Ervaringen met Methadon

Bojan Nikolik (16-05-2015)

01-01-2016 | Man | 35
methadon (120/ml)
Drugsverslaving
Wie wil stoppen met methadon zonder pijn , ik kan helpen hoe je dat moet doen. Er is geheim dat de artsen verbergen. Veel succes iedereen !

20-04-2015 | Man | 57
methadon (45mg)
Kan de aandoening helaas niet hierboven selecteren. Meerdere rib breuken plus scharnier van rib aan de ruggengraat beschadigd

01-04-2015 | Man | 39
methadon (260)
Polyneuropathie
Bij mij begon een aantal jaren geleden eerst mijn rug en daarna mijn rechterbeen pijn doen. Dit werd dermate ernstig dat ik de controle over mijn rechterbeen verloor en door de revalidatiearts een rolstoel kreeg aangemeten. Intussen bleef de zoektocht naar de oorzaak doorgaan. Om toch wat te kunnen functioneren werd eerst de oxycodon steeds verder opgeschroeft tot ikzelf [lees meer...]bij 200 mg per dag aan de rem trok. Ik was te resistent geworden. Via een pijnarts ben ik daarna omgezet naar methadon. Dit was een verademing, het werkte langer en die klote roes bleef ook achterwege waardoor ik zelfs weer kon werken. Helaas moest de dosis ook hier steeds worden verhoogd. Tot eind oktober 2014 in het amc een afknelling van een zenuw werd gevonden in een wervel. Na al de toestanden was de oplossing verbazend simpel. Met een ingreep van nog geen half uur werd de zenuw uitgeschakeld door een anesthesioloog. Toen na twee dagen de zwelling weg was, was ook alle pijn weg. (De aanhouder wint zeg maar) Echter nu zat ik intussen op 260 mg methadon per dag. Na eerst een week of vijf even te genieten van het pijnvrij zijn begon de hel die afkicken heet. De eerste stap van 260 naar 180 ging redelijk eenvoudig. Hoe dichter ik bij de nul kom hoe harder het protest. Deze week ben ik helemaal gestopt en soms wil ik er gewoon niet meer zijn. Ik weet echter dat mijn lichaam uiteindelijk went en mijn wilskracht wint. Deze zomer gewoon zonder pijn en zonder medicijnen op vakantie!

23-02-2015 | Man | 45
methadon (20mg)
Ik ben 25 jaar verslaafd geweest aan methadone en heroïne ben nu ongeveer 3 maanden volledig clean. Ik ben nog altijd ni 100%, maar ik kan je verzekeren afkicken van methadone is een hel heb 2 maanden echt zwaar afgezien. Ik heb toch op mijn tanden gebeten waar een wil is is er een weg.Voor mij methadone nooit NOOIT MEER, als ik terug moest hervallen dan zal ik wel e[lees meer...]en week afzien i.p.v. 2 maanden en daar bedoel ik mee cold turkey van heroïne .

13-02-2015 | Man | 45
Drugsverslaving
Als je de medicatie op de juiste manier gebruikt is het goed haalbaar om geen drugs meer te gebruiken.Mijn ervaring is dat je je kan richten op de omliggende problematiek die bij een verslaving hoort.

03-12-2014 | Man | 65
Drugsverslaving
Sinds een halve eeuw verslaafd , 50 jaar . Wonder boven wonder leef ik nog en kan mijn verhaal doen . Ik ben drugs gaan gebruiken , door een gebrek aan zelfvertrouwen en een verkeerd zelfbeeld . Dat ben ik na 5o jaar gaan inzien . Na ongeveer 5 jaar gebruik kwam ik een psychiater tegen die mij geval interessant vond en mijn geval op zich ook . Van hem kreeg ik voor de eers[lees meer...]te keer Methadon. Ik kwam ziek bij hem , in die tijd was er nog een praktijk apotheek , en ging zonder ziek zijn naar buiten . Van de hel in de hemel, zo zou ik het willen noemen . Dus het middel is uiterst effectief , met 1 grote maar , het is net zo verslavend als de ziekte die je probeert te bestrijden( Verslaving). Dus het enigste wat je kunt doen als verslaafde is , het accepteren dat je verslaafd bent , en op een onderhoudsdosering methadon komt . Of je moet onmiddellijk naar een kliniek , waar je behandeld wordt door een staf van medici . Ik koos ervoor om een onderhoudsdosering te krijgen en aan het werk te blijven . Gelukkig is de behandeling van verslaafden met sprongen vooruit gegaan , en is het heden ten dage ook mogelijk om naast de methadon , diacetyl morfine te gebruiken , zodat je nooit meer ziek wordt . Methadon heeft mij veel goed gedaan , maar toch denk ik dat het van de persoon op zich afhangt hoe iemand er over denkt !

01-12-2014 | Man | 65
methadon (20mg)
Beenkrampen
Ik heb de methadon niet voorgeschreven gekregen om de beenkrampen te verminderen ! Maar aangezien u mij vraagt, mijn ervaringen op en met dit medicijn te delen, wil ik u het volgende mededelen! Het haalt in het begin wel pijn weg, maar op den lange duur is het matig effectief, zegt u maar ineffectief. Je raakt er gewent aan, en de pijn komt weer terug. Ik ben het nu aan [lees meer...]het afbouwen, zodat ik weer normaal kan functioneren, met tintelingen en een doof gevoel in mijn benen enkels en voeten en niet te vergeten de tenen, een verschrikkelijk gevoel, bah bah en nog eens bah!

31-08-2014 | Man | 45
methadon (10mg/ml)
Blaaskanker
Hallo allemaal, In 2004 is bij mij blaaskanker geconstateerd, na enige tijd een hoop pijnmedicatie gekregen van de huisarts die overigens geen zak hielpen, ben ik heroïne gaan gebruiken, daarmee gestopt en oxycontin en methadon gekregen van de (verslavings) arts daarna geen nanokorrel heroïne meer gebruikt. Het is nu 10 jaar later en heb besloten om de methadon af te ga[lees meer...]an bouwen. Ik stond op 75mg en ben nu bezig met de laatste 10mg dit in een tijdsbestek van +- 3 maanden. Maar wat een hel ben ik doorgegaan, ik kan niet begrijpen dat artsen met hun volle verstand dit voor kunnen schrijven! Mensen die al in een rotsituatie zitten een middel voor te schrijven wat nog vele malen verslavender is. Ze zijn geen haar beter dan de drugsdealer van de straat, ik ben vastbesloten om van deze rotzooi af te komen, maar wat een hel moet je door niet normaal. Ik wil graag aan de andere mensen die op het punt staan waarschuwen om het niet te doen. Er zijn voldoende andere middelen die veel minder afkick verschijnselen hebben dan methadon. Ze beloven je de hemel, maar uiteindelijk beland in een hel. Dit is te gek voor woorden. Mensen denk alsjeblieft na!

26-01-2014 | Man | 32
methadon (140)
Drugsverslaving
ik zeg 1 ding het helpt super tegen ontwenning, maar brengt heel wat leed en woede mee als heroine. dan vind ik subuxone 80keer beter, ten eerste van methadon geen sexlust meer bij hoge dosis zoals ik had geen gevoel bijna in penis, ten 2de bijna niet meer naar wc kunnen gaan door constante verstopping. ten derde na jaren gebruik vergrote prostaat krijgen plus ik kon maar [lees meer...]niet onder 30ml geraken, zelfs niet met lage afbouw. heb hel afgezien van 140mg naar 50mg op 6maand was ik naar 50gegaan maar wel 6maand in zetel gehangen constant pijn. 1 goede raad probeer subuxone in plaats van metadon. voor mij was methadon hetzelfde als heroine want methadon kon je ook roken zoals hero. na lang zwoegen en 20jaar verslaving ben ik nu 32jaar in 2014 en clean van methadon en subuxone. kan alleen maar zeggen je weet het als je echt ma echt wilt stoppen. succes iedereen nu juist nog een goe lief en ik kan eindelijk aan men echte leven beginnen. grts christoff

05-12-2013 | Man | 34
methadon (5mg)
Drugsverslaving
Ik gebruik 60-70 tab. van 5 Mg . Ik wil graag vanaf maar het is zo moeilijk Het is idd 300mg (1d60t) en soms 350mg. Maar nu ben ik paar dagen op 100mg. Dus 4d5t à 5mg. Ben benieuwd of ik de lijn door kan zetten.

20-06-2013 | Man | 46
Bipolaire stoornis
Iedereen die af wenst te bouwen en definitief wenst te stoppen met methadon/symoron (is allebij hetzelfde alleen andere merknaam.....!!!!LAAT U NIET MISLEIDEN DOOR ANDERE NAAMPJES WANT HET GAAT OM HET INGREDIENT!!!) raad ik aan om OF over te stappen op BUPRENORFINE(oftewel;merknamen; Suboxone/Subitex/Temgesic) en dan dat af te bouwen. OF als u op nul methadon staat, de daa[lees meer...]rna altijd nog opkomende afkickverschijnselen van de opiaten aan te pakken met CLONIDINE(Bloeddrukverlager en middel wat na opheffing van de remmende werking van opiaten in de hersenen de receptoren, die afkickverschijnselen teweeg brengen, tot 'rust manen'; CLONIDINE zorgt ervoor dat er geen over productie van NOR-ADRENALINE plaats vindt nadat opiaat gebruik gestopt is en men zich dus veel minder ziek voelt....ER ZIJN WETENSCHAPPELIJKE ARTIKELEN HIEROVER WAARIN DEZE FISIOLOGISCHE VERSCHIJNSELEN GOED UITGELEGD WORDEN;DIT GEEFT INZICHT IN WAT ER NU PRECIES AAN DE HAND IS EN TIS GOED VOOR EEN GROEIEND EN OPHELDEREND BEWUSTZIJN nadat mijn hersenpan een tijdje in het opiaatduister had gezeten hahahaha ) ;Mij heeft CLONIDINE enorm goed geholpen nadat ik gestopt was met methadone. Over het algemeen wordt CLONIDINE in een klinische setting gegeven maar met de juiste begeleiding en kundige huisarts is dat ook ambulant best te doen. VEEL SUCCES EN VEEL GELUK........................Vriendelijke Groeten van René

06-06-2013 | Man | 59
methadon
Ik wil mensen eens eindelijk vertellen,wat voor een zwendel methadon is.Je krijgt het als heroine-verslaafde voorgeschreven door het C.A.D.,wat nu valt onder de Mondriaan zorg.Aanvankelijk ben je heel blij dat je niet hoeft af te kicken van heroïne.Er word je verteld dat het de ontwennings verschijnselen tegenhoudt,maar je niet high maakt.Dat is hoofdargument.Je wordt niet[lees meer...] ziek bij de juiste dosis,en niet high,en dat klopt als een bus.Wat ze niet vertellen is dat de afbouw van methadon,wel 2 maanden cold turkey zou opleveren,en dat je 3 maanden zal lijden aan slapeloosheid.Bij Heroïne ben je maximaal 1 week ziek,waarbij de 4de de ergste is,en je hebt ook een week slapeloosheidsproblemen.Waardoor is dat verschil zo groot?Heroïne is natuurlijk ook een hel maar het wordt gemaakt van een natuurlijk plant.De knop en het sap van de opiumplant.Methadon is een chemisch nagemaakt middel wat als wondermiddel werd geprezen omdat het in bijna alle landen van de wereld wordt verkocht als genezingsmiddel,tegen verslaving.Als pijnstiller wordt het door artsen zelden verkocht,en die weten waarom.Als ze tenminste een geweten hebben.80% van de artsen verschrijven alleen in uiterste noodzaak methadon als pijnstiller,omdat ze op de hoogte zijn van mijn genoemde argument.Alleen mensen van staal,lukt het in heel kleine stappen om van methadon af te komen.En als het je lukt,moet je bergen van benzodiazepinen en antidepressiemiddelen nemen tegen de blijvende verschijnselen.Ikzelf heb methadon eens weren af te bouwen tot 7mg.Dat ging constant gepaard met zelfmoordneigingen,en bij beiden7mg voelde ik mij compleet zielloos.Je voelt geen gevoel meer geen geluk,geen ongeluk.Niets kan beschreven wat dat is.Ik weet niet of er zombies bestaan,maar je bent totaal gevoelloos,een levende doden.Ik ken mensen die clean zijn geraakt van methadon,maar of ze dat zijn gebleven weet ik niet.Mijn huisarts begon na twee weken te lachen.Ik zei,dokter ik vind het niet grappig.Nee,zei hij dat begrijp ik Cor.Maar dat is jou grens.We moeten je methadon op zo'n onderhoudsniveau zetten dat je geestelijk niet in elkaar stort,want wat je nu ervaart,of beter gezegd niet ervaart,is dat gedeelte van jou brein wat beschadigd is geraakt.Ik heb nooit gevraagd of het de methadon was die dat had veroorzaakt,of mijn andere pillen en enorm drugsgebruik,ik wou het ook niet weten,maar ik wil mensen hier zeggen.Methadon?Dan kun je beter heroïne blijven gebruiken,en dat afbouwen.Ik heb die keuze niet,of ik zou nu ik op 40mg methadon,en wat benzo"s,en een sterk antidepressiemiddel,afgestomd door het leven mijn hulpverleners dat moeten verklaren,maar daar heeft Cor geen zin meer in.Dus vrienden,voel jullie niet schuldig als jullie door pijn verslaafd bent geraakt.Er zijn pillendraaiers,en die zouden een veel groter schuldgevoel moeten hebben.Zeker als ze dat vooraf weten.Ik maak een grote buiging voor alle mensen die van al die "geneesmiddelen"door een grote wil,en een nog betere begeleiding,af zijn gekomen.

01-06-2013 | Man | 33
methadon
na 10 jaar perioden van enkele maanden gebruiken en hervallen. Soms weekend gebruik soms tot 5a6 maand gemiddeld om de 2 dagen, gemiddeld uitgerekend 1/2 gram per dag. Nu op 50ml/mg methadon per dag. (25 mg/ml was genoeg geweest naar mijn mening)

03-05-2013 | Man | 59
methadon
Uitstekend spul . ik gebruikte 2 jaar 3x 20mg oxicontin plus3x 5mg oxinorm , vanwegen zware neurotische helse pijnen door heel het lichaam. Ik lees en hoor ,ook hier op dit forum dat het in de meeste gevallen wordt gebruikt bij heroine verslaving, mensen ,lees eens wat verder dan je neus lang is, het is niet zo. het wordt veel voorgeschreven aan kankerpatienten waar net a[lees meer...]ls bij mij de morfine niet meer helpt, Dan verteld er ook nog iemand op dit forum dat er 7 opiaten in de methadon zit , ik weet niet hij aan die wijsheid komt , de klok waarschijnlijk horen luiden en niet weten waar de klepel hangt, ER zit dus maar 1 OPIAAT in, en dat is OPIAATAGONIST , en absoluut niet meer , wij zitten hier op dit forum om elkaars mening te horen , en niet om naar sprookjes te luisteren. En telkens weer , och ! ik ben er verslaafd aan geraakt , NIET zeuren , aan de vorige medicijnen was je toch ook verslaafd, het is gewoon de keuze uit 2 slechte dingen , of wil je dan net als ik met helse pijnen blijven lopen ! daarkomt nog bij dat het ene lichaam het andere niet. ik ben nooit verslaafd aan oxicontin en oxinorm geweest ,DUS !!!! Verder wens ik iedereen een pijnloze toekomst toe.

18-02-2013 | Man | 45
methadon
Mijn naam is Hans. Via mijn uitgaangewoonte ben ik verslaaft geraakt aan allerlei middelen. ik was een echte houseparty ganger. Elk weekend was ik wel ergens in ned op een party... door geen nee te kunnen zeggen tegen drugs ben ik na allerlei partydrugs aan de heroine geraakt....en ik ben na 12 jaar gebruik aan de methadon begonnen. ben ontzettend bang om hiervan af t[lees meer...]e kicken. Maar wat zou ik het graag willen. Ik ben op 40 mg begonnen maar merkte dat mijn lichaam eraan gewent raakte en dan kwam toch een zware afkick verschijnsel. Ondertussen sta ik nu op 140 mg na 9 jaar alleen methadon in mijn leven Ik drink het vloeibaar en ekle morgen is het of ik een chemi-fabriek opdrink. ik ben zo bang wat al deze jaren gebruik van methadon met mijn lichaam gedaan heeft. Mijn advies voor iemand met een heroine verslaving is nu... kick af ...moeilijk maar na 2 weken ben je er van af. ik begrijp dat mijn ontwennings verschijnselen vele maanden in beslag gaan nemen maar ik durf nu nog de stap niet te maken. Hoop dat god me genadig is. gods zegen toegewenst . (Red; achternaam verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze site. Mvg MijnMedicijn)

08-12-2012 | Man | 57
methadon
Gebruikte dit middel tegende pijn van chronische prostaat ontsteking. Heb het 16 jaar gebruikt. Nu geheel afgebouwd ,maar mensen dit is een hel waar jedoor heen moet..Weken niet slapen, onrust in benen en armen.vooral snachts. Ik ben nu 7 dagen clean en nog steeds veel last van ontwennigsverschijnselen. Dit middel gebruik ik echt nooit meer. Het kan een heel goed pijn[lees meer...]medicatie zijn,maar om ervan af te komen is een ramp. Dit middel zouden ze nooit voor mogen schrijven. Afbouwen heb ik gedaan op de colt turky manier, dit om geen andere rotzooi te moeten slikken. Hoop dat de afkickverschijnselen snel verdwijnen want het is echt een ramp als je hier doorheen moet. Begin er niet aan, dan hoef je ook niet te stoppen. Groetjes hans