varenicline

Stoppen met roken (828 meningen)

Wellbutrin XR (476 meningen)
Methadon (88 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

27-05-2019 | Man | 38
Stoppen met roken
Nu 38 en na 21 jaar roken (ongeveer 26 per dag) tijd om te stoppen. Had er zelf weinig hoop op dat het zou gaan lukken maar het begin is er. Ik gebruik Champix bijna twee weken en het verlangen naar een sigaret is al een stuk kleiner. Nog niet helemaal weg. Hopelijk lukt het binnen nu en nog een keer twee weken.

26-05-2019 | Man | 68
Ademhalingsproblemen
Geopereerd van longkanker daarna behandeling met Champix gedurende ongeveer een maand geen drang naar roken meer en geen bij werkingen.een aanrader voor iedereen die wil stoppen met roken

25-04-2019 | Man | 59
varenicline (0,5)
Na een eindeloze aantal mislukte pogingen om te stoppen met roken is het in 2013, op voorschrift van de huisarts, gelukt te stoppen met roken. Allereerst bepaalde je een startdatum waarop je begon met het innemen van de tabletten. Dan koos je een datum (ongeveer 4 weken verder dan de startdatum van inname van de tabletten) waarop je de sigaretten niet meer wilde opsteken[lees meer...]. Je bleef gewoon tot aan die dag doorroken . Bij mij ben ik half augustus met de tabletinname begonnen en heb ik doorgerookt tot op de dag dat ik 60 jaar werd. Vanaf die dag heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Ik ehb na mijn verjaardag nog ongeveer 4 weken champix afgebouwd. Dit is nu 5,5 jaar verder en het enige waar ik nu spijt van heb is dat ik deze methode niet eerder heb gedaan.

21-04-2019 | Man | 44
Stoppen met roken
Na 29 jaar te roken(3 pakjes zware shag per week) heb ik de huisarts geraadpleegd wat te doen, die schreef mij Champix voor. De eerste week (0.5 mg) ging nog wel maar voelde direkt al dat ik last kreeg van benauwdheid en lichtelijk zere keel. 2de week beduidend minder zin in een sigaret en na week 4 blijven steken op dit niveau, na 3 trekjes uitdrukken, vaak geen zin om o[lees meer...]p te steken enz. Waar ik beduidend veel problemen mee heb is dat ik de zere keel heb en benauwdheid, maar daardoor ook veel hoest en continu een loopneus heb en nauwelijks mijn nachtrust krijg wat dus negatieve invloed heeft op mijn werkzaamheden als internationaal chauffeur. Dus de neiging om te stoppen met Champix is erg groot!

17-04-2019 | Man | 62
Stoppen met roken
Medicatie heeft gewenste effect bereikt, met zeeeer ernstige klachten van de gewrichten (artrosepatient). Klachten zijn nu na het stoppen van Champix geleidelijk weggetrokken.

16-04-2019 | Man | 67
Stoppen met roken
Mijn vriend kreeg champix voorgeschreven van zijn huisarts. Hij is copd patiënt. Na 2 keer champix genomen te hebben kreeg hij een herseninfarct. Hij lijdt vanaf deze dag aan ondragelijke chronische pijn aan zijn gehele linkerkant. De neuroloog heeft beaamt dat Champix de oorzaak was. Het staat ook in de bijsluiter. Neem dit niet als je niet 100% gezond bent!

27-03-2019 | Man | 58
Aneurysma
Ik ben nu 3 weken bezig. In het begin werd ik zwaar misselijk maar dat ging vrij snel over. Naast vermoeidheid, ik slaap al weken niet en als ik slaap wordt ik 2-3 keer per nacht wakker, heb ik ook een verkoudheid gekregen en keelpijn. Ik voel me fysiek niet fit en elke inspanning lijkt me te zwaar. Het zijn vervelende bijwerkingen en hoop dat ze snel voorbijgaan. Ik ben n[lees meer...]og steeds niet in de fase dat ik begin met ophoesten van slijmen. Het product werkt wel maar of het afkickverschijnselen tegengaat (zoals hun marketing campagne beweert) betwijfel ik. Toch ben ik vastbesloten om vol te houden. Eerdere pogingen met pleisters, kauwgum en elektronische sigaret mislukten allemaal. Uiteraard besef ik dat het tijd zal nodig hebben; ik heb immer 42 jaar gerookt aan 20 sigaretten per dag. Bovendien heb ik vorige maand 3 stents laten plaatsen en dan denk je toch wel even na.

10-03-2019 | Man | 68
varenicline (0,5)
Ben nu 68 en wil na bijna 55 jaar eindelijk van het roken af. Na diverse vergeefse stoppogingen uiteindelijk via de huisarts met Champix begonnen op 01=03 -2019. Op 06-03-2019 gestopt. (rookte 20 cigarillos per dag). Vandaag met de 5e rookloze dag bezig. Het is een wondermiddel, het stoppen gaat redelijk gemakkelijk.

03-03-2019 | Man | 55
varenicline (1mg)
Kleine 4 weken geleden gestarr met champix. Nu zonder problemen en zonder bijwerkingen kleine 3 weken rook vrij. Was een verstokte roker ruim 40 jaar ben nu 55 jaar ik merkte een paar dagen na gebruik van de champix dat ik maar op 4 a 5 nog geen halve shaggies per dag zat en viel me.op dat ik het vergat mee te nemen als ik even weg ging. Het smaakte me ook niet meer. Dus 4[lees meer...] dagen eerder dan.me geplande stop datum gestopt en het bevalt goed. Vind stinken en voel verstikking in me neus en keel als iemand bij me in de buurt rookt. Ik had nooit gedacht dat het mij zo goed en gemakkelijk zou lukken met de champix. Dit is nog maar een begin maar het gaat me makkelijk af denk er heel erg weinig aan. Ik raad het iedereen aan die moeite hebben met stoppen om bij de huis arts langs te gaan voor champix. Groetjes en succes een blije niet roker

27-02-2019 | Man | 49
varenicline (0,5)
mijn vriend wil schadelijke stoffen in longen vermijden en stoppen met roken. Hij gebruikt nu champix en is overgeschakeld naar elektronisch roken,is dat ok ?

22-02-2019 | Man | 63
varenicline (0,5)
Ik ben 63 jaar. Heb 50 jaar lang gerookt. Op advies van de huisarts met (weinig vertrouwen) met Champix begonnen. Na de derde dag inname smaakte het vertrouwde sjekkie compleet anders. Ik heb het uitgemaakt en rook tot nu toe NIET!! Geen zin meer/geen afkickverschijnselen. Zou bijna aan een wondermiddel denken......

02-02-2019 | Man | 42
Rookverslaving
Voor mij werkte dit perfect en zonder bijwerkingen. Op dit moment 9 dagen gestopt, na 25 jaar flink gerookt te hebben, en geen zin om die (nu al) schonere longen ooit nog op te geven. Mijn laatste serieuze stoppoging hiervoor is ongeveer 18 jaar gelden. Erg merkbaar was dat de 'nicotine kick' verdwijnt tijdens het roken als er Champix in je systeem zit. Je bent dus eig[lees meer...]enlijk alleen het ritueel aan het uitvoeren, maar zonder de beloning. Op die manier kick je eigenlijk al grotendeels af terwijl je doorrookt. (Daarom is het belangrijk dat je eigenlijk een uurtje wacht met het roken van je eerste sigaret op een dag tot dat de pil in je systeem is opgenomen). Ik ben gestopt op de een na laatste dag van de kuur van twee weken en dat ging behoorlijk makkelijk. Daarna moet je zelf nog afrekenen met de gewoonte verslaving(!) wat natuurlijk op zichzelf al een uitdaging is. Ik doe dat met een afgekloven balpen, glaasjes water, ik snoep ook veel en gebruik een hoop tandenstokers. Alle beetjes helpen en mijn gewicht ga ik me binnenkort wel weer zorgen over maken. Erg blij dan Champix me heeft kunnen helpen in die eerste fase om de nicotine verslaving te doorbreken.

24-01-2019 | Man | 51
Stoppen met roken
Dit medicijn heeft mijn goed geholpen na 35 jaar roken.

19-01-2019 | Man | 38
Stoppen met roken
Vanaf mijn 17e tot mijn 34e rookte ik 2 pakjes marlboro per dag. In 2014 ben ik met behulp van champix zonder enige moeite gestopt. Dit heeft 3 jaar geduurd. Begin 2017 ben ik weer begonnen met roken. Nu rook ik dus weer 2 pakjes per dag. Wat ik dus ga doen is weer aan de champix. Luister en geloof niet de negatieve verhalen over champix. Heeft wel zijn bijwerkingen maar d[lees meer...]ie zijn nog lang niet erg als kanker. Do it!

02-12-2018 | Man | 64
Stoppen met roken
Zeer goed na 40 roken paar keer geprobeerd gelukkig CZ toen gratis Ik ben gelukkig mens geen bij werking

24-10-2018 | Man | 49
Allergie
Ik rookte 30 jaar zware vannelle en ben compleet gestopt binnen tweeweken. Eerste week 0.5 en tweede week 1 mg.de eerste week was echt een makkie, ik had echt geen zin meer om te roken, en stak ik er 1 op, smaakte het niet, en stond ik echt mezelf af te vragen waarom ik m aan had getoken. De tweede week had ik wat meer moeite want ondanks de verhoging van de dosis ging ik [lees meer...]toch aan het medicijn wennen. Maar al met al ging het me makkelijk af, maar de strijd die je moet voeren komt daarna pas. Je realiseert je niet hoeveel momenten je hebt dat je geest om een sigaret vraagt ! We weten allemaal de ‘nahet eten’ en ‘als de telefoon gaat’ sigaret, en zo hebben we er nog wel 20 denken we, maar ik heb gemerkt dat er ongemerkt wel 1000 van die momenten zijn, zelfs een jaar later nog ! En dat zijn de echte valkuilen...champix heeft mij laten stoppen met roken, maar verslaafd blijf je je hele leven. Ik ben nu 3,5 jaar gestopt, maar rook soms op een verjaardag nog wel eens een sigaret als alle rokers in de tuin staan met een biertje 😉 ik weet dat ik nooit meer uit verslaving zal gaan roken, want we weten allemaal dat het gezonder is, maar mijn grootste geluk is dat ik die rot verslaving kwijt ben ! Je weet wel, s avonds om half 12 de snelweg op moeten omdat je t ondanks de hele avond kruim roken tòch niet haalt, en s ochtends ècht een sigaret moet....ik beveel champix uit de grond van mn hart aan, maar je strijd is hiermee niet alleen gestreden !!! Succes allemaal.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum