Champix

varenicline

Stoppen met roken (803 meningen)

Wellbutrin XR (451 meningen)
Methadon (85 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (37 meningen)

28-10-2018

Stoppen met roken

Heel blij geweest met champix, in de 2de week al gestopt met roken. Rookte al vanaf Mn 13de , ben nu 27 en altijd erg veel gerookt, meerdere stop pogingen gedaan maar is nooit echt gelukt. Nu morgen al 6 weken gestopt zonder moeite maar ben wel heel snel geminderd met de inname van de tabletten. Voel me erg somber, depressief en niet mezelf. Ben na 4 weken terug gegaan naa[lees meer...]r 1 tablet en doe nu sinds anderhalve Week een halve tablet per dag, maar ik ben me er niet beter door gaan voelen. Hoe ik me voel heeft teveel effect op mijn privé leven en werk dus ga vanaf morgen geen tablet meer innemen en hopen dat ik me dan beter ga voelen. Ik raad het niet aan bij mensen die gevoelig zijn voor depressie zoals ik bv. De huisarts weet mijn achtergrond en heeft dit toch voorgeschreven, ondanks geschiedenis, was wanhopig omdat ik erg graag wou stoppen en dat is gelukt maar het heeft teveel bijwerkingen voor mij.
16-10-2018

Stoppen met roken

Dag 9 vandaag. 20 oktober is me stopdag maar denk dat ik voor die tijd al gestopt ben. Vanaf dag 6 rookte ik nog maar een half pakje per dag ipv anderhalf (30 sigaretten per dag) wist niet dat het zo makkelijk ging met champix. Bijna (nog) geen bijwerkingen gelukkig. 3 eerdere stoppogingen gedaan. Laatste was 9 maanden gestopt maar rookte wel electrisch 6 mg nicotine. Toc[lees meer...]h weer begonnen helaas. Nu dus zonder nicotine écht stoppen. Ga vanaf me 13 de stopdag elke dag 9.30 in een glazenpot doe als extra stimulans. Tot nu toe dus zeer tevreden!
17-09-2018

Stoppen met roken

Na het scheuren van mijn achillespees op advies orthopeed moeten stoppen met roken. Daarnaast werd ik s`nachts wakker om te hoesten, ik was een verstokte roker en had ook geen discipline om te stoppen. Champix gevraagd aan huisarts om te helpen met stoppen met roken, ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag. dit 30 jaar lang. Ik wist dat ik 13 weken niet zou kunnen [lees meer...]lopen en daarmee niet op locaties kwam waar het extra moeilijk zou zijn om niet te roken. Ik hoorde van de vele bijwerkingen van Champix, toch maar uitproberen. De eerste week misselijk geweest van de Champix, innemen tijdens eten hielp de misselijkheid te verminderen. Daarnaast tot het einde toe heel veel gedroomd erg levendig, Na 6 weken heb ik de dosis gehalveerd dit deed de heftige dromen verminderen. Verdere bijwerkingen waren vastere ontlasting en volgens anderen werd ik vrolijker, of dit door de champix of door de ontwennigsverschijnselen kwam weet ik niet. Na de eerste week door roken dien je een stopdatum te plannen in de 2e week, ik hoorde dat de zin in het roken afneemt, dit gebeurde bij mij niet. in de 2e week gestopt. De eerste paar weken is moeilijk daarna worden de momenten minder. na een aantal weken is de scherpte eraf al heb ik na het eten, bij wakker worden en op andre momenten veel zin in roken of dat denk ik is vooral het gemis. Ik heb een paar keer een sigaret geprobeerd maar je merkt direct dat je lichaam weer vraagt om de nicotine. dus beter van niet , en hoe ontzettend smerig een sigaret is. dit is een valkuil. Inmiddels gestopt met roken en champix, dit gaat goed. ik ben zo blij dat ik ervan af ben. hoewel het nog maar 2,5 maand is kan ik niet wachten tot dat ik een niet roker ben. Ik ben uitermate tevreden over Champix en zou het iedereen aanraden.
06-09-2018

Champix (varenicline)

18 april mijn laatste shaggie gerookt, dus we zijn nu bijna 5 maanden onderweg, gebruik ook geen champix meer. Nu, zonder champix, is iedere dag een gevecht. Ik ben super gespannen en gestrest, krijg uitslag in mn gezicht en steek het liefste een peukje op. Ik zou mij zonder roken beter moeten voelen, niet dus. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Vanochtend dus maar we[lees meer...]er een halve champix genomen. Proberen door te zetten, maar het is niet makkelijk.
16-08-2018

Stoppen met roken

5 juli begonnen met het slikken van Champix, 12 juli volgens planning mijn laatste sigaret gerookt, vanaf 13 juli niet meer gerookt, met het stoppen met roken geen problemen gehad viel mij 100% mee. ik ben een slecht eter, en merk als ik niet voldoende gegeten heb voordat ik Champix in neem, dat ik erg misselijk ben, dit is op te lossen door alsnog te eten, dan trek ik me[lees meer...]estal binnen een half uur wel bij. sinds ik Champix gebruik, eigenlijk al sinds de eerste week ben ik vreselijk moe, in eerste instantie dacht ik dat ik gewoon aan vakantie toe was, heb toen 3 weken vakantie genomen, en ook echt rust genomen maar bleef moe, ook na een nachtrust van 9 uur. ik ben altijd een lastige inslaper geweest, maar nu heb ik toch echt tot anderhalf uur nodig om in slaap te komen, en ik heb bijna iedere hele bizarre dromen.
03-07-2018

Stoppen met roken

Ik ben nu ruim 2 weken bezig en nu sinds 2 dagen gestopt. Wat ben ik blij dat ik gestopt ben. De paar dagen voor mijn stopdatum had ik al helemaal geen zin meer om te roken. Het smaakt echt zo vies met Champix. Ik was heel erg bang voor de bijwerkingen maar gelukkig vielen die wel mee. Beetje misselijk en dromen maar gelukkig waren die dromen alleen fijne dromen. Ik moet v[lees meer...]eel rijden voor mijn werk dus wat ik deed was eerst naar plaats van bestemming rijden en dan Champix innemen. Ik heb dus geen last gehad van bijwerkingen met autorijden. Ik zou dit middel iedereen aanraden om te stoppen mits je niet teveel last hebt van bijwerkingen. Ik heb zoveel pogingen gehad en ik geloof dat vanaf nu een niet roker ben en wil het nooit meer gaan doen! Ik ga ook door en maak de kuur af.
27-06-2018

Stoppen met roken

als ik juist pilletje genomen heb ben ik toch zeker 1 uurtje slecht.voel me dan echt niet goed niet uit te leggen.een raar gevoel op men borst en gevoel dat men hart omkeer.niet goed meer naar de wc kunnen.s'avond moeilijk in slaap geraken en veel dromen als of ik er altijd in zit.en nu neem ik ze een maand en heb ik ook wel pijn in men hoofd en pijn in men gewrichten en s[lees meer...]pieren.maar anders heeft het me gemakkelijk gemaakt om te stoppen met roken.na eerst week in name al geen sigaret meer aan geraakt.
18-06-2018

Stoppen met roken

Medicatie hielp erg goed bij mijn ouders (allebei 30+ jaar gerookt) en toen wilde ik het ook uitproberen. Ben gestopt met roken inmiddels maar kreeg na de verhoging onwijze last van hallucinaties tijdens de nacht. Zeer ernstige beelden van dat mijn hart stil stond en dat ik dood ging. Ben naar de HA gegaan, zij vertelde dat slechts 2% van de gebruikers deze symptomen ervar[lees meer...]en en dat zij deze zelf ook heeft gehad. Ben toen gelijk gestopt op haar advies en sinds dien gaat het prima. Het heeft zijn werk gedaan maar de bijwerkingen waren erg eng.
18-06-2018

Stoppen met roken

Mijn tweede poging, ging allemaal prima hoor, maar ben zo stom geweest. Dus nog een keer. Ik lees over de bijwerkingen, tip, neem eerst een boterham en dergelijke met een paracetamol, en daarna de champix, scheelt een berg hoofdpijn. En nachtmerries ook btw, het is een antidepressiva, tip is ook om vooral voor het slapen lekker iets te gaan lezen of kijken wat je al bekend[lees meer...] is, niet teveel spanningen, je verwerkt in je dromen wat je die dag hebt meegemaakt, je hersenen rebooten zichzelf, dus zorg even dat het rebooten dus aangenaam is. Door juist iets te lezen wat fijn afloopt, en niet teveel spanningen oproept geef je die bovenkamer een fijn begin van de nacht. Succes allemaal. En ja, de volgende keer als ik weer eens een enorme knal krijg, ik ga wel wat anders doen, Kefir (...) maak ik smooty's mee, en ijsjes van, heel gezond voor je, heb je ook gelijk wat te doen, en mocht je tegen zo en "grr" momentje aanlopen, dan heb je iets om te drinken of te eten wat nog eens heel goed voor maag en darmen is, Kefir is pure antibiotica, zie je maag als je motor van jezelf, als je er suiker in smijt loopt die niet, goede prut is goed functioneren. Succes allemaal. :-)
19-05-2018

30-04-2018

Stoppen met roken

Eindelijk had ik het idee en gevoel "klaar te zijn" met roken. Ik had eerder niet echt pogingen gedaan om te stoppen. Met de reden ik er echt voor wilde gaan had ik in mijn beleving wel "iets" nodig dat me erbij zou gaan helpen. In samenspraak met de huisarts en een coach is het "iets" Champix geworden als hulpmiddel. Ook meer omdat ik in mijn vriendenkring alleen maar goe[lees meer...]de verhalen had ontvangen. Vanaf dag 1 dat ik ben gestopt met roken ben ik ervan overtuigd dat Champix dit voor een héél groot gedeelte voor zijn rekening heeft genomen echter hebben de (heftige) bijwerkingen van het medicijn ervoor gezorgd dat ik hierdoor eerst ben gaan halveren met de Champix (c.a. 1.5 week geleden) en afgelopen woensdag er in zijn geheel mee ben gestopt. Een boel bijwerkingen zijn verdwenen maar een aantal blijven jammer genoeg nog aanhouden: vergeetachtig, afgevlakt, libido zakt naar het nulpunt en op bepaalde tijden depressief. Ik hoop dat ook deze binnenkort zijn verdwenen waarbij in zijn totaliteit "het doel" is bereikt. De behoefte van roken lijkt "bijna" verdwenen waardoor ik mijn doelstelling heb aangevuld met "niet meer roken" maar ook "nooit meer Champix.
05-04-2018

Ademhalingsproblemen

Vanaf mijn 13e gerookt! Dus tel uit mijn "winst"...52 jaar lang! Van alles geprobeerd zoals Allen Carr (dat hielp feilloos, maar na een jaar clean te zijn geweest, nam ik toch weer een peuk in een situatie en kocht de volgende dag weer sigaretten, Carr werkt goed MET motivatie, maar slechts de eerste keer, er zijn geen herkansingen, iig niet voor mij). Pleisters talloze ke[lees meer...]ren geprobeerd en telkens weer gesneuveld, wilskracht genoeg in huis hoor, maar tabak zit zo vol met allerlei stoffen die je extra verslaafd maken, dat het mij domweg niet lukte! Nu ben ik, omdat ik een puppy in huis heb genomen, geconfronteerd geworden met mijn ademhaling en uithoudingsvermogen, beiden bar slecht! Mijn puppy heeft energie voor 10! Verdient het ook om lekkere wandelingen te maken en regelmatig te spelen en dat breng ik in huidige staat niet op! Via een vriend gehoord van Champix. Hij is er dolblij mee, zijn vrouw stopte na een week, die draaide ervan door. En ik dus de stoute schoenen aangetrokken en een recept gevraagd, ik zie het als mijn enige en laatste kans om die zooi uit mijn leven te verbannen! Ik rookte best stevig en lag reutelend in bed snachts...uitermate niet fijn alles bij elkaar genomen en dus aan de Champix nu. Vandaag dag 10, ik heb nog wat halve peuken liggen, midden tussen de as en opgerookte stukjes en nog wat sigaartjes. Het effect van de pillen had ik bijna meteen! Mijn peukje smaakte minder. Nu ik dus op dag 10 zit smaken ze bijna helemaal niet meer, het moeilijkste moment van de dag is "de peuk na het eten". Maar wanneer ik iets opsteek en een trek neem, gooi ik het gelijk weer in de aspot...gadverdamme! En dat is dus waar ik op hoopte, een afkeer van tabak! Nou, ik ben goed op weg. Mijn stopdag gaat dag 14 worden, dan ben ik er klaar mee. De bijwerkingen neem ik "voor lief" en zijn best hevig, maar is voor een goed doel :) smerige smaak, hoofdpijn, slecht slapen en als ik wel slaap hele vreemde dromen (maar daar kan ik wel tegen), moeheid, lusteloosheid en gewichtstoename en misselijkheid in lichte vorm en een "kort lontje". Ook hoest ik me een slag in de rondte natuurlijk, die longhaartjes krijgen eindelijk een klein kansje om zich wat uit te rekken en dat kriebelt en er zit uiteraard genoeg troep in mijn longen dat eruit wil....het is niet anders. Ik accepteer dit. Het depressieve gevoel met de wens om er niet meer te zijn, want de bijwerkingen zijn niet voor de poes, doorzie ik als puur effect van de pillen en ik weet dus dat ze "onecht" zijn. Ik zal verder niemand aan of afraden om dit middel te gebruiken, dat moet een ieder zelf weten, elk lichaam reageert nu eenmaal anders en dus kun je niet generaliserende opmerkingen maken, zo zie ik het.
13-02-2020

Stoppen met roken

Ik slik de champix nu 5 weken ben pas 9 dagen geleden gestopt met roken en het bevalt me erg goed, het nadeel vind ik wel dat ik snel opgefokt ben elke dag misselijk, maar ik blijf ze gewoon slikken! Ben blij dat ik van het roken af ben, voorheen rookte ik 30 sigaretten perdag dus trots! En depressief worden we allemaal als we gestopt zijn!! Dus keep your head up en zet [lees meer...]hem op!!
02-02-2020

Rookverslaving

Na bijna 15 jaar te hebben gerookt, vond ik het echt tijd om te stoppen. Ik was al gestopt tijdens de zwangerschappen maar daarna toch weer gaan roken. 2 jaar geleden laatste stoppoging gedaan, maar het lukte niet, vooral de psychologische verslaving is bij mij groot. Bij de huisarts gevraagd om hulp. Ik kreeg Champix voorgeschreven. De eerste dagen erg last van bijwerkin[lees meer...]gen, misselijk en moe en echt een ander mens, tegen depressie aan. Maar bij dag 8 gestopt met roken! En toen dacht ik, volhouden! Ik nam de pillen in na ontbijt en na avond eten en het werkte! Nu 3 maanden verder en ben aan het afbouwen, ik voel me geweldig! Ik sport weer, ruik alles goed, alles smaakt en ben geen kilo aangekomen! Echt top. Ik kan het iedereen aanraden, zet door, je kan het!
29-01-2020

Stoppen met roken

Ik ben nu 11 weken gestopt met roken mbv Champix. Supertevreden over deze pillen! Wel een tip, ik slik 2 halve pillen ipv een hele, dit voelde te heftig. Tweede tip; neem m niet vlak voor het naar bed gaan, dit kan heftige dromen veroorzaken. Ik neem de 2e pil halverwege de dag. Het haalt echt de scherpe kanten van de afkickverschijnselen af.
24-01-2020

Champix (varenicline)

(Sorry hoor, maar Angst klopt niet. Er staat niets echt passends tussen. Dus dacht Angst. Ja angst voor de dood :-P dus beter zo gezond mogelijk leven). Ik slik Champix nu 18 dagen en ben 3 dagen volledig nicotine vrij. Ik ben namelijk mega verslaafd aan Nicotine kauwgom door eerdere stoppogingen. Het gaat me heel makkelijk af. Weinig last en geen zin / trek in nicoti[lees meer...]ne. Voor mij werkt het erg goed. Nu volhouden! Keihard sporten helpt trouwens heel goed tegen de bijwerkingen (misselijkheid, hoofdpijn). Dromen gaat gewoon door. Ik heb van de week met het songfestival meegedaan en in een film gespeeld. Succes!!

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (529) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (490) - Antibiotica - penicillines breedspectrum