varenicline

Stoppen met roken (874 meningen)

Wellbutrin XR (552 meningen)
Methadon (104 meningen)
Zyban (69 meningen)
NiQuitin (64 meningen)
Tabex (48 meningen)

02-08-2020 | Vrouw | 59
Stoppen met roken
Na 45 jaar heb ik beslist om nogmaals een poging te doen om te stoppen met roken. Ik had veel last van zware hoestbuien en heel kortademig. Ben op 17 juni met champix begonnen had wel enorm schrik voor de bijwerkingen ,de eerste dagen wel een beetje last van mijn maag en een lichte hoofdpijn. Daarna niks meer ondervonden buiten die rare dromen maar daar genoot ik echt van.[lees meer...] Begrijp echt niet dat er zoveel mensen bijwerkingen hebben. Ik ben nu al 2 maand gestopt met roken en voel mij een heel ander mens gedaan met hoesten en kortademig wel een paar kilo's bij maar die ga ik wel terug kwijt geraken. Het enige dat ik wel merk is soms de goesting om een sigaret te roken maar doe het niet en de goesting ga vlug over en dat doet champix wel een beetje denk ik toch, maar lieve mensen ik ga heel eerlijk zijn je moet wel ook een beetje wilskracht hebben. Nu nog tot woensdag mijn laatste champix's nemen en daarna zien of ik het vol hou we zien wel

27-07-2020 | Vrouw | 63
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Champix is zeer effectief om te stoppen met roken. 1e week bij gebruik Champix gewoon blijven roken, maar sigaretten ging steeds minder smaken. Na kleine 2 weken helemaal gestopt, sigaret smaakte echt smerig en drang om te roken werd onderdrukt. Na totaal 4 weken geminderd met champix dosering ivm bijwerkingen. 1 tablet per dag ipv 2 per dag. Na nog een aantal weken nog v[lees meer...]erder geminderd: 1 tablet per 2 dagen. Inmiddels bijna 3 maanden gestopt met roken, erg blij mee na bijna 40 jaar roken.

26-07-2020 | Man | 35
Stoppen met roken
Allereerst wil ik aangeven dat ik zeer onder de indruk ben van de werking van dit medicijn. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken. Na ongeveer 7 dagen merkte ik vooral dat sigaretten niet meer de voldoening gaven die ik normaal ervoer. Ook lijkt het erop dat het de gewoonte onderdrukt, althans ik heb niet het gevoel dat ik iets mis 'het ritueel' alhoewel ik van a[lees meer...]ndere mensen hoor/lees dat dit per persoon verschillend is. Op dag 11 ben ik volledig gestopt met roken, zit nu op dag 22. Indien ik me bij mensen begeef die nog roken merk ik wel dat mijn lichaam de geur herkent ook wanneer ik erover praat geeft je lichaam signalen af dat het wil roken. Ik heb tussendoor misschien nog 2 keer een sigaret geprobeerd, maar dat bleef bij een hijs. Nauwelijks te doen zo smerig. Ik raad dan ook iedereen aan die maar overweegt te stoppen met roken deze kans aan te grijpen, natuurlijk zijn er risico's tot bijwerkingen maar deze staan voor mij bij lang en na niet in verhouden tot het geen wat het potentieel kan opleveren. Niet roken is meer €€€ in de pocket en kans om op een prettige manier een respectabele leeftijd te halen neemt aanzienlijk toe, wat voor mij de grootste drijfveer is.

28-06-2020 | Vrouw | 27
varenicline (0,5)
Na ruim acht jaar te hebben gerookt eindelijk de moed bij elkaar geraapt om te stoppen met roken. Door het roken in combinatie met allergische aanleg (inspanningsastma, allergieën, eczeem) overdag veel last van kortademigheid, vermoeidheid en slechte huid. Ik zag ontzettend op tegen het stoppen, bang voor bijwerkingen en het gaan missen van ‘mijn vriend, de sigaret’. Uitei[lees meer...]ndelijk maar gewoon begonnen aan de eerste strip. Veel last van bijwerkingen, daarom eigenlijk al heel snel weer geminderd en gestopt met de champix. Uiteindelijke resultaat dat ik nu al bijna een halfjaar niet meer gerookt heb en er ook prima vanaf kan blijven. Als je erg graag wil stoppen met roken maar je ziet er zo tegenop, alsjeblieft geef champix een kans!

01-05-2020 | Man | 70
Stoppen met roken
Na 50 jaar stevig roken nu sinds zes weken aan de champix. Geweldig middel om het roken te onderdrukken/stoppen. Door de vele bijwerkingen al snel overgestapt naar 1 tablet per dag. Toch nog steeds bijverschijnselen zoals misselijkheid, winderigheid, hikken, waar ik me steeds meer aan ga storen. Meer rare dromen in een lichte vorm is eigenlijk wel grappig. Ik hoop de bijve[lees meer...]rschijnselen te kunnen accepteren tot het einde van de kuur. Positieve resultaten zijn nu al merkbaar: algeheel gevoel van gezonder zijn, mooiere huid, wat meer eetlust en een paar kilo erbij hetgeen niet misstaat.

21-03-2020 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
De eerst twee weken van gebruik extreme vermoeidheid en hoofdpijn en duizeligheid. Op dag 14 gestopt met roken. Toen werden de bijwerkingen ook minder. Nu twee weken gestopt met roken, maar het blijft erg moeilijk. Maar zonder Champix zou het nog veel moeilijker zijn. Ik rookte een pakje per dag.

22-02-2020 | Vrouw | 43
varenicline (1mg)
op 30 Januari 2020 begonnen met Champix en op 9 Februari geheel gestopt met roken. In de ochtend misselijk na inname maar dat kan ook komen doordat ik slecht ontbijt. Beter is om in te nemen na een goed ontbijt. Ik slaap echter heel slecht. na 4 uur slaap wordt ik wakker en duurt het heel lang voor ik weer in slaap val . Zeer vermoeiend wanneer de wekker elke ochtnd om 6.3[lees meer...]0 gaat. Over het algemeen wel heel blij met champix. Zonder lukt het niet. ik ga nu 22 2 2020 halveren. Misschien slaapt het beter.

22-01-2020 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
1e week 2x daags 0,5 deed niks voor mijn gevoel. Nu 2e week. 2x daags 1 mg. Ochtenden zover niet ziek, avond en wel. Vandaag 3e dag van 2xd 1 mg. Ma 2,5 gerookt en di 1,5. Zover nog niks. Per keer rook ik zover een halve sigaret. Dan genoeg. Dus 2e week werkt het wel. Vanavond proberen niet die halve te roken om te kijken of ik niet ziek wordt.

06-12-2019 | Vrouw | 64
Ademhalingsproblemen
Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )

03-12-2019 | Vrouw | 23
Rookverslaving
Nu 5 weken champix , volledig gestopt met roken en zelf geen trek meer !! Helpt echt goed , ook heb ik enkel als bijwerking de misselijkheid na het innemen ( gaat wel terug over na een uurtje ) De andere bijwerkingen zijn voor mij zeker niet van toepassing , integendeel ik slaap stukken beter 😂 Het is echt een aanrader (voor mensen met relatief sterke maag 😉)

25-11-2019 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben nu precies een week gestopt. 1e week de halve dosis gebruikt en blijven roken, het werd al wel minder op het laatst. 2e week gestopt op een dosis vaan 2x1mg. Ik vind het resultaat tot nu toe geweldig vergeleken met eerdere stop pogingen. Geen enkele onbedwingbare drang naar een sigaret. Geen rusteloosheid, niet prikkelbaaar en niet het gevoel dat je je zelf een plez[lees meer...]iertje ontzegt. Soms komen de 'rook gewoonte gedachten' op bepaalde momenten, maar die kan je zo van je af laten glijden. Bizar wel. Rationeel was ik langer overtuigd vwb stoppen. Er is geen enkele reden dat roken goed praat, ook niet het ontzeggen van een pleziertje. Niet rokers hebben ook plezier... Ik zag altijd heel erg op tegen het stoppen en gevolgen ervan. Maar niets van dit alles tot nu toe. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Af en toe dromen, wat moeilijker in slaap komen en een licht weeig gevoel in mijn buik na het innemen maar dat trekt snel weg. De bijwerkingen wegen wat mij betreft totaal niet op tegen het effect. Ondanks dat het nog maar kort geleden is dat ik ben gestopt : Wat een wondermiddel !

22-11-2019 | Vrouw | 39
Stoppen met roken
Inmiddels 5 weken aan de champix. De eerste week ben ik echt heel ziek geweest van het roken in combi met pil slikken. Vreselijk overgeven en misselijk. Toen ik stopte met roken, werd het langzaam minder , maar heb trouw doorgezet. Ik gebruik het in combi met oxazepam (vanwege heftige ontwenning in de nacht) inmiddels 18 dagen gestopt. Champix helpt je echt lichamelijk afk[lees meer...]icken, geestelijk afkicken is een ander verhaal. Gewoon niet meer roken, daar hou ik het bij:-)

11-08-2022 | Man | 60
Stoppen met roken
Inmiddels al 3 jaar gestopt, het was voor mij een "wondemiddel". De eerste paar weken rook je ook met 2 pillen. Daarna smaakt de sigaret niet meer, en maak je de kuur van 3 maanden af. Hierna ben je niet meer verslaafd aan nicotine. Wel grappige dromen.

04-08-2022 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
Wonderpillen! Ben na 2 weken helemaal van het roken af! Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar, moe, droge mond en gekke dromen.

27-10-2021 | Vrouw | 43
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Helaas nu niet leverbaar, dus gebruik ik nu Zyban.

22-07-2021 | Vrouw | 69
Stoppen met roken
Van 60 sigaretten per dag naar 0! Na 50 jaar zwaar roken niet verwacht dat ik ooit kon stoppen, maar met champix is dit toch gelukt. Kuur gehad voor 3 maanden, maar laatste verpakking niet eens hoeven aanspreken. Ik ben er nu 4 maanden vanaf. Behalve idiote dromen geen bijwerkingen gehad

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum