Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

20-02-2012 | Vrouw | 72
Reumatoïde artritis
heb 1 jaarpretnisolon geslikt moest alendrinonizuur nemen voor botontkalking moet ik nu nog blijven slikken na 2 jaar of moet de botsterkte nagekeken worden

23-01-2012 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
had al enkele maanden last met slikken en ineens op 18 september 2011 was ik zonder stem...en dat duurde 9 dagen....10/10 -11 laatste pil genomen [naar huisartsgeweest en mededeling gedaan] 21/11 nog steeds slikmoeilijkheden en begin Dec. geen last meer met slikken. IK NEEM GEEN ENKEL RISICO MEER...WIL DEZE PIL ALENDRONINEZUUR NOOIT MEER SLIKKEN. ik had deze pille[lees meer...]n voorgeschreven gekregen nadat ik 1/3-09 door een val...mijn knieschijf in 2 stukken had gebroken...en mijn heupen [volgens de foto in het ziekenhuis...nogal bros bleken te zijn. mijn geboortedatum 25-10-1937 heb REUMA en OSTEOPEROSE/ARTROSE gebruik hiervoor GEEN medicijnen meer..uit principe..maar eet geen vlees meer en houd rust. en het ''dip''-gevoel is nu OOK verdwenen. mijn bloedgroep is A

18-01-2012 | Vrouw | 35
alendroninezuur
ik heb voor het eerst infuus gehad tegen osteoporose, opzich vond ik de bijwerkingen wel mee vallen, tot de avond aaanbrak. jeetje zeg me ogen die branden als een gek en heb het gevoel alsof ze me ribben bij elkaar duwen ik ga kijken hoe lang dat gaat duren en als het telang gaat duren dan denk ik dat ik volgend jaar weer terug gaat naar de pillen zijn er meer mensen die [lees meer...]dat hadden?

01-12-2011 | Vrouw | 58
alendroninezuur
maagklachten incidenteel. vraag: waarom hoeven sommige mensen het maar 5 jaar te gebruiken en ik langer van arts/apotheek?

01-12-2011 | Vrouw | 69
alendroninezuur
medicijn is te groot- inname zeer moeilijk. moet heel doorgeslikt worden, blijft stabiel.

28-11-2011 | Vrouw | 77
Osteoperose
vraag of het nodig is, 200 moeten preventief gebruiken

22-11-2011 | Vrouw | 52
Osteoporose
zere tong en veel uitslag in gezicht vooral kin en wangen. winderigheid.

27-10-2011 | Vrouw | 64
Botontkalking

22-09-2011 | Man | 42
Botafbraak door afstoot mediciatie
Moet het nuchter innemen en minstens een half uur niet liggen ik krijg er altijd een kater gevoel bij waarschijnlijk omdat je het nuchter moet innemen

17-09-2011 | Vrouw | 60
alendroninezuur
Voor heel veel pijn van de nek tot in het been.ik heb zelf een nek hernia gehad maar ze hebben een misser van gemaakt.
heel veel pijn aan de liinkerkant van mijn lichaam.maanden lang.pijn tot dat ik naar 7 weken weer in de Rolstoel gezet werd.na 5uur in de roelstoel heb gezeten.en op bed werd gelegd. had ik zoveel pijn.en kreeg ik zo rare kleur in mijn voet tot onder de knie. nou heb de verpleegarts dit medicijn eraf gehaald maar ook het tabelet meloxicam.en nou maar hopen dat het weer l[lees meer...]eef baar word.voor mijn. ik hoop dat er andere mensen hier ook mee geholpenis gr mevr roelofs

01-09-2011 | Vrouw | 69
Osteoporose
Vermindering eetlust dus afname gewicht, na 2 maanden zware hoofdpijn, vanaf de eerste keer duizelingen, verschrikkelijke pijn langs de hele linkerzijde van mijn llichaam te beginnen vanaf de linkerkant van mijn nek tot en met mijn knieeen. Droge ogen en mond. Ben gestopt met de medicijnen.

12-08-2011 | Vrouw | 44
Osteoporose na tumor bijschildklier
De eerste 3 weken veel last gehad van bijwerkingen zoals koortsaanvallen, vermoeidheid en concentratieproblemen. Verder signalen van depressie. Na deze weken echter geen last meer van deze verschijnselen.

13-07-2011 | Vrouw | 55
3.1 botontkalking
4 maaanden gebruikt, veel klachten; vermoeidheid ernstige, nachtelijke pijn torso (waarvoor 10 x fysio!! niemand had er aan gedacht dat dit te maken had met bijwerking van medicijn) slapeloosheid ivm pijnklachten, geïrriteerde slokdarm, soms vage misselijkheid en lichte diarree. Ben gestopt met medicatie, na 6 weken ben ik weer mezelf. Ik begin er niet meer aan! Wel wat[lees meer...] zorgen mbt toekomst en osteoperose

09-04-2011 | Man | 60
Botontkalking
Na een half ditmedicijn gebruikt te hebben voel ik een dagelijkse hoofdpijn,spierpijn vooral in mijn benen, winderigheid en vermoeidheid. Maar de maagzuur is het ergst. Deze problemen had ik een half jaar geleden niet of veel minder. Voel mij daarnaast soms erg down, of dit door dit medicijn komt is mij niet duidelijk. ik stop ermee om te ervaren of ik mij zonder dit m[lees meer...]edicijn beter voel.

26-02-2011 | Vrouw | 49
Osteoporose
Hoorde van mijn huisarts dat van elke tablet er maar 2% in je lichaam blijft , heeft dit dan nog zin om zo'n medicijn met al die bijwerkingen in te nemen? Mijn broer is overleden aan slokdarmkanker dus ik denk erover om er mee te stoppen!

12-02-2011 | Vrouw | 51
Osteoperose
Ik slik de tabletten één maal per week en kreeg bij de eerste inname na enkele dagen last van verschrikkelijke maagpijn en heb de inname gestaakt. Op advies van de huisarts heb ik eerst 2 weken Omeprazol geslikt. Daarna ben ik opnieuw met de tabletten begonnen en heb geen last meer gehad. Heb af en toe wel last van wat stijve gewrichten, maar zou dit van de medicijn kun[lees meer...]nen komen of zou dit een algemene "overgangsklacht" kunnen zijn? Het is even wennen om op de nuchtere maag de tabletten met zoveel water in te nemen maar het went. Verder nog geen effect omdat ik pas een half jaar de medicijnen gebruik.