Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen

30-01-2019 | Vrouw | 59
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruikte het al eerder en er was toen een dusdanige verbetering in twee jaar dat er geen sprake volgens de arts meer was van osteoperose maar osteopernie. Deze vond het niet nodig om behandeling voortte zetten Na twee jaar andere arts en opnieuw dexascan toen bleek dat er een fout in de eerdere beoordeling was gemaakt. Er was geen bonedron meer dus aan de Alenca. Na[lees meer...] een maand begon de ellende met mijn gebit . Tanden braken spontaan af. TA concludeerde dat door het eerdere gebruik en het hervatten de schade veroorzaakte. Contact met specialist . Moest direct stoppen . Na drie maanden moest mijn bovengebit eruit dus heb nu een bovenprothese. Heelaas ben ik ook iets van mijn lengte kwijt . In drie jaar drie centimeter. Maar mag absoluut geen alenca oid meer gebruiken. Wel vit D en Calcium

18-11-2018 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Nadat ik spontaan een middenvoetsbeentje heb gebroken, maand mee doorgelopen, Dexascan gehad. Bleek ik "behoorlijke" wat dat ook moge betekenen,osteoperose te hebben. aan de pillen 1x per week. Ik kreeg na gebruik bij de eerste de beste keer al enorme bijwerkingen. Volhouden dacht ik. Dat was niet te doen. Dit middel is erger dan de kwaal. Ik kon niet meer normaal lopen. J[lees meer...]e moet veel bewegen, ik kon niet eens mijn schoenen aan. Enkels helemaal gezwollen en stijf. In overleg met huisarts gestopt, nu aan de calcium met vitamine D pillen. Langzaamaan verdwijnen mijn klachten. Duurt nu al een poos. Bij de specialist werd ik niet terug verwacht. "de huisarts"volgt dit op, daar heb ik het te druk voor. Wel doorgestuurd naar Reumatoloog door Huisarts. Wat een troep. Voor de breuk nooit problemen met gewrichten gehad. Ik ga hier nooit meer mee beginnen.

30-06-2018 | Vrouw | 48
Osteoporose/botontkalking
Vanwege een ernstige auto immuunziekte kreeg ik over een langere periode een hoge dosis prednison. Omdat prednison osteoporose kan veroorzaken kreeg ik ter preventie alendrinozuur, eenmaal per week. Dat heb ik geweten. Op de dag zelf plus de dag na het innemen duizelig en zwak. Mijn haar begon uit te vallen na 4 maanden wekelijks gebruik. Artsen ontkennen nog altijd dat da[lees meer...]t daarmee te maken heeft terwijl het in elke bijsluiter staat vermeld. Vreemd. Ondertussen aan een lage dosis prednison en 4 weken gen alendrinozuur meer. Mijn haaruitval begint heel langzaam te minderen, spierzwakte heeft zich voor 90% hersteld, hoofdpijn en duizeligheid is weg.

19-06-2018 | Vrouw | 38
alendroninezuur (70mg)
Ik gebruik prednison daarom kreeg ik deze tabletten bij. Gelijk na in Ane van eerste tablet kreeg ik pijnlijke benen. Week later tweede tablet, gelijk opgezette gezwollen knieën en enkels, pijn snachts kon ik niet verdragen, sliep ik de hele nacht niet. Twee dagen later naar spoed dienst, achter gekomen dat pijn van deze pillen komt. Naar de huisarts gegaan om pijnstillers[lees meer...] te vragen, kreeg ibuprofen 600 Mg. Had gehoopt dat ik weer ga slapen na 4 slapeloze nachten. Helaas ! Im 11 uur savonds ibuprofen ingenomen om 1 uur snachts wakker met inverdragrlijken pijn. 1000 Mg paracetamol er bij geslikt en geen enkele verandering. Ik moet stoppen met deze pil maar dat zit nu in mijn bloed tot volgende pil dus ik moet nog 3 dagen met pujn lopen en hopen dat daarna bijwerking weg trekt. Daarnaast heb ik infectie in mijn mond, wondjes in mijn mond, opgeblazen buik, heel opgezet gezicht en buik. Ik zie wazig. Ik krijg prednison voor de ziekte van geaves en Dior deze medicijn is mijn oog weer erger geworden. Ook nog hoge bloedruk en hartslag. Vreselijk middel is dit!

09-06-2018 | Vrouw | 72
Artrose
Heb het nu een paar maanden maar heb geen voldoening ervan. Heb 2 weken geleden een foto laten maken van nek en wervelkolom omdat ik erge pijn in mijn nek heb. 2 wervels ingezakt. Dus heb het idee dat het niet helpt.

30-12-2017 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
Gebruik nu 3 jaar Alendroninezuur in tabletvorm. Hou mij strikt aan de gebruiksvoorwaarden en heb totaal geen bijwerkingen. Drink er veel water bij en gebruik dan geen melkproducten als ontbijt. Moet over 2 jaar weer een botdichtheids meting laten doen en ben toch wel benieuwd of er resultaat is v.w.b. de botdichtheid. Dus ga nog 2 jaar door.

05-10-2017 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
Gebruik het bijna 2 jaar, ben giga qua gezondheid achteruit gegaan, mijn reumaklachten zijn verergerd. Veel maag en darmproblemen. Bij de tandarts kan ik niets meer laten doen. Vermoeid en lusteloos. etc etc! slecht zien, slikproblemen. Ik ga stoppen en hoop op een beetje leven terug te krijgen. Lees de bijsluiter en ervaringen!

15-08-2017 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
Ik slik dit omdat dit n.a.v. botdichtheidsmeting is gebleken dat ik botontkalking heb in rug en heupen. Was daar zeer verbaasd over, want ik beweeg volgens mij voldoende fiets en wandel nog nooit wat gebroken dus ik snapte dit niet. Maar slik toch maar dit medicijn om mogelijk erger te voorkomen.

27-07-2017 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
Ik slik nu 3 jaar elke week een capsule alendroninezuur. Houd me strikt aan de gebruikersvoorschrift. Ben zeer tevreden, heb geen vervelende bijwerking. Het lopen / bewegen gaat zelfs beter. Voel me top.

15-06-2017 | Vrouw | 77
alendroninezuur (35mg)
Artrose
Ik heb er vervelende bijwerking van maagklachten misselijk en darmklachten vaak naar het toilet en een geïrriteerde endeldarm.

27-05-2017 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
Kreeg hiervan klachten slokdarm en brandend gevoel in mijn longen.

08-03-2017 | Vrouw | 45
veel klachten en na 3 weken na overleg gestopt

16-02-2017 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Ik heb 2 ingezakte wervels en via specialist kreeg ik alendronaatatbletten, voordien ook nog risedronaat gebruikt, maar ook daar ben ik snel mee gestopt. Van beide middelen kreeg ik last van maagzuur en pijn in mijn slokdarm. Sind 2 maanden nu alendronaat in een drankje (Bonasol) en god zij dank geen klachten meer.

05-02-2017 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruik de medicijnen 7 weken en last van ernstige vermoeidheid erg veel pijn in mijn rechterbeen, diarree, slecht slapen en afgelopen maandag met hartklachten naar het ziekenhuis geweest maar die zijn ook te wijten aan deze medicijnen. iom met huisarts nu gestopt en hopen dat ik me weer beter ga voelen. Ik snap werkelijk niet dat ze zulke medicijnen met deze bijwerking[lees meer...]en voorschrijven.

03-02-2017 | Man | 69
Osteoporose/botontkalking
Wekelijks zaterdagsochtends 1 tablet van 70MG. Halverwege de week erop heftige bot- spier- en gewrichtspijnen. Moelijk opstaan, bukken en slecht slapen afnemend na woensdag. Gebruik naar behoefte pijstillers zoals omeprazol met maagzuurremmer en/of 2 stuks paracetamol. Wordt ook behandeld met Lucrin dat dezelfde klachten als bijwerking kan hebben. Zo zou alendroninezuur [lees meer...]voor 70% en lucrin voor 40% debet zijn aan de klachten. Met het gebruik van alendroninezuur wil ik stoppen, terwijl ik voor de bijwerking van lucrin op advies van een natuurarts dagelijks 1 tablet van 10MG loratadine inneem. Verder veel water drinken. Pas gestart, dus afwachten of het werkt.

02-02-2017 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Na onderzoek bleek ik beginnende osteoporose te hebben( moeder had het ook) begonnen met allendronine en calcium. Ik heb geen probleem met inname van medicijnen, ook niet van grote. Maar bij allendronine (klein tabletje) gaat het moeizaam. Doordat het zuur prikkelt in keel gaat het tussen de oren zitten. Deze week slikte ik verkeerd, en had ik het gevoel dat ie bleef hange[lees meer...]n. En daarna heb ik steeds bij het slikken een vervelend gevoel. En dan lees je over de mogelijkheid van slokdarmkanker. Niet bevordelijk voor je gemoedsrust. Misschien hebben meer gebruikers dit ook? Ik ben wel steeds stijver geworden en veel lage rugpijn (versleten onderste rugwervel) ondanks sporten. Had niet in de gaten dat dat ook met allendronine te maken kan hebben. Maar ja, botontkalking zit in de fam.