Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (140 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

17-04-2021 | Vrouw | 29
zopiclon (7,5mg)
Hoelang voor het slapen gaan neemt u m in? Gelijk er voor half uur of n uur?? Daar ben ik namelijk nog aan het zoeken zoald afgelopen nacht bijna niet geslapen... ik slik nu wel naproxen ivm gekneusde rug dus misschien werkt die daardoor niet hoor... Liefs jennifer

18-10-2020 | Vrouw | 29
Sikkelcelanemie
Te veel pijn dus geen slaap

12-10-2020 | Man | 29
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik Zopiclon 1 x soms 2x in de maand. Dit heb de afgelopen vier maanden gedaan. Zoals ook vanavond, 2 uur geleden. Ik merk niks! Ben nog super helder in mijn hoofd.. Morgen gaat de wekker vroeg dus ik baal er van en vraag me af waarom ik niet moe word van de Zopiclon.. Ik gebruik het maar heel af en toe dus aan gewenning zou je nu al nog niet denken toch?

10-10-2019 | Vrouw | 29
zopiclon (7,5mg)
Temazepam deed eigenlijk niks, nu een halve van deze zo nodig, maximaal 2 keer per week. Ik laad enorm op na een nacht zopiclon. Word nog steeds veel wakker maar val dan binnen 2 minuten weer heerlijk in slaap. Zo ontspannen, het piekeren verdwijnt. De volgende dag voel ik me niet duf maar echt opgeladen. De bittere smaak houdt wel tot in de middag de volgende dag aan.

20-01-2019 | Man | 30
zopiclon (7,5mg)
IK WIL SANDOZ, Ik kreeg lamotrigine, natriumvalproaat, mirtazapine allemaal van auribindo. Ik moest bij ieder innamen bijna over geven. (Mijmedicijn: tekst verkort tot eigen ervaring)

29-12-2018 | Vrouw | 30
zopiclon (7,5mg)
Door ernstige slaapproblemen waar oxazepam niet meer werkte dit voorgeschreven gekregen werk goed je valt rustig maar snel in slaap alleen wel erg veel bijwerkingen vergeleken met de oxazepam langer duf, wankel op de benen, enwat me ernstig stoord is de bittere smaak die dagen later nog aanwezig is een middel om alleen te nemen als je langer dan een week niet geslapen heb[lees meer...] om een keer een nacht goed door te komen

13-04-2018 | Vrouw | 31
ADHD
Door mijn heftige adhd heb ik insomnia. Ik heb totaal geen rem in mijn hersenen en soms word ik heeelemaaal gek van denken de hele dag en nacht. Het stopt nooit

18-10-2021 | Vrouw | 32
zopiclon (7,5mg)
Aardig geslapen met behulp van Zopiclon, maar ik werd er suf van en voelde me 's morgens nooit erg uitgerust. Nu gebruik ik Mirtazapine en dat helpt mij beter om goed te slapen. Ik word echt uitgerust wakker en was alleen in het begin een beetje suf overdag.

11-05-2018 | Man | 33
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik nu Zopiclon al meer dan 4 maanden. Hiervoor slikte ik de maand December en halve maand January Quetiapine, Wat is dat troep zeg maar gelukkig had ik in die maanden geen last van vuurwerk. Zopiclon slik ik omdat ik PTSS heb na mijn uitzending Iraq in 2003. Ik vind deze pillen een goede combinatie met wat ik al slik op een dag. Dankzij deze pillen slaap ik de he[lees meer...]le nacht door maar daar integer moet ik echt bij komen in de ochtend en auto rijden zit er ook niet meer in voor mij.

25-08-2021 | Man | 34
zopiclon (7,5mg)
Half tabletje werkt prima. Je wordt binnen een half uur tot een uur rustig en slaperig. Dit bevalt mij velen malen beter dan zolpidem.

05-10-2018 | Vrouw | 34
Hersentumor
Ivm chemotherapie slaap ik niet door. Sinds september aan deze tabletten en ik slaap top!

29-04-2017 | Vrouw | 35
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruikte af en toe Zolpidem, sinds ik na Nolvadex ook Zoladex kreeg, sliep ik al helemaal niet meer en zocht ik iets wat ik met periodes enkele dagen na elkaar kon innemen. Zolpidem werkte perfect maar als ik het 3 nachten na elkaar in nam, kreeg ik veel meer last van sufheid, misselijk, duizelig,.... dus dat was geen optie. Ik kreeg deze voorgeschreven maar dit is [lees meer...]het toch niet, dan liever weer Zolpidem en 1x per week een slaaptabletje. Bijwerkingen: misselijk, angstig, viel niet in slaap, na enige tijd droge mond en keel en vieze smaak in de mond/keel, overdag de hele dag nog vieze smaak in de mond, suf voelen,...

13-10-2016 | Vrouw | 35
zopiclon (7,5mg)
Ik heb na een zeer lange moeilijke periode al aardig wat slaappillen nodig gehad en probeer nu deze zolpiclon. Na een uur nog geen slaap en juist paniek door de afschuwelijke bittere vieze smaak!!!!! Echt vreselijk, want niks helpt ertegen. Morgen lever ik ze weer in en vraag ik mijn Lorazepam weer terug of de zolpidemtartraat, want als je nog geen paniekaanvallen had, kri[lees meer...]jg je die hiermee wel! Bah, wat een troep. Ik zou het iedereen dan ook sterk afraden.

17-08-2016 | Vrouw | 35
zopiclon (7,5mg)
Vreselijk medicijn. Ik sliep niet eens zoveel beter, maar kreeg overdag een soort trip. Vreselijk. Ik dacht dat niets echt was, en dat er dingen waren die er niet waren, en kreeg paranoïde aanvallen. Ik vroeg steeds aan een vriendin of wat ik zeg wel echt was. Wat een vreselijk medicijn.

05-11-2020 | Vrouw | 36
zopiclon (7,5mg)
Door slechte ervaring had ik slaapprobleem. HA schreef me Zopiclone EG voor. Ik heb 3jaar op 1 pilletje geslapen. Ik nam ze in, rookte een cigi en ging in bed. Ik sliep in 5 min tijd voor ruim 8u. Na 3j zit ik nu wel op 2 pillen. Zelfde routine... Ga direct gaan slapen of je doet dingen waar je da andere dag geen weet meer van hebt! Enigste bijwerking die ik heb is slechte[lees meer...] smaak, maar na het ontbijten en tanden poetsen is die weg. Ik slaap lekker en voel me lekker uitgeslapen. En raad dit alleen maar aan.

03-12-2022 | Vrouw | 37
zopiclon (7,5mg)
Werkte heel goed maar na een paar maanden was 1 pil niet meer genoeg tevens last van oorsuizen. Nu gebruik ik oxazepam maar doe letterlijk geen oog dicht. Ik ga weer terug naar zopiclon want ik wil slapen, dan maar oorsuizen