Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

28-10-2012 | Man | 33
Ziekte van Crohn
Ik heb ontzettend veel baat bij dit medicijn, heb oxicontin, fentanyl i.v. en fentanyl pleisters gehad. Maar had altijd nog enorm veel pijn en werd er moe en uitgeput van, ik voelde me er ellendig door. Met methadon voel ik de pijn na een half uurwegzakken en kan soms wel een etmaal wegblijven; dit omdat ik er een spiegel van heb opgebouwd. In het begin bleef de pijn zo'n [lees meer...]8 uur weg. Toen nam ik drie maal daags 15mg. Nu neem ik elke ochtend 50mg. En ben fan de hele dag pijn vrij . 50 mg. Is tamelijk veel, je zult met iets minder moeten starten hoor. Met een hogere dosering ga ik bijwerkingen opmerken, zoals moe, suf (sommige mensen vinden dit juist fijn...) Ik heb een gaatje in mijn darmen en er loopt dus altijd darmvocht mijn buik in, opereren is nog niet mogelijk, gezien de slechte staat van mijn darmen, ik heb altijd pijn.... Ik vind het een wonder middel zolang je de dosering maar goed afstemt. Ik ben wel een beetje huiverig voor het afbouwen in de toekomst, maar misschien blijft de situatie wel altijd zo.... Maar goed, elke week een paar mg. eraf zal niet tot ernstige ontwenning leiden hoor ! Mvg. joost

23-06-2012 | Man | 18
methadon
Na een peroide van 4 jaar dagelijks gebruik van heroine ben ik eindelijk naar Jellinek gegaan. Daar werd ik direcht doorgestuurd naar de arts. De arts schreef mij 80 mg Methadon p.d voor. Vanaf dat moment kan ik gelukkig mijn leven weer helemaal normaal lijden. 's-ochtends niet meer dood ziek wakker worden en de hele dag op zoek moeten gaan naar geld om hero en methadon te[lees meer...] kunnen scoren. Nu ik eindelijk Methadon gewoon op recept heb en het dus gewoon in huis heb, heb ik eindelijk RUST!!! Ik zie nu al in een hele korte periode dat mijn lichamelijke gesteldheid veel beter is. Ik ben nu in 4 weken al 3.7 kg aangekomen. Omdat ik mij zelf nu gewoon de hele dag normaal voel ( niet ziek ), eet ik ook weer veel beter, ik verzorg mij zelf veel beter, slaap gewoon 's-nachts en zet gewoon 'sochtends mijn wekker om 08.00 uur, zodat ik op die manier weer helemaal in een normaal ritme kom. Het enige nadeel van Methadon vind ik dat je heel erg last krijgt van obstipatie!! Gelukkig heb ik daar nu Movicolon voor gekregen( laxeermiddel) en let ik erg goed op mijn voeding. Ik ben dus zeer tevreden over dit middel, want het helpt mijn echt om weer een normaal leven te kunnen krijgen. Ook staat er nu een opname gepland voor over 3 weken bij Jellinek. Tijdens deze opname wil ik heel graag gaan afbouwen met methadon en heel graag van mijn valium gebruik minderen. Want ook slik ik naast de Methadon ook nog Valium ( Diazepam ) 3 keer pd 20 mg. Dit is een zeer hoge dosis, maar mijn lichaam is er helemnaal aan gewend en stop ik dit nu plotseling, komen er ook allerlei ontwenningsverschijnselen! Ik heb dus nog een heel hoop om aan te werken tijdens mijn opname, maar voor nu ben ik heel erg blij dat ik in deze paar weken niet meer elke dag de criminaliteit in moet!!!! Kijk wel uit met Methadon dat je dit niet jaren achter elkaar gebruikt, want het afkicken van Methadon is echt nnog 10 x zwaarder dan het acfkicken van heroine!!!

17-06-2012 | Man | 32
methadon
ik ben heroine verslaafd en methadon zort alleen maar dat ik niet ziek word maar het nadeel is dat ik ook steeds meer methadon wil dus wat is erger de kwaal of de medicijn verder hoor ik ook niemand over een groot bijwerking dat je een verschrikkelijke stoelgang van krijg het blijft soms 5 dagen uit en als je dan wel moet dan is het zeer pijnlijk . nee hyet is echt geen wo[lees meer...]ndermiddel maar ik zeg wel voor het afkicken best efectief want je word er niet meer zo ziek door

19-05-2012 | Man | 52
Depressief

25-12-2011 | Man | 50
methadon
ben nu sinds 3maanden aan het afbouwen begon met 50mg zit nu aan mijn laatste weken 18mg...... per week 2mg minder nu erg hard deze fase voel me er niet zo lekker bij maar wil ook hier vanaf... kent iemand ook dit probleem?

25-12-2011 | Man | 23
methadon
Ik gebruik nu een klein jaar 60mg methadon (in pilvorm, drie keer 20mg) en het doet me goed sindsdien. Ik ben van de straat af en heb bijna weer een eigen plekkie. Zonder methadon was ik niet zover gekomen, daarvan ben ik overtuigd. In 2007een naltrexon programma gevolgd, eerst in pilvorm maar later als implantaat (6maand model) maar dat was een drama.. Kort gezegd voldoet[lees meer...] methadon een stuk beter. In de eerste maanden van methadon gebruik kon ik (geringe) terugval niet voorkomen(+/-1g per keer, per injectie). Maar succes is gemaakt. Misschien ben ik de komende jaren wel afhankelijk van een onderhoudsdosis maar dat is niet erg. Voor mij beter dan de opnames die ik ben ondergaan, anderhalf jaar (verplicht) in opname gezeten, dit omdat ik nog minderjarig was destijds. Vanaf dag 1 sinds ik weer buiten stond weer zware terugval etc..Methadon is voor mij succes, terwijl zoveel mensen het tegenovergestelde hadden gedacht. Groet jan

06-11-2011 | Man | 45
Verslaving
Sinds begin jaren 90tig slik ik methadon en dit middel heeft me volledig van de heroine afgeholpen, maar ik heb er nu wel een methadon verslaving bij, waarvan de afbouw en eventueel stoppen ontzettend veel moeilijker en langer is dan ontwennen van heroine, dus ik zal de rest van mijn leven methadon slikken in een hoge dosis namelijk 160 mg op het moment. Iemand zegt dat me[lees meer...]thadon zeven opiaten bevat, dit is volkomen nonsens methadon is de naam van het opiaat en is het enige opiaat in de vloeistof of symoron pillen. Naast de methadon slik ik ook nog 800 mg seroquel en 40 mg tranxene. De methadon houd me goed voor meer dan 24 uur en zo hoort het ook anders is de dosis te laag. De 160 mg die ik neem zijn dodelijk voor iemand zonder hoge opiaat tolerantie en om nog duidelijker te zijn voor iemand zonder tolerantie kan 40 mg genomen in een keer al een overdosis zijn, dus wees gewaarschuwd en gebruik methadon nooit 'voor de lol'. Voor mij werkt het prima en ik functioneer normaal. Freek.

06-08-2011 | Man | 34
AFKICKVERSCHIJNSELEN VAN HEROINE TEGENGAAN
Symoron vind ik de allerbeste soort methadon. Zeer effectief en makkelijke te doseren. Word bijna niet meer verstrekt omdat het erg duur blijkt te zijn.

11-04-2011 | Man | 34
Pijn bestrijding

09-10-2023 | Vrouw | 62
methadon (20mg)
Drugsverslaving
40 jaar verslaafd gewwest , eerst heroine, later medicijnen vooral kalmeringsmiddelen etc. 10 jaar geleden methadon gaan gebruiken, geen heroine meer, soms nog medicijnen sinds ik methadon gebruik heb ik een stabiel leven, drink niet meer , rook bijna niet meer heb een gezin, kinderen kleinkinderen voor mij is het mijn redding geweest zonder methadon en mijn eigen st[lees meer...]erke wil en hulp van mijn man was ik er nu niet meer geweest.

30-05-2023 | Vrouw | 62
methadon (20mg)
Drugsverslaving
ik ben 10 jaar geleden van polygebruik van drugs overgestapt naar methadon, een nieuwe wereld ging voor me open, geen heroine en andere drugs meer gebruikt. nu merk ik niets meer van de hoeveelheid die ik slik per dag maar oh wee als ik ze een dag of 2 niet neem. vreselijke ontwenningsverschijnselen, nog erger dan bij heroine ik slik ze dus maar ik denk dat ik ze eigenlij[lees meer...]k niet meer nodig heb maar afkicken gaat niet.

10-04-2023 | Vrouw | 67
methadon (2mg)
Artrose van de wervelkolom
Kreeg dit na een spit/ischias aanval op de pijnpoli. De 2 x 5 mg die werd voorgeschreven, werkte wel, mars ik kon overdag niet wakker blijven. Heb toen 2 mg tabletten gekregen, gemaakt door een zelfbereidende apotheker, waar mijn apotheker ze besteld, er zitten weinig hulpstoffen in. Werkt beter dan de 2x 5 mg. Gebruik nu 8 mg voor de nacht. Helpt voldoende, enige nadeel h[lees meer...]et nachtzweten.

12-03-2023 | Vrouw | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
na operatie aambeien, waarschijnlijk zenuw beschadigd,ongeloofelijke pijn die niet overging, kon niet meer zitten!Na verschillende artsen na anderhalf jaar op bed te hebben gelegeg, eindelijk naar pijnpoli, daar kreeg ik te horen neuropatische pijnen, kreeg Methadon en na half uur was de pijn weg!!!ik was ongeloofelijk blij,had alle hoop op pijnvrij leven al opgegeven.NU [lees meer...]3 jaar later zit ik nog op 1 methadon 5 mg en 1 amitripyline en kan weer normaal leven. Alleen zitten op harde ondergrond blijft tricky maar daar valt mee te leven.

23-10-2022 | Vrouw | 66
methadon (2mg)
Gebruik dit middel via de pijnpoli. Had een spit/ischias aanval en kreeg 5 mg Methadon voorgeschreven. Ik werd de volgende dag wel wakker, maar na het ontbijt weer slapen. Huisartsenpost erbij geweest en ik mocht ermee stoppen, wel vragen of er lichtere waren. Die waren er, worden bereid in een zelfbereidingsapotheek, 2 mg. Toch was dat niet voldoende tegen de spit/ischia[lees meer...]saanvallen dus langzaam maar zeker is het nu 4 pillen van 2 mg voor de nacht en zijn met het uit bed komen de spit/ischias aanvallen verdwenen….tenzij ik 1 nacht mijn pillen vergeet. Dan is het weer vol prijs.

29-05-2021 | Vrouw | 64
methadon (10mg)
Drugsverslaving
De methadon vlakt heel je gevoel af. Ik bleef gewoon gebruiken.

15-04-2021 | Vrouw | 58
Drugsverslaving
Ik zou graag contact hebben met iemand die is afgekickt met Temgesic. Ik slik nu methadon maar ben ooit in een afkickkliniek met Temgesic behandeld; hetgeen mij erg goed is bevallen. Ik ben ju zo'n 20jr verder en gebruik methadon maar ik heb zoveel bijwerkingen hiervan....Ik zoek een oplossing!!!