Zopiclon

Zopiclon

Bojan Nikolik (27-04-2015)

26-10-2018

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik Zopiclon alleen als ik écht een paar dagen niet of nauwelijks heb geslapen. Dan probeer ik toch eerst zonder tabletje te slapen, maar als ik voel dat dat écht niet lukt, neem ik een half tabletje, maar niet later dan 1 uur 's nachts. Ik wéét dan dat ik binnen een kwartier slaap en dat geeft al een "gerust" gevoel. Geen bijwerkingen.... misschien juist omdát ik m[lees meer...]aar een half tabletje in neem.
12-05-2018

Zopiclon (zopiclon)

Ik slik al edn aantal jaren zopiclon 2x per week vanwege het niet kunnen slapen,met hoge uitzndering 3x per week. Maar ik heb een erg gevoelige maag en deze mini tabletjes zijn ZEER bitter,ook veroorzaken zij een erg droge mond. Let hierop mensen want die droge mond heeft mij 2 jaar geleden AL mijn tanden gekost!!! Toen slikte ik ze tijdens een zeer heftige periode dagelij[lees meer...]ks. Maar wat ik nu merk,en daar ga ik Maandag mijn huisarts over bellen.....ik word er KOTS misselijk van, tot brakens toe...maar dit nieuwe doosje met pillen is volgens mij van een andere frabricant!!! Er zit iets bij waar ik niet tegen kan en de pilletjes zijn NOG bitterder dan voorheen😨 seieuze ellende voor mij en mijn gevoelige maag!
30-08-2017

Zopiclon (zopiclon)

Zoals met alle middelen: gebruik ze niet als je verslavingsgevoelig bent. wat ze ook zeggen, als je een slechte slaper bent is het natuurlijk verleidelijk pillen steeds vaker te nemen. Zelf ben ik begonnen ze op reis te nemen: nachtvluchten of bij grote tijdsverschillen/jetlag. Maar steeds vaker nam ik er ook een als ik een belangrijke dag heb de volgende dag, ik echt goe[lees meer...]d wil slapen. En geef je eenmaal aan toe, dan heb je heel veel belangrijke dagen ;-). Waar ik in '96 begon met 10 per half jaar, gebruik ik er nu 10 per maand. Ook te maken met de overgang, die slapeloosheid versterkt. Maar sinds 2 jaar met de huisarts afgesproken dat niet meer mag worden en nu houd ik me daar ook aan. Een halve pil doet me amper (meer) iets maar op een hele slaap ik nog altijd 6 uur als een blok en dat is toch heerlijk. Jammer dat er zo weinig goed onderzoek is, of op lange termijn kwaad kan.
30-01-2019

Zopiclon (zopiclon)

Gebruikt dit al jaren tot okt 2018 werkte prima, , sindsdien idee of ze ingrediënten veranderd hebben en sinds nov niet meer verkrijgbaar nu 2 andere merken, Mylan, zelfs met 3 slaap ik nog niet, gebruik al jaren 2 tab, nu 3 vraag me af wanneer pch weer terug komt, en waarom die niet leverbaar is
05-07-2017

Zopiclon (zopiclon)

Mijn ervaringen met 2 Zopiclon zijn heel anders. Achteraf en gewoon toevallig heb ik een kennis die ook Zopiclon nam en ook de dosis ongeveer dezelfde tijd verhoogd 'kreeg'en die had dezelfde ervaringen als ik: de volgende dag beroerd en enorme maag- darmproblemen en hoofdpijn. Dit was voor mij dan ook een enorme stijging: ik gebruik elke avond maar 1/4 van een tablet, in[lees meer...] combi met een antihistamine. Het was om een tijdelijke crisis het hoofd te bieden, die verhoging van de Zopiclon, maar het gaf alleen maar meer ellende. Toen ik stopte met die 2 en geleidelijk weer terugging in dosering, hielden de maag darmklachten etc. op.
01-04-2017

Zopiclon (zopiclon)

Ik slik nu al zo'n 10 of 11 jaar lang Zoplicon, meestal een kwart of een derde tablet per nacht, omdat ik anders erg weinig slaap en overdag niet goed functioneer. Ik ervaar niet veel bijwerkingen, hooguit wat geheugenverlies, maar ik weet niet of dit een directe relatie met deze tabletten heeft. Dit medicijn zorgt er voor dat ik meestal redelijk tot goed slaap en daarna[lees meer...] overdag prima kan functioneren. Maar ik realiseer me goed dat ik de dosis niet moet verhogen.Ik probeer er van af te komen, maar dat lukt erg slecht. Zonder tablet blijf ik maar wakker en maak me steeds meer zorgen dat ik niet slaap. Het gevolg is dat ik na een uur wakker liggen toch maar weer een tabletje neem. Toch over algemeen best tevreden met dit medicijn.
13-11-2017

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik af en toe een kwart pilletje per keer. Ik doe met 30 tabletten ruim drie jaar, dat is dik over de max gebruiksdatum, maar de werking blijft hetzelfde. Toen ik nog werkte nam ik alleen als ik het gevoel had dat ik niet goed zou slapen en het nog geen 22:00 uur was, omdat ik om zes uur weer op moest. Thans maakt het niet zoveel, uit omdat ik met pensioen ben en du[lees meer...]s kan uitslapen zolang ik wil.
15-09-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase