Ervaringen met Methadon

Bojan Nikolik (16-05-2015)

22-01-2022 | Man | 42
methadon (65mg)
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....

19-11-2021 | Man | 51
methadon (10mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom

25-09-2021 | Man | 55
methadon (5mg)
Ik ben jaren aan de Tramadol blijven plakken dat groeide uit tot een verslaving. (6 maal caps 50 mg pr dag) Ik ben in behandeling bij een verslavingskliniek. De arts heeft mij Methadon gegeven ipv Tramadol. Ik moet zeggen dat het goed voelt en gaat. Ik voel me er goed bij. Het is de bedoeling dat ik ga afbouwen met de Methadon ik de goede hoop dat het moet lukken.

15-01-2021 | Man | 59
methadon (10mg)
Lage rugpijn
Na jaren met volle tevredenheid Methadon van de Centrale Breidingapotheek Nederland Breda te hebben gebruikt, 2mg tabletten vanwege afbouw naar 12mg kreeg ik er nog 1 plus 10 mg tabletten van Extractum Pharma. Toen is de hel losgebarsten. Ik werd een zombie met een waas in mijn hoofd, onrust 24 uur per dag, zeer zware hoofdpijn. Dit middel is echt vergif uit Hongarije!!!!![lees meer...]! Na toch nog lang gebruikt te hebben zag ik het leven niet meer zitten. Nu terug naar de originele 2mg tabletten en het gaat prima. Mensen denk na wat dit middel met je lichaam doet.......het is verschrikkelijk. Binnenkort onder begeleiding verder afbouwen, daarna ook de pregabaline. DAN VOOR MIJ NOOIT GEEN MEDICIJNEN MEER.....PAS TOCH OP MET DEZE TROEP. Zal mij nooit meer overkomen, 5-6 jaar verslaafd aan pijnstillers die geen werking meer hebben alleen narigheid.

08-12-2020 | Man | 60
methadon (150mg)
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.

28-09-2020 | Man | 60
methadon (180mg)
Ik ben altijd een zware gebruiker van heroïne geweest, maar dankzij de methadon ben ik er mee kunnen stoppen. De hoogste dosis dat ik gestaan Heb was 250 milligram per dag en dat heb ik nu afgebouwd.

24-09-2020 | Man | 54
methadon (5mg)
Gewrichtsontsteking
Even over de lyme. Ga naar een orthomeculair arts in Amsterdam-West is een heel goede. Ik heb ontstekingsreuma slik ook Methadon tegen de pijn, maar sinds ik bij die orthomoleculair arts loop is de pijn veel minder en heb ik de methadon weer af kunnen bouwen van 70mg tot 35mg per dag. Succes sllemaal! 😃 Jeroen

06-06-2020 | Man | 38
methadon (5mg/ml)
centrale zenuwpijn, 8 jaar geleden ging ik voor het eerst naar de pijnpolie ik heb ondertussen 15 methodes gehad, geen enkele werkte langer dan 3 uur. tot ik methadon kreeg, eerste dag 10% minder pijn tweede dag 25% minder pijn en vooral veel meer zin om dingen te doen, algheel tevredener

12-03-2020 | Man | 49
Hernia

26-11-2019 | Man | 51
methadon (50mg)
Ik heb 35 jaar methadon gebruikt was verslaafd aan heroïne stond op 50 miligram ,ook een benzo verslaving ben met subrexone afgekick ben 5 maanden medicijn vrij en het was een hel ik slaap nog slecht ,voel me nog niet goed maar gaat met ups en downs .Ik voel na 5 maanden nog een leegte al gaat het wel beter maar heb echt met me kop tegen de muur aangelopen gun je je ergste[lees meer...] vijand nog geeeens .Ik raad mensen aan om tot 20 milligram af te bouwen en dan over op subrexone 12 milligram en dat snel af te bouwen ,en in veilige omgeving ,en veel douchen of sauna gaan succes waar een wil een weg

15-10-2019 | Man | 58
methadon (20mg)
hoelang houden de ontwenningsverschijnselen van Methadon aan? ik heb jarenlang 60 Mg (30CC vloeibaar) gevruikt,maar daar ik geen crimineel verleden heb,niet meer gevruikte en niet geestelijk ziek was,en werkte,kreeg ik 10 jaar geleden mijn methadon van de huisarts(60 Mg).nu ben ik naar 20 Mg afgebouwd in 2 Maanden,maar sta nu al 3 weken op 20 Mg maar blijf maar rot slapen[lees meer...],zweten,gewoon beroerd voelen.je zou toch zeggen dat je je op een gegeven moment beter voelt. ik neem 1x per dag 1 tablet van 20 Mg in.wat is de beste manier om dit af te bouwen? alvast bedankt Cor.

27-03-2019 | Man | 57
methadon (20mg)
Ik gebruik onderhand al jaren METHADON, de dosering is in de loop van de jaren verdubbeld, maar geeft geen verlichting van mijn pijnklachten als gevolg van versleten rug. Je hoort allerlei spookverhalen over METHADON, maar voor mij is het niet meer als een ASPIRIENTJE. Totdat ik besloot te gaan minderen/stoppen. Het minderen is al zo vaak mislukt dat je er hopeloos van [lees meer...]wordt. Nu onder begeleiding van een verslavingsarts die goede tips geeft. En...............het lukt, nu na ongeveer 2 maanden gebruik ik 2x8 mg per dag. Dus van 40mg naar 16mg, dat is een hele stap, normaal gesproken ga je door een HEL. Maar de verslavingsarts heeft me CurcuDyn/Glucosamine/Thiamine/Colecalciferol voorgeschreven en dat ondersteunt het afbouwen GEWELDIG!!! Nu gebruik ik daarnaast nog 2x150mg PREGABALINE en dat werkt als pijnstiller. EIGENLIJK IS HET NIET NORMAAL DAT METHADON ZO GEMAKKELIJK WORDT VOORGESCHREVEN, HET IS HET ERGSTE MIDDEL WAT ER BESTAAT, IK HAD PRAKTISCH GEEN BIJWERKINGEN MAAR HET AFOUWEN IS EEN H E L . EN DAT IS ZACHT UITGEDRUKT. MENSEN DENK NA VOOR JE WAT SLIKT, EN IK KAN HET WETEN, HEB AL JAAAAAREN ALLE VOORGESCHREVEN ROMMEL GESLIKT (MORFINE, FENTANYL ENZ.ENZ.ENZ.) IN DE HOOP DAT DE PIJN AFNEEMT DOE JE ALLES. MAAR KAN IEDEREEN ZEGGEN......NEEM N O O I T METHADON !!!!!!!! EN VOOR DE MANNEN.....IK HAD GEEN TESTOSTERON-AANMAAK MEER !!! Nu door hormoonpreparaat weer op peil DUS JE WORDT OOK NOG EENS IMPOTENT HIERDOOR (GELUKKIG TIJDELIJK BIJ MIJ)

13-02-2019 | Man | 50
moeilijk om te stoppen heel moeilijk zelfs . suboxone is 100 x beter

17-08-2018 | Man | 51
goed middel,maar niet voor hoofdpijn. Afkick duurt maanden ipv heroine 3 dgn

26-07-2018 | Man | 34
Hoofdpijn
Beste voor de hevige hoofdpijn heb ik methadon gekregen. Echter moet mijn lichaam daar aan wennen? en hoeveel mg wordt geadviseerd? ik heb 20mg tabletten gekregen maar denk dat dit wat veel is om mee te beginnen? hoe lang moet mijn lichaam er aan wennen.

20-04-2018 | Man | 32
methadon (60mg)
Drugsverslaving
Nadat ik gedrogeerd wakker werd bij een feestje stak er een naald in mijn schouder. Deze werd leeg gepompt en een dag later had ik zware afkick verschijnselen. Erna dierf ik maanden niet buiten komen met dit verhaal. Spijtig genoeg werd mij elke dag nieuw spul aangeboden bijna een 1,5j aan een stuk, daarna vertelde iemand van die zelfde hoop dat methadon gebruikt wordt voo[lees meer...]r de afkick. Mij eerst ziek gemaakt om me dan achteraf als 'vriend' te kunnen aanspreken. Wat bedoelen ze hier met een lange afkick van Methadon? Ik heb nog steeds het gevoel dat als je dit snel afbouwen wil, kan dit op een termijn van 2a3 weken tijd. Achteraf sterk blijven, je door de juiste mensen laten leiden en jezelf laten omringen door goede mensen