Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (139 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

29-04-2017 | Vrouw | 35
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruikte af en toe Zolpidem, sinds ik na Nolvadex ook Zoladex kreeg, sliep ik al helemaal niet meer en zocht ik iets wat ik met periodes enkele dagen na elkaar kon innemen. Zolpidem werkte perfect maar als ik het 3 nachten na elkaar in nam, kreeg ik veel meer last van sufheid, misselijk, duizelig,.... dus dat was geen optie. Ik kreeg deze voorgeschreven maar dit is [lees meer...]het toch niet, dan liever weer Zolpidem en 1x per week een slaaptabletje. Bijwerkingen: misselijk, angstig, viel niet in slaap, na enige tijd droge mond en keel en vieze smaak in de mond/keel, overdag de hele dag nog vieze smaak in de mond, suf voelen,...

13-10-2016 | Vrouw | 35
zopiclon (7,5mg)
Ik heb na een zeer lange moeilijke periode al aardig wat slaappillen nodig gehad en probeer nu deze zolpiclon. Na een uur nog geen slaap en juist paniek door de afschuwelijke bittere vieze smaak!!!!! Echt vreselijk, want niks helpt ertegen. Morgen lever ik ze weer in en vraag ik mijn Lorazepam weer terug of de zolpidemtartraat, want als je nog geen paniekaanvallen had, kri[lees meer...]jg je die hiermee wel! Bah, wat een troep. Ik zou het iedereen dan ook sterk afraden.

17-08-2016 | Vrouw | 35
zopiclon (7,5mg)
Vreselijk medicijn. Ik sliep niet eens zoveel beter, maar kreeg overdag een soort trip. Vreselijk. Ik dacht dat niets echt was, en dat er dingen waren die er niet waren, en kreeg paranoïde aanvallen. Ik vroeg steeds aan een vriendin of wat ik zeg wel echt was. Wat een vreselijk medicijn.

29-06-2016 | Vrouw | 25
zopiclon (7,5mg)
Na gebruik van Zopiclon7,5 mg kreeg ik last van hallucinaties. Na inname schrok ik binnen 4 uur wakker en bleef dingen zien en horen die er niet waren en was heel erg bang. Dit hield uren aan en kon ook hierdoor niet meer slapen. Ik ben uit bed gegaan, na 5 uur ben ik weer gaan liggen en toen begonnen de hallucinaties weer. Dus niet meer geslapen. Ook ben ik gevallen,[lees meer...] veel pijn en zit onder de blauwe plekken. Ik heb al best wat slaapmedicatie gebruikt in hoge dosis maar nog nooit zo iets meegemaakt. De hele dag daarna moe en angstig.

05-04-2016 | Vrouw | 49
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik mijn zopiclon niet meer, het doet me helemaal niets. Kan vanaf mijn knie operatie, prothese 's nachts bijna niet meer slapen, 2 uurtjes slaap dan 2 uur wakker, 1 uur slaap (dommelen) dan weer wakker, dat van 22.30 tot 07.30 gaat dat maar door, bah kan er niet meer tegen.

12-04-2024 | Vrouw | 54

bittere smaak Misselijk

Zopliclon 7,5 mg nieuw gekregen vanwege niet leverbaar Temazepam . ( gebruik voor slapeloosheid ). Gebruik ik zonodig als ik een aantal nachten niet geslapen heb om bij te tanken Ingenomen goed in slaap gevallen, ook heerlijk geslapen. Maar werd wakker met vreselijke bittere smaak in mijn mond, nu begin van de middag nog last van. Verder licht misselijk en niet zo fit. [lees meer...]Dus zelf niet tevreden hierover. Temazepam voldoet mij zeer goed , jammer dat dit tegenwoordig niet verkrijgbaar is

30-07-2023 | Vrouw | 20
zopiclon (7,5mg)
Ik ben een 20 jarige vrouw die momenteel lijd aan een complex aantal mentale stoornissen en sinds een tijdje ook aan een burn-out. Daardoor heb ik flinke slaapproblemen. Geen een medicatie die werkte en nu als laatste oplossing Zoplicon gekregen. Het is de eerste die me echt helpt met in slaap vallen maar op de een of andere manier blijf ik als ik dan eindelijk wakker word[lees meer...] de volgende dag (echt rond 15 uur pas door een wekker) dan duurt het nog zeker 2 uur voordat ik helemaal wakker ben en eruit kan en daarna voel ik me heel vermoeid. Alsof dat slapen alleen mn lichaam rust heeft gegeven. Ik heb nog niemand anders met deze ervaring gezien en vraag me af of dit wel normaal is? Zonder dit medicijn slaap ik bijna niet maar ik slik het soms liever niet omdat ik dan daarna heel moe ben en weer een aantal dagen niet kan slapen omdat mijn lichaam wel energie voor 100 heeft. Mijn lichaam moe maken met beweging lukt me niet omdat ik echt bijna niks meer kan door mn mentale status. Dus ja dat is mijn ervaring met de medicatie en ik vroeg me af of iemand dat ook zo ervaart.

28-05-2023 | Vrouw | 76
zopiclon (7,5mg)
Slecht geen nacht doorgeslapen 4 uurtjes maximum Heel wisselend bij inslapen Maar andere pillen zijn helemaal.niets. Van diazepam overgestapt dit middel.helpt niets. Waarom wordt er niets gevonden wat niet verslavend is jezelf blijft en kan slapen

26-02-2023 | Vrouw | 75
zopiclon (7,5mg)
Ruim 20 jaar geleden zwaar overspannen en depressief. Word behandeld door psychiater. Aanvankelijk als slaapmiddel kreeg ik Imovane. Dit was vaker niet leverbaar, daarvoor in de plaats krijg ik Zoplicon. Ik merk echter dat als ik veel stress ervaar door gebeurtenissen, er in de nacht van alles kan gebeuren waar ik mij later niets meer van herinner. Zo ben ik b.v. 's nachts[lees meer...] gevallen en daardoor mijn rug gebroken. Ik zoek ook contact (via de app) met anderen, midden in de nacht. Die zijn dan ongerust, bellen. Ik heb er geen weet van. Het middel zit in mijn baxterrol. Soms gaat het fout en heb het middel niet. Dan lig ik gewoon wakker, temazepam (wat ik zelden gebruik) helpt niet. Ik vind het een gevaarlijk middel. Ik ben 75 jaar.

27-09-2022 | Vrouw | 60
Dwangstoornis
Einde van mijn latijn kreeg ik zoplicon, heb er 1 uur op geslapen De volgende dag weer 1 genomen, die deed helemaal niets bij mij, ja ik werd beetje duizelig.

18-11-2021 | Man | 21
zopiclon (7,5mg)
Voor mij werkt dit medicijn niet optimaal. Ik heb het geprobeerd om te stoppen met de Lorzapam op 1/2 MG voor het slapen gaan omdat ik met de Lorazepam s'nachts toch vaak wakker word. Helaas vond ik het "ontspannen" effect van Zopiclon niet aangenaam en voelde me zwaar en had pijn aan mijn spieren. Daarnaast de zelfde nacht nog een nachtmerrie gehad waar ik als ik wakker [lees meer...]werd en weer in slaap viel weer terug in kwam en de volgende dag voel ik mij erg brak en versufd. Misschien voor andere mensen een goede optie voor tijdelijk als slaapmiddel maar voor mij slechte reactie op. Echter viel ik wel snel in slaap, maar niet op een fijne manier.

14-04-2021 | Vrouw | 65
zopiclon (7,5mg)
Ik neem s,avonds om half 11, 1 tablet en ga na een half uur slapen. Maar helaas ben ik dan ook weer om half 3 wakker. Neem ik nog 1 tablet, dan doet hij soms niets. Dan krijg ik veel pijn in mijn lichaam van mijn handicap Ik ben wel eens 2 gaan nemen, maar slaap niet langer. Ik heb de slaap nodig voor mijn pijn. Help ik lees hier dat ze met 1 tablet hele nacht slapen. H[lees meer...]eeft iemand raad voor mij. Ik moet slapen want anders kom ik de dag niet door met mijn pijn Help

06-04-2019 | Vrouw | 57
zopiclon (7,5mg)
Slaap problemen door stress.

29-01-2018 | Man | 44
zopiclon (7,5mg)
Het middel werkt echt prima om te slapen...om de dag 1 pil. 1 dag bijna niet slapen en met de pil 6 uurtjes. Maar ik ben zo duizelig als het maar kan en zie alles wazig. Omdat het middel goed werkt ga je als je de avond niet mag gebruiken toch de hele tijd denken zal ik er 1 pakken om toch te slapen. Maar kan mij gelukkig sterk houden. Maar ipv uitgerust te worde ben ik n[lees meer...]et een zombie ...Mijn lichaam doet het maar mijn hoofd zweeft

07-07-2017 | Man | 22
zopiclon (7,5mg)
Ik heb een hele tijd zopiclon gebruikt voor chronische slapeloosheid door een verlaat slaapfase syndroon. Het werkte in het begin best goed, maar de slaapproblemen waren chronisch en ik mocht het niet dagelijks innemen vanwege afhankelijkheid en tolerantie. Op een gegeven moment merkte ik dat ik het eerder begon te nemen dan nodig en dat mijn geheugen steeds meer achteruit[lees meer...]gang. Ben overgestapt naar een lage dosering quetiapine, dat werkt voor mij beter.

16-04-2017 | Vrouw | 42
zopiclon (7,5mg)
Begonnen na een longontsteking met kwart tablet. Nu 4 jaar later gebruik ik 2 tabletten voor de nacht en helaas...ik slaap nauwelijks nog. Kan zelfs met 2 tabletten nachten achter elkaar klaarwakker zijn! Overdag slaap ik ook absoluut niet. Smaak is vreselijk bitter bij halve tabletten. Een snoepje meteen erna helpt wat. Verder erg droge mond maar dit is ook door andere m[lees meer...]edicatie....extra vaak naar tandarts is aan te raden!