methadon

Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

19-12-2017 | Man | 51
methadon (70mg)
Drugsverslaving
Na 15 jr Heroine en coke gebruik en regelmatig terugval,gebruik ik na het (gratis verstrekking) heroine project over ,,overgestapt" op methadon wat rust geeft! Doch ernstg verslving tot gevolg heeft. Afkick duurt maanden (heroine 6 tot 9 dagen)

15-04-2021 | Vrouw | 58
methadon (5mg)
Drugsverslaving
Ik zou graag contact hebben met iemand die is afgekickt met Temgesic. Ik slik nu methadon maar ben ooit in een afkickkliniek met Temgesic behandeld; hetgeen mij erg goed is bevallen. Ik ben ju zo'n 20jr verder en gebruik methadon maar ik heb zoveel bijwerkingen hiervan....Ik zoek een oplossing!!!

08-12-2020 | Man | 60
methadon (150mg)
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.

07-04-2020 | Vrouw | 60
methadon (80mg)
Drugsverslaving
Ik ben in '79 helemaal clean geworden, echter na een vreselijk drama heb ik een terugval gekregen van ongeveer 10 weken. Toen kreeg ik methadon voorgeschreven, maar men is mij vergeten op te roepen bij cad (dokter had teveel kindjes) De psychiater zou het voorschrijven. Ik heb menigmaal gevraagd af te bouwen met twee vieze middelen want had enorme bijwerkingen. Kreeg de dr[lees meer...]eiging, als jij stoppen wilt ga jij niet mee in mijn beleid en zet ik je eruit. Maar deze arts kreeg, toen ik doodziek, echt doodziek omdat ik met beide middelen in een keer gestopt was, seroquel en methadon (ik had geen kennis over nooit in een keer stoppen) van een vz medewerker te horen, waarom heeft deze vrouw methadon??? Daar komt ze nooit meer van af. Ik ben toen, ik kroop van het ziek zijn, door drie personen, twee artsen met grote fouten en medewerker de aanbieding, kom voor even in het heroïne project, en dan stop je gewoon als je het niet meer nodig hebt. Een hele grote fout maar de dokters fouten moesten onder een zwarte mantel geschoven worden. Dat is ze gelukt. Mensen, ik werd niet gehoord door dokters en achteraf bleek dat ik beide middelen niet nodig had. De artsen hebben mijn leven verwoest. Dus denk nooit zoals ik, de dokter heeft het goed met je voor. Voel en ga informatie op google zoeken. Zoek het niet bij een dokter wil je gezond blijven. Mijn leven is verwoest, laat het jou niet gebeuren.

29-05-2021 | Vrouw | 64
methadon (10mg)
Drugsverslaving
De methadon vlakt heel je gevoel af. Ik bleef gewoon gebruiken.

03-12-2014 | Man | 65
methadon
Drugsverslaving
Sinds een halve eeuw verslaafd , 50 jaar . Wonder boven wonder leef ik nog en kan mijn verhaal doen . Ik ben drugs gaan gebruiken , door een gebrek aan zelfvertrouwen en een verkeerd zelfbeeld . Dat ben ik na 5o jaar gaan inzien . Na ongeveer 5 jaar gebruik kwam ik een psychiater tegen die mij geval interessant vond en mijn geval op zich ook . Van hem kreeg ik voor de eers[lees meer...]te keer Methadon. Ik kwam ziek bij hem , in die tijd was er nog een praktijk apotheek , en ging zonder ziek zijn naar buiten . Van de hel in de hemel, zo zou ik het willen noemen . Dus het middel is uiterst effectief , met 1 grote maar , het is net zo verslavend als de ziekte die je probeert te bestrijden( Verslaving). Dus het enigste wat je kunt doen als verslaafde is , het accepteren dat je verslaafd bent , en op een onderhoudsdosering methadon komt . Of je moet onmiddellijk naar een kliniek , waar je behandeld wordt door een staf van medici . Ik koos ervoor om een onderhoudsdosering te krijgen en aan het werk te blijven . Gelukkig is de behandeling van verslaafden met sprongen vooruit gegaan , en is het heden ten dage ook mogelijk om naast de methadon , diacetyl morfine te gebruiken , zodat je nooit meer ziek wordt . Methadon heeft mij veel goed gedaan , maar toch denk ik dat het van de persoon op zich afhangt hoe iemand er over denkt !

23-07-2022 | Man | 69
methadon (1mg/ml)
Drugsverslaving
Stop er me is zwaar verslavend

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum