Zopiclon

Zopiclon

Bojan Nikolik (27-04-2015)

30-08-2017

Zopiclon (zopiclon)

Zoals met alle middelen: gebruik ze niet als je verslavingsgevoelig bent. wat ze ook zeggen, als je een slechte slaper bent is het natuurlijk verleidelijk pillen steeds vaker te nemen. Zelf ben ik begonnen ze op reis te nemen: nachtvluchten of bij grote tijdsverschillen/jetlag. Maar steeds vaker nam ik er ook een als ik een belangrijke dag heb de volgende dag, ik echt goe[lees meer...]d wil slapen. En geef je eenmaal aan toe, dan heb je heel veel belangrijke dagen ;-). Waar ik in '96 begon met 10 per half jaar, gebruik ik er nu 10 per maand. Ook te maken met de overgang, die slapeloosheid versterkt. Maar sinds 2 jaar met de huisarts afgesproken dat niet meer mag worden en nu houd ik me daar ook aan. Een halve pil doet me amper (meer) iets maar op een hele slaap ik nog altijd 6 uur als een blok en dat is toch heerlijk. Jammer dat er zo weinig goed onderzoek is, of op lange termijn kwaad kan.
05-07-2017

Zopiclon (zopiclon)

Mijn ervaringen met 2 Zopiclon zijn heel anders. Achteraf en gewoon toevallig heb ik een kennis die ook Zopiclon nam en ook de dosis ongeveer dezelfde tijd verhoogd 'kreeg'en die had dezelfde ervaringen als ik: de volgende dag beroerd en enorme maag- darmproblemen en hoofdpijn. Dit was voor mij dan ook een enorme stijging: ik gebruik elke avond maar 1/4 van een tablet, in[lees meer...] combi met een antihistamine. Het was om een tijdelijke crisis het hoofd te bieden, die verhoging van de Zopiclon, maar het gaf alleen maar meer ellende. Toen ik stopte met die 2 en geleidelijk weer terugging in dosering, hielden de maag darmklachten etc. op.
01-04-2017

Zopiclon (zopiclon)

Ik slik nu al zo'n 10 of 11 jaar lang Zoplicon, meestal een kwart of een derde tablet per nacht, omdat ik anders erg weinig slaap en overdag niet goed functioneer. Ik ervaar niet veel bijwerkingen, hooguit wat geheugenverlies, maar ik weet niet of dit een directe relatie met deze tabletten heeft. Dit medicijn zorgt er voor dat ik meestal redelijk tot goed slaap en daarna[lees meer...] overdag prima kan functioneren. Maar ik realiseer me goed dat ik de dosis niet moet verhogen.Ik probeer er van af te komen, maar dat lukt erg slecht. Zonder tablet blijf ik maar wakker en maak me steeds meer zorgen dat ik niet slaap. Het gevolg is dat ik na een uur wakker liggen toch maar weer een tabletje neem. Toch over algemeen best tevreden met dit medicijn.
04-02-2020

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik het al jaren zonder problemen en slaap prima elke nacht. Ik ben er wel teveel aan gewend geraakt. Als ik het niet heb, slaap ik de hele nacht niet.
10-10-2019

Zopiclon (zopiclon)

Temazepam deed eigenlijk niks, nu een halve van deze zo nodig, maximaal 2 keer per week. Ik laad enorm op na een nacht zopiclon. Word nog steeds veel wakker maar val dan binnen 2 minuten weer heerlijk in slaap. Zo ontspannen, het piekeren verdwijnt. De volgende dag voel ik me niet duf maar echt opgeladen. De bittere smaak houdt wel tot in de middag de volgende dag aan.
26-10-2018

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik Zopiclon alleen als ik écht een paar dagen niet of nauwelijks heb geslapen. Dan probeer ik toch eerst zonder tabletje te slapen, maar als ik voel dat dat écht niet lukt, neem ik een half tabletje, maar niet later dan 1 uur 's nachts. Ik wéét dan dat ik binnen een kwartier slaap en dat geeft al een "gerust" gevoel. Geen bijwerkingen.... misschien juist omdát ik m[lees meer...]aar een half tabletje in neem.
18-11-2017

Zopiclon (zopiclon)

Na jarenlang nauwelijks geslapen te hebben, slaap ik al 2 jaar heerlijk met zopiclon. Als ik zorg dat ik minimaal 7 uur slaap heb, heb ik geen bijwerkingen. Na 2 jaar ook nog geen dosisverhoging nodig gehad. Het duurt alleen iets langer eer het werkt, maar als je dat weet is dat ook geen probleem neem je hem iets vroeger. Een enkele x als ik erg onrustig ben neem ik overd[lees meer...]ag een halve, ik val dan niet in slaap maar wordt wel rustig. Heb door de jaren heen van alles geprobeerd, zopiclon is voor mij een grote uitkomst.
20-05-2017

Heeft iemand ervaring met 2 tegelijk innemen

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum