Champix

varenicline

Stoppen met roken (803 meningen)

Wellbutrin XR (451 meningen)
Methadon (85 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (37 meningen)

11-10-2018

Stoppen met roken

Begonnen met Champix start ging perfect. Dosis verhoogd naar 2 x 1 mg toen begonnen de bijwerkingen. Na 1 week weer terug naar 2 x 0.5 mg... na 8 weken gestopt met Champix te veel bijverschijnselen. Echter sindsdien niet meer gerookt, het spul werkt goed maar wat een troep :-) (rookte 1 pakje, 20 sigaretten, per dag) Oja bijverschijnsel: kan nu ook niet meer tegen a[lees meer...]lcohol!!
09-10-2018

Champix (varenicline)

heb net de 2de pil van dag 7 op. en heb vandaag ook geen sigaret aangeraakt. toevallig was gisteren avond me sigaretten op dus heb geen nieuwe mee gehaald. want me stopdatum was zowiezo morgen. maar sinds vanmorgen rond een uurtje on 10 ben ik niet niet lekker gaan voelen net alsof de griep er aankomt maar niet wil door zetten. toen dacht ik om 12 uur ik ga even op bed[lees meer...] liggen. 2 uur later werdt ik wakker. en nog steeds het zelfde gevoel al vanmiddag. toch gewoon me middag eten op. en bij het avond eten me 2de pil. en nu weer op bed omdat het gevoel er van vanmorgen nog steeds is.
08-10-2018

Champix (varenicline)

Ben nu 5 weken verder rook niet meer geen zin in en in de gedachten dat mijn ouders en grootouders jong zijn overleden zei rookte namelijk ook[hartinfarcten]. Zelf ben ik nu 40 jaar en heb 25 jaar zware shag gerookt 4 pakjes in de week. Heb tegen mezelf gezegd als je 40 bent moet het mooi genoeg zijn geweest. Sta wel onder begeleiding van praktijk-ondersteuner.
16-09-2018

Stoppen met roken

Ik sprak een collega die net begonnen wassen met de Champix kuur. Sen met een andere collega heb ik gezegd, weet kijken het aan bij jou. Lukt het je, dan gaan wij er ook voor. Zo gezegd zo gedaan! Mijn definitieve stop moment wassen op 5 mei, hoe toepasselijk BEVRIJDINGSDAG. Tot op heden geen sigaret meer aangeraakt, zonder probleem! Ik raad het een ieder aan!
10-09-2018

Stoppen met roken

Op 15 september 2018 zal het 10 jaar geleden zijn dat ik dankzij Champix gestopt ben met roken. Gestopt met roken op dag 10 na de eerste inname. In totaal 6 weken doorgenomen na rookstop. In 10 jaar nooit de neiging/zin gehad om opnieuw te beginnen met roken. Ondanks enkele (soms vervelende) bijwerkingen zoals misselijkheid en nare dromen, was ik zeer tevreden over dit pro[lees meer...]duct en zijn effectiviteit. Wel duur (mijn mutualiteit betaalde indertijd niet terug), maar net daardoor neem je de behandeling ernstig en weet je ook dat dit geld zeer snel terugverdiend zal zijn na rookstop.
08-09-2018

Stoppen met roken

Na ruim 20 jaar roken van uiteindelijk 30 sigaretten per dag nu eindelijk gestopt. Het was de eerste dagen best lastig maar toch ging het veel makkelijker dan ik had gedacht. Fysiek eigenlijk geen afkickverschijnselen. De gewoonte afleren het moeilijkste. Ben nu 3 weken gestopt en zeer tevreden over de champix. Ik droom veel meer dan normaal en gelukkig zelden enge dr[lees meer...]omen. Meestal bizarre dromen en dat is best vermakelijk. Verder last van winderigheid maar weet niet of dat door de champix komt. Depressieve gevoelens die anderen beschrijven ervaar ik gelukkig niet. Eerder een heel blij gevoel omdat ik 3 weken niet gerookt heb.
05-09-2018

Astma

Nu na 8 jaar nog steeds rookvrij en het deert me ook niet als er mensen om me heen roken..
01-09-2018

Champix (varenicline)

Ik neem Champix nu 14 dagen. Moet zeggen dat het medicijn uitstekend werkt om te stoppen met roken. Je hebt er gewoon geen zin meer in. Er zijn natuurlijk wel wat verleidingsmomenten maar die kom je redelijk goed bovenop. Verder heb ik wel enkele bijwerkingen. Ik ben vrij licht geraakt, heb nergens geen zin in, droom enorm veel en ben 's morgens wel misselijk na inname va[lees meer...]n het medicijn. Het is moeilijk om om te gaan met die futloosheid, je weet dat het door de pillen komt dus moet je je sterk houden. Ik doe toch wel veel dingen en ben wel constant bezig. Ik kan niet een hele dag niks doen.
21-08-2018

al 3 weken rookvrij had niet verwacht dat er iets bestond dat zo effectief was
20-08-2018

Stoppen met roken

Iedere nacht over vriend dromen die is overleden Hierdoor na 3 weken gestopt met champix en nooitmeer last gehad en lekker van roken af Ik raad het iedreen aan Heb 40 jaar gerookt half pakje pd
16-08-2018

Stoppen met roken

Echt zeer tevreden ..ik was misselijk bij de hogere dosering ,T bleef uren lang aan mij plakken.En toen met mijn coach gesproken dat ik een tablet kon pakken plaat van 2.En ik ben erna ook niet meer misselijk geweest!alleen minder dat ik moeilijker in slaap kwam,,maar we kunnen niet alles hebben ..We komen al stuk makkelijker vanaf!!!ik raad t iedereen aan.top
26-07-2018

Stoppen met roken

Stoppen met roken. We moeten er allemaal aan beginnen. Via de huisarts champix. Na een kleine 2 weken ben je bijna zeker gestopt. Smaakt voor geen meter meer. Ik had wel last van misselijkheid na inname en ik merkte na een maand dat ik ook chagarijnig werd na inname. Ongeveer 2 uur na elk tablet. Ik ben er mee gestopt. Maar..... ook niet begonnen met roken. Kwestie van[lees meer...] volhouden maar dankzij champix het juiste stapje in de goede richting. Snap niet dat ik ooit gerookt heb. Ik ga tenslotte ook niet hardlopen in het donker op de snelweg. 😉
18-07-2018

Rookverslaving

Geweldig medicijn om te stoppen met roken! Ik ben inmiddels 2 jaar gestopt dankzij Champix. Zonder noemenswaardige bijwerkingen. Wat gekke dromen en een beetje hoofdpijn in het begin, maar niet meer dat vermoeide gevoel door altijd maar te moeten roken. En om misselijkheid te voorkomen, gewoon een hapje eten voordat je het medicijn inneemt. Champix gaf naast het niet m[lees meer...]eer willen roken ook de fijne bijwerking van een heel opgewekt gevoel :-). Ik vond altijd dat ik het op eigen kracht moest doen, alleen na de zoveelste poging (bijna 22 jaar gerookt), toch besloten Champix te gebruiken. En wat ben ik daar nog steeds blij mee! Ik heb wel gemerkt dat wanneer je stopt met slikken van de laatste pilletjes, je het in die eerste weken nog een beetje moeilijk kan krijgen. Bij mij kwam het denk ik ook, omdat ik mij echt lekker ging voelen van Champix. Dus dat was even doorzetten, maar dit gevoel is niet te vergelijken met stopen met roken zonder medicijn. Veel succes met stoppen!
12-06-2018

Stoppen met roken

30 mei begonnen en sinds 9 juni echt gestopt. Het is net of je in het begin wilt uitproberen wat de werking is van het middel. Het gevecht tegen de champix o.i.d. Na de vijfde dag smaakten de sigaretten niet meer maar toch bleef ik het proberen. Na inname van de 1mg soms een lichte misselijkheid. Daarnaast in de avond vermoeid en meer slapen dan normaal. Al met al zeer tev[lees meer...]reden. Ik had nooit verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!
03-06-2018

Stoppen met roken

Achteraf gezien na ruim 7 weken niet roken zijn alleen de eerste 3 dagen lastig de rommel zit in je lichaam en alles schreeuwt momenten om nicotine en de gewoonte. Niets te doen.. Lekker sigaretje. Wacht ik rook niet meer en gewoon met iets anders doorgaan. Of champix me geholpen heeft weet ik niet. Tis een mentaal spel. De rommel kan het niet inmiddels niet meer zijn dus[lees meer...] gewoon een mindfuck met gewoonte.. Van iedereen om me heen hoor ik gat gaat nog jaren duren voor dat over is.. oké dan is dat maar zo maar elke dag en maand dat ik niet rook ben ik blij want achteraf gezien is roken alleen maar stress en ellende. Voor ditems spel heb ik dan ook geen pillen nodig en ben dan sinds een paar dagen gestopt met gebruiken of het slim is merk ik over een paar dagen dan wel wanneer die rommel uit me lijf is.. motivatie is toch wel de kracht!
25-04-2018

Stoppen met roken

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (529) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (490) - Antibiotica - penicillines breedspectrum