varenicline

Stoppen met roken (828 meningen)

Wellbutrin XR (478 meningen)
Methadon (89 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

04-11-2019 | Vrouw | 74
Ademhalingsproblemen
Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.

17-02-2020 | Man | 72
Rookverslaving
Tweemaal een 14-daagse kuur gevolgd. Ruim tien jaar geleden. Prima resultaat. Behoefte aan alcohol tegelijk mee verdwenen, een meevallertje (wat wellicht komt doordat Het middel centraal werkt op het genotscentrum in de hersenen).

16-10-2019 | Vrouw | 72
Stoppen met roken
Nu, 4weken champix gebruikt en 2weken niet gerookt. Vanaf het begin klachten als: slecht slapen en dromen, misselijk en darmklachten. Nu, hele dagen misselijk, darmklachten en heel erg bang dat er iets ernstig met mijn darmen aan de hand is. Dit is niet fijn.

22-05-2020 | Man | 70
Ademhalingsproblemen
Na ruim 55 jaar minimaal 30 a 35 sigaretten per dag toch wat problemen als astma copd enz. Nu 12 dagen niet gerookt, eerst 10 dagen alleen Champix en hierbij gerookt. Op dag 11 van de kuur ook geen sigaret meer aangeraakt. Voel lichamelijk nog geen verschil maar hoest al wel veel minder. Mis mijn sigaretten wel, maar dat is logisch na zoveel jaar maar met hulp van de Cham[lees meer...]pix valt het tot nu toe niet tegen. Het moet lukken deze keer !

01-05-2020 | Man | 70
Stoppen met roken
Na 50 jaar stevig roken nu sinds zes weken aan de champix. Geweldig middel om het roken te onderdrukken/stoppen. Door de vele bijwerkingen al snel overgestapt naar 1 tablet per dag. Toch nog steeds bijverschijnselen zoals misselijkheid, winderigheid, hikken, waar ik me steeds meer aan ga storen. Meer rare dromen in een lichte vorm is eigenlijk wel grappig. Ik hoop de bijve[lees meer...]rschijnselen te kunnen accepteren tot het einde van de kuur. Positieve resultaten zijn nu al merkbaar: algeheel gevoel van gezonder zijn, mooiere huid, wat meer eetlust en een paar kilo erbij hetgeen niet misstaat.

26-05-2019 | Man | 68
Ademhalingsproblemen
Geopereerd van longkanker daarna behandeling met Champix gedurende ongeveer een maand geen drang naar roken meer en geen bij werkingen.een aanrader voor iedereen die wil stoppen met roken

10-03-2019 | Man | 68
varenicline (0,5)
Ben nu 68 en wil na bijna 55 jaar eindelijk van het roken af. Na diverse vergeefse stoppogingen uiteindelijk via de huisarts met Champix begonnen op 01=03 -2019. Op 06-03-2019 gestopt. (rookte 20 cigarillos per dag). Vandaag met de 5e rookloze dag bezig. Het is een wondermiddel, het stoppen gaat redelijk gemakkelijk.

23-10-2019 | Man | 67
Hoest
Na ruim 50 jaar 2 pakjes per dag en diverse stoppogingen toch met frisse moed begonnen met Champix en begeleiding van longconsulente. Na 7 dagen gestopt omdat ik geen trek meer had en sindsdien (3 maanden verder) niet meer gerookt. Soms nog wel zin, maar niet echt trek in een sigaret. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Verwarde dromen wel erg vervelend, na 10 u[lees meer...]ur in bed nog steeds moe.

16-04-2019 | Man | 67
Stoppen met roken
Mijn vriend kreeg champix voorgeschreven van zijn huisarts. Hij is copd patiënt. Na 2 keer champix genomen te hebben kreeg hij een herseninfarct. Hij lijdt vanaf deze dag aan ondragelijke chronische pijn aan zijn gehele linkerkant. De neuroloog heeft beaamt dat Champix de oorzaak was. Het staat ook in de bijsluiter. Neem dit niet als je niet 100% gezond bent!

22-08-2019 | Man | 65
Ademhalingsproblemen
Mijn eerste besluit om te stoppen met roken sinds 30 jaar. Heb nu, na twee weken, spijt van Champix, o.a. vanwege de bijwerkingen. In principe is het een anti depressivum. Champix vermindert bij mij wel de trek. Rook nu ongeveer de helft. Maar helpen bij stoppen doet het niet. Als je later de Champix afbouwt krijg je dezelfde ontwenningsverschijnselen als bij het zonder[lees meer...] hulpmiddelen stoppen met roken. Mijn beste "hulpmiddel" is het (herhaald) lezen van het boek: "DE OPLUCHTING, in één dag van het roken af" door Jan Geurtz. ISBN 978 90 2632736 0 Een daarvan zelfgemaakte samenvatting hangt op mijn koelkastdeur. Dezelfde methode werkt ook bij alcoholverslaving. Lees dan het betzelfde boek maar vervang telkenmale nicotine voor alcohol. Henk

06-12-2019 | Vrouw | 64
Ademhalingsproblemen
Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )

02-12-2018 | Man | 64
Stoppen met roken
Zeer goed na 40 roken paar keer geprobeerd gelukkig CZ toen gratis Ik ben gelukkig mens geen bij werking

04-09-2020 | Vrouw | 63
varenicline (0,5mg)
Ik ben champix gaan gebruiken omdat gewoon stoppen mij niet lukte. Na 10 dagen rookte ik al minder en halve sigaretten het smaakte niet meer. 12e dag geen sigaretten meer gekocht en het ging goed, geen behoefte. Ik had vooral in het begin last van mijn maag en misselijk. Ik heb iberogast erbij gaan gebruiken en dat hielp echt !!! Veel dromen , maar gelukkig geen akeli[lees meer...]ge. Voor nu geen behoefte meer , maar hopen dat ik het vol kan houden , toch 40 jaar gerookt :(

27-07-2020 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Champix is zeer effectief om te stoppen met roken. 1e week bij gebruik Champix gewoon blijven roken, maar sigaretten ging steeds minder smaken. Na kleine 2 weken helemaal gestopt, sigaret smaakte echt smerig en drang om te roken werd onderdrukt. Na totaal 4 weken geminderd met champix dosering ivm bijwerkingen. 1 tablet per dag ipv 2 per dag. Na nog een aantal weken nog v[lees meer...]erder geminderd: 1 tablet per 2 dagen. Inmiddels bijna 3 maanden gestopt met roken, erg blij mee na bijna 40 jaar roken.

21-12-2019 | Man | 63
varenicline (0,5)
Wij zijn augustus 2011 gestopt met roken, en dat is nog steeds zo. Ben van mening dat het medicijn goed heeft gewerkt. Geen bij verschijnselen. Maar uit eindelijk moet je wel zelf doen, het is een hulp middel.

22-02-2019 | Man | 63
varenicline (0,5)
Ik ben 63 jaar. Heb 50 jaar lang gerookt. Op advies van de huisarts met (weinig vertrouwen) met Champix begonnen. Na de derde dag inname smaakte het vertrouwde sjekkie compleet anders. Ik heb het uitgemaakt en rook tot nu toe NIET!! Geen zin meer/geen afkickverschijnselen. Zou bijna aan een wondermiddel denken......

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum