varenicline

Stoppen met roken (838 meningen)

Wellbutrin XR (483 meningen)
Methadon (90 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (50 meningen)
Naltrexon (41 meningen)

01-11-2019 | Man | 26
varenicline (1mg)
Topproduct. Verlaagd het verlangen naar een sigaret en maakt ze zelfs minder lekker. Wat ik van mensen hoorde over de bijwerkingen vind ik een beetje een scheef beeld. Deze bijwerkingen komen namelijk niet van de Champix, maar puur omdat je lichaam Nicotine te kort heeft en aan het afkicken is.

31-08-2019 | Vrouw | 53
Rookverslaving
Angst voor stoppen met roken. Met champix is het me 100 % mee gevallen. Wel veel dromen. Misselijkheid te voorkomen om tegelijk met eten in te nemen. 3 maanden gebruikt. Tot nu toe is de drang naar een shaggie beheersbaar! 37 jaar gerookt en 18 stuks per dag! Echt aanrader om champix te gebruiken!

20-08-2019 | Man | 57
Stoppen met roken
Heb zelf wat ADHD gedrag en gevoel dat gebruik daar ook positief effect op heeft. Is aanzienlijk rustiger in mijn hoofd. Ben erg blij. Rook niet meer. Af en toe wat onrustig en voel neiging naar sigaret. Moet dan tijd even laten werken en verdwijnt dan.

14-07-2019 | Man | 50
varenicline (1mg)
Ik heb 35 jaar 4 pakjes zware shag gerookt,begin januari begonnen met champix,na 3 weken totaal geen zin meer in een sigaret,nu al bijna 6 maanden rookvrij.Ik heb wel last van slecht slapen gehad,en erg veel misselijk,maar dit weegt niet op tegen de voordelen.Gewoon volhouden,dan lukt het wel.

29-05-2019 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Toen ik begon met champix, had ik nog twijfels of ik het echt wilde. Kon me nog moeilijk voorstellen dat ik echt zonder het sigaretje zou kunnen. Eenmaal begonnen met champix, kreeg ik steeds minder zin in een sigaret en ging stoppen zo makkelijk. Geen moment gehad dat ik echt twijfelde om nog een sigaretje op te steken. De bijwerkingen ervaarde ik enigzins ook als posi[lees meer...]tief. Ja, ik werd ook misselijk, maar daardoor werd ik bij het idee aan een sigaret, nog misselijker. Ik had dat dus ergens ook wel nodig. Ik sliep juist prima, droomde meer, maar leuke dromen. Terwijl ik dus juist een twijfelende stopper was, ben ik nu overtuigd nooit meer te roken. Die stress en planning van wanneer je weer kunt roken, die lucht. Ze zeggen het vaker, maar als je zelf rookt heb je echt niet door hoe je stinkt. Ik raad het iedereen aan!

26-05-2019 | Man | 68
Ademhalingsproblemen
Geopereerd van longkanker daarna behandeling met Champix gedurende ongeveer een maand geen drang naar roken meer en geen bij werkingen.een aanrader voor iedereen die wil stoppen met roken

01-05-2019 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Na 42 jaar gerookt te hebben was het tijd voor een serieuze poging om te stoppen met roken. Via de HA begonnen met Champix op 9 april 2019 en op 28 april ben ik gestopt met champix vanwege 24/7 hoodfdpijn......maar ik rook nog steeds niet. Zonder de champix had ik het zelf niet gered, gewoon even een duwtje in de rug....voor de rest nergens geen last van gehad. Het i[lees meer...]s elke dag moeilijk en een strijd om niet te roken....maar dit keer heb ik de controle en niet het sigaretje.....zou het iedereen aanbevelen

01-05-2019 | Vrouw | 26
Stoppen met roken
Ik ben vanaf 1 april rookvrijšŸ˜ƒ of te wel, vandaag een maand! Van de allereerste pil werd ik lichtelijk high, was best wel grappig. Toen ik door ging slikken naar de 1mg merkte ik dat ik soms niet meer uit mijn woorden kwam, maar ook dit vond ik niet erg. Verder heb ik geen last van bijwerkingen. Het lijkt wel alsof er een addertje onder het gras zit, zo gemakkelijk gaat[lees meer...] het mij af. Dat stemmetje die je wel eens kunt hebben van ik moet roken, die heb ik de hele maand nog niet gehad! Beter gezegd ik ben de hele sigaretten vergetenšŸ˜ als ik dit eerder had geweten, was ik allang gestopt met behulp van de champixšŸ˜ƒ

30-04-2019 | Vrouw | 52
varenicline (0,5)
champix heeft mij tot nu toe goed geholpen bij het stopen met roken . heb de champix gekregen via de huisarts ben bij een stop met roken conculent 1x geweest voor intake gesprek daar naar nooit wat van weer gehoord dus op eigen kracht maar veder ik hoop dat het goed blijft gaan nu ik de champix niet meer gebruik ,heb trouwens geen bijwerkingen gehad dus ik zou het ieder[lees meer...]een kunnen aanbevelen.

25-04-2019 | Man | 59
varenicline (0,5)
Na een eindeloze aantal mislukte pogingen om te stoppen met roken is het in 2013, op voorschrift van de huisarts, gelukt te stoppen met roken. Allereerst bepaalde je een startdatum waarop je begon met het innemen van de tabletten. Dan koos je een datum (ongeveer 4 weken verder dan de startdatum van inname van de tabletten) waarop je de sigaretten niet meer wilde opsteken[lees meer...]. Je bleef gewoon tot aan die dag doorroken . Bij mij ben ik half augustus met de tabletinname begonnen en heb ik doorgerookt tot op de dag dat ik 60 jaar werd. Vanaf die dag heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Ik ehb na mijn verjaardag nog ongeveer 4 weken champix afgebouwd. Dit is nu 5,5 jaar verder en het enige waar ik nu spijt van heb is dat ik deze methode niet eerder heb gedaan.

18-04-2019 | Vrouw | 49
Stoppen met roken
De eerste dag al geen trek meer aan een sigaret. Vijfde dag gestopt. Ik slik nu ruim vijf weken champix en ben nog steeds misselijk na een uur na inname. Na anderhalf uur is dat over maar blijft vervelend. Dokter adviseert een maagbeschermer en helpt wel iets. Voor de rest totaal geen trek om te roken. Wel af en toe een momentje dat ik iets mis maar is na een paar second[lees meer...]en over. Hoop echt dat het op de lange termijn ook lukt zonder medicatie

04-04-2019 | Vrouw | 53
varenicline (1mg)
Yes het gaat me lukken daar ben ik van overtuigd .het is een wondermiddel .alleen de bijwerkingen dat is niet alles eerst 3 weken misselijk en daarna heel vaak plassen s nachts zeker 3 x uit en dan weer dromen .maar nu krijg ik uitslag in me gezicht nog nooit gehad. Maar ik hou vol dat is zeker . Was ik maar jaren eerder begonnen .

29-03-2019 | Vrouw | 55
COPD
ik heb ook champix gebruikt en het heeft mij goed geholpen alleen de bijwerking die ik had ,ik had de gekste dromen die er bestaan

12-03-2019 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Op dag 9 van champix vandaag. Nog niet gestopt met roken; ik stop op dag 12. De zin om te roken is sinds gisteren afgenomen. Gisteren begonnen ook de bijwerkingen: misselijk en licht in mijn hoofd. Als ik een sigaret opsteek dan voelt het alsof ik al mijn 3e sigaret achter elkaar rook. Ook zĆ³nder sigaret voelt het constant alsof ik mij te pletter heb gerookt. Geen lekker g[lees meer...]evoel, maar wel heel erg effectief! Een sigaret helemaal oproken is ook vrij moeilijk nu. Het geeft ook helemaal geen 'kick' meer. Naast dat de behoefte afneemt groeit ook de weerzin tegen roken. Ik ben benieuwd hoe het vanaf dag 12 vergaat. Het moment dat ik stop. Ik ben een hele stevige roker sinds mijn 13e en ben nu 40 jaar.

10-03-2019 | Vrouw | 60
Stoppen met roken
op mijn zestigste eindelijk beslist om te stoppen met roken, zonder Champix zou het me niet lukken, er zijn bijwerkingen maar die zijn het me waard, ga ervan uit dat na de eerste veertien dagen de bijwerkingen wel weg zullen zijn een aanrader

03-03-2019 | Man | 55
varenicline (1mg)
Kleine 4 weken geleden gestarr met champix. Nu zonder problemen en zonder bijwerkingen kleine 3 weken rook vrij. Was een verstokte roker ruim 40 jaar ben nu 55 jaar ik merkte een paar dagen na gebruik van de champix dat ik maar op 4 a 5 nog geen halve shaggies per dag zat en viel me.op dat ik het vergat mee te nemen als ik even weg ging. Het smaakte me ook niet meer. Dus 4[lees meer...] dagen eerder dan.me geplande stop datum gestopt en het bevalt goed. Vind stinken en voel verstikking in me neus en keel als iemand bij me in de buurt rookt. Ik had nooit gedacht dat het mij zo goed en gemakkelijk zou lukken met de champix. Dit is nog maar een begin maar het gaat me makkelijk af denk er heel erg weinig aan. Ik raad het iedereen aan die moeite hebben met stoppen om bij de huis arts langs te gaan voor champix. Groetjes en succes een blije niet roker

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum