Champix

varenicline

Stoppen met roken (804 meningen)

Wellbutrin XR (451 meningen)
Methadon (85 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (37 meningen)

24-01-2019

Stoppen met roken

Dit medicijn heeft mijn goed geholpen na 35 jaar roken.
19-01-2019

Stoppen met roken

Vanaf mijn 17e tot mijn 34e rookte ik 2 pakjes marlboro per dag. In 2014 ben ik met behulp van champix zonder enige moeite gestopt. Dit heeft 3 jaar geduurd. Begin 2017 ben ik weer begonnen met roken. Nu rook ik dus weer 2 pakjes per dag. Wat ik dus ga doen is weer aan de champix. Luister en geloof niet de negatieve verhalen over champix. Heeft wel zijn bijwerkingen maar d[lees meer...]ie zijn nog lang niet erg als kanker. Do it!
02-12-2018

Stoppen met roken

Zeer goed na 40 roken paar keer geprobeerd gelukkig CZ toen gratis Ik ben gelukkig mens geen bij werking
24-10-2018

Allergie

Ik rookte 30 jaar zware vannelle en ben compleet gestopt binnen tweeweken. Eerste week 0.5 en tweede week 1 mg.de eerste week was echt een makkie, ik had echt geen zin meer om te roken, en stak ik er 1 op, smaakte het niet, en stond ik echt mezelf af te vragen waarom ik m aan had getoken. De tweede week had ik wat meer moeite want ondanks de verhoging van de dosis ging ik [lees meer...]toch aan het medicijn wennen. Maar al met al ging het me makkelijk af, maar de strijd die je moet voeren komt daarna pas. Je realiseert je niet hoeveel momenten je hebt dat je geest om een sigaret vraagt ! We weten allemaal de ‘nahet eten’ en ‘als de telefoon gaat’ sigaret, en zo hebben we er nog wel 20 denken we, maar ik heb gemerkt dat er ongemerkt wel 1000 van die momenten zijn, zelfs een jaar later nog ! En dat zijn de echte valkuilen...champix heeft mij laten stoppen met roken, maar verslaafd blijf je je hele leven. Ik ben nu 3,5 jaar gestopt, maar rook soms op een verjaardag nog wel eens een sigaret als alle rokers in de tuin staan met een biertje 😉 ik weet dat ik nooit meer uit verslaving zal gaan roken, want we weten allemaal dat het gezonder is, maar mijn grootste geluk is dat ik die rot verslaving kwijt ben ! Je weet wel, s avonds om half 12 de snelweg op moeten omdat je t ondanks de hele avond kruim roken tòch niet haalt, en s ochtends ècht een sigaret moet....ik beveel champix uit de grond van mn hart aan, maar je strijd is hiermee niet alleen gestreden !!! Succes allemaal.
11-10-2018

Stoppen met roken

Begonnen met Champix start ging perfect. Dosis verhoogd naar 2 x 1 mg toen begonnen de bijwerkingen. Na 1 week weer terug naar 2 x 0.5 mg... na 8 weken gestopt met Champix te veel bijverschijnselen. Echter sindsdien niet meer gerookt, het spul werkt goed maar wat een troep :-) (rookte 1 pakje, 20 sigaretten, per dag) Oja bijverschijnsel: kan nu ook niet meer tegen a[lees meer...]lcohol!!
08-10-2018

Champix (varenicline)

Ben nu 5 weken verder rook niet meer geen zin in en in de gedachten dat mijn ouders en grootouders jong zijn overleden zei rookte namelijk ook[hartinfarcten]. Zelf ben ik nu 40 jaar en heb 25 jaar zware shag gerookt 4 pakjes in de week. Heb tegen mezelf gezegd als je 40 bent moet het mooi genoeg zijn geweest. Sta wel onder begeleiding van praktijk-ondersteuner.
17-09-2018

Stoppen met roken

Na het scheuren van mijn achillespees op advies orthopeed moeten stoppen met roken. Daarnaast werd ik s`nachts wakker om te hoesten, ik was een verstokte roker en had ook geen discipline om te stoppen. Champix gevraagd aan huisarts om te helpen met stoppen met roken, ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag. dit 30 jaar lang. Ik wist dat ik 13 weken niet zou kunnen [lees meer...]lopen en daarmee niet op locaties kwam waar het extra moeilijk zou zijn om niet te roken. Ik hoorde van de vele bijwerkingen van Champix, toch maar uitproberen. De eerste week misselijk geweest van de Champix, innemen tijdens eten hielp de misselijkheid te verminderen. Daarnaast tot het einde toe heel veel gedroomd erg levendig, Na 6 weken heb ik de dosis gehalveerd dit deed de heftige dromen verminderen. Verdere bijwerkingen waren vastere ontlasting en volgens anderen werd ik vrolijker, of dit door de champix of door de ontwennigsverschijnselen kwam weet ik niet. Na de eerste week door roken dien je een stopdatum te plannen in de 2e week, ik hoorde dat de zin in het roken afneemt, dit gebeurde bij mij niet. in de 2e week gestopt. De eerste paar weken is moeilijk daarna worden de momenten minder. na een aantal weken is de scherpte eraf al heb ik na het eten, bij wakker worden en op andre momenten veel zin in roken of dat denk ik is vooral het gemis. Ik heb een paar keer een sigaret geprobeerd maar je merkt direct dat je lichaam weer vraagt om de nicotine. dus beter van niet , en hoe ontzettend smerig een sigaret is. dit is een valkuil. Inmiddels gestopt met roken en champix, dit gaat goed. ik ben zo blij dat ik ervan af ben. hoewel het nog maar 2,5 maand is kan ik niet wachten tot dat ik een niet roker ben. Ik ben uitermate tevreden over Champix en zou het iedereen aanraden.
16-09-2018

Stoppen met roken

Ik sprak een collega die net begonnen wassen met de Champix kuur. Sen met een andere collega heb ik gezegd, weet kijken het aan bij jou. Lukt het je, dan gaan wij er ook voor. Zo gezegd zo gedaan! Mijn definitieve stop moment wassen op 5 mei, hoe toepasselijk BEVRIJDINGSDAG. Tot op heden geen sigaret meer aangeraakt, zonder probleem! Ik raad het een ieder aan!
06-09-2018

Champix (varenicline)

18 april mijn laatste shaggie gerookt, dus we zijn nu bijna 5 maanden onderweg, gebruik ook geen champix meer. Nu, zonder champix, is iedere dag een gevecht. Ik ben super gespannen en gestrest, krijg uitslag in mn gezicht en steek het liefste een peukje op. Ik zou mij zonder roken beter moeten voelen, niet dus. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Vanochtend dus maar we[lees meer...]er een halve champix genomen. Proberen door te zetten, maar het is niet makkelijk.
05-09-2018

Astma

Nu na 8 jaar nog steeds rookvrij en het deert me ook niet als er mensen om me heen roken..
21-08-2018

al 3 weken rookvrij had niet verwacht dat er iets bestond dat zo effectief was
09-08-2018

Stoppen met roken

Ivm zwakke geestelijke gesteldheid heel langzaam opgebouwd, maar roken bleef heel lang lekker ook met 2 mg per dag. Rond 20 juni gestopt met roken. Paar dagen best lastig maar viel me heel erg mee. Na drie weken gestopt, mentale break down, weer begonnen met roken. Nu smaakte het niet meer lekker. Sindsdien, na drie dagen roken, weer gestopt. Ga nu van de pillen af. Heb n[lees meer...]u de hele tijd hoofdpijn en slaap slecht. Hopelijk krijg ik geen terugval en begin ik niet opnieuw met roken. 35 jaar gerookt
26-07-2018

Stoppen met roken

Stoppen met roken. We moeten er allemaal aan beginnen. Via de huisarts champix. Na een kleine 2 weken ben je bijna zeker gestopt. Smaakt voor geen meter meer. Ik had wel last van misselijkheid na inname en ik merkte na een maand dat ik ook chagarijnig werd na inname. Ongeveer 2 uur na elk tablet. Ik ben er mee gestopt. Maar..... ook niet begonnen met roken. Kwestie van[lees meer...] volhouden maar dankzij champix het juiste stapje in de goede richting. Snap niet dat ik ooit gerookt heb. Ik ga tenslotte ook niet hardlopen in het donker op de snelweg. 😉
19-05-2018

30-04-2018

Stoppen met roken

Eindelijk had ik het idee en gevoel "klaar te zijn" met roken. Ik had eerder niet echt pogingen gedaan om te stoppen. Met de reden ik er echt voor wilde gaan had ik in mijn beleving wel "iets" nodig dat me erbij zou gaan helpen. In samenspraak met de huisarts en een coach is het "iets" Champix geworden als hulpmiddel. Ook meer omdat ik in mijn vriendenkring alleen maar goe[lees meer...]de verhalen had ontvangen. Vanaf dag 1 dat ik ben gestopt met roken ben ik ervan overtuigd dat Champix dit voor een héél groot gedeelte voor zijn rekening heeft genomen echter hebben de (heftige) bijwerkingen van het medicijn ervoor gezorgd dat ik hierdoor eerst ben gaan halveren met de Champix (c.a. 1.5 week geleden) en afgelopen woensdag er in zijn geheel mee ben gestopt. Een boel bijwerkingen zijn verdwenen maar een aantal blijven jammer genoeg nog aanhouden: vergeetachtig, afgevlakt, libido zakt naar het nulpunt en op bepaalde tijden depressief. Ik hoop dat ook deze binnenkort zijn verdwenen waarbij in zijn totaliteit "het doel" is bereikt. De behoefte van roken lijkt "bijna" verdwenen waardoor ik mijn doelstelling heb aangevuld met "niet meer roken" maar ook "nooit meer Champix.
19-04-2018

Stoppen met roken

Je begint met een startpakket Champix en je krijgt van de apotheek tegelijkertijd een vervolg-recept voor de Champix als de pillen van het startpakket na 14 dagen op zijn. Waarom deze procedure gehanteerd wordt is een raadsel! Het probleem is dat er nergens in de bijsluiter van het startpakket vermeld wordt wat de gevolgen kunnen zijn als je besluit (om wat voor reden dan[lees meer...] ook) na het startpakket niet verder te gaan met Champix !!!!!! Ook wordt nergens vermeld dat je Champix langzaam moet afbouwen. Gevolg 14 dagen lang in een zware depressie, ik kende mezelf niet meer, had zelfmoordneigingen en weet nu ook wat er bedoeld wordt met een steen op je maag.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum