varenicline

Stoppen met roken (847 meningen)

Wellbutrin XR (489 meningen)
Methadon (93 meningen)
NiQuitin (52 meningen)
Zyban (50 meningen)
Naltrexon (41 meningen)

22-02-2020 | Vrouw | 43
varenicline (1mg)
op 30 Januari 2020 begonnen met Champix en op 9 Februari geheel gestopt met roken. In de ochtend misselijk na inname maar dat kan ook komen doordat ik slecht ontbijt. Beter is om in te nemen na een goed ontbijt. Ik slaap echter heel slecht. na 4 uur slaap wordt ik wakker en duurt het heel lang voor ik weer in slaap val . Zeer vermoeiend wanneer de wekker elke ochtnd om 6.3[lees meer...]0 gaat. Over het algemeen wel heel blij met champix. Zonder lukt het niet. ik ga nu 22 2 2020 halveren. Misschien slaapt het beter.

22-01-2020 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
1e week 2x daags 0,5 deed niks voor mijn gevoel. Nu 2e week. 2x daags 1 mg. Ochtenden zover niet ziek, avond en wel. Vandaag 3e dag van 2xd 1 mg. Ma 2,5 gerookt en di 1,5. Zover nog niks. Per keer rook ik zover een halve sigaret. Dan genoeg. Dus 2e week werkt het wel. Vanavond proberen niet die halve te roken om te kijken of ik niet ziek wordt.

06-12-2019 | Vrouw | 64
Ademhalingsproblemen
Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )

03-12-2019 | Vrouw | 23
Rookverslaving
Nu 5 weken champix , volledig gestopt met roken en zelf geen trek meer !! Helpt echt goed , ook heb ik enkel als bijwerking de misselijkheid na het innemen ( gaat wel terug over na een uurtje ) De andere bijwerkingen zijn voor mij zeker niet van toepassing , integendeel ik slaap stukken beter 😂 Het is echt een aanrader (voor mensen met relatief sterke maag 😉)

25-11-2019 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben nu precies een week gestopt. 1e week de halve dosis gebruikt en blijven roken, het werd al wel minder op het laatst. 2e week gestopt op een dosis vaan 2x1mg. Ik vind het resultaat tot nu toe geweldig vergeleken met eerdere stop pogingen. Geen enkele onbedwingbare drang naar een sigaret. Geen rusteloosheid, niet prikkelbaaar en niet het gevoel dat je je zelf een plez[lees meer...]iertje ontzegt. Soms komen de 'rook gewoonte gedachten' op bepaalde momenten, maar die kan je zo van je af laten glijden. Bizar wel. Rationeel was ik langer overtuigd vwb stoppen. Er is geen enkele reden dat roken goed praat, ook niet het ontzeggen van een pleziertje. Niet rokers hebben ook plezier... Ik zag altijd heel erg op tegen het stoppen en gevolgen ervan. Maar niets van dit alles tot nu toe. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Af en toe dromen, wat moeilijker in slaap komen en een licht weeig gevoel in mijn buik na het innemen maar dat trekt snel weg. De bijwerkingen wegen wat mij betreft totaal niet op tegen het effect. Ondanks dat het nog maar kort geleden is dat ik ben gestopt : Wat een wondermiddel !

22-11-2019 | Vrouw | 39
Stoppen met roken
Inmiddels 5 weken aan de champix. De eerste week ben ik echt heel ziek geweest van het roken in combi met pil slikken. Vreselijk overgeven en misselijk. Toen ik stopte met roken, werd het langzaam minder , maar heb trouw doorgezet. Ik gebruik het in combi met oxazepam (vanwege heftige ontwenning in de nacht) inmiddels 18 dagen gestopt. Champix helpt je echt lichamelijk afk[lees meer...]icken, geestelijk afkicken is een ander verhaal. Gewoon niet meer roken, daar hou ik het bij:-)

24-10-2019 | Vrouw | 53
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Na twee dagen Champix smaakten sigaretten eigenlijk al niet meer, ik kreeg niet meer het fijne voldane gevoel wat ik anders wel had. Heel bizar, bijna 40 jaar gerookt en nog nooit met tegenzin gerookt. Dat was nu ineens anders. Half opgerookte sigaretten en een vieze smaak. Ik had bedacht op dag 14 te stoppen, maar dat werd dag 11. Het is nu pas mijn tweede niet roken we[lees meer...]ek, maar het gaat me heel gemakkelijk af! Ik ben er zo blij mee en zo trots op mezelf! Op naar een gezond en rookvrij leven!

23-10-2019 | Man | 67
Hoest
Na ruim 50 jaar 2 pakjes per dag en diverse stoppogingen toch met frisse moed begonnen met Champix en begeleiding van longconsulente. Na 7 dagen gestopt omdat ik geen trek meer had en sindsdien (3 maanden verder) niet meer gerookt. Soms nog wel zin, maar niet echt trek in een sigaret. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Verwarde dromen wel erg vervelend, na 10 u[lees meer...]ur in bed nog steeds moe.

09-10-2019 | Man | 41
Stoppen met roken
20 jaar gerookt (klein pakje daags) Nu bijna 3 weken dat ik Champix gebruik, waarvan 1.5 week rookvrij. Mijn persoonlijk ervaring: positief: neemt de drang om te roken enorm af met alle fijne gevolgen van dien (reuk en smaak komen terug, fitter gevoel, je dierbaren die trots zijn, je ruikt zelf aangenamer voor anderen, niet meer afhankelijk van die idiote sigaret (lich[lees meer...]amelijk en geestelijk), terug ontbijten (wat ik vroeger niet deed) doordat inname tablet op een vollere maag de misselijkheid reduceert. negatief: slapen wordt lastiger (veel dromen, veel wakker worden, waardoor bij het opstaan je een "moe"gevoel ervaart. Misselijkheid vooral vroeg in de morgen , een half uur na inname tablet. Af en toe wat hartsteken (niet dagelijks en van korte duur). Volgens mijn omgeving even rustig, maar bij vlagen een iet wat agressiever gedrag (sneller de neiging om uit te vliegen).

29-09-2019 | Vrouw | 47
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Nu 2 weken helemaal gestopt met roken. Heeft mij heel erg goed geholpen. Na twee dagen rookte ik al de helft minder dan normaal. De vijfde dag beetje stekend gevoel bij mijn hartstreek. Heb besloten om niet te verhogen naar 1 mg en niet door te roken. Op de 6e dag gestopt met roken dus en nog wel 2x per dag een halve ingenomen. Op dag 8 helemaal gestopt met die pillen. I[lees meer...]k wilde kijken of ik het zonder kon en dat lukt helemaal goed, want ik merk geen verschil. Wel moet ik melden, dat ik er 100 procent achter het stoppen met roken sta. Ik was er al klaar mee. Hoesten de hele dag . En dit is nu allemaal over en weg. Ik voel met geweldig en heb meer energie. Ik ga echt ook nooit meer beginnen. Na 30 jaar is het voor mij genoeg. Wel wil ik nog even zeggen, dat dit middel bij iedereen anders werkt. Mijn man moest het helaas stoppen i.v.m ernstige bijwerkingen. Maar doet het op eigen kracht verder. Succes allemaal.

30-08-2019 | Man | 57
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Man, 57 jaar, 40 jaar gerookt (pakje per dag). Ik ben 1 juni jl. begonnen met Champix en ga ‘de kuur’ beeindigen per 1 september as. (Einde kuur). Heb niet meer gerookt vanaf de 1e week van juni. Moet helaas moeheid, concentratieverlies en depressiviteit bevestigen vanaf medio juli. Dit zijn toch erg vervelende bijwerkingen ! Starters: stoppen met roken gaat lukken ma[lees meer...]ar houd hier rekening mee.

27-05-2019 | Man | 38
Stoppen met roken
Nu 38 en na 21 jaar roken (ongeveer 26 per dag) tijd om te stoppen. Had er zelf weinig hoop op dat het zou gaan lukken maar het begin is er. Ik gebruik Champix bijna twee weken en het verlangen naar een sigaret is al een stuk kleiner. Nog niet helemaal weg. Hopelijk lukt het binnen nu en nog een keer twee weken.

23-05-2019 | Vrouw | 29
Stoppen met roken
Ondertussen zit ik in de 4e week met het slikken van Champix, en ben ruim 2 weken gestopt met roken. Laat ik voor op stellen dat het inderdaad een goed medicijn is om te stoppen met roken. Het verminderd de drang wat het makkelijker maakt om te stoppen. Van te voren had ik veel opgezocht online en schrok van de bijwerkingen. Echter dacht ik, het zal wel mee vallen. Eenmaa[lees meer...]l begonnen bleek dat het helemaal niet mee viel. Naast de gebruikelijke stemmingswisselingen (die je ook zal hebben zonder de medicatie als je stopt met roken gok ik), heb ik ook heel veel last gehad van misselijkheid, overgeven (beide zowel 's ochtends als 's avonds na het innemen van de pil), moeilijke stoelgang, hoofdpijn, zweten, bovengemiddeld emotioneel, enorme honger en zelfs 2 dagen enorme paniekaanvallen gehad. Vooral bij die paniekaanvallen begon ik te twijfelen of dit nou echt is wat ik wil, maar toch door gezet en gelukkig was het van korte duur. Ik ben dus wel geschrokken van de bijwerkingen en zou het niet aanraden als je niet stevig in je schoenen staat en je omgeving geen rekening met je kan houden.

01-05-2019 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
Al jaren een verstokte roker, na diverse pogingen nu proberen te stoppen met behulp van champix... Nadat ik 16 dagen geleden ben begonnen met het innemen van de tabletten, is vandaag dan de dag... Gisterenavond mijn (hopelijk voorgoed) laatste sigaret in genomen. Die trouwens nergens naar smaakte en waar ik al vanaf het begin van de behandeling al misselijk van werd. Op[lees meer...] dit moment heb ik zin in een sigaret, maar de gedachte er aan maakt mij misselijk. Makkelijker vol te houden dus...

27-04-2019 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
Tot 2 uur na inname misselijk en braakneigingen, Hartkloppingen, agressief. Agressie hoor ik ook erg vaak van andere gebruikers.

02-03-2021 | Vrouw | 40
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Perfect middel om je te helpen stoppen met roken. Wel steeds eten voor je het neemt want anders zeer misselijk! Ik nam zelf maar halve dosis want ik had er zeer merkwaardige dromen van 😅 Met de helft van de dagelijkse dosis was het voor mij perfect. Ik raad dit middel echt aan, zeker aan verstokte rokers! De craving naar sigaretten is echt weg. Uiteraard zal het altijd a[lees meer...]fhangen van je eigen karakter of je terug een sigaret opsteekt... maar Champix kan wel zorgen om de 1e grote stap te zetten, dwz het effectieve stoppen. Persoonlijk was ik heel bang voor dit moment, maar Champix maakt dit eigenlijk makkelijk. Je vergeet dat je zin hebt in een sigaret, heel raar, maar wel heel effectief.

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum