Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

02-02-2017 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Na onderzoek bleek ik beginnende osteoporose te hebben( moeder had het ook) begonnen met allendronine en calcium. Ik heb geen probleem met inname van medicijnen, ook niet van grote. Maar bij allendronine (klein tabletje) gaat het moeizaam. Doordat het zuur prikkelt in keel gaat het tussen de oren zitten. Deze week slikte ik verkeerd, en had ik het gevoel dat ie bleef hange[lees meer...]n. En daarna heb ik steeds bij het slikken een vervelend gevoel. En dan lees je over de mogelijkheid van slokdarmkanker. Niet bevordelijk voor je gemoedsrust. Misschien hebben meer gebruikers dit ook? Ik ben wel steeds stijver geworden en veel lage rugpijn (versleten onderste rugwervel) ondanks sporten. Had niet in de gaten dat dat ook met allendronine te maken kan hebben. Maar ja, botontkalking zit in de fam.

23-08-2016 | Vrouw | 58
Osteoporose/botontkalking
Ik slik dit middel voor osteoporose sinds dec 2015, nadat ik te horen kreeg dat ik artrose en osteoporose had. Omdat ik al pijn ondervond van de artrose, wordt dit wel verergerd door deze medicijnen. Ben daarbij erg moe en lusteloos. Maar je moet wel, het blijkt een goed middel te zijn voor deze kwaal.

24-06-2016 | Vrouw | 52
Osteoporose/botontkalking
De hele dag heel misselijk en onwel, last van gewrichten. Kan wel eten, maar moet best doen het allemaal binnen te houden. ik hoop dat er een vervangend middel is, want elke week 1 dag helemaal onwel is niet zo fijn.

30-04-2016 | Man | 57
Osteoporose/botontkalking
Innemen en 1/2 uur rechtop zittend staan is het enige vervelende. Moest stoppen en over op Prolia injecties.

17-04-2016 | Man | 56
Osteoporose/botontkalking
Eenmaal per week halfuurtje eerder opstaan om in te nemen, geen problemen nee gehad. Moest na spontane wervelinzakkingen en ribbreuken overstappen op Prolia/denosumab. Injectie 1 x per 1/2 jaar. Wat heb ik hier een spijt van. Spierpijn, veel meer gewrichtspijn, moe, kan minder lopen en kortademig, wou dat ik op de pillen was gebleven.

23-02-2016 | Vrouw | 15
Osteoporose/botontkalking
Ik neem het in omdat ik door mijn glutenallergie niet goed calcium opneem en daardoor geen nieuw bot aanmaak. Op zich merkte ik eerst dat het wel goed deed, e.g. mijn nagels groeide beter en ze waren harder i.p.v. zacht, maar op een gegevensmoment kreeg ik rare klachten die steeds toenamen. Het begon met duizeligheid en balansverlies, daarna een constante hoofdpijn en een [lees meer...]druk op mijn ogen met als gevolg - pijnlijke/rode ogen en gesprongen adertjes (in beide ogen). Na een aantal maanden werd het bijna ondraagbaar (vooral de druk op de ogen). Uiteindelijk legde ik de link met het alendroninezuur en besloot contact op te nemen met de specialist. Ik moest tijdelijk stoppen. Een week na dat ik gestopt was waren de klachten weg. Mij is het duidelijk genoeg - nooit meer!

21-01-2016 | Vrouw | 59

15-09-2015 | Vrouw | 68
Osteoporose/botontkalking
Slik dit medicijn nog niet zo lang maar ik hoop dat het helpt.

03-09-2015 | Vrouw | 81
Osteoporose/botontkalking
Regelmatig [2x per week] krijg ik het benauwd en lijkt of mijn keel wordt dichtgesnoerd. Verder slik ik dit medicijn nu 13 jaar en heb ik vooral een toenemende pijn in mijn schouders. Mensen zeggen mij dat zolang gebruik van dit medicijn overbodig en ongewenst is. Er is echter geen arts die dit bevestigd. ik besluit nu om met het gebruik te stoppen.

02-09-2015 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Hallo. Doordat ik eerst bij mijn drogist een meting heb gedaan door een homeopaat. Dit gebeurd met gel op je hand en zo kan hij een meting doen. ik schrok behoorlijk van deze meting. T-score -4,37 (-55%) . Ik leef toch redelijk gezond sport en krijg de nodige melk en karnemelk. Ik kreeg toen vrij dure capsules. D100-supreme. 2 soorten. Deze heb ik opgemaakt. Ben toen naar[lees meer...] mijn huisarts gegaan en wou toch de bevestiging. Ik had geen enkele in indicatie. Bovendien heeft een huisarts niks met een homepaat. Nu de uitslag er is de bevestiging. Ik heb osteoporose. Heeel erg vervelend. Nu krijg ik vit. d een pilletje elke dag (divisun) en een keer per week alendroninezuur. Zelf heb ik hier niet een goed gevoel bij, maar heb eerst een doosje van 4 en die gebruik ik op en ga dan weer naar mijn huisarts. Op de bijsluiter staat als je last van je slokdarm krijgt dan stoppen. Dan moet er wel een agressief middel in zitten. Nu krijg ik last van mijn rechterbeen. Een irritant gevoel. Onstabiel. Ik weet niet wat ik beter had kunnen doen. Bij de homeopaat blijven met die pillen wordt de afname van botten stabiel en met alendroninezuur 5 jaar wordt je bot sterker. Ik weet het even niet. Het voelt niet goed. Maar je moet wel wat. Wie kan mij helpen? In afw, Greetje

17-05-2015 | Vrouw | 74
Spierreuma
Gebruik sinds september 2014 dit medicijn. Veel bijwerkingen, zoals gewrichtspijn, bot-en spierpijn. Ondragelijk. Gevolg is een slechte kwaliteit van leven.

04-05-2015 | Vrouw | 69
Osteoporose/botontkalking
Inname 1 x per week is te doen. Bijwerking: zeer moe, daarvoor minder bewegen en tot weinig in staat. Gevolg: lusteloos. Door weinig(minder) bewegen meer artrose klachten.

25-04-2015 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking
4 jaar geleden heb ik alendroninezuur gebruikt en na een aantal maanden er meegestopt, wegens ernstige kuitkrampen 's nachts. 1 1/2 maand geleden toch weer dexascan laten maken. De waarden waren toch achter uitgegaan. Nu opnieuw aan de alendroninezuur (5 weken nu). Kuiten voelen af en toe wel wat zwaar aan, maar geen last van spierkrampen. Ik gebruik zowel 's ochtends als[lees meer...] 's avonds een magnesium tablet. Ik denk wel dat dit helpt. Het innemen van de tablet 1x per week vind ik geen probleem. Doe ik op mijn vrije dag (vrijdag dus). Drink 2 glazen water en ga dan van alles en nog wat doen. Het half uurtje is dan ook zo om. Dan twee koppen thee en een broodje en dan het huishouden doen of ik ga lekker hardlopen. Ik heb de bijsluiter wel heel goed gelezen. Kan ik iedereen aanraden. Als ik bij de reviews lees hoeveel mensen klachten hebben en dan pas in een later stadium de bijsluiter gaan lezen, is natuurlijk ook niet verstandig. Maar ik snap het wel, want je wordt er niet vrolijk van van al die bijwerkingen.

04-03-2015 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
met klachten vwb pijnlijke spieren naar een manueel therapeut. al snel ook pijnlijke gewrichten (o.a. kaak, schouder, pols). na 12 behandelingen geen verbetering. veel pijnstillers geslikt in die periode. bijsluiter van het middel gaan lezen, val ik in de categorie: 1 op de 10 personen krijgt last van bot-spier- en/of gewrichtspijn. ben me ook verder gaan verdiepen in dit [lees meer...]middel en daar word je niet vrolijk van. ik stop met dit medicijn, probeer gezond te leven (kalktabletten / zuivelproducten / bewegen) en i.o.m de huisarts over 2 jaar weer een dexascan laten maken.

08-10-2014 | Vrouw | 76
Osteoporose/botontkalking
Het middel wordt door diverse fabrikanten geleverd in verschillende grootten. De apotheek leverde telkens andere tabletten van klein tot groot. Ook ik kreeg die grote tabletten niet weg. Die grote mag je niet doorbreken of oplossen. Nu worden mij voortaan altijd alendroline tabletten van de firma Mylan, RVG 30270 UR, gegeven. Die zijn klein en goed in te nemen. Ik begr[lees meer...]ijp niet dat mensen daar niet om vragen. Ik hoor, dat je dit middel niet langer dan 5 jaar mag gebruiken. Graag wil ik weten waarom niet. Mijn huisarts gaf daar geen uitsluitsel van. Ik ben benieuwd naar het antwoord. M.vr.gr. Anke

09-08-2014 | Man | 76
Osteoporose/botontkalking
Moet prednisolon gebruiken. Bijwerking daarvan: botontkalking. Daarom alendroninezuur en calci-chew gebruiken. Prednisolon wordt langzaam afgebouwd, hopelijk kan daarna alendroninezuur ook stoppen. Veel last van maagzuur en oprispingen, daardoor slecht slapen, pijn achter het borstbeen (slokdarm waarschijnlijk). Rechtop zitten (30 minuten na inname tablet en om minder la[lees meer...]st van oprispingen te hebben) is moeilijk vanwege rugklachten.