Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen

16-11-2012 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
kreeg 's nachts erge maagpijn, branderig gevoel, kon ervan niet slapen, nu gestopt en pijn is verdwenen

12-09-2012 | Vrouw | 71

28-02-2024 | Vrouw | 72
Osteoporose/botontkalking

moeilijk in slaap vallen allergisch

Hoop dat ‘t minder wordt , want anders moet ik toch wat anders . Om 5 jr dit te doen is geen leven . Misselijk ,uren kramp , hele erge spierpijn , meer d e dag hele erge winderigheid , duizelig , zware moeie benen , bloedneuzen , hogere bloeddruk , dus zeg maar alle bijwerkingen ook nog erg kramp op de borst ,. Probeer nog een keer de laatste , dus de 4 de . M vr gr Ada.

09-06-2018 | Vrouw | 72
Artrose
Heb het nu een paar maanden maar heb geen voldoening ervan. Heb 2 weken geleden een foto laten maken van nek en wervelkolom omdat ik erge pijn in mijn nek heb. 2 wervels ingezakt. Dus heb het idee dat het niet helpt.

25-03-2013 | Vrouw | 72
Maagzuur
iK HEB SINDS INAME ERNSTIGE JEUK KRAB OVER HEEL MIJN LICHAAM. EN MIJN RUGKLACHTEN ZIJN WEER TOEGENOMEN eN HEB VEEL KAST VAN MAAGZUUR

20-02-2012 | Vrouw | 72
Reumatoïde artritis
heb 1 jaarpretnisolon geslikt moest alendrinonizuur nemen voor botontkalking moet ik nu nog blijven slikken na 2 jaar of moet de botsterkte nagekeken worden

17-05-2015 | Vrouw | 74
Spierreuma
Gebruik sinds september 2014 dit medicijn. Veel bijwerkingen, zoals gewrichtspijn, bot-en spierpijn. Ondragelijk. Gevolg is een slechte kwaliteit van leven.

23-01-2012 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
had al enkele maanden last met slikken en ineens op 18 september 2011 was ik zonder stem...en dat duurde 9 dagen....10/10 -11 laatste pil genomen [naar huisartsgeweest en mededeling gedaan] 21/11 nog steeds slikmoeilijkheden en begin Dec. geen last meer met slikken. IK NEEM GEEN ENKEL RISICO MEER...WIL DEZE PIL ALENDRONINEZUUR NOOIT MEER SLIKKEN. ik had deze pille[lees meer...]n voorgeschreven gekregen nadat ik 1/3-09 door een val...mijn knieschijf in 2 stukken had gebroken...en mijn heupen [volgens de foto in het ziekenhuis...nogal bros bleken te zijn. mijn geboortedatum 25-10-1937 heb REUMA en OSTEOPEROSE/ARTROSE gebruik hiervoor GEEN medicijnen meer..uit principe..maar eet geen vlees meer en houd rust. en het ''dip''-gevoel is nu OOK verdwenen. mijn bloedgroep is A

23-01-2011 | Vrouw | 74
Botontkalking
Na gebruik 30 wachten, blijven staan en dan pas eten.

07-03-2020 | Man | 75
Osteoporose/botontkalking
Zeer slechte ervaringen door te lang gebruik, wel 8 jaar lang !!! Monde uit in een ernstige kaakbeen beschadiging, met een kaakoperatie als gevolg. Tandartsen huiverig voor dit medicijn; alleen behandeling na lange antibiotica kuur. Heb dit middel onder toezicht van een neuroloog zo'n 8 jaar gebruikt. Mij is toen gebleken, dat ik dit middel slechts max. Een paar [lees meer...]jaar had mogen gebruiken !!!!

08-10-2014 | Vrouw | 76
Osteoporose/botontkalking
Het middel wordt door diverse fabrikanten geleverd in verschillende grootten. De apotheek leverde telkens andere tabletten van klein tot groot. Ook ik kreeg die grote tabletten niet weg. Die grote mag je niet doorbreken of oplossen. Nu worden mij voortaan altijd alendroline tabletten van de firma Mylan, RVG 30270 UR, gegeven. Die zijn klein en goed in te nemen. Ik begr[lees meer...]ijp niet dat mensen daar niet om vragen. Ik hoor, dat je dit middel niet langer dan 5 jaar mag gebruiken. Graag wil ik weten waarom niet. Mijn huisarts gaf daar geen uitsluitsel van. Ik ben benieuwd naar het antwoord. M.vr.gr. Anke

09-08-2014 | Man | 76
Osteoporose/botontkalking
Moet prednisolon gebruiken. Bijwerking daarvan: botontkalking. Daarom alendroninezuur en calci-chew gebruiken. Prednisolon wordt langzaam afgebouwd, hopelijk kan daarna alendroninezuur ook stoppen. Veel last van maagzuur en oprispingen, daardoor slecht slapen, pijn achter het borstbeen (slokdarm waarschijnlijk). Rechtop zitten (30 minuten na inname tablet en om minder la[lees meer...]st van oprispingen te hebben) is moeilijk vanwege rugklachten.

15-06-2017 | Vrouw | 77
alendroninezuur (35mg)
Artrose
Ik heb er vervelende bijwerking van maagklachten misselijk en darmklachten vaak naar het toilet en een geïrriteerde endeldarm.

28-11-2011 | Vrouw | 77
Osteoperose
vraag of het nodig is, 200 moeten preventief gebruiken

19-06-2012 | Vrouw | 78
Osteoporose/botontkalking
Ik ben over gezet van Alendroninezuur op Bonendro. Erg blij met deze overzetting. Naast alendroninezuur wordt nu ook kalk en viramnine D toegevoegd. Ondanks prednison schijnen mijn botten nog redelijk te zijn.

03-09-2015 | Vrouw | 81
Osteoporose/botontkalking
Regelmatig [2x per week] krijg ik het benauwd en lijkt of mijn keel wordt dichtgesnoerd. Verder slik ik dit medicijn nu 13 jaar en heb ik vooral een toenemende pijn in mijn schouders. Mensen zeggen mij dat zolang gebruik van dit medicijn overbodig en ongewenst is. Er is echter geen arts die dit bevestigd. ik besluit nu om met het gebruik te stoppen.