varenicline

Stoppen met roken (828 meningen)

Wellbutrin XR (476 meningen)
Methadon (88 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

23-05-2019 | Vrouw | 29
Stoppen met roken
Ondertussen zit ik in de 4e week met het slikken van Champix, en ben ruim 2 weken gestopt met roken. Laat ik voor op stellen dat het inderdaad een goed medicijn is om te stoppen met roken. Het verminderd de drang wat het makkelijker maakt om te stoppen. Van te voren had ik veel opgezocht online en schrok van de bijwerkingen. Echter dacht ik, het zal wel mee vallen. Eenmaa[lees meer...]l begonnen bleek dat het helemaal niet mee viel. Naast de gebruikelijke stemmingswisselingen (die je ook zal hebben zonder de medicatie als je stopt met roken gok ik), heb ik ook heel veel last gehad van misselijkheid, overgeven (beide zowel 's ochtends als 's avonds na het innemen van de pil), moeilijke stoelgang, hoofdpijn, zweten, bovengemiddeld emotioneel, enorme honger en zelfs 2 dagen enorme paniekaanvallen gehad. Vooral bij die paniekaanvallen begon ik te twijfelen of dit nou echt is wat ik wil, maar toch door gezet en gelukkig was het van korte duur. Ik ben dus wel geschrokken van de bijwerkingen en zou het niet aanraden als je niet stevig in je schoenen staat en je omgeving geen rekening met je kan houden.

01-05-2019 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Na 42 jaar gerookt te hebben was het tijd voor een serieuze poging om te stoppen met roken. Via de HA begonnen met Champix op 9 april 2019 en op 28 april ben ik gestopt met champix vanwege 24/7 hoodfdpijn......maar ik rook nog steeds niet. Zonder de champix had ik het zelf niet gered, gewoon even een duwtje in de rug....voor de rest nergens geen last van gehad. Het i[lees meer...]s elke dag moeilijk en een strijd om niet te roken....maar dit keer heb ik de controle en niet het sigaretje.....zou het iedereen aanbevelen

01-05-2019 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
Al jaren een verstokte roker, na diverse pogingen nu proberen te stoppen met behulp van champix... Nadat ik 16 dagen geleden ben begonnen met het innemen van de tabletten, is vandaag dan de dag... Gisterenavond mijn (hopelijk voorgoed) laatste sigaret in genomen. Die trouwens nergens naar smaakte en waar ik al vanaf het begin van de behandeling al misselijk van werd. Op[lees meer...] dit moment heb ik zin in een sigaret, maar de gedachte er aan maakt mij misselijk. Makkelijker vol te houden dus...

01-05-2019 | Vrouw | 26
Stoppen met roken
Ik ben vanaf 1 april rookvrijšŸ˜ƒ of te wel, vandaag een maand! Van de allereerste pil werd ik lichtelijk high, was best wel grappig. Toen ik door ging slikken naar de 1mg merkte ik dat ik soms niet meer uit mijn woorden kwam, maar ook dit vond ik niet erg. Verder heb ik geen last van bijwerkingen. Het lijkt wel alsof er een addertje onder het gras zit, zo gemakkelijk gaat[lees meer...] het mij af. Dat stemmetje die je wel eens kunt hebben van ik moet roken, die heb ik de hele maand nog niet gehad! Beter gezegd ik ben de hele sigaretten vergetenšŸ˜ als ik dit eerder had geweten, was ik allang gestopt met behulp van de champixšŸ˜ƒ

30-04-2019 | Vrouw | 52
varenicline (0,5)
champix heeft mij tot nu toe goed geholpen bij het stopen met roken . heb de champix gekregen via de huisarts ben bij een stop met roken conculent 1x geweest voor intake gesprek daar naar nooit wat van weer gehoord dus op eigen kracht maar veder ik hoop dat het goed blijft gaan nu ik de champix niet meer gebruik ,heb trouwens geen bijwerkingen gehad dus ik zou het ieder[lees meer...]een kunnen aanbevelen.

27-04-2019 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
Tot 2 uur na inname misselijk en braakneigingen, Hartkloppingen, agressief. Agressie hoor ik ook erg vaak van andere gebruikers.

18-04-2019 | Vrouw | 49
Stoppen met roken
De eerste dag al geen trek meer aan een sigaret. Vijfde dag gestopt. Ik slik nu ruim vijf weken champix en ben nog steeds misselijk na een uur na inname. Na anderhalf uur is dat over maar blijft vervelend. Dokter adviseert een maagbeschermer en helpt wel iets. Voor de rest totaal geen trek om te roken. Wel af en toe een momentje dat ik iets mis maar is na een paar second[lees meer...]en over. Hoop echt dat het op de lange termijn ook lukt zonder medicatie

04-04-2019 | Vrouw | 53
varenicline (1mg)
Yes het gaat me lukken daar ben ik van overtuigd .het is een wondermiddel .alleen de bijwerkingen dat is niet alles eerst 3 weken misselijk en daarna heel vaak plassen s nachts zeker 3 x uit en dan weer dromen .maar nu krijg ik uitslag in me gezicht nog nooit gehad. Maar ik hou vol dat is zeker . Was ik maar jaren eerder begonnen .

29-03-2019 | Vrouw | 55
COPD
ik heb ook champix gebruikt en het heeft mij goed geholpen alleen de bijwerking die ik had ,ik had de gekste dromen die er bestaan

12-03-2019 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Op dag 9 van champix vandaag. Nog niet gestopt met roken; ik stop op dag 12. De zin om te roken is sinds gisteren afgenomen. Gisteren begonnen ook de bijwerkingen: misselijk en licht in mijn hoofd. Als ik een sigaret opsteek dan voelt het alsof ik al mijn 3e sigaret achter elkaar rook. Ook zĆ³nder sigaret voelt het constant alsof ik mij te pletter heb gerookt. Geen lekker g[lees meer...]evoel, maar wel heel erg effectief! Een sigaret helemaal oproken is ook vrij moeilijk nu. Het geeft ook helemaal geen 'kick' meer. Naast dat de behoefte afneemt groeit ook de weerzin tegen roken. Ik ben benieuwd hoe het vanaf dag 12 vergaat. Het moment dat ik stop. Ik ben een hele stevige roker sinds mijn 13e en ben nu 40 jaar.

10-03-2019 | Vrouw | 60
Stoppen met roken
op mijn zestigste eindelijk beslist om te stoppen met roken, zonder Champix zou het me niet lukken, er zijn bijwerkingen maar die zijn het me waard, ga ervan uit dat na de eerste veertien dagen de bijwerkingen wel weg zullen zijn een aanrader

09-03-2019 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Na de 1ste week werd ik wat neerslachtig, daarna lichtelijk depressief. Je hebt niet echt meer behoefte om te roken, maar de gewoonte zit er zo in dat het mij nog niet is gelukt te stoppen met roken helaas.

06-02-2019 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Ik ben in 2010 al eens gestopt met champix, helaas in 2015 weer begonnen met roken..... Ik ben zwaar vermoeid, maar rook nu al bijna n maand niet meer. Ik ben van 2 x 1 pil per dag naar 2x n halve gegaan. Dat heeft geholpen met mn boosheid en korte lontje. Ik hou mezelf voor het is maar n paar weken, daarna wordt ik weer normaal. Net als de vorige keer

02-02-2019 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Erg last van de bijverschijnselen, vooral maagpijn en misselijk. Begint meteen bij inname, overgeven. Maagbeschermers, maar niets helpt. 1 dag gestopt met de pillen, meteen nergens geen last meer van. Maar zonder de Champix red ik het nog niet, al merk ik op dit moment weinig, heb verschrikkelijk veel zin in om te roken, beheerst mijn hele dag en gedachten na 3 weken en d[lees meer...]at was niet zo toen ik stopte.

31-01-2019 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
helpt heel snel om te stoppen met roken, geen behoefte meer.

21-01-2019 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Werkt goed bij mij. Ik taal minder naar sigaret

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum