Champix

varenicline

Stoppen met roken (804 meningen)

Wellbutrin XR (451 meningen)
Methadon (85 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (37 meningen)

24-10-2019

Stoppen met roken

Na twee dagen Champix smaakten sigaretten eigenlijk al niet meer, ik kreeg niet meer het fijne voldane gevoel wat ik anders wel had. Heel bizar, bijna 40 jaar gerookt en nog nooit met tegenzin gerookt. Dat was nu ineens anders. Half opgerookte sigaretten en een vieze smaak. Ik had bedacht op dag 14 te stoppen, maar dat werd dag 11. Het is nu pas mijn tweede niet roken we[lees meer...]ek, maar het gaat me heel gemakkelijk af! Ik ben er zo blij mee en zo trots op mezelf! Op naar een gezond en rookvrij leven!
23-10-2019

Hoest

Na ruim 50 jaar 2 pakjes per dag en diverse stoppogingen toch met frisse moed begonnen met Champix en begeleiding van longconsulente. Na 7 dagen gestopt omdat ik geen trek meer had en sindsdien (3 maanden verder) niet meer gerookt. Soms nog wel zin, maar niet echt trek in een sigaret. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Verwarde dromen wel erg vervelend, na 10 u[lees meer...]ur in bed nog steeds moe.
09-10-2019

Stoppen met roken

20 jaar gerookt (klein pakje daags) Nu bijna 3 weken dat ik Champix gebruik, waarvan 1.5 week rookvrij. Mijn persoonlijk ervaring: positief: neemt de drang om te roken enorm af met alle fijne gevolgen van dien (reuk en smaak komen terug, fitter gevoel, je dierbaren die trots zijn, je ruikt zelf aangenamer voor anderen, niet meer afhankelijk van die idiote sigaret (lich[lees meer...]amelijk en geestelijk), terug ontbijten (wat ik vroeger niet deed) doordat inname tablet op een vollere maag de misselijkheid reduceert. negatief: slapen wordt lastiger (veel dromen, veel wakker worden, waardoor bij het opstaan je een "moe"gevoel ervaart. Misselijkheid vooral vroeg in de morgen , een half uur na inname tablet. Af en toe wat hartsteken (niet dagelijks en van korte duur). Volgens mijn omgeving even rustig, maar bij vlagen een iet wat agressiever gedrag (sneller de neiging om uit te vliegen).
29-09-2019

Stoppen met roken

Nu 2 weken helemaal gestopt met roken. Heeft mij heel erg goed geholpen. Na twee dagen rookte ik al de helft minder dan normaal. De vijfde dag beetje stekend gevoel bij mijn hartstreek. Heb besloten om niet te verhogen naar 1 mg en niet door te roken. Op de 6e dag gestopt met roken dus en nog wel 2x per dag een halve ingenomen. Op dag 8 helemaal gestopt met die pillen. I[lees meer...]k wilde kijken of ik het zonder kon en dat lukt helemaal goed, want ik merk geen verschil. Wel moet ik melden, dat ik er 100 procent achter het stoppen met roken sta. Ik was er al klaar mee. Hoesten de hele dag . En dit is nu allemaal over en weg. Ik voel met geweldig en heb meer energie. Ik ga echt ook nooit meer beginnen. Na 30 jaar is het voor mij genoeg. Wel wil ik nog even zeggen, dat dit middel bij iedereen anders werkt. Mijn man moest het helaas stoppen i.v.m ernstige bijwerkingen. Maar doet het op eigen kracht verder. Succes allemaal.
30-08-2019

Stoppen met roken

Man, 57 jaar, 40 jaar gerookt (pakje per dag). Ik ben 1 juni jl. begonnen met Champix en ga ‘de kuur’ beeindigen per 1 september as. (Einde kuur). Heb niet meer gerookt vanaf de 1e week van juni. Moet helaas moeheid, concentratieverlies en depressiviteit bevestigen vanaf medio juli. Dit zijn toch erg vervelende bijwerkingen ! Starters: stoppen met roken gaat lukken ma[lees meer...]ar houd hier rekening mee.
27-05-2019

Stoppen met roken

Nu 38 en na 21 jaar roken (ongeveer 26 per dag) tijd om te stoppen. Had er zelf weinig hoop op dat het zou gaan lukken maar het begin is er. Ik gebruik Champix bijna twee weken en het verlangen naar een sigaret is al een stuk kleiner. Nog niet helemaal weg. Hopelijk lukt het binnen nu en nog een keer twee weken.
23-05-2019

Stoppen met roken

Ondertussen zit ik in de 4e week met het slikken van Champix, en ben ruim 2 weken gestopt met roken. Laat ik voor op stellen dat het inderdaad een goed medicijn is om te stoppen met roken. Het verminderd de drang wat het makkelijker maakt om te stoppen. Van te voren had ik veel opgezocht online en schrok van de bijwerkingen. Echter dacht ik, het zal wel mee vallen. Eenmaa[lees meer...]l begonnen bleek dat het helemaal niet mee viel. Naast de gebruikelijke stemmingswisselingen (die je ook zal hebben zonder de medicatie als je stopt met roken gok ik), heb ik ook heel veel last gehad van misselijkheid, overgeven (beide zowel 's ochtends als 's avonds na het innemen van de pil), moeilijke stoelgang, hoofdpijn, zweten, bovengemiddeld emotioneel, enorme honger en zelfs 2 dagen enorme paniekaanvallen gehad. Vooral bij die paniekaanvallen begon ik te twijfelen of dit nou echt is wat ik wil, maar toch door gezet en gelukkig was het van korte duur. Ik ben dus wel geschrokken van de bijwerkingen en zou het niet aanraden als je niet stevig in je schoenen staat en je omgeving geen rekening met je kan houden.
01-05-2019

Stoppen met roken

Al jaren een verstokte roker, na diverse pogingen nu proberen te stoppen met behulp van champix... Nadat ik 16 dagen geleden ben begonnen met het innemen van de tabletten, is vandaag dan de dag... Gisterenavond mijn (hopelijk voorgoed) laatste sigaret in genomen. Die trouwens nergens naar smaakte en waar ik al vanaf het begin van de behandeling al misselijk van werd. Op[lees meer...] dit moment heb ik zin in een sigaret, maar de gedachte er aan maakt mij misselijk. Makkelijker vol te houden dus...
27-04-2019

Stoppen met roken

Tot 2 uur na inname misselijk en braakneigingen, Hartkloppingen, agressief. Agressie hoor ik ook erg vaak van andere gebruikers.
21-04-2019

Stoppen met roken

Na 29 jaar te roken(3 pakjes zware shag per week) heb ik de huisarts geraadpleegd wat te doen, die schreef mij Champix voor. De eerste week (0.5 mg) ging nog wel maar voelde direkt al dat ik last kreeg van benauwdheid en lichtelijk zere keel. 2de week beduidend minder zin in een sigaret en na week 4 blijven steken op dit niveau, na 3 trekjes uitdrukken, vaak geen zin om o[lees meer...]p te steken enz. Waar ik beduidend veel problemen mee heb is dat ik de zere keel heb en benauwdheid, maar daardoor ook veel hoest en continu een loopneus heb en nauwelijks mijn nachtrust krijg wat dus negatieve invloed heeft op mijn werkzaamheden als internationaal chauffeur. Dus de neiging om te stoppen met Champix is erg groot!
27-03-2019

Aneurysma

Ik ben nu 3 weken bezig. In het begin werd ik zwaar misselijk maar dat ging vrij snel over. Naast vermoeidheid, ik slaap al weken niet en als ik slaap wordt ik 2-3 keer per nacht wakker, heb ik ook een verkoudheid gekregen en keelpijn. Ik voel me fysiek niet fit en elke inspanning lijkt me te zwaar. Het zijn vervelende bijwerkingen en hoop dat ze snel voorbijgaan. Ik ben n[lees meer...]og steeds niet in de fase dat ik begin met ophoesten van slijmen. Het product werkt wel maar of het afkickverschijnselen tegengaat (zoals hun marketing campagne beweert) betwijfel ik. Toch ben ik vastbesloten om vol te houden. Eerdere pogingen met pleisters, kauwgum en elektronische sigaret mislukten allemaal. Uiteraard besef ik dat het tijd zal nodig hebben; ik heb immer 42 jaar gerookt aan 20 sigaretten per dag. Bovendien heb ik vorige maand 3 stents laten plaatsen en dan denk je toch wel even na.
10-03-2019

Champix (varenicline)

Ben nu 68 en wil na bijna 55 jaar eindelijk van het roken af. Na diverse vergeefse stoppogingen uiteindelijk via de huisarts met Champix begonnen op 01=03 -2019. Op 06-03-2019 gestopt. (rookte 20 cigarillos per dag). Vandaag met de 5e rookloze dag bezig. Het is een wondermiddel, het stoppen gaat redelijk gemakkelijk.
27-02-2019

Champix (varenicline)

mijn vriend wil schadelijke stoffen in longen vermijden en stoppen met roken. Hij gebruikt nu champix en is overgeschakeld naar elektronisch roken,is dat ok ?
06-02-2019

Stoppen met roken

Ik ben in 2010 al eens gestopt met champix, helaas in 2015 weer begonnen met roken..... Ik ben zwaar vermoeid, maar rook nu al bijna n maand niet meer. Ik ben van 2 x 1 pil per dag naar 2x n halve gegaan. Dat heeft geholpen met mn boosheid en korte lontje. Ik hou mezelf voor het is maar n paar weken, daarna wordt ik weer normaal. Net als de vorige keer
24-01-2019

Stoppen met roken

Dit medicijn heeft mijn goed geholpen na 35 jaar roken.
21-01-2019

Stoppen met roken

Werkt goed bij mij. Ik taal minder naar sigaret

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum