met 10 per half jaar, gebruik ik er nu 10 per maand. Ook te maken met de overgang, die slapeloosheid versterkt. Maar sinds 2 jaar met de huisarts afgesproken dat niet meer mag worden en nu houd ik me daar ook aan. Een halve pil doet me amper (meer) iets maar op een hele slaap ik nog altijd 6 uur als een blok en dat is toch heerlijk. Jammer dat er zo weinig goed onderzoek is, of op lange termijn kwaad kan.

13-02-2024 | Man | 56
Lage rugpijn

versuft

Na maanden niet leverbaar, vandaag weer mogen ophalen. Enige middel wat mij door de rugpijn heen laat slapen

27-01-2024 | Vrouw | 56
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik sedert enkele jaren Zopiclon vanwege slapeloosheid door tinnitus. Heb vele andere benzo's geprobeerd maar op deze kan redelijk goed slapen, ben overdag niet suf waardoor ik nu volledig kan functioneren.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum