varenicline

Stoppen met roken (828 meningen)

Wellbutrin XR (477 meningen)
Methadon (89 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

01-05-2019 | Vrouw | 26
Stoppen met roken
Ik ben vanaf 1 april rookvrij😃 of te wel, vandaag een maand! Van de allereerste pil werd ik lichtelijk high, was best wel grappig. Toen ik door ging slikken naar de 1mg merkte ik dat ik soms niet meer uit mijn woorden kwam, maar ook dit vond ik niet erg. Verder heb ik geen last van bijwerkingen. Het lijkt wel alsof er een addertje onder het gras zit, zo gemakkelijk gaat[lees meer...] het mij af. Dat stemmetje die je wel eens kunt hebben van ik moet roken, die heb ik de hele maand nog niet gehad! Beter gezegd ik ben de hele sigaretten vergeten😁 als ik dit eerder had geweten, was ik allang gestopt met behulp van de champix😃

30-04-2019 | Vrouw | 52
varenicline (0,5)
champix heeft mij tot nu toe goed geholpen bij het stopen met roken . heb de champix gekregen via de huisarts ben bij een stop met roken conculent 1x geweest voor intake gesprek daar naar nooit wat van weer gehoord dus op eigen kracht maar veder ik hoop dat het goed blijft gaan nu ik de champix niet meer gebruik ,heb trouwens geen bijwerkingen gehad dus ik zou het ieder[lees meer...]een kunnen aanbevelen.

25-04-2019 | Man | 59
varenicline (0,5)
Na een eindeloze aantal mislukte pogingen om te stoppen met roken is het in 2013, op voorschrift van de huisarts, gelukt te stoppen met roken. Allereerst bepaalde je een startdatum waarop je begon met het innemen van de tabletten. Dan koos je een datum (ongeveer 4 weken verder dan de startdatum van inname van de tabletten) waarop je de sigaretten niet meer wilde opsteken[lees meer...]. Je bleef gewoon tot aan die dag doorroken . Bij mij ben ik half augustus met de tabletinname begonnen en heb ik doorgerookt tot op de dag dat ik 60 jaar werd. Vanaf die dag heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Ik ehb na mijn verjaardag nog ongeveer 4 weken champix afgebouwd. Dit is nu 5,5 jaar verder en het enige waar ik nu spijt van heb is dat ik deze methode niet eerder heb gedaan.

18-04-2019 | Vrouw | 49
Stoppen met roken
De eerste dag al geen trek meer aan een sigaret. Vijfde dag gestopt. Ik slik nu ruim vijf weken champix en ben nog steeds misselijk na een uur na inname. Na anderhalf uur is dat over maar blijft vervelend. Dokter adviseert een maagbeschermer en helpt wel iets. Voor de rest totaal geen trek om te roken. Wel af en toe een momentje dat ik iets mis maar is na een paar second[lees meer...]en over. Hoop echt dat het op de lange termijn ook lukt zonder medicatie

04-04-2019 | Vrouw | 53
varenicline (1mg)
Yes het gaat me lukken daar ben ik van overtuigd .het is een wondermiddel .alleen de bijwerkingen dat is niet alles eerst 3 weken misselijk en daarna heel vaak plassen s nachts zeker 3 x uit en dan weer dromen .maar nu krijg ik uitslag in me gezicht nog nooit gehad. Maar ik hou vol dat is zeker . Was ik maar jaren eerder begonnen .

29-03-2019 | Vrouw | 55
COPD
ik heb ook champix gebruikt en het heeft mij goed geholpen alleen de bijwerking die ik had ,ik had de gekste dromen die er bestaan

12-03-2019 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Op dag 9 van champix vandaag. Nog niet gestopt met roken; ik stop op dag 12. De zin om te roken is sinds gisteren afgenomen. Gisteren begonnen ook de bijwerkingen: misselijk en licht in mijn hoofd. Als ik een sigaret opsteek dan voelt het alsof ik al mijn 3e sigaret achter elkaar rook. Ook zónder sigaret voelt het constant alsof ik mij te pletter heb gerookt. Geen lekker g[lees meer...]evoel, maar wel heel erg effectief! Een sigaret helemaal oproken is ook vrij moeilijk nu. Het geeft ook helemaal geen 'kick' meer. Naast dat de behoefte afneemt groeit ook de weerzin tegen roken. Ik ben benieuwd hoe het vanaf dag 12 vergaat. Het moment dat ik stop. Ik ben een hele stevige roker sinds mijn 13e en ben nu 40 jaar.

10-03-2019 | Vrouw | 60
Stoppen met roken
op mijn zestigste eindelijk beslist om te stoppen met roken, zonder Champix zou het me niet lukken, er zijn bijwerkingen maar die zijn het me waard, ga ervan uit dat na de eerste veertien dagen de bijwerkingen wel weg zullen zijn een aanrader

03-03-2019 | Man | 55
varenicline (1mg)
Kleine 4 weken geleden gestarr met champix. Nu zonder problemen en zonder bijwerkingen kleine 3 weken rook vrij. Was een verstokte roker ruim 40 jaar ben nu 55 jaar ik merkte een paar dagen na gebruik van de champix dat ik maar op 4 a 5 nog geen halve shaggies per dag zat en viel me.op dat ik het vergat mee te nemen als ik even weg ging. Het smaakte me ook niet meer. Dus 4[lees meer...] dagen eerder dan.me geplande stop datum gestopt en het bevalt goed. Vind stinken en voel verstikking in me neus en keel als iemand bij me in de buurt rookt. Ik had nooit gedacht dat het mij zo goed en gemakkelijk zou lukken met de champix. Dit is nog maar een begin maar het gaat me makkelijk af denk er heel erg weinig aan. Ik raad het iedereen aan die moeite hebben met stoppen om bij de huis arts langs te gaan voor champix. Groetjes en succes een blije niet roker

22-02-2019 | Man | 63
varenicline (0,5)
Ik ben 63 jaar. Heb 50 jaar lang gerookt. Op advies van de huisarts met (weinig vertrouwen) met Champix begonnen. Na de derde dag inname smaakte het vertrouwde sjekkie compleet anders. Ik heb het uitgemaakt en rook tot nu toe NIET!! Geen zin meer/geen afkickverschijnselen. Zou bijna aan een wondermiddel denken......

02-02-2019 | Man | 42
Rookverslaving
Voor mij werkte dit perfect en zonder bijwerkingen. Op dit moment 9 dagen gestopt, na 25 jaar flink gerookt te hebben, en geen zin om die (nu al) schonere longen ooit nog op te geven. Mijn laatste serieuze stoppoging hiervoor is ongeveer 18 jaar gelden. Erg merkbaar was dat de 'nicotine kick' verdwijnt tijdens het roken als er Champix in je systeem zit. Je bent dus eig[lees meer...]enlijk alleen het ritueel aan het uitvoeren, maar zonder de beloning. Op die manier kick je eigenlijk al grotendeels af terwijl je doorrookt. (Daarom is het belangrijk dat je eigenlijk een uurtje wacht met het roken van je eerste sigaret op een dag tot dat de pil in je systeem is opgenomen). Ik ben gestopt op de een na laatste dag van de kuur van twee weken en dat ging behoorlijk makkelijk. Daarna moet je zelf nog afrekenen met de gewoonte verslaving(!) wat natuurlijk op zichzelf al een uitdaging is. Ik doe dat met een afgekloven balpen, glaasjes water, ik snoep ook veel en gebruik een hoop tandenstokers. Alle beetjes helpen en mijn gewicht ga ik me binnenkort wel weer zorgen over maken. Erg blij dan Champix me heeft kunnen helpen in die eerste fase om de nicotine verslaving te doorbreken.

19-01-2019 | Man | 38
Stoppen met roken
Vanaf mijn 17e tot mijn 34e rookte ik 2 pakjes marlboro per dag. In 2014 ben ik met behulp van champix zonder enige moeite gestopt. Dit heeft 3 jaar geduurd. Begin 2017 ben ik weer begonnen met roken. Nu rook ik dus weer 2 pakjes per dag. Wat ik dus ga doen is weer aan de champix. Luister en geloof niet de negatieve verhalen over champix. Heeft wel zijn bijwerkingen maar d[lees meer...]ie zijn nog lang niet erg als kanker. Do it!

05-01-2019 | Vrouw | 42
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Val alle slechte verhalen en ervaringen van anderen had ik geen last van. Ben fluitend gestopt met roken 😁

19-12-2018 | Vrouw | 41

02-12-2018 | Man | 64
Stoppen met roken
Zeer goed na 40 roken paar keer geprobeerd gelukkig CZ toen gratis Ik ben gelukkig mens geen bij werking

24-10-2018 | Man | 49
Allergie
Ik rookte 30 jaar zware vannelle en ben compleet gestopt binnen tweeweken. Eerste week 0.5 en tweede week 1 mg.de eerste week was echt een makkie, ik had echt geen zin meer om te roken, en stak ik er 1 op, smaakte het niet, en stond ik echt mezelf af te vragen waarom ik m aan had getoken. De tweede week had ik wat meer moeite want ondanks de verhoging van de dosis ging ik [lees meer...]toch aan het medicijn wennen. Maar al met al ging het me makkelijk af, maar de strijd die je moet voeren komt daarna pas. Je realiseert je niet hoeveel momenten je hebt dat je geest om een sigaret vraagt ! We weten allemaal de ‘nahet eten’ en ‘als de telefoon gaat’ sigaret, en zo hebben we er nog wel 20 denken we, maar ik heb gemerkt dat er ongemerkt wel 1000 van die momenten zijn, zelfs een jaar later nog ! En dat zijn de echte valkuilen...champix heeft mij laten stoppen met roken, maar verslaafd blijf je je hele leven. Ik ben nu 3,5 jaar gestopt, maar rook soms op een verjaardag nog wel eens een sigaret als alle rokers in de tuin staan met een biertje 😉 ik weet dat ik nooit meer uit verslaving zal gaan roken, want we weten allemaal dat het gezonder is, maar mijn grootste geluk is dat ik die rot verslaving kwijt ben ! Je weet wel, s avonds om half 12 de snelweg op moeten omdat je t ondanks de hele avond kruim roken tòch niet haalt, en s ochtends ècht een sigaret moet....ik beveel champix uit de grond van mn hart aan, maar je strijd is hiermee niet alleen gestreden !!! Succes allemaal.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum