varenicline

Stoppen met roken (818 meningen)

Wellbutrin XR (462 meningen)
Methadon (88 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

11-06-2020 | Vrouw | 53
Perifeer arterieel vaatlijden
Helaas geen effect,rook nog stug door en totaal geen bijwerkingen, vraag me af of er nog meer zijn die er geen baat bij hebben, ga nu aan mijn 6e week beginnen

04-11-2019 | Vrouw | 74
Ademhalingsproblemen
Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.

04-08-2019 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Binnen no-time last van stemmingswisselingen, toen gestopt met Champix, maar helaas werkt het effect nog even door waardoor ik nu 2 maanden na het stoppen zwaar depressief ben en suïcidaal .

22-07-2019 | Vrouw | 36
varenicline (0,5mg)
Zou dit helpen om benzogebruik te kunnen stoppen? Tamara

22-06-2019 | Man | 31
varenicline (1mg)
ik kreeg krampen/steken bij het hart na 2 weken van het innemen van champix. Dit bleef de gehele dag aanwezig . het wisselde wel af van sterkte maar het bleef de gehele dag aanwezig. ik besloot na 5 dagen last te hebben van deze krampen te stoppen met champix en de klachten verdwenen langzaam en na 3 dagen was ik van de krampen af. Ik ben 5 dagen niet gestopt met de champi[lees meer...]x omdat ik er niet bij stil stond dat deze klachten van de champix konden komen.

09-06-2019 | Man | 40
varenicline (1mg)
Nu bezig aan mijn vierde week. Zoals veel beweren,dat er geen behoefte meer is,sorry maar daar merk ik niets van. Bij momenten is de drang nr een sigaret heel hoog. Ook de depressieve gevoelens en agressie nemen vaker da bovenhand.ook mijn hobby's dat ik graag doe heb ik geen zin in. Sorry maar ik voelde me 4 weken terug gelukkiger. Wie kan me raad geven?

16-04-2019 | Man | 67
Stoppen met roken
Mijn vriend kreeg champix voorgeschreven van zijn huisarts. Hij is copd patiënt. Na 2 keer champix genomen te hebben kreeg hij een herseninfarct. Hij lijdt vanaf deze dag aan ondragelijke chronische pijn aan zijn gehele linkerkant. De neuroloog heeft beaamt dat Champix de oorzaak was. Het staat ook in de bijsluiter. Neem dit niet als je niet 100% gezond bent!

06-09-2018 | Vrouw | 37
Aangeboren hartafwijking
Ben rond gisteren begonnen met champix Mijn vraag is per wanneer verneem je effect dat het werkt? En hoelang hebben jullie champix gebruikt? Groeten van een moeder die heel graag van roken af wil komen.

22-04-2020 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Werkt prima! Maar de bijwerkingen zijn te heftig!!! Zooo het niet waard*! Zelfs minderen tabletten bleven de bijwerkingen. Hoofdpijn, duizeligheid, buikpijn, neerslachtigheid.. Na 3 weken nog... Niet te doen, een hel!!

11-04-2020 | Man | 39
Stoppen met roken
Werkt wel, maar heb toch redelijk last van de bijwerkingen, ik slaap slecht, ben fel vermoeid overdag, en kan me moeilijk concentreren, maar dit alles weegt niet op om het toch terug roken, dus ik ga de pillen uitnemen, en hoop dat ik dan na drie maanden volledig van het roken af ben, ik ben nu 14 dagen gestopt, vorige poging ben ik na een maand gestopt met de pillen en ee[lees meer...]n paar dagen erna terug beginnen roken, dus nu ga ik ze uitnemen en hopen dat het me lukt, maar ik denk maar dat het leven saai gaat worden zonder sigaret, maar van die gedachte moet ik af, is meer dan een illusie. Ik vind sigaretten onaangenaam ruiken, maar soms heb ik toch een lichte zin om het terug te doen, maar ik ga volhouden

16-02-2020 | Man | 22
Rookverslaving
ik slik nu al bijna 3 weken champix maar ik merk er niks van , niet roken hou ik el vol maar heb het gevoel dat de pillen te zwak zijn

22-08-2019 | Man | 65
Ademhalingsproblemen
Mijn eerste besluit om te stoppen met roken sinds 30 jaar. Heb nu, na twee weken, spijt van Champix, o.a. vanwege de bijwerkingen. In principe is het een anti depressivum. Champix vermindert bij mij wel de trek. Rook nu ongeveer de helft. Maar helpen bij stoppen doet het niet. Als je later de Champix afbouwt krijg je dezelfde ontwenningsverschijnselen als bij het zonder[lees meer...] hulpmiddelen stoppen met roken. Mijn beste "hulpmiddel" is het (herhaald) lezen van het boek: "DE OPLUCHTING, in één dag van het roken af" door Jan Geurtz. ISBN 978 90 2632736 0 Een daarvan zelfgemaakte samenvatting hangt op mijn koelkastdeur. Dezelfde methode werkt ook bij alcoholverslaving. Lees dan het betzelfde boek maar vervang telkenmale nicotine voor alcohol. Henk

02-02-2019 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Erg last van de bijverschijnselen, vooral maagpijn en misselijk. Begint meteen bij inname, overgeven. Maagbeschermers, maar niets helpt. 1 dag gestopt met de pillen, meteen nergens geen last meer van. Maar zonder de Champix red ik het nog niet, al merk ik op dit moment weinig, heb verschrikkelijk veel zin in om te roken, beheerst mijn hele dag en gedachten na 3 weken en d[lees meer...]at was niet zo toen ik stopte.

06-04-2020 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Ik ben nu vier maanden gestopt met roken. Het medicijn is erg effectief als het gaat om het uitschakelen van het nicotine seintje in de hersenen. Wel veel last van bijwerkingen die ik in het begin totaal niet kon plaatsen maar er nu achter ben dat het door de Champix komt. Het begon met slapeloze nachten (van 01:00-06:00 uit bed) toen ik nog de volle dosering slikte. Sind[lees meer...]s ik deze gehalveerd heb slaap ik gelukkig weer door. Iets anders wat ik vanaf het begin af aan heb en totaal niet iets voor mij is; ik ben emotioneel gezien ineens zwaar instabiel. Ik kan om het minste geringste in huilen uitbarsten en er niet meer mee stoppen. Soms blijven de tranen de rest van de dag stromen. Ik voel me ineens onzeker en twijfel aan van alles (normaal zie ik mijzelf toch wel als een assertieve en sterke persoon) en voel me doodongelukkig en zie dan geen uitweg. Ik ben twee dagen geleden gestopt met de pillen en hoop dat ik me snel beter ga voelen....

06-03-2020 | Vrouw | 26
varenicline (1mg)
Intussen ben ik 3 weken volledig gestopt met roken en neem ik 5 weken champix. Vanaf het begin dat ik champix nam merkte ik meteen dat het mij een ongelukkig gevoel gaf en tot op vandaag is dit nog steeds het geval. Momenteel sta ik heel onzeker in het leven terwijl ik dit voorheen nooit had. Ik voel mij nog niet sterk genoeg om volledig te stoppen met champix daarom heb[lees meer...] ik beslist om de dosering te halveren in de hoop dat de bijwerkingen minder effect hebben. Ondanks alle bijwerkingen vind ik het een heel effectief medicijn en is de zin in een sigaret minder dan ooit.

26-02-2020 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Bijwerkingen zijn killing. Hoofdpijn, stemmingswisselingen, boosheid, onverschillig, moe, misselijk, spierpijn, geen eetlust. Het enige voordeel is dat roken vanaf 't begin al vies smaakt, en de hunkering nu echt weg is.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum