Champix

varenicline

Stoppen met roken (798 meningen)

Wellbutrin XR (446 meningen)
Methadon (85 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (37 meningen)

04-11-2019

Ademhalingsproblemen

Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.
04-08-2019

Stoppen met roken

Binnen no-time last van stemmingswisselingen, toen gestopt met Champix, maar helaas werkt het effect nog even door waardoor ik nu 2 maanden na het stoppen zwaar depressief ben en suïcidaal .
22-07-2019

Champix (varenicline)

Zou dit helpen om benzogebruik te kunnen stoppen? Tamara
22-06-2019

Champix (varenicline)

ik kreeg krampen/steken bij het hart na 2 weken van het innemen van champix. Dit bleef de gehele dag aanwezig . het wisselde wel af van sterkte maar het bleef de gehele dag aanwezig. ik besloot na 5 dagen last te hebben van deze krampen te stoppen met champix en de klachten verdwenen langzaam en na 3 dagen was ik van de krampen af. Ik ben 5 dagen niet gestopt met de champi[lees meer...]x omdat ik er niet bij stil stond dat deze klachten van de champix konden komen.
09-06-2019

Champix (varenicline)

Nu bezig aan mijn vierde week. Zoals veel beweren,dat er geen behoefte meer is,sorry maar daar merk ik niets van. Bij momenten is de drang nr een sigaret heel hoog. Ook de depressieve gevoelens en agressie nemen vaker da bovenhand.ook mijn hobby's dat ik graag doe heb ik geen zin in. Sorry maar ik voelde me 4 weken terug gelukkiger. Wie kan me raad geven?
16-04-2019

Stoppen met roken

Mijn vriend kreeg champix voorgeschreven van zijn huisarts. Hij is copd patiënt. Na 2 keer champix genomen te hebben kreeg hij een herseninfarct. Hij lijdt vanaf deze dag aan ondragelijke chronische pijn aan zijn gehele linkerkant. De neuroloog heeft beaamt dat Champix de oorzaak was. Het staat ook in de bijsluiter. Neem dit niet als je niet 100% gezond bent!
06-09-2018

Aangeboren hartafwijking

Ben rond gisteren begonnen met champix Mijn vraag is per wanneer verneem je effect dat het werkt? En hoelang hebben jullie champix gebruikt? Groeten van een moeder die heel graag van roken af wil komen.
05-05-2018

COPD

Wát een paardenmiddel! Werd er compleet gestoord van, en kreeg zelfs moord neigingen naar andere mensen toe. M'n eetlust nam af, terwijl ik al ernstig ondergewicht heb. Oké, de zin naar een sigaret nam wel iets af, en het smaakte ook niet echt lekker meer, maar zolang je er met je gevoel niet voor de volle 100% achter staat, neem het dan niet! Ik raad het dan ook nieman[lees meer...]d aan.
27-04-2018

Stoppen met roken

Verschrikkelijke pijn in mijn maag van gekregen. Lag kermend van de pijn op de badkamer tegels hopend op verlichting. Naderhand had ik liever de pijn van een bevalling weer gehad. Die was daadwerkelijk beter te behapstukken. Mijn man had ook gebruikt en was er wel tevreden over.
19-04-2018

Stoppen met roken

Je begint met een startpakket Champix en je krijgt van de apotheek tegelijkertijd een vervolg-recept voor de Champix als de pillen van het startpakket na 14 dagen op zijn. Waarom deze procedure gehanteerd wordt is een raadsel! Het probleem is dat er nergens in de bijsluiter van het startpakket vermeld wordt wat de gevolgen kunnen zijn als je besluit (om wat voor reden dan[lees meer...] ook) na het startpakket niet verder te gaan met Champix !!!!!! Ook wordt nergens vermeld dat je Champix langzaam moet afbouwen. Gevolg 14 dagen lang in een zware depressie, ik kende mezelf niet meer, had zelfmoordneigingen en weet nu ook wat er bedoeld wordt met een steen op je maag.
22-08-2019

Ademhalingsproblemen

Mijn eerste besluit om te stoppen met roken sinds 30 jaar. Heb nu, na twee weken, spijt van Champix, o.a. vanwege de bijwerkingen. In principe is het een anti depressivum. Champix vermindert bij mij wel de trek. Rook nu ongeveer de helft. Maar helpen bij stoppen doet het niet. Als je later de Champix afbouwt krijg je dezelfde ontwenningsverschijnselen als bij het zonder[lees meer...] hulpmiddelen stoppen met roken. Mijn beste "hulpmiddel" is het (herhaald) lezen van het boek: "DE OPLUCHTING, in één dag van het roken af" door Jan Geurtz. ISBN 978 90 2632736 0 Een daarvan zelfgemaakte samenvatting hangt op mijn koelkastdeur. Dezelfde methode werkt ook bij alcoholverslaving. Lees dan het betzelfde boek maar vervang telkenmale nicotine voor alcohol. Henk
02-02-2019

Stoppen met roken

Erg last van de bijverschijnselen, vooral maagpijn en misselijk. Begint meteen bij inname, overgeven. Maagbeschermers, maar niets helpt. 1 dag gestopt met de pillen, meteen nergens geen last meer van. Maar zonder de Champix red ik het nog niet, al merk ik op dit moment weinig, heb verschrikkelijk veel zin in om te roken, beheerst mijn hele dag en gedachten na 3 weken en d[lees meer...]at was niet zo toen ik stopte.
10-03-2018

Stoppen met roken

Dag 12 nu en merk behalve enige misselijkheid geen enkele werking.
15-01-2020

Stoppen met roken

Het is nu voor de derde keer dat ik ben begonnen met Champix. De vorige keren ben ik ermee gestopt vanwege de ernstige misselijkheid en buikpijn.Ook vanwege de heftige dromen. Na een week gebruik heb ik geen trek meer in een sigaret. Ik probeer nu toch door te zetten om de eerste weken door te komen. Ik doe dit in combinatie met een stoppen-met-rokenprogramma
19-11-2019

Stoppen met roken

Ik gebruik champix nu 11 dagen. Na dag 1 ben ik gestopt met roken. Champix helpt zeker om te stoppen maar je moet het echt willen. Champix is een hulpmiddel met best wel veel bijwerkingen en vooral voor mensen met depressieve achtergrond is het wel oppassen. Ik ervaar sinds het opvoeren van de dosis wel dat ik heel erg somber ben. Ik ben terug naar een lagere dosis van 2x [lees meer...]1 mg naar 1 mg. Hopelijk wordt de stemming wat beter..
16-10-2019

Stoppen met roken

Nu, 4weken champix gebruikt en 2weken niet gerookt. Vanaf het begin klachten als: slecht slapen en dromen, misselijk en darmklachten. Nu, hele dagen misselijk, darmklachten en heel erg bang dat er iets ernstig met mijn darmen aan de hand is. Dit is niet fijn.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum