Ervaringen met Champix

varenicline

misselijkheid depressief

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (587 meningen)
Methadon (118 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (57 meningen)

01-05-2020 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Ik zit vandaag op de 3de dag van de eerste strip waar je 2x 1mg per dag slikt. Vanmorgen was ik super vroeg wakker en kon niet meer slapen, toen ik opstond om te gaan werken moest ik ineens zo erg overgeven. Dat heb ik nog niet eerder ervaren, echter had ik vandaag mijn ontbijt voor in de auto meegenomen, voorgaande keren dat ik de pilletjes nam had ik wel eerst gegete[lees meer...]n. Ben nu 5 dagen gestopt met roken. Ik rookte 1 pakje Marlboro van €10 in 1,5 a 2 dagen.

20-04-2020 | Man | 57
Stoppen met roken
40 jaar lang een zware roker geweest, zeker 25 cigaretten per dag. Zoals iedereen was ik eerst wantrouwig, had al van alles geprobeerd. Champix help enorm goed met de 'goesting' en de kick in de hersens te bedwingen. Uiteraard zit je met wat nevenverschijnselen tijdens het afkicken, maar godzijdank was dat met Champix best te volharden. Ondertussen ben ik reeds 9 maanden[lees meer...] gestopt met roken en na 2 maand ook met Champix gestopt. Ik raad het iedereen aan.

05-04-2020 | Vrouw | 29

19-03-2020 | Vrouw | 43
varenicline (1mg)
In eerste instantie dacht ik dat de pillen niet werkte, bleef gewoon trek houden. Na 10 dagen ineens geen trek meer en sindsdien ( vandaag 3 weken ) gestopt. Ook begon ik daarna de pillen vergeten in te nemen, dus die laat ik ook maar links liggen. Nog steeds geen behoefte, dus goed geslaagd!

09-03-2020 | Vrouw | 26
Stoppen met roken
Ik was eerst vrij sceptisch over dit medicijn. Maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! Na 10 jaar flink gerookt te hebben en al meerdere malen het geprobeerd cold turkey te doen, lukte het nooit. Nu wilde ik er toch echt wel heel graag van af en met behulp van Champix is het me gelukt. In het begin dacht ik dat het niet werkte bij mij, maar na een dag of 5/6 begon het [lees meer...]roken me toch echt vies te smaken. Na 8 dagen gestopt met roken. En nog steeds gestopt! De eerste paar dagen was ik wat somber en licht gevoelig en kon ik snel boos worden, maar dat was maar van korte duur en niet heel erg hinderlijk. Het is het zeker waard om het te proberen, want een rookvrij leven voelt zoveel beter!

01-03-2020 | Man | 34
Stoppen met roken
25 januari begonnen met 0,5mg, 2 februari 2x daags 1 mg en meteen diezelfde dag als stopdag aangehouden. Eerste week merkte ik vrij weinig, tot dag 4 toen merkte ik dat ik zonder dat ik het door had minder rookte. Week 2 dus gestopt met roken na 20 jaar zware shag gerookt te hebben en dan 20 tot 30 shaggies per dag. Vanaf mijn stopdag niet meer gerookt en gaat me heel m[lees meer...]akkelijk af, geen probleem als mensen om me heen wel roken ofzo. Qua bijwerkingen had ik van te voren gelezen dat die vaak ernstig kunnen zijn. Maar bij mij valt het reuze mee! De eerste week ietwat onrustiger geslapen maar dat was alles tot nu toe. Ik zou iedereen die wil stoppen met roken, dit middel aanraden

29-02-2020 | Man | 50
Stoppen met roken
Geen bijwerkingen gehad. Na 6 dagen gestopt met roken. Na 5 weken gestopt met pillen slikken. En nog steeds gestopt.

27-02-2020 | Vrouw | 52
Werkt voor mij perfect!

17-02-2020 | Man | 72
Rookverslaving
Tweemaal een 14-daagse kuur gevolgd. Ruim tien jaar geleden. Prima resultaat. Behoefte aan alcohol tegelijk mee verdwenen, een meevallertje (wat wellicht komt doordat Het middel centraal werkt op het genotscentrum in de hersenen).

13-02-2020 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik slik de champix nu 5 weken ben pas 9 dagen geleden gestopt met roken en het bevalt me erg goed, het nadeel vind ik wel dat ik snel opgefokt ben elke dag misselijk, maar ik blijf ze gewoon slikken! Ben blij dat ik van het roken af ben, voorheen rookte ik 30 sigaretten perdag dus trots! En depressief worden we allemaal als we gestopt zijn!! Dus keep your head up en zet [lees meer...]hem op!!

02-02-2020 | Vrouw | 34
Rookverslaving
Na bijna 15 jaar te hebben gerookt, vond ik het echt tijd om te stoppen. Ik was al gestopt tijdens de zwangerschappen maar daarna toch weer gaan roken. 2 jaar geleden laatste stoppoging gedaan, maar het lukte niet, vooral de psychologische verslaving is bij mij groot. Bij de huisarts gevraagd om hulp. Ik kreeg Champix voorgeschreven. De eerste dagen erg last van bijwerkin[lees meer...]gen, misselijk en moe en echt een ander mens, tegen depressie aan. Maar bij dag 8 gestopt met roken! En toen dacht ik, volhouden! Ik nam de pillen in na ontbijt en na avond eten en het werkte! Nu 3 maanden verder en ben aan het afbouwen, ik voel me geweldig! Ik sport weer, ruik alles goed, alles smaakt en ben geen kilo aangekomen! Echt top. Ik kan het iedereen aanraden, zet door, je kan het!

29-01-2020 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Ik ben nu 11 weken gestopt met roken mbv Champix. Supertevreden over deze pillen! Wel een tip, ik slik 2 halve pillen ipv een hele, dit voelde te heftig. Tweede tip; neem m niet vlak voor het naar bed gaan, dit kan heftige dromen veroorzaken. Ik neem de 2e pil halverwege de dag. Het haalt echt de scherpe kanten van de afkickverschijnselen af.

24-01-2020 | Vrouw | 38
Angst
(Sorry hoor, maar Angst klopt niet. Er staat niets echt passends tussen. Dus dacht Angst. Ja angst voor de dood :-P dus beter zo gezond mogelijk leven). Ik slik Champix nu 18 dagen en ben 3 dagen volledig nicotine vrij. Ik ben namelijk mega verslaafd aan Nicotine kauwgom door eerdere stoppogingen. Het gaat me heel makkelijk af. Weinig last en geen zin / trek in nicoti[lees meer...]ne. Voor mij werkt het erg goed. Nu volhouden! Keihard sporten helpt trouwens heel goed tegen de bijwerkingen (misselijkheid, hoofdpijn). Dromen gaat gewoon door. Ik heb van de week met het songfestival meegedaan en in een film gespeeld. Succes!!

24-12-2019 | Man | 47
Psychische klachten
Ik vond het er gewoon tijd voor worden na 30 jaar een pakje zware shag per dag a 10 euro. In de eerst instantie geloofde ik hier niet in maar na 9 dagen pilletjes slikken was het gebeurt ik rookte niet meer. Over 3 maanden rook ik al 6 jaar niet meer door mij zijn ook mijn vrienden op de zelfde manier gestopt ook met succes. Dus mijn advies gewoon doen.

21-12-2019 | Man | 63
varenicline (0,5)
Wij zijn augustus 2011 gestopt met roken, en dat is nog steeds zo. Ben van mening dat het medicijn goed heeft gewerkt. Geen bij verschijnselen. Maar uit eindelijk moet je wel zelf doen, het is een hulp middel.

17-12-2019 | Man | 42
Stoppen met roken
Ik ben in de brugklas begonnen met roken en rookte een pakje per dag. 30 jaar verder gebruik ik nu sinds zes weken Champix. Inmiddels ben ik vijf weken gestopt. Zonder Champix zijn de ontwenningsverschijnselen voor mij een hel. Met Champix heb ik eigenlijk zo goed als nergens last van en gaat het stoppen mij goed af. Ik heb af en toe wel trek in een sigaret maar ik kan mak[lees meer...]kelijk nee zeggen en hoef in ieder geval niet te roken voor het effect ervan (die rol heeft Champix overgenomen). Kwa bijwerkingen merk ik vooral dat ik levendige dromen heb, hetgeen soms best prettig is.