Ervaringen met Champix

varenicline

misselijkheid depressief

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (589 meningen)
Methadon (119 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (57 meningen)

26-10-2022 | Man | 36
Stoppen met roken
Ben 36 jaar en heb vanalles geprobeerd, van pleisters tot e-sigaret. En als laatste champix. En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik liever 10 jaar korter leef, maar gelukkig dan de rest van mn leven miserabel en depressief. Ik blijf roken tot ik erbij neerval. Boeit me niet meer! Ik bel altijd opgewekt en gelukkig geweest en ik laat me niet manipuleren door die stelletj[lees meer...]e anti rokers die ons het leven zuur maken.

11-01-2022 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
Gestopt met roken op dezelfde dag dat ik startte met Champix. Na 1 week 0.5mg en 2 weken 1mg zat ik in een flinke depressie. Huilend de POH gebeld of ik ajb mag stoppen zonder afbouwen, daarna ging het snel beter. Maar na 6 maanden ben ik nog steeds prikkelbaar en is de hormoonbalans nog steeds verstoord.

30-05-2021 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Mijn partner heeft ook een beroerte gehad precies 17 dagen na gebruik van champix.

24-02-2021 | Vrouw | 69
Ademhalingsproblemen

28-01-2021 | Vrouw | 65
varenicline (1mg)
stoppen met roken , niet dus!!

22-12-2020 | Vrouw | 32
varenicline (0,5mg)
dosis op de eerste dag. Volgende dag direct misselijk diarree en echte hart klachten. Nu 5 dagen verder en nog steeds HART klachten wanneer gaan die toch weg. Na 1 dosis gestopt natuurlijk. En op eigen houtje gestopt met roken.

15-11-2020 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Na meerdere stoppogingen, waarvan enkelen met behulp van Champix nu vijf dagen niet gerookt. De bijwerkingen van Champix zijn afschuwelijk. Knallende hoofdpijn, nare dromen, pijn en mijn buik en de hele dag misselijk en duizelig. Af en toe zo erg dat ik bijna val. Ik sta nu voor de keuze om nog even met Champix door te gaan en de hoeveelheid te verminderen. Ik wil echt van[lees meer...] het roken af maar eigenlijk niet met behulp van deze drugs.

14-11-2020 | Vrouw | 39
Acne/puistjes
De eerste week 1 pil per dag . Erg misselijk De eerste week een hel 2e week dacht dat heet goed ging . Maar alle bijwerkingen die je maar kan hebben krijg ik . Ik kan niet eens normaal meer denken . Ik sta onder toe zicht van een arts . Wel 2 weken van het roken af . Ik raad champix . Slik dit niet als je onzeker ben . Ik wil er vanaf maar moet nu een weekeind wachte[lees meer...]n dat ik de dokter kan bellen . Dus mag niet stoppen . Ik heb het nu geestelijk erg zwaar kan niet werken. En kan de winkel niet in omdat ik erg angstig ben .

09-10-2020 | Vrouw | 29
Stoppen met roken
In het begin ging het super, ben op dag 10 gestopt. Vanaf dat de dosis omhoog ging is het mis gegaan. Ik gebruikt dit nooit meer!

31-07-2020 | Vrouw | 39
Stoppen met roken
Dag 1. 1 tablet 0.5mg tintelende tong. Verminderde smaak. Dag 2 tot 4 gevoelloze tong één kant van tong voelt branderig kan geen smaak meer waarnemen. Al deze dagen veel dromen. Overmatig zweten. Dag 4 spiertrekkingen in oog en mond. Dag vijf bij ontwaken geen gevoel in ooglid en mond. Spieren functioneren niet naar behoren. Één oog sluit snel (zwaar) ander sluit niet. Bo[lees meer...]venlip trekt naar één kant onderlip naar de andere kant

21-07-2020 | Vrouw | 57
COVID-19
Ik heb de pillen weggedaan helpt niet en werd er depressief van en veel maagklachten Op naar iets anders om te proberen maar voor mij geen champix meer. Terug met vape begonnen.

16-07-2020 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Het stoppen met roken ging echt heel makkelijk, ik was er ontzettend blij mee. Na 3 weken begonnen de psychische bijwerkingen, en dat werd steeds erger. Ik stond stijf van de spanning en angst en kon nauwelijks functioneren. Van de huisarts kreeg ik slaappillen maar die wel te ook maar 3 uur. 2 keer bij de KNO arts geweest, echo's gemaakt. Alleen verdikte klieren , ve[lees meer...]rder niets te vinden. Elke dag 8 pijnstillers. Weer naar de huisarts, nu afspraak met de psycholoog. Om over mijn angsten te praten. Uiteindelijk 2 weken geleden de bijsluiter van Champix eens gelezen. En toen begreep ik eindelijk waar de klachten vandaan kwamen. Acuut gestopt met gebruik. Nu psychisch een stuk beter gelukkig. Alleen nog erg moe maar ik ga gewoon op tijd naar bed. Ook weer gaan roken. Gisteren met mijn stop coach gesproken. Die vond het erg dat ze me niet beter begeleid heeft, kwam ook door Corona. Afgesproken dat ik eerst even bijkomen van de afschuwelijke periode die achter me ligt. En dan een nieuwe manier zoek om te stoppen. Maar niet meer met pillen waar ik dus blijkbaar zo slecht op reageer.

08-07-2020 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
In januari begonnen met de kuur. Maar waar ben ik aan begonnen... ik rookte hooguit 7 sigaretten per dag, maar wilde stoppen. Kreeg via de huisarts dit middel. Moest er ‘even doorheen’. Ben 15 weken zwaar misselijk geweest, rare en enorm nare dromen, en tot slot depressieve gevoelens. Voordeel: te ziek om te roken. Nu 7 maanden verder niks anders. Voel me nog ell[lees meer...]endig en rook niet. Wou dat ik nooit hieraan begonnen was!

11-06-2020 | Vrouw | 53
Perifeer arterieel vaatlijden
Helaas geen effect,rook nog stug door en totaal geen bijwerkingen, vraag me af of er nog meer zijn die er geen baat bij hebben, ga nu aan mijn 6e week beginnen

27-02-2024 | Vrouw | 54

depressief misselijkheid

Hallo, ik ben Anita 54 jaar en ben met Champix in 2018 begonnen. Na inname meteen erg misselijk zodat ik een half uurtje gestrekt moest gaan liggen. Daarna was het weer prima. Geen enkele behoefte gehad om te roken en sinds vandaag nog steeds gestopt dus dat is goed gegaan. Helaas heb ik vanaf toen depressieve klachten en worden met het jaar en beetje erger. Ik heb[lees meer...] het vorige week bij mijn huisarts gemeld maar hij zei dat dat nu niet meer vd Champix zou kunnen zijn. Ik denk dat ze het middel onderschatten dus maar een afspraak gemaakt bij een psycholoog voor vandaag want ik kom niet vd depressie af. Waarom lees ik niet meer van deze berichten, het lijkt wel alsof Champix goed gepraat wordt. Wel uit de handel nemen maar mensen geen info geven of hulp, beetje vreemd.

13-03-2023 | Man | 25